כזה כדאי לכם: Binatone Brick (אבל לא בישראל)

אחד מחברי הפייסבוק שלי שיתף הבוקר לינק למבצע באתר וואלהשופס: הנחה של 50% על אחד החפיצים המלהיבים והאידיוטיים ביותר שאי פעם ראיתי. מדובר ב-Binatone Brick, טלפון סלולרי בעיצוב רטרו, העתק של מכשירי ה"בננה" הישנים, אלו שיכולנו לראות צמודים לידיהם של קבלנים ואנשי עסקים בשלהי שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90. כמובן שמדובר בהעתק בלבד, ולמעשה זהו טלפון פשוט אך מודרני, עם חריץ לכרטיס סים כמובן, ואפשרות להרחבת זכרון באמצעות כרטיס MicroSD. עוד תכונות שתמצאו ב-Binatone Brick שלא יכולתם למצוא באבות אבותיו הסלולריים: פנס לד, נגן מוזיקה מובנה, ספיקר דרכו ניתן לקיים שיחות או להאזין למוזיקה, רדיו, לוח שנה, ומשחק סנייק בו תוכלו לשחק על גבי מסך צבעוני בגודל 1.77 אינטש וברזולוציה של 128 על 160 פיקסלים.
 
Binatone Brick (צילום: אתר יצרן)
אז נכון, כל זה לא מרשים במיוחד, ובמידה רבה מאוד מדובר בגימיק. עם זאת, ב-Binatone יודעים לספר על שני יתרונות פרקטיים של ה-Brick: הוא מסוגל להחזיק מעמד במשך חודש (!) במצב המתנה, או לחילופין, כ-14 שעות שיחה. מעבר לכך, אם אתם חוששים להעביר את הסים שלכם לטלפון ה"טיפש" הזה ובטוחים שלא תצליחו להתנתק מהסמארטפון שלכם, אין שום בעיה. ה-Binatone Brick יכול לשמש כדיבורית בלוטות' לכל דבר, כאשר ספר הטלפונים מהסמארטפון (אנדרואיד או אייפון בלבד) מסתנכרן עם זה של ה-Brick וניתן לגשת אליו דרכו (אם כי קשה לי מאוד להאמין שהוא תומך הצגת פונטים בעברית, מה שהופך את הפונקציה הזאת לפחות רלוונטית לקהל הישראלי).

כטלפון בפני עצמו, או כדיבורית Bluetooth, ה-Binatone Brick (צילום: אתר יצרן)


בינינו, אף אחד לא צריך כזה מכשיר, וקשה לי להסביר לכם (ואפילו לעצמי) למה כל כך התלהבתי ממנו. אין סיכוי שבעולם שאשתמש בו כדיבורית, בגלל החשש מהתגובות מהסביבה, ובטח ובטח שאין סיכוי שבעולם שאכניס לתוכו את כרטיס ה-SIM שלי ואשתמש בו כטלפון (ובשל כך אוותר על הגלאקסי אס 4 שלי). ובכל זאת, מאחר ומדובר במוצר מגניב, ועוד במבצע, באגף הדילים בוואלהשופס, החלטתי לבדוק מה המחיר שלו. המחיר, לאחר הנחת 50% כפי שציינתי קודם, עומד על 399 ש"ח. בשלב הזה החלטתי לוותר אפילו על המחשבה התיאורטית לקנות אותו. שלא תבינו לא נכון, כטלפון בפני עצמו, המחיר שלו סביר. מצד שני, מאחר ומדובר בחפיץ שאני מתאר לעצמי שימצא מהר מאוד את מקומו על השולחן בעבודה ויהווה מקור לשאלות/בדיחות קרש, 399 ש"ח הוא מחיר קצת יקר מדי לשלם.
 
הדיל ב-Wallashops.co.il (צילום מסך מ-Wallashops, גד גניר)
עברתי לאיביי, שם ההצעה הזולה ביותר עומדת על 167 ש"ח עם דמי משלוח בחינם. הפרש מטורף ומקומם. אתם יודעים מה אפילו מקומם יותר? לגלות שניתן להשיג אותו בזול יותר, יודעים איפה? לא תאמינו, באתר היצרן של Binatone. שמעתם נכון, אפשר להזמין אותו ישירות מהיצרן. הוא ישמח לשלוח אותו אליכם לישראל ואפילו לא יגבה כסף על המשלוח. המחיר באתר היצרן עומד על 30 דולר, קצת פחות מ-120 ש"ח, או במילים אחרות, הפרש של טיפה יותר מ-280 ש"ח, פער מחיר של יותר מ-200%.

וזהו בדיוק המקום שבו צריך להתעצבן. יבוא מכשיר אלקטרוני לארץ הוא עניין מורכב. יצרניות רבות אוהבות להתגאות בחשיבות של השוק הישראלי בעיניהן. לרוב מדובר באמירה המקבילה ל"ערב טוב תל אביב!" שכל אמן שמגיע לפארק הירקון יודע לדקלם לקהל. בפועל, השוק הישראלי קטן מדי ולא מייצר מספיק מכירות בשביל שתהיה לו חשיבות אמיתית ליצרניות הגדולות. כך נוצר מצב שהמפיצים בישראל מקבלים מחיר שאינו אטרקטיבי במיוחד על ההזמנה המרוכזת שהם עושים למכשירים. תוסיפו לכך עלויות נלוות של שינויים המבוצעים במכשירים על מנת שיתאימו לשוק הישראלי (הוספת ממשק בעברית), הקמה ותחזוק שירות תיקונים ואחריות, שיווק, מע"מ והרשימה עוד ארוכה. חלק מהיבואנים עושה רווחים גדולים יותר על גבם של הצרכנים, וחלק מהיבואנים עושה רווח קטן יותר, אבל מה שבטוח, לא פשוט לייבא ולתמחר מכשיר אלקטרוני המגיע לישראל.

ולמרות זאת, פער מחיר שכזה הוא כל כך מופרך, כל כך מוגזם, שאין שום דרך להצדיק אותו. להציג מחיר של 399 ש"ח כ"דיל", כמחיר לאחר הנחה של 50% (!!) עבור מכשיר שכל צרכן ישראלי יכול להזמין ולקבל ישירות מהיצרן במחיר של פחות משליש מהמחיר הזה, זהו פשוט שוד לאור יום. אין כאן את כל הנסיבות המקילות שציינתי קודם: אין כאן למיטב הבנתי ממשק בעברית (אולי יש חוברת הוראות בעברית, אולי היא עשויה מדפי זהב טהור), אין מצב שהמחיר הנדרש מהיבואן בישראל גבוה יותר מזה שנדרש מלקוח פרטי המגיע לרכוש את המוצר דרך אתר היצרן. השיווק מסתכם בהצגת הדיל באתר וואלה שופס, ושאר הגורמים האחרים וודאי לא מקפיצים את המחיר בלמעלה מ-200%. חוששים להזמין מחו"ל בגלל אחריות? יש לי הצעה: קנו שלושה מכשירים, וככה יהיו לכם שני מכשירים חלופיים למקרה ותצוץ תקלה כלשהי. גם הפתרון ההזוי הזה יעלה לכם פחות מלרכוש את ה-Binatone Brick בישראל דרך ה"דיל" הזה.


אני יודע, קצת חוצפה להתלונן על מחירים של גאדג'טים (במיוחד גאדג'טים שאינם נחוצים באמת) בימים שבהם ישראלים מהגרים לגרמניה ומספרים כמה מילקי זול אצלם. אני מעדיף שלא להסתכל על ה-Binatone Brick כמטרה אלא כסימפטום. כל עוד יבואנים יסתמכו על קונים אימפולסיביים שמוכנים לשלוף את כרטיס האשראי שלהם לפני שביררו קצת על המוצר והיכן ניתן לקנות אותו יותר בזול, אנחנו כצרכנים נמשיך לשלם את המחיר המוגזם של קנייה בישראל. אז נכון, כשזועקים לפניכם 50% הנחה, אתם לא בולעים את זה מיד, אבל ברוב המקרים אתם בטוחים שיש כאן הנחה כלשהי. לפני כל קנייה בארץ, של קייס לטלפון, של כבל סנכרון, של מגן מסך, של כל דבר, שלפו את הסמארטפון שלכם ותבדקו מה האופציה הזולה ביותר לקנות אותו. רק כך נגרום ליבואנים ולמפיצים בארץ להבין שאי אפשר להמשיך ולגבות מחירים שערורייתיים, גם על מוצרים שאתם לא בהכרח חייבים, אבל יראו מעולה על השולחן שלכם.

3 תגובות

  1. ארגגג...
    בהתחלה התעצבנתי כמוך, ואז הבנתי שאולי יש כאן טעות בקטנה; הגרסא שעולה 30 דולר לא כוללת את כל התכונות שציינת, יש גרסא נוספת ב99 ונראה שהיא זאת שייבאו לארץ ( אני אומר 'נראה' כי לא הצלחתי למצוא את הדיל בוואלה כדי לוודא מה הוא כולל... ככה זה כשמעדכנים לרום מעאפן, הדפדפן לא עובד טוב :( )
    בכל מקרה אתה צודק, 399 זה כבר יקר מדי לדחקה.
    אגב, אחלה בלוג.

    השבמחק
  2. קראתי את התגובה ששלך ובדקתי את עצמי, ואז בדקתי את עצמי שוב. באתר היצרן של Binatone יש שלוש גרסאות. הגרסא הזולה ביותר, זאת ב-29.99 דולר, כוללת את כל התכונות שציינתי. הגרסא ב-99 דולר כוללת גם תחנת עגינה וסוללה גדולה יותר. תהרוג אותי לא יודע מי ישלם את ה-70$ הנוספים בשביל התוספות האלו.

    לכשתהיה מול מחשב, הנה הלינק לדיל בוואלהשופס: http://www.wallashops.co.il/%D7%97%D7%96%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A9%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%94-80-%D7%A2%D7%9D-%D7%9E%D7%9B%D7%A9%D7%99%D7%A8-%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C%D7%A8%D7%99-The-Brick/pi1RDTheBrick

    לא שמתי לב, אבל מסתבר שדורשים גם 35 ש"ח דמי משלוח כך שמחיר המבצע הסופי הוא 434 ש"ח. מדהים.

    השבמחק
  3. אי אפשר להזמין אותו כבר מהאתר שלהם. רק מאיביי. אני מנחש זה כי יש להם משווק כבר בארץ.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר