כאלו ניסיתי: MEElectronics Air-Fi Venture AF52

כמו Noisehush, עליהן סיפרתי לכם לפני כשבועיים, גם MEElectronics היא יצרן חדש יחסית בשוק האוזניות הישראלי. החברה הזאת (אמריקאית, אם זה מעניין אתכם) החלה את דרכה בשנת 2005 כיצרנית נגני MP3, ובשנת 2009 החליטה לשנות את התמקדותה ולעבור לייצר אוזניות, לטענתה בגלל שהן משפיעות באופן המשמעותי ביותר על חויית הסאונד, הפרמרטר החשוב ביותר מבחינתה של MEElectronics. כפי שאתם ודאי יודעים אם אתם עוקבים באופן קבוע אחר הבלוג הזה, מותגים לא מוכרים לא מרתיעים אותי, להיפך. לצד אוזניות ממותגים יותר מוכרים כמו Beats, Jabra, Sony ו-Philips, אין דבר שמשמח אותי יותר מלמצוא "הפתעות" מוצלחות ופחות מוכרות כפי שהיה עם ה-Superlux HD330. מתוך מטרה ברורה למצוא את אוזניות הבלוטות' המפתיעות הבאות, ביקשתי, וקיבלתי לבדיקה את ה-MEElectronics Air-Fi Venture AF52, אוזניות Bluetooth סגורות בתצורת Over The Ear.

 
MEElectronics Air-Fi Venture AF52 (צילום: גד גניר)

כלפי חוץ, הן מזכירות יותר אוזניות של גיימרים. הגימור של גב האוזניות, עם הצורות הגיאומטריות נראה טוב, אבל שונה מאוד מהמראה של אוזניות המיועדות בעיקר למוזיקה. האם זה מפריע? בכלל לא, זה בעיקר עניין של טעם אישי. החומר השולט כאן הוא בעיקר פלסטיק שחור. זה לא גורם לאוזניות להראות זולות באופן מיוחד, ולשמחתי הן נותנות תחושה עמידה וקשוחה למדי. הצירים לא חורקים ואין רעשי פלסטיק ואפילו העור (או החומר דמוי עור, לא סגור על זה) על האוזניות עצמן ועל הקשת נראה איכותי למדי. כפתורי השליטה ממוקמים בחלק התחתון מכל צד, אלו כפתורים צרים ומוארכים הממוקמים בשתי שורות בחלק התחתון של צד ימין וצד שמאל של האוזניות. חייב להודות, במשך שבועיים ביליתי עם האוזניות האלו, ועדיין לא הצלחתי להתרגל לשימוש בהם. הם מעט קשים ללחיצה, מעט רועשים מדי, אבל הבעיה העיקרית היא עם הצורה של הכפתורים והסידור שלהם על האוזניות. העובדה שהם כל כך צרים מחייבת מלאכת מישוש קפדנית של האוזניות על האזניים בכל פעם שרוצים להגביר, להנמיך, לעצור או לדלג שיר. ב-MEElectronics כנראה ידעו שזה הולך להיות אתגר ועל חלק מהכפתורים הוסיפו בליטה קטנה, על מנת להקל על המשתמשים למקם את אצבעותיהם כאשר הם מחפשים כיצד לבצע את אחת מהפעולות שהזכרתי קודם. כפתורים שונים בצורתם במיקומים שונים על פני שטח האוזניה הם הרבה יותר אפקטיביים וחבל שבשם העיצוב בחרו המתכננים של ה-MEElectronics Venture  לעצב כך את הכפתורים.

מבט מקרוב על הכפתורים - MEElectronics Venture (צילום: גד גניר)

עוד בחירה תמוהה של MEElectronics היא הבחירה לעשות שימוש בשקע MiniUSB לטעינה, ולא בשקע הסטנדרטי של השנים האחרונות, MicroUSB. אמנם לא מדובר בשקע ייחודי, אך מדובר בסטנדרט ישן שאינו שכיח ונגיש בכל מקום כמו כבלי MicroUSB. מצד שני, ה-Venture מפנקות בחיבור חוטי 3.5 מ"מ למצבים בהם תשארו עם סוללה ריקה. עוד נקודה לזכותן של ה-MEElectronics Air-Fi Venture, האוזניות עצמן מסתובבות על ציר אנכי, מה שמסייע להן לתפוס פחות נפח ותורם לשרידותן כשמאחסנים אותן בתוך תיק.

נוחות לאיחסון, MEElectronics Venture AF52 (צילום: גד גניר)

ה-MEElectronics Venture יושבות מעולה על הראש והאזניים. הן לא לוחצות מדי לטעמי על האוזניים, אך מספקות אטימה מפתיעה לטובה לרעשים מבחוץ. הכריות יושבות בצורה נוחה מסביב לאוזניים (מדובר באוזניות Over The Ear) ולא גורמות להן להזיע. מבחינת צליל, חובבי הבאסים, האוזניות האלו בשבילכם. חתימת הצליל שלהן מזכירה מעט אוזניות Beats מהדור הקודם, אלו שאישית פחות אהבתי. הדרייברים בגודל 40 מ"מ מאפשרים ל-MEElectronics לייצר באסים עמוקים, אבל לא מוגזמים מדי. מצד שני, הצליל סגור (כיאה לאוזניות סגורות) אם כי איכות הצליל הכללית לא רעה. ה-Venture מגיעות לעוצמה מקסימלית גבוהה מאוד, ולשמחתי אין עיוותים בשמע בעוצמות כאלו.

MEElectronics AF52 (צילום: גד גניר)

הסדרה אליהן משייכת MEElectronics את ה-Venture היא סדרת Air-Fi. לא מצאתי פירוט על מהו הייחוד של סדרת Air – Fi, ואם לא הייתי יודע אחרת הייתי עשוי לחשוב שמדובר בטכנולוגיה ייחודית להזרמת שמע באופן אלחוטי, אך בפועל מדובר באוזניות בטכנולוגיית בלוטות' (בתקן 3.0) סטנדרטית לחלוטין. אין כאן תמיכה ב-NFC, אך זיווג האוזניות לטלפון נעשה כפי שנעשה בכל אוזניות בלוטות' אחרות: לחיצה ממושכת על לחצן ההפעלה מכניסה אותן למצב Pairing, סורקים עם הטלפון התקני Bluetooth אחרים, מאתרים את האוזניות והמלאכה הושלמה. זמן הסוללה המוצהר של האוזניות עומד על 18 שעות. לי הן צלחו שלושה ימי עבודה רצופים ללא טעינה, במהלכם האזנתי למוזיקה במצטבר בערך כ-5 שעות מדי יום, הישג מרשים מאוד.

מבט מקרוב על עיצוב החלק החיצוני של האוזניות, MEElectronics Venture AF52 (צילום: גד גניר)


399 ש"ח, זהו מחירן של ה-MEELectronics Air-Fi Venture AF52 בישראל, מחיר זהה אגב לזה של הפיליפס SHB7000 שבדקתי כאן בעבר והרעפתי עליהן שבחים לא מעטים. מה עדיף? זו שאלה של טעם אישי, בעיקר בסוג הסאונד שאתם אוהבים ובעיצוב. מבחינה אובייקטיבית, בשאר הפרמטרים (למעט אולי מיקום וצורת הכפתורים, עניין שולי בהתחשב בכך שאני אישית מעדיף ממילא לשלוט על המוזיקה דרך הטלפון עצמו), ה-AF52 בהחלט עושות את העבודה. 

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר