כזה ניסיתי: Asus Zenfone 6

אם אתם נמנים על הקוראים הקבועים של הבלוג הזה, ודאי הבחנתם בעבר ברשימת הפוסטים הפופולריים ביותר, המופיעה בצד שמאל. נכון לכתיבת שורות אלו, במקום השלישי ברשימה המכובדת הזאת מופיע הפוסט אודות ה-Asus Zenfone 5 LTE. הסמארטפון הטיוואני הושק בישראל רק לפני חודש וחצי בלבד (למרות שחלפה כבר שנה מאז ההכרזה הרשמית עליהם ב-CES 2014), ובפרק הזמן הקצר הזה הספיק ליצור עניין רב בקרב הקהל הישראלי (כאלו שקוראים את הבלוג הזה וגם כאלו שלא) בעיקר בשל החיבור בין מותג מוכר יחסית, למחיר זול באופן מפתיע. יחד איתו הושקו בישראל עוד שני מכשירים מסקרנים, האחד, זנפון 4, הזול והבסיסי מבין המכשירים, והשני הוא פאבלט, Zenfone 6,  המגיע עם מספר שינויים קטנים במפרט (מלבד המסך הגדול יותר), שינויים שהופכים אותו למכשיר ששווה להתעכב עליו בנפרד.

Asus Zenfone 6 (צילום: גד גניר)

אז מי אתה זנפון 6? אם ה-Zenfone 5 LTE שבדקתי כאן היה סוג של בן חורג במשפחת הזנפונים בשל מעבד Qualcomm Snapdragon 400, אז ה-Zenfone 6 הוא בן משפחה לגיטימי לחלוטין, מכשיר המגיע עם מעבד מבית אינטל, כמו כל שאר מכשירי הסדרה. אסוס ישראל בחרה להביא לישראל את תת הדגם החזק יותר של המכשיר, A600CG הכולל את מעבד Atom Z2580, מעבד בעל שתי ליבות בלבד, אך כל אחת מהן במהירות גבוהה יחסית לנהוג ברמת המחיר הזאת, 2 גיגהרץ. זכרון ה-RAM של ה-Zenfone מגיע בנפח מספק של 2 גיגה, 8 גיגה זכרון אחסון פנימי, ואפשרות הרחבת זכרון האחסון באמצעות כרטיס זכרון מסוג Micro SD. היה לי חשוב לקבל את הזנפון 6 לבדיקה, מאחר ורציתי להתנסות בחויית השימוש במעבד אינטל בטלפון. כזכור, אינטל עושה מאמצים רבים לתפוס לעצמה נתח שוק גדול ביותר בשוק מעבדי המובייל על חשבון חברות המייצרות SoC, ערכות שבבים שלמות הכוללות בתוכן רכיבים כמו יחידות עיבוד, מעבדים גרפיים, מקלט GPS (כמו Qualcomm ו-MTK), וגם להכנס חזק יותר לשוק יחידות העיבוד למובייל, שם שולטת ביד רמה חברת ARM. במקרה של אסוס, אינטל סיבסדה את מחירי החומרה שלה, על מנת לאפשר לאסוס להציג מחיר אטרקטיבי במיוחד ללקוחותיה, ובכך לאפשר להם להחשף למעבדי החברה. מההתנסות האישית שלי אני יכול לספר לכם שהמעבד, זכרון ה-RAM וממשק ה-ZenUI עליו הרחבתי בעבר, פועלים יחד בהרמוניה ומספקים חויית שימוש מאוד יציבה, זריזה ופשוט כיפית לשימוש.



מעבד אינטל, אין לי דרך להוכיח שהוא בפנים, למעט הכיתוב הזה, Asus Zenfone 6 (צילום: גד גניר)

את ה-Zenfone 6 קיבלתי בצבע שחור, אך ניתן לרכוש אותו גם בצבעים אטרקטיביים יותר כמו אדום, לבן או שמפניה. כלפי חוץ, העיצוב שלו זהה לחלוטין לזה של ה-Zenfone 5, אם כי המסגרות מסביב למסך נשארו באותו גודל. עם מסך בגודל 6 אינטש מדובר במכשיר גדול וכבד (196 גרם), יותר מדי גדול לטעמי, ולא נוח לתפעול באמצעות יד אחת. מצד שני, אם גוגל החליטה שה-Nexus 6 שלה יהיה בעל מסך בגודל זהה, כנראה שאני בדעת מיעוט בנושא הזה. הפלסטיקה כאן איכותית מאוד. מקדימה, מתחת לכפתורי המגע (שגם כאן, אינם מוארים, בעיית UI קשה לדעתי) אסוס שילבה פס מתכת בגימור אלומיניום עם חריצים מעגליים עדינים. מכסה הסוללה עשוי אמנם מפלסטיק, אך מדובר בפלסטיק איכותי ונעים למגע. כפתור הנעילה וכפתורי הווליום בצידו הימני של המכשיר הם באותו גימור מתכתי כמו הפס בחזית המכשיר, ובאופן כללי, הוא נראה מעולה. על ממשק ה-ZenUI יש לי רק מחמאות: הוא נראה מצוין, רענן, עמוס בפיצ'רים (חלקם שימושיים, חלקם פחות), אך זריז ולא מכביד על המכשיר. נקודה חשובה, אסוס, כמו HTC וסוני, בחרה להעלות ל-Google Play את יישומיה המותקנים על המכשיר (והם זמינים כמובן רק למכשירי אסוס, לא למכשירים של יצרניות אחרות אם תהיתם) כך שהם מתעדכנים ללא קשר לעדכוני הגרסה הגדולים של המכשיר עצמו, מה שמבטיח עדכונים זריזים יותר לאפליקציות המובנות.
 
מבט מקרוב על ה"סנטר" של ה-Zenfone 6 (צילום: גד גניר)

אסוס בחרה להסתפק ב-Zenfone 6 במסך בעל רזולוציה של 720 על 1280 פיקסלים. יש סיכון מסוים להסתפק ברזולוציית HD בלבד על מסך בגודל של 6 אינטש, אך במקרה של הזנפון 6 אין עם זה בעיה, והוא נראה מצוין. גווני הצבע שהוא מציג חיים ונראים מצוין והשחור עמוק מספיק. התפקוד שלו באור יום סביר, אך נתקלתי במקרים בודדים בהם התאורה האוטומטית השתהתה קצת בטרם התאימה את עצמה לשמש בחוץ, מה שגרם לי להמתין שתיים-שלוש שניות לפני שיכולתי לראות מה קורה על המסך, לא נורא.
 
Asus Zenfone 6 (צילום: גד גניר)
ה-Znefone 5 LTE הצטיין בזמנו כמעט בכל פרמטר שבדקתי. המקום היחיד בו הוא פחות הלהיב אותי היתה המצלמה. ב-Zenfone 6  החליטה אסוס לשלב מצלמה מתקדמת יותר, ברזולוציית 13 מגה פיקסל. ההבדל בהחלט ניכר. המצלמה של ה-Zenfone 6  מפיקה תמונות יפות יותר, ממוקדות ועם גווני צבע נעים וחיים. המצלמה הקדמית פחות מרשימה, ומפיקה תמונות באיכות סטנדרטית בלבד.










מקשי המגע בתחתית המסך, לצערי גם כאן הם לא מוארים  (צילום: גד גניר)

איכות השיחה ב-Zenfone 6 מספקת, אך לא יוצאת דופן. ניתן לקיים איתו שיחה באמצעות הרמקול בזמן נסיעה באופן סביר. איכות ועוצמת השמע באפרכסת גם לא רעים, אם כי מאחר וה"גריל" של האפרכסת ממוקם די קרוב לקצה העליון של המכשיר, חשוב לדעת למקם אותו כראוי ביחס לאוזן (כלומר, טיפה נמוך מהגובה שהאינסטינקטים שלי ניסו לשכנע אותי) כדי לשמוע בעוצמה טובה את הצד השני.
 
כפתורי עצמת השמע (צילום: גד גניר)
מכשיר עם מסך בגודל 6 אינטש הוא מכשיר שיש בו המון מקום לסוללה, ואכן, ל-Zenfone 6 סוללה בקיבול מהגדולים בשוק - 3300mAh. בשימוש רגיל, המכשיר מצליח לסיים יום שלם עם 10%, הישג נאה, אך לא מדהים אם מביאים בחשבון את העובדה שמדובר בסוללה ענקית. מצב החיסכון שהפלגתי בשבחיי עליו ב-Zenfone 5 LTE, עושה כאן עבודה פחות מרשימה, אך מצליח לסחוט מהסוללה עוד 7-5% תוך כדי פשרה (שאני אישית כלל לא הרגשתי אותה) בביצועים.

אז איפה בכל זאת אסוס חסכה עלינו? בדברים הקטנים. לדוגמא, אין לטלפון הזה תמיכה ב-LTE. לאור ביצועי רשתות הדור הרביעי בישראל נכון לכתיבת שורות אלו, לא מדובר במשהו שיפריע לכם, אם בכלל תרגישו בהבדל. בנוסף, אין לו קישורית NFC, כך שאם אתם מהמעטים שרישתו את הבית והמשרד שלהם במדבקות NFC, כנראה שתאלצו לחפש טלפון אחר. הבשורות הטובות הן שהמכשיר הזה הוא בעל שני חריצים לכרטיס סים, שימושי מאוד בחו"ל אם תרצו להשתמש בסים מקומי במקביל לסים הרגיל שלכם. לחילופין, מכשיר עם שני חריצי סתים יכול להתאים למי שקיבל טלפון מהעבודה, אך מעוניין להמשיך להשתמש במקביל גם בקו האישי שלו.  
 
מתחת למכסה המנוע של ה-Zenfone 6: שני חריצי סים, חריץ הרחבה לכרטיס זכרון, וסוללה שאינה נשלפת (צילום: גד גניר)
ה-Zenfone 6 נמכר בישראל ב-1299 ש"ח. לא מדובר סתם במחיר משתלם, מדובר במחיר זול באופן חריג בהשוואה לפאבלטים אחרים, בטח כשמסתכלים על התמורה המעולה למחיר שמקבלים כאן. למעשה, הזנפון 6 הוא לא רק מכשיר גדול יותר מה-Zenfone 5 LTE, הוא מכשיר טיפה יותר טוב, בעיקר בזכות המצלמה המשודרגת. אני אישית פחות מתחבר למכשירים בגודל הזה, אך אם אתם בעניין, או שסתם זה לא ממש מפריע לכם, אז הזנפון 6 מציע במחירו הנוכחי את הטוב ביותר ש-1299 ש"ח יכולים לקנות, נכון להיום.

21 תגובות

  1. סקירה מעולה, מאוד אוהב את הסקירות והאתר שלך. האם לדעתך אסוס עושים מכשירים באותה רמה כמו MEIZU או יותר טוב?

    השבמחק
    תשובות
    1. אם אתה שואל על העדפה אישית, סובייקטיבית לחלוטין? יותר נהניתי מהזנפונים. זה לא אומר כמובן שאני חושב שה-MX4 הוא לא מכשיר טוב.

      מחק
  2. מצטרף לשבחים למעלה, מה לגבי כיסוי קשיח בסגנון אוטרבוקס לאסוס ?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה :)

      לא יצא לי לבדוק את היצע הקייסים למכשיר הזה, אבל אני מנחש שהוא דל ונטול מותגים. מעניין אם הזנפון 2 יגרום ליצרניות הקייסים הגדולות לייצר גרסאות מתאימות גם למכשירים של אסוס.

      מחק
  3. 8 גיגה זכרון אחסון פנימי... ושוב אינך כותב שהמכשיר מגיע עם 0 נפח איחסון מתוך ה-8 גיגה שכוללים את מ"ה ואפליקציות.
    אי אפשר להתקין אפליקציות נוספות על כרטיס ה SD

    השבמחק
    תשובות
    1. צודק, לא טרחתי לבדוק את זה מאחר ואני מעביר את כרטיס הזכרון שלי ממכשיר למכשיר, כך שבכל הקשור לאחסון, אני מסודר בלי קשר לנפח האחסון המובנה.

      אני מניח שיש לך את המכשיר אם יש לך את המידע הזה. ממה שידוע לי, מעטים האנשים שקונים מכשיר כזה בלי לקנות גם כרטיס זכרון. מעבר לזה, אם הזכרון הפנימי מאכלס את מערכת ההפעלה, ויש כאן 8 גיגה, קשה לי להאמין שמישהו ימצא את עצמו עם בעיית מקום להתקנת אפליקציות.

      מחק
  4. אם מתלבטים האם לקנות מכשיר מסדרת הזנפון, לא כדאי לחכות לזנפון 2 שהוכרז ב CES 2015?

    השבמחק
    תשובות
    1. שאלה מורכבת.
      הזנפון 2 והזנפון זום שהוכרזו ב-CES2015 הם בהחלט מכשירים מרשימים ומלהיבים יותר ממכשירי הדור הנוכחי של הסדרה. מצד שני, לא ידוע אם הם ישמרו על רמת מחיר כה נמוכה. בנוסף, לא ברור עדיין מתי יהיו זמינים לקניה. הדור הנוכחי של מכשירי הזנפון הגיע לישראל כמעט שנה לאחר ההכרזה ב-CES 2014.

      מחק
    2. תודה. אחלה סקירות דרך אגב, פעם ראשונה שאני נתקל באתר ואהבתי!

      מחק
  5. שלום גד,

    יש לך סקירות מצוינות :)

    יש לי שאלה
    מה יותר טוב, ה-5 שגם תומך בLTE או ה-6 שלא תומך ?

    תודה

    yeela

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! :)

      אישית, אני מעדיף את ה-Zenfone 5 LTE. הוא נוח יותר לאחיזה ולתפעול. מצד שני, זה לגמרי עניין של העדפה אישית. יש אנשים שמעדיפים מסך גדול ככל האפשר, ולא מפריעה להם העובדה שכמעט בלתי אפשרי להשתמש בהם באמצעות יד אחת.

      מחק
  6. למעט הגודל של המסך, האם יש הבדל משמעותי בין ה-5 ל-6
    מי מהם טוב יותר מבחינה תפקודית?

    השבמחק
    תשובות
    1. בגדול הם מספקים חויה דומה. לא יצא לי להחזיק את שניהם בו זמנית ולהשוות זמני פתיחת אפליקציות, אבל ממה שאני זוכר, אין ביניהם הבדל.

      מחק
  7. שלום גד,

    תודה רבה על המענה :)

    יש לי עוד שאלה, ב-Zenfone 5 LTE שתומך בדור רביעי, יש מצלמה של 8 מגה פיקסל ( יש אולי בגירסה של 13 מגה פיקסל ? )
    וב-Zenfone 6 ( חבל שאין בגירסה של LTE) יש 13 מגה פיקסל,

    מה יותר טוב וכדאי?

    תודה .

    yeela

    השבמחק
    תשובות
    1. המצלמה של ה-Zenfone 6 טובה יותר, לא בהרבה, אבל טובה יותר מזו של ה-Zenfone 5. מה יותר טוב וכדאי? זה כבר שיקול שלך. כמו שאמרתי, בשבילי, הזנפון 5 היה יותר פרקטי ונוח לשימוש ביום יום. מצד שני, המון אנשים אוהבים מסכים גדולים. מציע בחום שתנסי ללכת להתרשם מהגודל של המכשירים בחנות ואז תחליטי.

      מחק
  8. שלום גד,תוכל לעשות בבקשה סקירה גל zenfone 4 ?

    השבמחק
    תשובות
    1. יש לי בהחלט כוונה לעשות זאת בשבועות הקרובים :)

      מחק
  9. לצערי נראה לי שבאג מוכרים את המכשיר אמנם עם 2GB, אבל עם מעבד 560 החלש משמעותית (ולא 580, כפי שכתבת).

    השבמחק
  10. שלום גד,

    תודה על המענה.

    נ.ב גם אני שמתי לב שבאג מוכרים את הדגם של ה560

    הנה קישור : http://www.bug.co.il/prodtxt.asp?id=21844


    yeela

    השבמחק
  11. שלום גד,

    גם אני שמתי לב לזה,
    צירפתי לך קישור ,בהודעה הקודמת
    זה הדגם שמוכרים בבאג.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר