כזה ניסיתי: Samsung Gear S

בעוד ה-Apple Watch, השעון החכם של אפל שהוכרז לפני כחצי שנה יהיה זמין לקניה בארה"ב רק בחודש אפריל, השעון החכם המתקדם והחדש ביותר של סמסונג ה-Gear S, זמין לרכישה כבר עכשיו בישראל. השעון הוא ממשיך דרכם של ה-Galaxy Gear, ה-Gear 2, וה-Gear 2 Neo, אך נראה שונה לחלוטין, ומציע כמה שינויים מפרטיים מעניינים.

Samsung Gear S (צילום: גד גניר)

לפני שאכנס לעניינים הטכניים, אני חייב להודות: הגיר אס הוא השעון הראשון, אם לא החפיץ הראשון בבלוג הזה, שאת עיצובו אני יכול להגדיר כ"עוצר נשימה". לשמחתי סמסונג בחרה לנטוש את הקוים המרובעים ומגושמים של שעוני הגיר הקודמים, ולבחור בעיצוב של הגיר פיט הזכור לטוב כבסיס לעיצוב של הגיר אס. התוצאה נראית מעולה. המסך הגדול והקמור משווה לו מראה מאוד ייחודי ומרשים, רחוק מהעיצוב המאולץ והמשעמם של שעוני הגיר הקודמים. רצועת הגומי של הגיר אס נעימה למגע, ובאופן כללי, הוא נוח מאוד לנשיאה על היד ושומר על משקל זהה כמעט לחלוטין לזה של שעוני הגיר הקודמים. מה שהשתנה כאן באופן ניכר הוא גודל המסך. המסגרות מסביב למסך הוצרו, מה שפינה מקום למסך בגודל 2 אינטש. תוספת הגודל הזאת, מעבר לעובדה שמשווה לטלפון מראה רציני יותר, תורמת המון לנוחות התפעול שלו. הרצועה אגב שאני קיבלתי עם השעון היתה לבנה, אני לא חשבתי ככה, אך קיבלתי המון פידבקים מהסביב שלי שהצבע הספציפי הזה גורם לו להראות נשי. בכל אופן, אם אתם לא בטוחים מספיק במיניות שלכם, וסבורים שלאנשים סביבכם יש איזושהי זכות לערער על הטעם שלכם או לטעון שאינו תואם את המגדר שלכם, אתם בהחלט יכולים להזמין אותו גם בשחור.


Gear S, אחרי שיימאס לכם מעיצוב השעון האנולוגי המצועצע, כנראה שתעברו לתצוגה יותר אינפורמטיבית (צילום: גד גניר)

קצת נתונים טכניים: ה-Gear S מצויד במעבד כפול ליבה, במהירות 1 גיגהרץ, זכרון RAM בנפח של 512 מגה, וזכרון אחסון מובנה בנפח 4 גיגה. החומרה הזאת מריצה גרסה מיוחדת, מותאמת לאביזרי מחשוב לביש של מערכת ההפעלה של סמסונג, ה-TIZEN. בניגוד לטלפונים סלולריים הנדרשים לחומרה חזקה בהרבה, המפרט הזה בהחלט מספיק לגיר אס כדי להציע חויית שימוש טובה. תפקוד השעון מצוין, התנועה בין מסכי הבית חלקה, ואפליקציות נפתחות בשעון הזה בזריזות וללא שום בעיה. השעון הזה, כמו שעונים קודמים שסמסונג השיקה, מסוגל להתממשק לטלפון הסלולרי שלכם באמצעות אפליקציית Gear Manager של סמסונג, מה שאומר שרק מכשירי סמסונג יכולים להתחבר אל השעון הזה. דרך האפליקציה תוכלו לקבוע את תדירות ההתראות מהשעון, אילו אפליקציות יכולות לשלוח אליו התראות, ועוד. כמו כן, דרך האפליקציה תוכלו להחליט מהו העיצוב המתאים ביותר עבורכם עבור תצוגת השעון - אנאלוגי מסוגנן ומצועצע (לטעמי) או דיגיטלי ואינפורמטיבי. אני התחלתי מהאנלוגי, ובתוך יום עברתי לדיגיטלי המציג לי את מזג האויר, אירועים קרובים ומד צעדים.

אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר בין הגיר אס לקודמיו היא האפשרות להשתמש בו כטלפון בפני עצמו. בחלקו התחתון ישנו תא קטן, לתוכו ניתן להכניס כרטיס Nano SIM. מאחר וכל מכשיריה של סמסונג (כולל מכשירי דגל כמו ה-Galaxy S5, או ה-Galaxy Note 4) עד כה מותאמים לשימוש עם כרטיס Micro Sim, אם תרצו להעביר את כרטיס הסים שלכם אל ה-Gear S, תאלצו להחליף אותו אצל המפעילה הסלולרית שלכם לכרטיס NanoSIM, ולרכוש סט מתאמים ל-Micro SIM, על מנת שתוכלו להשתמש בכרטיס הזה גם במכשיר הסמסונג שלכם. אחרי שתחצו את המשוכה הזאת, תוכלו להניח את הטלפון שלכם על השולחן, ולצאת לאירוע, ריצה, או כל מקום אחר אליו לא נוח לסחוב את הסמארטפון שלכם, עם כיסים פנויים. הגיר אס עושה כל מה שמצופה שטלפון יעשה. ניתן לבצע איתו שיחות דרך רמקול מובנה בעוצמה סבירה, לקבל אליו התראות, לקרוא מיילים ואפילו להקליד הודעות באמצעות מקלדת וירטואלית מלאה. חייב לציין שהמקלדת נוחה יותר ממה שציפיתי, אולם היו לי ציפיות ממש נמוכות. להקלדות מזדמנות היא סבירה בהחלט, אך לטקסטים ארוכים היא לא ממש מתאימה. בכלל, אם ציפיתם לקנות את השעון הזה כדי להחליף את הסמארטפון שברשותכם, אז שכחו מזה, הוא לא מיועד לשמש כתחליף סמארטפון באופן קבוע. מצד שני, במסגרת הסיטואציות אותן תיארתי קודם, האפשרות להשאיר את הטלפון בבית נוחה מאוד.
חלקו האחורי של ה-Gear S: מד דופק, מגעי טעינה, וגם תא להכנסת Micro SIM (צילום: גד גניר)


ה-Gear S מציע בגדול יכולות ותכונות דומות לאלו שהציגו קודמיו. התכונה הכי שימושית מבחינתי היתה היכולת לקבל עדכונים ישירות לשעון. אני יודע, זה פינוק וזו רמה חדשה של עצלנות לא לשלוף את הטלפון מהכיס, אבל התרגלתי מאוד במהירות לבדוק מיילים חדשים דרך השעון תחילה. כצפוי, התצוגה פחות נוחה לקריאה מאשר על מסך הטלפון, אך זה משמש כפילטר ראשוני להודעות והתראות שחשוב לנו לקבל ולצפות בהן, אך לא להתעמק בהן יותר מדי, כמו מיילים, עדכוני חדשות או כרטיסים שונים מ-Google Now. חסרי המצפון שביניכם יוכלו להשתמש ביכולת הזאת להשאר מעודכנים, בעודם מבלים עם הילדים לדוגמא כאשר לפחות מבחינה טכנית, בזמן איכות הזה, הם באמת לא נוגעים בסמארטפון שלהם. לאנשים עם מודעות גופנית גדולה משלי, אפליקציית הכושר הגופני של סמסונג נמצאת כאן גם, כולל מד צעדים והיכולת להסתנכרן עם האפליקציה בטלפון, ומד דופק מובנה. סמסונג בחר לוותר על המצלמה המובנית בשעון. ויתור מאוד לא קרטי מבחינתי, למרות שיצא לי לשמוע על אנשים שדווקא מאוד אהבו להשתמש במצלמה בדורות קודמים של ה-Gear.


Gear S - ריכוז ההתראות (צילום: גד גניר)

Gear S - אפליקציית הכושר (צילום: גד גניר)

ל-Gear S סוללה בקיבול של 300mAh. הסוללה הזאת מספיקה ליום וחצי של שימוש, מה שאומר שכדאי מאוד לטעון את השעון מדי לילה אם אינכם מעוניינים למצוא את עצמכם עם שעון כבוי על היד באמצע היום השני. קחו בחשבון שהשימוש בשעון לא רק משפיע על הסוללה של השעון עצמו, כי אם גם על סוללת המכשיר המחובר אליו בבלוטות', ואכן, הטלפונים איתם השתמשתי בשעון כילו במהלך היום בין 15 ל-20 אחוז מעוצמת הסוללה של המכשיר. כמו קודמיו, גם ה-Gear S מתחבר למטען בתיווך של תושבת המתחברת אל השעון ומוסיפה לו שקע Micro USB. בניגוד לשעונים הקודמים, התושבת הזאת כוללת גם סוללה פנימית מובנית, מה שמאפשר לטעון את השעון גם בלי חיבור ישיר לחשמל במקרה הצורך.

ה-Gear S ותושבת הטעינה (צילום: גד גניר)

2138 ש"ח, זה הסכום שתצטרכו להיפרד ממנו אם תרצו להניח את הגיר אס על פרק היד שלכם. אם אתם מחפשים הצדקה לוגית להוציא סכום כזה של כסף על שעון חכם, כדאי שתוותרו על זה מיד. כמו כל השעונים האחרים שבדקתי, גם ה-Gear S לא מספק תשובה ברורה מספיק לשאלה מי צריך דבר כזה. מצד שני, בניגוד לקודמיו, הוא מושך תשומת לב באופן חיובי. סמסונג סוף סוף הבינה ששעון חכם צריך להראות טוב, והגיר אס בהחלט משקף את ההבנה הזאת. השעון החכם החדש של סמסונג כבר לא נראה כמו צעצוע מגושם של גיקים, אלא כמו צמיד הייטקי ויוקרתי, וזה משהו שעבור אנשים מסוימים יכול להצדיק הוצאה של סכום כסף שכזה. מעבר לעיצוב, האפשרות לעשות בו שימוש כטלפון לכל דבר אמנם לא תגרום לכם לרצות לוותר לצמיתות על הטלפון הנוכחי שלכם, אך היא בהחלט יכולה להיות שימושית ברגעים מסוימים בחיים.


Samsung Gear S (צילום: גד גניר)



11 תגובות

  1. האם תוכל לסקור גם שעונים חכמים אחרים שלא מחייבים טלפון סמסונג ?

    השבמחק
    תשובות
    1. אשמח מאוד לעשות זאת. הבעיה שהיבואוניות המקומיות של היצרניות הגדולות לא משיקות בארץ את השעונים שלהן, ולי אישית קשה מאוד להגיע למוצרים כאלו.

      מחק
  2. יש אפשרות להוריד קובץ apk של האפליקציה של סמסונג לכל מכשיר אנדרואיד אחר.

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון, אבל ממה שידוע לי, שירות ה-S-Health זמין רק בחיבור למכשירי סמסונג.

      מחק
    2. האמת שיש לי LGG2 ואני מעוניין לרכוש את השעון הנ"ל.
      קצת סיפור להחליף עכשיו טלפון...
      מישהו יודע איך אפשר להשתמש בשעון עם LG? האם מדובר בקובץ APK שהזכרתם?
      ואם כן איך בדיוק מבצעים זאת?

      תודה

      מחק
    3. כנס לקישור הזה ותלך לפי המדריך
      http://forum.xda-developers.com/gear-s/general/tutorial-install-gear-manager-connect-t2934307

      המדריך פשוט מאוד
      בהצלחה

      מחק
  3. יש לי את השעון והוא מאוד משרת אותי במשך היום , ממליץ בחום ואין צורך להוריד לו שום אפליקציות , מקבל התראות מ whatsapp וכל אפליקציה שתבחרו

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר גם לשלוח הודעות לוואטסאפ דרך השעון?

      מחק
    2. כן יש לי כזה אחד שקניתי ויש אפשרות לענות לכל אפליקציית מסרים כולל וואטסאפ

      מחק
    3. האם ניתן להשתמש בשעון לקריאת ווטס אפ גם ללא חיבור בלו טוס?אני לא מצליח......

      מחק
  4. האם אפשר להחליף לו רצועות?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר