כזה ניסיתי: Asus ZenBook UX560

כשהקמתי את הבלוג הזה, מחשבי 2 ב-1 היו ללא ספק הדבר הבא. מכירות הטאבלטים עדיין היו בשיאן, והשילוב בין מחשבים ניידים לטאבלטים נראה היה כמו רעיון מתבקש. מערכת ההפעלה Windows 8 שיצאה באותה תקופה לשוק עוצבה כך שתתאים בעיקר לשימוש באמצעות מסכי מגע ורבים העריכו כי על מנת שמחשבים ניידים ישרדו את מהפכת מסכי המגע, הם חייבים לעבור אבולוציה ולשנות את צורתם הבסיסית. המסקנה היתה לא רק לשלב מסכי מגע במחשבים, כי אם לנסות להפוך אותם למוצר שיכול לתפקד גם כטאבלט וגם כמחשב נייד לכל דבר. זה לא עבד משתי סיבות: הראשונה, אנדרואיד ו-iOS הצליחו למצב את עצמן כפלטפורמות הטובות ביותר לצריכת תוכן ולמעשה לבסס שליטה על שוק הטאבלטים. טאבלטים מבוססי Windows 8 היו חיה מוזרה: הממשק היה חדשני ומלהיב (זוכרים את Metro UI?), אך הסתיר דלות נוראית בכל הקשור לתוכן. מפתחים לא טרחו לבנות אפליקציות למערכת ההפעלה החדשה ישנה ופשוט לא היה מה לעשות עם הטאבלטים האלו. מעבר לכך, גם ברמת החומרה כל הסיפור היה נראה כמו אלתור: אוסף של מחשבים נתיקים, עם מסך מסתובב, יחידה נפרדת של טאבלט ומקלדת אלחוטית, היצרניות ניסו הכל.

Asus ZenBook UX560 עושה את מה שמחשבי 2 ב-1 יודעים לעשות (צילום: גד גניר)


עברו קצת יותר משלוש שנים מאז, מכירות הטאבלטים ירדו באופן דראסטי, אך שוק המחשבים הניידים ממשיך להתקיים ולפרקים אף מראה מגמת התאוששות. מחשבי 2 ב-1 לא הפכו להצלחה מסחררת, וגם מיקרוסופט התפכחה בינתיים ועיצבה את חויית השימוש ב-Windows 10 באופן פחות הרפתקני ויותר ידידותי שוב למקלדת ולמשטח עכבר, ועדיין, היצרניות ממשיכות לייצר מחשבי 2 ב-1. ה-Asus ZenBook Flip UX560 שהגיע לאחרונה לישראל הוא מחשב כזה, בעל מפרט חזק ומסך בגודל 15.6 אינטש. עם הסיכון שאהרוס לעצמי את המתח שבסוף: לא, המחשב הזה לא ממציא את הגלגל מחדש ולא יוצק מחדש משמעות לסוג הזה של מחשבים, אבל זה לא אומר שלא מדובר במחשב מוצלח בפני עצמו.



Asus ZenBook UX560  בתצורת טאבלט. לא נוח (צילום: גד גניר)

ה-ZenBook Flip UX560 שהגיע אליי הוא כאמור מחשב חזק: מעבד Core i7 -7500U, עם זכרון RAM בנפח 16GB, ומעבד גרפי NVIDIA 940MX. מבחינת אחסון, זהו המחשב המרווח ביותר שהגיע אליי אי פעם: בנוסף לכונן SSD בנפח 512 גיגה עליו מותקנת גם מערכת ההפעלה, תמצאו גם כונן בנפח 1 טרה. בפעולות היומיומיות, ודאי לא תופתעו לשמוע שהמחשב הזה נושף בבוז לנוכח המשימות שאני מציב בפניו: גלישה בכרום עם עשרות לשוניות פתוחות, עבודה על קבצי אופיס כבדים, צפייה בסרטי HD ואפילו עריכת סרטון הוידאו שצולם במצלמת ה-4K של ה-DJI Phantom 4, לא היוותה אתגר אמיתי עבורו. ואז עשיתי משהו שלא עשיתי כמה שנים טובות. החלטתי לשחק במחשב. אף אחד לא מתיימר באסוס להציג את ה-ZenBook Flip UX560 כמחשב גיימרים, אבל עם כרטיס גרפי מהסוג הזה אין סיבה שלא אנסה. למשימה נבחר BattleField 1, משחק חדש יחסית ובעל דרישות גבוהות למדי. בשורה תחתונה, המחשב הזה מסוגל להריץ משחקים, אבל באמת לא ניתן להגדיר אותו במחשב גיימרים. המשחק רץ בהגדרות הנמוכות ביותר שלו, עם קצב פריימים נמוך יחסית, אבל רץ. בלילה הראשון שבו שיחקתי ב-Battlefield מצאתי את עצמי שוקע לתוך המשחק ובמשך שעתיים נסעתי בתוך טנק של צבא בריטניה במלחמת העולם הראשונה בעודי בוחן דרכים אפקטיביות יותר לקצור חיילים אוסטרו הונגריים, דריסה, תותח או מקלע. דריסה ירדה מהפרק די מהר, היא מסכנת את צוות הטנק והופכת אותו למטרה שקל לפגוע בה. פגז אמנם פוגע ביותר חיילים בבת אחת, אבל לוקח מספר שניות לטעון אותו בכל פעם מחדש. מקלע לעומתו, הורג כל חייל בתורו, אבל קצב האש שלו גבוה ביותר כך שניתן פשוט להשאיר את ההדק לחוץ וכך לטהר את השטח בצורה יעילה ביותר. מדוע אני משתף אתכם בכל זה? רק כדי להבהיר לכם, שהמחשב הזה לא מספק חויית גיימינג מושלמת, אבל גיימינג הוא בהחלט משהו אפשרי כאן.

Asus ZenBook UX560 (צילום: גד גניר)


המסך של ה-ZenBook Flip UX560 לא מצטיין בשום היבט, אבל גם לא הורס את חויית השימוש במחשב. הוא מציג רזולוציית FHD, אך הוא לא מתאפיין בעוצמת תאורה גבוהה מאוד, וגם זויות הצפייה בו לא רחבות במיוחד. בנוסף, ציפוי המסך מבריק ומחזיר לא מעט השתקפויות. איך כל זה מצליח לא להרוס את חויית השימוש במחשב? כי בסופו של דבר מדובר בסוג של תחליף למחשב שולחני. ככזה, סביר להניח שלא תרצו להסתובב איתו יותר מדי בחוץ או לשבת ולעבוד איתו בבית קפה. בבית, כל שעליכם לוודא זה שהמסך לא מופנה אל החלון, ושאף מנורה לא משתקפת עליו. פרט לסוגיות האלו, המסך מציג צבעים נאים, מגיב במדויק למגע וגם אם FHD זה לא הרזולוציה הכי גבוהה בשוק, זה עדיין די גבוה והתמונה חדה ואיכותית. מעל למסך ממוקמת מצלמת רשת אשר יודעת לזהות את פני המשתמש ולשחרר את המחשב מנעילה באופן אוטומטי. בימים הראשונים האפשרות הזאת עבדה גרוע והמחשב סירב לזהות אותי. כעבר מספר ימים, לא ברור לי מדוע, פתאום זה הסתדר והמחשב זיהה אותי בקלות בכל פעם. לפני מספר שנים, אנדרואיד שילבה מנגנון זיהוי פנים דומה במסכי הנעילה שלה. היה קל מאוד לשטות במנגנון הזה: להציג בפני המצלמה תמונה של המשתמש. במקרה של ה-UX560 הטריק הזה כבר לא עובד.



ל-UX560 מערכת שמע של Harman Kardon הכוללת שני רמקולים בתחתית המחשב, וכמו ב-N550J שבדקתי לפני מספר שנים, אסוס מצרפת למחשב את הסאב וופר החיצוני שלה, ה-Sonic Master. בגדול, זהו ללא ספק אחד המחשבים שמפיקים את הסאונד המרשים ביותר ששמעתי מבחינת עומק ואיכות כללית, אך צריך לזכור שזה רק ביחס למחשב נייד. ככל הנראה, אם תחברו למחשב רמקול כדוגמת ה-JBL Flip 3 או UE Boom 2, תקבלו איכות שמע ועומק צליל טובים לא פחות, וחזקים יותר.

המקלדת של UX560 (צילום: גד גניר)

Asus ZenBook UX560 (צילום: גד גניר)

Asus ZenBook UX560 (צילום: גד גניר)

Asus ZenBook UX560 (צילום: גד גניר)

Asus ZenBook UX560 (צילום: גד גניר)


אז איך זה מחשב 2 ב-1 עם מסך בגודל 15.6 אינטש? די מטופש, חייב להודות. הוא גדול, כבד, ומסורבל. היתרון היחיד של מחשב 2 ב-1 בגודל הזה הוא היכולת לצפות בו בסרטים בצורה נוחה יותר מבטאבלט וזהו בערך. לכל שימוש אחר, כטאבלט, הוא פשוט לא נוח: לא נוח להחזיק אותו בגלל שהוא גדול ולמרות שהמקשים בחלקו האחורי לא פעילים, עדיין לא נוח שהם שם. מעבר לכך, הוא לא באמת טאבלט: הוא מחשב נייד במשקל 2.2 ק"ג עם מקלדת שניתן לקפלה לאחור ולהעמיד פנים שיש לכם טאבלט עבה, כבד, שבחלקו התחתון יש גריל שממנו נפלט החום שהמחשב מייצר. מרגע שהשלמתם עם העובדה שההגדרה של המחשב הזה כ-2 ב-1 די רופפת, תשמחו לגלות שכמחשב נייד הוא דווקא מגיע בממדים סבירים ושומר על פרופיל דק יחסית למחשבים מסוגו. הוא אמנם רועש מעט, אבל הרעש נוצר רק כשהמחשב בפעילות אינטנסיבית, וגם אז הוא בגבולות הסביר.

מבחינת חיבורים, תמצאו כאן פחות או יותר כל מה שצריך להיות במחשב כזה: שלושv חיבורי USB, חיבור USB אחד מסוג Type C, יציאת HDMI, שקע אזניות, ושקע לחיבור הסאב וופר. בולט בהעדרו חיבור רשת קווי. ל-UX560 מקלדת מלאה, קצת צפופה לטעמי, אבל ניתן להתרגל אליה. משטח הכבר גדול מרווח ומדויק מאוד בתגובתו. הסוללה של ה-ZenBook UX560 היא בעלת ארבעה תאים ומגיעה בקיבול של 50 Whrs, מה שיאפשר לכם בין 4 ל-5 שעות עבודה סטנדרטיות, או לחילופין קצת יותר מרבע מזה בעודכם מנסים להכניע חיילים עותומנים.

כאמור, ה-UX560 לא מביא בשורה מיוחדת לשוק מחשבי ה-2 ב-1. להיפך, הוא מהווה דוגמה מצויינת לקונפסט שנלקח למקומות הלא נכונים. העובדה שניתן לקפל את המקלדת שלו לאחור, לא הופכת כל מחשב לטאבלט שמיש, בטח ובטח לא כשמדובר במחשב בגודל כזה. ולמרות הכל, מדובר במחשב כיפי למי שמתכוון לעשות בו שימוש בבית: יש לו סאונד מצוין, נפח אחסון שלא נגמר, הוא זריז ואפילו זמן הסוללה שלו סביר ביחס לקטגוריה. המחיר אגב, לא זול, 6500 ש"ח ומגלם בתוכו לא רק את המפרט הטכני המרשים, כי אם גם את הבחירה המיותרת של אסוס בפורמט 2 ב-1.

3 תגובות

  1. אשמח לסקירה לגבי שעונים חכמים סינים כמו KW88 שמחירם זול יחסית למותגים

    השבמחק
  2. את הנתון הכי חשוב לא ציינת בדיקה שלך. האם המחשב תומך בעט לצורך סרטוט וציור. אם לא אז מדובר במחשב מיותר. כמו כן ה hp-spectra 360 עם מסך 15.6 אינטץ הוא הרבההה יותר טוב מהמחשב הזה ויש ל hp גם דגם 13.3 אינץ שהוא פגז. שניהם עם מסך 4k ותמיכה בעט

    השבמחק
  3. תודה תודה, מחכים ומעניין.
    אביב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר