על כזה הנחתי את הידיים: Huawei P10

ידוע שהיום שלפני פתיחת כנס MWC עמוס באירועי הכרזה. השנה יצא ששתי היצרניות עם ההכרזות המעניינות ביותר, LG ו-Huawei, קבעו את אירועי ההשקה שלהן בהפרש של שעתיים בלבד. בין שני האירועים מפריד מרחק נסיעה של רבע שעה, האירוע של LG נמשך כשעה וחצי, ובשני האירועים יש אלפי מוזמנים ותורי ענק. איך בכל זאת מצליחים להיות גם באירוע של LG וגם להכנס לאירוע של וואווי? משתחלים לתור כמו ישראלים מהסוג הגרוע ביותר.


ריצ'ארד יו, מנכ"ל וואווי מתראיין אחרי האירוע על רקע מאוכזבים שלא הצליחו להכנס (צילום: גד גניר)




את העונש קיבלנו במהלך האירוע. אירועי השקה של מכשירי סמארטפון חדשים משנים את אופיים בשנים האחרונות מאירוע לגיקים בלבד, לאירועים שיווקיים שאמורים לפנות לקהל רחב יותר. ל-Huawei היה חשוב להדגיש את ההשקעה שלה בעיצוב, ולשם כך העלתה לבמה את מנהלת מכון Pantone. המכון משמש כגוף מייעץ עבור חברות שונות לקבל החלטות הקשורות בצבעים. מסתבר שיש דבר כזה. כאשר Huawei מחליטה לייצר סמארטפון בצבע חדש ושונה, היא פונה לגוף חיצוני אשר מייעץ לה באיזה צבעים לבחור, ואילו ערכים הצבע הזה מביא איתו. הייעוץ של Pantone ל-Huawei עלה למשתתפי אירוע ההכרזה ב-11 דקות שנמשכו כמו נצח, בהן שמעו ממנהלת Pantone על נפלאות הצבע הכחול, ועל צבע השנה, ירוק. 11 דקות מחיי שהלכו להן לבלי שוב.





11 דקות של הסברים משמימים על צבעים כדי להגיע לשקופית הזאת במצגת (צילום:גד גניר)

בתמונות, קצת קשה להבחין בהבדל בין מכשירי הדגל של Huawei משנה שעברה, P9 ו-P9 Plus, לבין המכשירים שהוכרזו ביום ראשון. במציאות, כשמחזיקים אותם ביד, התחושה שונה מאוד. שני המכשירים החדשים מעוגלים יותר ונעימים הרבה יותר לאחיזה ולשימוש. אני שונא להתדרדר לרמת הטוקבקיסט הממוצע של כתבות במדור הרכב, אבל ה-Huawei החדש נושא דמיון מצמרר ל-iPhone 7 במימדים, בעיצוב הגוף, בקימורים שלו, ובתחושה הכללית. ההבדל החיצוני היחיד בין המכשירים בא לידי ביטוי בפס השחור עם הכיתוב "Leica" המקיף את שתי העדשות בחלקו העליון של ה-P10. אין סיכוי שמישהו יתבלבל בין המכשירים, אבל התחושה, העידון והליטוש דומים מאוד. לא פעם ולא פעמיים כתבתי כאן ש-Huawei מעצבת את המכשירים שנראים ומשדרים את התחושה היוקרתית ביותר בשוק האנדרואיד. ה-P10 מכוון גבוה יותר. בניגוד לאייפון, ה-Huawei מגיע בשלל צבעים, ומציע גם בחלק מהצבעים גימור עם תחושה מעט מחוספסת, שנועד למנוע שריטות ואת הופעתם של סימני טביעות אצבעות. לא ניסיתי לשרוט מכשיר כזה, אבל העניין עם טביעות האצבעות אכן עובד. מה שמקלקל את השמחה הוא ההחלטה של וואווי לוותר על מיגון למים ב-P10 (ה-P10 Plus דווקא כן עמיד במים). זוהי שנת 2017, מכשירי הדגל של יצרניות שנמצאות מעליה בטבלת המכירות כמו סמסונג ואפל, וגם מכשירים של יצרניות שנמצאות מתחתיה כמו LG ו-Sony מציגים עמידות במים, ואין סיבה שמכשיר הדגל שלה, יגיע ללא המיגון הזה. קיומו של דגם פרימיום שבו כן יש מיגון שכזה אינו מהווה תירוץ להחלטה הזאת.


הדבר היחיד שמבדיל בין אייפון 7 ל-Huawei P10, איזור המצלמה (צילום: גד גניר)

P10 לצד iPhone 7 (צילום: גד גניר)
Huawei P10 בשלל צבעים בביתן החברה ב-MWC 2017 (צילום: גד גניר)

ואפילו מיששתי קצת את ה-P10. המסקנות: הוא גדול יותר, טוב יותר ויקר יותר (צילום: גד גניר)

לא מבחינים בזה בצילום, אבל זה ה-P10 Plus הירוק (צילום: גד גניר)
הגימור החדש והייחודי של המכשיר בצבע כחול (צילום :גד גניר)

מרגע שהפכו קוראי טביעות האצבעות לציוד חובה בסמארטפונים, ב-Huawei החליטו להשתייך לאסכולה הגורסת שמקומו הוא בגב המכשיר, היכן שהאצבע נחה רוב הזמן. ב-P10 יישרה וואווי קו עם סמסונג ואפל, והעבירה אותו לחלקו הקדמי מתחת למסך. מה עדיף? שאלה סובייקטיבית. קורא טביעות אצבעות קדמי הופך את מלאכת פתיחת המכשיר בזמן נהיגה (כאשר הוא על תושבת ואתם בחניה בלבד) לקלה הרבה יותר. קורא בצד האחורי טבעי יותר לשימוש באופן שוטף. זה לא רק עניין של מעבר דירה. הקורא הפך למתוחכם יותר ומחליף את הכפתורים הוירטואליים: כעת החלקה של האצבע עליו לצד ימין או שמאל פותחת את מסך האפליקציות הרצות ברקע. מגע בקורא מחזירה אתכם אחורה, ולחיצה ארוכה מספקת פידבק ברטט שמדמה לחיצה על כפתור (כן כן, כמו באייפון) ומחזירה אתכם למסך הבית.

תפריט כפתור הבית ב-Huawei P10 (צילום: גד גניר)


המצלמה ב-P9 היתה טובה מאוד. המצלמה ב-P10 נראית כמו שדרוג רציני שלה, בעיקר במקום בו השדרוג הזה נדרש: מהירות הצילום והביצועים באיזורים חשוכים. למצלמה לוקח פחות זמן להתמקד והתמונות יוצאות מוארות יותר, גם ב-P10 שלו מפתח צמצם צר יותר משל דגם ה-Plus. כהרגלה, נתנה וואווי דגש מיוחד בהסברים שלה על המכשיר למצלמת הסלפי שלו. הפעם דיברו לא מעט על מצב דיוקן, מעין אפקט של טשטוש מסביב למצולם, היוצר תמונה דרמטית. ב-Huwaei הציגו בהכרזה על המכשירים תמונות קלאסיות שצולמו עבור עיתוני אופנה, ונסיונות שחזור שצולמו ע"י מצלמת הסלפי של ה-P10 בתמונות שצילמתי בעצמי, האפקט הזה היה אגרסיבי מדי וטשטש חלק מהשיער שלי, אם כי לתמונות שהכותרת שלהן היא "Good morning to all my friends!!! <3" זה בהחלט אמור להספיק.


בלי מצב דיוקן

עם מצב דיוקן


ה-P10 מסתמן כהתפתחות אבולוציונית של קודמיו. וואווי רוצה להמשיך עם הנוסחה שעבדה לה כל כך טוב עד עתה ולא זקוקה להימורים או שינויים דראסטיים כפי ש-LG וכפי שמסתמן גם סמסונג נדרשו אליהן, כל אחת מסיבותיה. כשוואווי מסתכלת למעלה בשוק העולמי, היא רואה מולה רק את סמסונג ואת אפל. מההתרשמות הקצרה שלי עם המכשיר, נדמה שהיא החליטה לצעוד בנתיב של אפל, לא רק בעיצוב אלא גם בתפיסה הכללית. האם ה-P10 הוא אכן מתמודד ראוי לאייפון 7? את זה אוכל לקבוע רק לאחר התנסות ארוכה יותר איתו.

3 תגובות

  1. אחלה, גד, תודה.
    מחכה לרשומות המעניינות האלה שלך מהתערוכה.
    תיהנה!
    אביב

    השבמחק
  2. תודה. אני עדיין חושב שאשנמך מנוט 5 לשיאומי מקס

    הבטריה של נוט 5 איומה עבורי, ואני צריך לטעון באמצע היום. מקווה ש4850 יעזרו לי....

    השבמחק
  3. הם קוראים לזה מצב דיוקן ? זה בסך הכל פוקוס על אובייקט .... נו באמת . שיווק נטו

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר