כאלו ניסיתי: RHA MA750i

בניגוד למותגי אודיו ותיקים עם היסטוריה מפוארת כמו B&O, Beyerdynamic או Audio Technica, היצרנית הסקוטית RHA היא עולל במונחי השוק הזה והוקמה רק בשנת 2011. בזמן הקצר הזה היא הספיקה לצבור לעצמה אוהדים והערכה רבה מאוד מצד מומחים בתחום. דרכי הצטלבה לראשונה עם זו של RHA באפריל 2015 כשידידה טובה קישרה ביני ובין מנהלת השיווק של החברה. לאחר המתנה מורטת עצבים במהלכה הייתי בטוח לכמה ימים כי האזניות שנשלחו אליי מהאי הבריטי מצאו את דרכן לאזניו של עובד דואר ישראל שסרח, ה-T10i הגיעו אליי והרשימו אותי כמו שאזניות In Ear מעולם לא עשו בעבר. שנתיים לאחר מכן, המותג עושה עלייה לישראל ומיובא באופן רשמי באמצעות איידיגיטל. בהזדמנות זו הגיע תורן של אזניות רמת הביניים של החברה להגיע אליי, ה-MA750i.

RHA MA750i (צילום: גד גניר)


רמת ביניים זה מושג יחסי. RHA MA750 עשויות מיציקת פלדת אל-חלד (בתקן 303F למבינים במתכות מבין הקוראים) כמו הדגמים הבכירים יותר בקטלוג החברה ולא מפלסטיק. המבנה שלהן מתוכנן באופן שיתעל את השמע ללא הפרעות ומכשולים מיותרים שעשויים לעוות את הצליל, היישר אל האוזן. הדרייבר, החלק העיקרי שאחראי על הפקת הצלילים ועל איכותם מיוצר בעבודת יד. כן, אני יודע שמשלמים על זה, וכן, אני יודע שזה נשמע כמו זבל שיווקי, ונכון, חלקכם קנו בעליאקספרס אזניות ב-15 דולר שנשמעות לא פחות רע, ועדיין, יש כאלו, כמוני, שזה עדיין עושה להם את זה ויש לא מעט כאלה שיגידו לכם שהם מרגישים את כל הדברים האלו כשהם שומעים מוזיקה באמצעות האזניות האלו.



מבנה האזניה מיציקת פלדת אל חלד (צילום: גד גניר)

באופן לא מפתיע, MA750 נשמעות נהדר. נהדר, אבל לא בטוח שכולם יוכלו להנות מהשמע הזה. אלו אינן אזניות לחובבי הבאסים הכבדים, אבל הן עושות עבודה לא רעה בכלל בצלילים בתדר הנמוך. הצליל באופן כללי מפורט מאוד, והבעיה היחידה שלי איתו היא בתחום הטרבל שמודגש כאן בצורה אגרסיבית. זה מורגש בעיקר אצל זמרות שאוהבות ללחוש, קיילי מינו לדוגמה. שיר כמו Two Hearts יצמרר אתכם, ולא בקטע טוב. החדשות הטובות הן שאתרים בחו"ל מציינים כי התוקפנות הזאת הולכת ומתמתנת לאחר שימוש ממושך באזניות. בחלק מהמקומות זה נקרא "לשרוף את הדרייברים". הבשורות הרעות הן שבמקומות אחרים נטען ששריפת דרייברים היא מיתוס שאינו מוכח מדעית. האזניות הקודמות של RHA שבדקתי הגיעו עם סט פילטרים מתברגים המשנים את אופי הצליל של האזניות. כאן מן הסתם אין אפשרות לשנות את הסאונד אבל הוא דומה מאוד למה שהיה מתקבל כשהייתי מחליף את הפילטרים לאלו המדגישים את הטרבל. בקיצור, הן בהחלט ממשיכות את המוניטין המעולה של RHA מבחינת איכות שמע, אבל קחו בחשבון שאופי הסאונד הספציפי של האזניות האלו לא יתאים בהכרח לכל אחד.

RHA MA750i בתוך האוזן שלי (צילום, במאמץ רב ואחרי נסיונות לא מועטים: גד גניר)

מתאם כפול - המועדף עליי (צילום: גד גניר)

כמו ב-T20i וב-T10i, גם ה-MA750 מגיעות עם ערכה עשירה למדי: לא פחות מעשרה זוגות שונים של מתאמים לאזניים: שישה סטנדרטיים בצורות שונות, שני מתאמים כפולים ושני זוגות של מתאמי ספוג (מחומר דומה לזה שממנו עשויים אטמי אזניים) של Comply, דומים לאלו שמצורפים גם ל-Jaybird X3 ו-Freedom. התאמה לאוזן היא עניין מאוד סובייקטיבי. מעולם לא הייתי חובב גדול של המתאמים של Comply מסיבה פשוטה: הם לא מקובעים כראוי לאזניות עצמן, והיו לא מעט מקרים בהן שלפתי את האזניות מהאזניים ונשארתי עם המתאמים האלו בתוך האוזן. המתאמים המועדפים עליי הם המתאמים הכפולים שמייצרים אטימה מצויינת לרעשים מבחוץ וגם יושבים טוב באוזן. מאחר וגוף האזניה עצמה קטן וקל יותר מזה של ה-T20i או ה-T10i, הן יושבות בצורה יציבה יותר באוזן. הכבל של MA750i עובר מעל האוזן והחלק שקרוב לאזניה קשיח יותר משאר הכבל כדי שתשאר צמודה לאוזן. אלו לא אזניות שתקחו איתכם לפעילות ספורטיבית אבל ליום יום הן יהיו מצוינות. בערכה עצמה תמצאו גם נרתיק עור איכותי בתוכו כדאי לכם לאכסן את האזניות היקרות האלו במקום סתם לזרוק אותן לתוך התיק.

נרתיק העור המצורף לערכה בו תוכלו לאחסן את האזניות (צילום: גד גניר)


ל-MA750i שלט המאפשר שליטה בעוצמת השמע, בעצירה והמשך ניגון של שיר, אבל רק אם התמזל מזלכם להיות בעליו של מכשיר של אפל. משתמשי אנדרואיד שיחברו את האזניות האלו למכשירם יגלו שכפתורי הווליום לא באמת עובדים. כאן המקום להתלוצץ על כך שיבואנית אפל מביאה לארץ אזניות עם חיבור שלא קיים ב-iPhone 7, כאן המקום גם להוסיף את הנחירה בבוז של משתמשי אפל על כך שהחיבור הזה מיושן ואם אתם ממש רוצים, יש באריזה של האייפון 7 מתאם מ-Lightining ל-3.5 מ"מ, וכאן מומלץ להדגיש שכל הדיון הפיקטיבי הזה לא באמת רלוונטי כי האזניות האלו הוכרזו כבר ב-2012,, תקופה בה שקע אזניות סטנדרטי היה באמת משהו סטנדרטי. בכל הקשור לניהול שיחות איתן, האזניות האלו מצוינות: השמע ברור וחזק, גם דרך האזניות וגם עבור הצד איתו אתם משוחחים.

השלט - עובד בעיקר במכשירי iOS (צילום: גד גניר)

חיבור האזניות (צילום: גד גניר)


כפי שציינתי, רמת ביניים אצל מותג כמו RHA זה מושג יחסי. ביחס למחירן של האזניות הקודמות של RHA שבדקתי , ה-MA750i יכולות להחשב כזולות יותר, עם תג מחיר של 699 ש"ח. אם אתם חובבי מתכת, סאונד איכותי באופן כללי (למעט עניין הטרבלים שינקבו חורים בעור התוף שלכם) ולא מעט כסף לבזבז על אזניות, לכו עליהן בכיף, ההנאה מובטחת. אם אתם מחפשים משהו יותר משתלם ועם יותר באסים, תאלצו לחפש אותו במקום אחר. 

3 תגובות

  1. אחלה, מעניין וכתוב היטב.
    תודה!

    מצטער שאני לא כותב תגובה משמעותית יותר, כמו למשל כאשר אתה בודק סמארטפון :-)
    אבל גם כך, הטרולים שחושבים שאני מעריץ גדול שלך, ימשיכו לחשוב.

    שלך,
    אביב

    השבמחק
  2. גם שלט האזניות של סנהייזר איכותיות (מי שמתפעל מRHA, בטוח מכיר ומכבד את החברה הגרמנית) שקניתי לפני שלוש שנים במינכן לא תומך בהגברה והנמכה של ווליום או יצא וחיברת את האזניות למכשיר אנדרואיד... לא מובן לי הזלזול הזה מצד חברות האיכות האלה. חבל.
    אגב צריך לציין שבכל העולם יש RHA למכירה בחנויות אפל, כך שזה לא מפתיע שדווקא איידיגיטל החליטו להביא את האזניות האלה לארץ.

    נדב.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא קשור לזלזול. כל חברת טלפונים מימשה את החיווט של השלטים באופן שונה (גם בתוך אנדרואיד אין סטנדרט יחיד) כך שללכת על iOS זה ללכת על בטוח מבחינת חברת האוזניות (בפרט שזה שוק שנחשב עם יותר כסף), ואם יש להן רצון טוב יוציאו גם גרסת אנדרואיד (שכנל, לא באמת תעבוד עם כל האנדרואידים).

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר