כזה ניסיתי: Xiaomi Redmi Note 4 Qualcomm 4+64

שיאומי ידועה כבר שנים כחברה המקבלת השראה חזקה במיוחד (שלא לומר, מעתיקה ללא בושה) חלקים נרחבים בעיצוב המכשירים והממשקים שלה מ-Apple. במקום אחד היא דווקא עובדת הפוך לחלוטין מהחברה האמריקאית: בעוד אפל מחזיקה קטלוג קטן יחסית של דגמי מכשירים עם מספר גרסאות הנבדלות זו מזו בעיקר בצבע ובנפח, היצרנית הסינית משחררת לשוק מדי כמה חודשים את אותם מכשירים, שנבדלים זה מזה לא רק בנפח ובצבע, כי אם גם במעבדים וגם בנפח זכרון ה-RAM. תכפילו את זה במספר גדול יחסית של סדרות מכשירים ששיאומי מחזיקה בשוק ותקבלו בלאגן לא קטן, שמקשה על הרוכשים הפוטנציאלים להבין מה המכשיר שהם צריכים לקנות. את Redmi Note 4, אחד המכשירים הפופולריים בשוק כבר בדקתי לפני יותר מחצי שנה, אך לאחרונה החל היבואן הרשמי בישראל לשווק גרסה שדומה מאוד מבחוץ לגרסה החדשה, אבל מתחת למתכת ולפלסטיק מדובר במכשיר שונה לחלוטין.


Xiaomi Redmi Note 4 Qualcomm (צילום: גד גניר)



ה-Redmi Note 4 Qualcomm, הנמכר בישראל הוא הגרסה החזקה ביותר של Redmi Note 4 שקיימת בשוק. ערכת השבבים, כפי שהשם מציין, היא של קוואלקום, מדגם Snapdragon 625. סדרה 6XX של קוואלקום היא סדרה המיועדת למכשירי רמת ביניים ומנפיקה כבר מספר שנים ערכות שבבים נהדרות. ה-625 (ערכת השבבים שפגשתי והתרשמתי ממנה כבר ב-Xiaomi Mi Max) בהחלט ממשיכה את המסורת הזאת ומשלבת בין ביצועים גבוהים בפעולות יומיומיות וחסכון בסוללה. יחד עם 4 גיגה זכרון RAM ו-64 גיגה אחסון, המכשיר הזה יודע לפתוח אפליקציות במהירות שלא נופלת מזו של מכשירי דגל, ולתפקד מצוין באופן כללי. המקום היחיד שבו מורגש שלא מדובר במכשיר דגל הוא בהרצת משחקים. קצב הפריימים פחות גבוה, התנועה פחות חלקה, אבל פרט לדברים האלו, בשימוש יומיומי, ההבדל בתחושה בין מכשיר כזה לבין מכשיר כמו Huawei P10 לא מורגש בכלל.


החומרה הזאת מריצה את 8 MIUI מערכת ההפעלה של שיאומי המבוססת על אנדרואיד 6.0. בגרסת התוכנה הזאת נוספה תכונה מרגיזה: בכניסה לתיקיית קיצורי דרך לאפליקציות ממסך הבית, הופיעו בתחתית המסך הצעות לאפליקציות להורדה. זו פרסומת לכל דבר. אפשר לחיות עם זה, ואם זה מאפשר למכור את המכשיר בזול יותר, אז אני בסדר עם זה, אבל זה לא משנה את העובדה שזה מרגיז. (עדכון, משה יוסף, אחד מקוראי הבלוג הוסיף את הקישור הזה, עם מדריך כיצד להיפטר מהצעות האפליקציות)


לא, Xiaomi, לא מוצא חן בעיני שהפכתם את התיקיות במכשיר שקניתי לשטח פרסום (צילום: גד גניר)


ל-Redmi Note 4 Qualcomm מסך IPS LCD בגודל 5.5 אינטש ברזולוציית FHD. זה לא מסך מרהיב, אבל אין לי שום בעיה איתו, הוא עושה את העבודה, הוא חד, הצבעים נראים מצוין, הוא נהדר ביחס למסכים של מכשירים ברמת המחיר שלו, הוא פשוט לא מלהיב בצורה יוצאת דופן. בגזרת העיצוב החיצוני ציפתה לי הפתעה: הוא דומה מאוד ל-Redmi Note 4 שכבר בדקתי, אבל הגימור שלו פחות יוקרתי, ובניגוד לאחיו החלש יותר חומרתית, דווקא גופו של המכשיר החזק והחדש יותר, לא עשוי במלואו ממתכת. הצד החיובי כאן הוא שהמכשיר החדש, למרות המראה המעט זול יותר, נעים יותר לאחיזה ביד. פרט להבדלים הקוסמטיים העדינים האלו הכל נמצא באותו מקום, כולל קורא טביעות האצבע שנמצא בגב המכשיר. הקורא מצוין, אם כי לא מהיר כמו אלו של Huawei או של OnePlus 3. ועדיין, בהשוואה לקורא שתמצאו ב-Galaxy A5, הקורא של שיאומי מעולה.




השוואה בין Redmi Note 4, ל-Redmi Note 4 Qualcomm החזק יותר. דווקא המכשיר החדש מגיע בגימור פחות יוקרתי (צילום: גד גניר)




המצלמה היא עקב אכילס ידוע וקבוע במכשירים ברמת המחיר הזאת, והמצלמה של ה-Redmi Note 4 Qualcomm לא עושה ניסים, אם כי היא בהחלט מצלמה טובה יותר מזו של ה-Redmi Note 4 הקודם שבדקתי. המספרים והנתונים הם אותם נתונים של הדגם הקודם: רזולוציית 13 מגה פיקסל, מפתח צמצם f/2.0, ללא ייצוב תמונה אופטי. ההבדל הוא בחיישן בטכנולוגיה חדשה, BSI (ראשי תיבות של Backside illumination) מה שאמור לשפר משמעותית את ביצועי המצלמה בתנאי תאורה שאינם אידיאליים. בפועל המצלמה אכן מציגה שיפור מסוים, בעיקר במהירות פעולת הצילום. לרדמי נוט 4 קוואלקום "שאטר לאג" (הזמן שלוקח מרגע שלחצתם על כפתור הצילום ועד שהצילום מתבצע בפועל) מהקצרים שאי פעם ראיתי, גם בהשוואה למכשירים יקרים בהרבה ממנו. התמונות עצמן חדות למדי, עם צבעים יפים, ואפילו בלילה נראות לא רע. הטווח הדינאמי מפתיע לטובה: גם בצילום שמתאפיין בניגודיות גבוהה, (איזור מואר מאוד ואיזור חשוך באותה תמונה) מתקבל פירוט ברמה מספקת.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



שילוב של סוללה בקיבול נדיב (4100mAh), מעבד חסכוני, וכנראה גם מערכת הפעלה שיודעת לנהל את עצמה כראוי מאפשרים ל-Redmi Note 4 Qualcomm להציע כמעט יומיים של שימוש ללא טעינה. לא זוכר מתי לאחרונה סיימתי יום שלם של שימוש סטנדרטי במכשיר כשמחוון הסוללה מציג 50%, וזה עוד יותר מרשים בהשוואה לגרסה הקודמת של המכשיר הזה שהציגה ביצועים סבירים בלבד ומשך סוללה קצר בהרבה, למרות קיבול סוללה זהה. מה שפחות מרשים זה ששקע הטעינה הוא מסוג Micro USB הארכאי שרוב היצרניות כבר זנחו מזמן לטובת Type C. כבר כשהוצגה הגרסה הראשונה החיבור הזה נחשב מיושן, ואם בחרו באמצע השנה להחליף עיצוב, מעבד, נפח זכרון RAM ואחסון פנימי, ניתן בהחלט היה לעבור על הדרך לחיבור המתקדם יותר. טעינה מהירה גם נעדרת כאן מהשטח, אם כי למכשיר שהסוללה שלו מחזיקה יום שלם בקלות, ניתן בהחלט לסלוח על כך. כטלפון הוא גם לא מאכזב: הרמקול אמנם צורם מעט, אבל חזק במידה מספקת ובאפרכסת השמע חזק דיו ונשמע טוב.


שילוב של פלסטיק ומתכת - Redmi Note 4 Qualcomm (צילום: גד גניר)

אבל למה MicroUSB?? (צילום: גד גניר)



התשובה שלי בשנה החולפת לכל מי שחיפש מכשיר זול וטוב היתה כמעט תמיד Redmi Note 4. את התשובה הזאת נתתי תמיד עם הערה מבאסת בסגנון "אבל הוא מכשיר טוב ביחס למחיר, זה לא גלאקסי אס 7". ה-Redmi Note 4 Qualcomm הוא עדיין לא גלאקסי אס 7 אבל הוא מכשיר מהיר, אפילו מהיר מאוד, שיחזיק לכם בלי בעיה עד סוף היום ללא טעינה. זה משהו שמכשירי דגל לא מצליחים לעשות, וה-Redmi Note 4 Qualcomm עושה זאת מבלי לאכזב בתחומים אחרים. העיצוב שלו אולי לא מרגש, המצלמה שלו אולי לא תייצר פורטרטים עוצרי נשימה. ולמרות זאת, זה סמארטפון נהדר להורים שלכם, לילדים שלכם, ולכל מי שלא רוצה לשפוך המון כסף, ועדיין לא להתפשר יותר מדי.

כפי שציינתי בהתחלה, מדובר בגרסה החזקה ביותר של המכשיר הזה. כפי שאמרתי קודם, הבלאגן חוגג: יש שם בחוץ Redmi Note 4 עם מעבדים שונים, יש Redmi Note 4 Qualcomm עם 3 גיגה RAM ו-32 גיגה נפח אחסון, ויש גם Redmi Note 4X שמגיע עם מפרט דומה אבל לא בדיוק זה. לפיכך, בשל ריבוי הגרסאות, ממליץ בחום לוודא בעת הקנייה שמדובר בגרסה הספציפית הזאת שכוללת 4 גיגה RAM, את ערכת השבבים Snapdragon 625 ונפח אחסון של 64 גיגה. מחירו הזול ביותר ביבוא רשמי עומד על 1097 ש"ח, שזה מחיר נהדר ביחס לתמורה שמקבלים כאן, אבל עדיין יקר משמעותית ביחס למחירו בחו"ל.




*****עדכון 20/11******


Xiaomi Redmi Note 4 נמכר ב-Gearbest לזמן מוגבל במחיר של כ-149.99 דולר בשימוש בקוד קופון IL1108Note4. בצירוף מע"מ, המחיר עומד על כ-617 ש"ח בלבד! לקנייה לחצו כאן.

15 תגובות

  1. בדיוק קבלתי את המכשיר השבוע redmi note 4x צבע כחול לאחר חצי שנה עם רדמי 4 רגיל שעבר לבעלות אחרת.. העלות כלום כסף כך שאם נשבר או מתקלקל לא כואב הלב שנשפך 3000-2000₪ על מכשיר

    השבמחק
  2. תודה גד.
    אכן יש בלאגן רציני בלמצוא את המכשיר הזה.
    יכולת לתת לינק למשל לדיר בסט, שיש לך שת"פ איתם,
    ולעזור הרבה למישהו כמוני שניסה הרגע להזמין ולא מצא.

    אגב, אהבתי את ה"ולמרות זאת, זה סמארטפון נהדר להורים שלכם, לילדים שלכם, ולכל מי שלא רוצה לשפוך המון כסף, ועדיין לא להתפשר יותר מדי."
    חחח,
    המכשיר טוב להורים שלכם, לילדים שלכם, רק לא לכם :-) מצויין ואומר הכל, באלגנטיות.

    שלך,
    אביב

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אביב!
      גירבסט לא מציעים את הגסה הזאת למכירה. שת"פ שת"פ, אבל לא אשים לינק לגרסה שאינה הגרסה הספציפית עליה אני מדבר בפוסט :)

      תודה!

      מחק
  3. תודה משה! מעדכן בפוסט! :)

    השבמחק
  4. תודה גד!

    בהחלט.
    מצד שני, מרגיש קצת טוב יותר עם עצמי אחרי המענה שלך,
    שהסיבה שהפעם לא מצאתי, היא לא בגלל שאני לגמרי טמבל :-)

    אביב

    השבמחק
  5. אז יש גרסה של note 4x שהיא עם מעבד סנאפדרגון של קואלקום ובנוסף עוד גירסה אחרת שנקראת פשוט קואלקום? מה ההבדל, אין להם את אותו המעבד?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא בדקתי את ה-4X. מעיון במפרט, נראה שההבדל הוא באמת רק בנפח זכרון ה-RAM.

      מחק
  6. שאלה: במה שונה (או אולי נופלת) גרסת ה 64-4 המכונה MediaTech (עם ערכת המעבדים Helio X20 Deca)?
    - זה ההבדל היחידי שמצאתי במפרט.

    תודה מראש!
    עידו

    השבמחק
    תשובות
    1. המעבד מדיהטק פחות חסכוני מהקולקום, הביצועים אותם ביצועים. ואם אני לא טועה, הגירסה "הישנה" עליה הוא דיבר לאורך הכתבה היא זו עם המדיהטק.

      מחק
    2. כמו שעידו חיון כתב, הגרסה הישנה זו הגרסה עם מעבד מדיה טק. אני בדקתי אותה עם שילוב של זכרון RAM בנפח 3 גיגה ונפח אחסון 64 גיגה. המכשיר הזה מגיע עם מעבד קוואלקום, חסכוני יותר, ועם 4 גיגה ראם. אישית, התחושה היתה של מכשיר מהיר יותר. מה שהיה פחות סובייקטיבי זה היה צריכת הסוללה שהיתה טובה בהרבה במכשיר עם מעבד קוואלקום.

      מחק
  7. היי גד,
    כרגע גירבסט כן מציעים בדיוק את הגרסה הזו כך שאם יש לך קופון לאתר אהיה אסיר תודה !
    גדי

    השבמחק
  8. ניתן לרכוש דרך האתר עם עברית מותקנת? מי נותן אחריות בקניה דרך האתר?

    השבמחק
  9. בקניה בחו"ל (עליאקספרס) מצאתי את המודל המדובר במחיר 660 לדגם זהב פלוס מע"מ = 770 ש"ח.(השחור עולה 720 לפני מעמ).

    המחיר ביבואן הרשמי עומד על 1300 ש"ח (1200 באילת).
    http://www.mi-il.co.il/redminote464g/overview/
    זה המכשיר המדובר?

    השבמחק
  10. תגידו, הדגם הזה הוא הנכון? כי נראה שהוא SD 4 64 והמחיר נמוך יותר.
    (יש רק בשחור)
    https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_674000.html?wid=4

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר