כזה ניסיתי: Samsung Galaxy J5 Pro

בין 2016 ל-2017 מכשירי סדרה J, סדרת הסמארטפונים של סמסונג לשוק הביניים ולשוק הנמוך עברה שינוי שמי קל: בחלק מהשווקים, במקום להוסיף את השנה לדגם המכשיר, נוספה לו המילה "Pro". מה הופך את J5 Pro של 2017 ליותר Pro מה-J5 של שנת 2016? לא ברור. כנראה שהתחרות הלא פשוטה עם מכשירי הביניים הזולים יותר של יצרניות סיניות כמו Xiaomi, Huawei ו-Meizu מחייבת את סמסונג לשכנע את הצרכנים שבכל זאת יש למכשירים החדשים שלה בשוק הזה ערך מוסף כלשהו. האם הפיכת ה-J5 ל"מקצוען" מביאה איתה את הערך המוסף הזה?

Samsung Galaxy J5 Pro  (צילום: גד גניר)


הערך המוסף הזה לא מגיע מכיוון המפרט: ערכת השבבים שודרגה אמנם מ-Snapdragon 410 החלש (4 ליבות במהירות 1.2 גיגהרץ) של קוואלקום, ל-Exynos 7870 של סמסונג עצמה (8 ליבות במהירות 1.6 גיגהרץ), אולם זכרון ה-RAM נשאר בנפח שהיה לגיטימי בקטגוריה הזאת אולי לפני שנתיים: 2 גיגה בלבד. השילוב של זכרון RAM בנפח צנוע, ומעבד לא מאוד חזק, תורמים לסגירה די אגרסיבית של אפליקציות שרצות ברקע, זמן המתנה לפתיחה שלהן מחדש, וכפועל יוצא מכך, חויית שימוש איטית משהו. המכשיר לא נתקע, לא קורס, ושמיש לחלוטין, אולם  ביחס למפרט ולחויית השימוש במכשירים סיניים במחירים דומים, אין ספק שהמכשיר הזה נמצא בנחיתות. גם נפח האחסון, 16 גיגה צפוף מדי. אמנם ניתן להרחיבו באמצעות כרטיס זכרון לנפח של עד כ-256 גיגה נוספים, אולם השטח הנוסף הזה לא יכול לשמש אפליקציות כמו וואטסאפ, וכאן הבעיה האישית שלי עם Smasung J5 Pro: כמו בכל פעם שאני בודק מכשיר, גם הפעם העברתי אליו את ספריית הוואטסאפ שלי, ספריה המכילה תמונות, סרטונים ושיחות מאז הפעם האחרונה שההעברה הזאת נכשלה, אי שם בשנת 2014. מיד עם סיום התקנת כל האפליקציות והעברת הספריה, בטרם הספקתי לבצע איזושהי פעולה במכשיר, כבר קפצה לי הודעה ששטח האחסון במכשיר עומד להגמר. אני משתמש סביר לדעתי בוואטסאפ, וזו לא אשמתי שהגננת של הבת שלי טורחת בכל פעילות בגן לשלוח 30 תמונות כמספר הילדים, רק כדי לא לקפח אף אחד. אני יכול לשבת ולמחוק כל תמונה שאינה מעניינת אותי, אבל אף אחד לא משלם לי משכורת על הפעילות הסיזיפית הזאת, ולכן אני מבקש על במה זאת מכל יצרניות הסלולר: הפסיקו לייצר מכשירים עם נפח אחסון של 16 גיגה. זה לא עובד.



הממשק של Galaxy J5 Pro זהה במבט ראשון לזה של Galaxy S8, וזה שדרוג מבורך, אם כי עדיין, מדובר במכשיר חלש יחסית ולכן למשל את האנימציות המרהיבות של קבלת הודעה חדשה, אינכם מקבלים כאן. בכל זאת, מכשיר חלש. בנוסף, סמסונג לא שילבה ב-J5 Pro את Bixbi, הסייען האישי שלה. בשלב זה, כשאינו תומך בעברית לא מדובר בהפסד גדול, להיפך, אני בספק אם יש מישהו בישראל שעושה בו שימוש, שרכש את ה-S8 דווקא בגללו, או יצטער על העדרו ב-J5 Pro. מה שכן תמצאו כאן זה רדיו FM, משהו שיצרניות רבות (כולל סמסונג) נוטות להשמיט ממכשירים בשנים האחרונות, לא ברור למה.

Samsung Galaxy J5 Pro - מסך Super AMOLED עם צבעים נאים, אבל לא חד מספיק (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy J5 Pro  (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy J5 Pro - בסמסונג עברו לעיצוב מתכת מלא (צילום: גד גניר)


השנה היא 2017, אף יצרנית סינית שמכבדת את עצמה לא משתמשת במסכים עם רזולוציה של פחות מ-1080p, גם לא ברמת המחיר הזאת, אבל סמסונג צריכה ליצור איזשהו בידול בין מכשירי סדרה J הזולה לבין שאר הסדרות שלה, והמסך הוא אחד הקרבנות העיקריים לצורך הזה. המסך, בגודל 5.2 אינטש מגיע ברזולוציית 720p, רזולוציה שמכשיר מקטגוריית המשתלמים בסוף שנת 2014 כמו ה-Zenfone 5 התהדר בה. ביום יום זה לא מאוד מפריע, אבל כן, במבט ממושך מבחינים בפיקסלים ומבחינים בתמונה לא חדה מספיק. זה לא סוף העולם, זה סתם מרגיש שחסכו עלינו. פאנל ה-Super AMOLED מציל את המצב ומספק צבעים חיים ועשירים מאוד, משהו שדווקא רואים מעט ממנו בקטגוריית המחיר הזאת.

סדרה J החדשה מציגה גוף מתכת מלא. המכשיר ללא ספק נראה טוב יותר מ-J5 של שנה שעברה, אם כי בשביל הגוף המתכתי הזה סמסונג עברה לשימוש בסוללה מובנית שאינה ניתנת להסרה. המכשיר עצמו לא גדול, עם פינות מעוגלות ונעים מאוד לאחיזה ולשימוש. קורא טביעות האצבעות ממוקם בחזית ולמרבה ההפתעה, ובשונה ממכשירי סדרות J ואפילו A של סמסונג שבדקתי בשנה שעברה, כאן מדובר בקורא לא רע בכלל, מהיר ומדויק. עם זאת, עדיין מדובר במכשיר מסדרה J ולכן סמסונג החליטה שאתם יכולים ללמד אותו לזהות רק 3 אצבעות ולא 5 בניגוד לכל מכשיר אחר בשוק. החסכון נמשך גם למחוזות הזויים יותר כמו ביטול הרטט במקלדת המובנית של סמסונג, לחצני מגע שאינם מוארים בתחתית המסך וגם פידבק ברטט הם אינם משיבים. לואו קוסט.

Samsung Galaxy J5 Pro - מבט מקרוב על המצלמה - מפתיעה לטובה בביצועיה ביחס לקטגוריה  (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy J5 Pro - סוף סוף קורא טביעות אצבעות ראוי ושמיש בסדרה J של סמסונג  (צילום: גד גניר)


המצלמה היא אחת ההפתעות הנעימות של המכשיר הזה. הנמיכו ציפיות, Galaxy J5 Pro לא מצלם כמו מכשיר דגל, אבל הוא מצויד באחת המצלמות הטובות ביותר שראיתי בטווח המחיר הזה. היא אמנם לא מהירה במיוחד במיקוד, אבל עושה עבודה נהדרת בתאורת אור יום, ועבודה לא רעה בכלל בצילום בתוך הבית, או בחושך בחוץ. המצלמה הראשית, מצלמת 13 מגה פיקסל, מגיעה עם צמצם רחב באופן חריג לקטגוריה, f/1.7, מה שמספק עומק שדה רחב וביצועים טובים יותר בתנאי תאורה פחות אידיאליים. מצלמת הסלפי גם היא ברזולוציית 13 מגה פיקסל וגם היא - לא רעה בכלל, ומצויינת ביחס למה שקיים בקטגוריה.

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



הפתעה משמחת אפילו יותר הגיעה מכיוון הסוללה: הקיבול שלה אמנם סטנדרטי לחלוטין: 3000mAh אבל ככל הנראה המפרט החלש וניצול חכם של אנרגיה מצד המעבד מביאים את המכשיר הזה לסוף היום עם משהו כמו 20-25% סוללה בשימוש סטנדרטי, לא רע בכלל. מצד שני, סדרה J נפרדת כאמור מהאפשרות להחליף את הסוללה כפי שהיה בדגם של שנה שעברה, אין כאן טעינה מהירה, ושקע הטעינה נשאר MicroUSB למרות שכל התעשייה כבר עברה ל-Type C. הרמקול עצמו חזק למדי, לא מרשים באופן יוצא מהכלל מבחינת איכות אבל גם לא רע באופן מיוחד. טובי המעצבים של סמסונג חשבו והצליחו למקם את המיקרופון לשיחות ספיקר במיקום היחיד שנחסם ע"י תושבת הרכב שלי, מה שמנע מהצד השני בשיחות לשמוע אותי בשיחות הראשונות. מרגע שעליתי על הבעיה והגבהתי קצת את המכשיר, השיחות במכשיר התנהלו בצורה תקינה.

Samsung Galaxy J5 Pro  (צילום: גד גניר)


מחירו הרשמי של Galaxy J5 Pro הוא 1199 ש"ח, אך מחירו בחנויות נמוך מזה. בחיפוש לא ממושך במיוחד מצאתי אותו ב-1090 ש"ח, מחיר שנשמע תחרותי וסביר לחלוטין בעיקר כשמתעלמים מיבוא פרללי שלו ובעיקר של המתחרים. בסופו של דבר, המכשיר הזה הוא אוסף של פשרות. חלקן מתקבל על הדעת ונסבל (כמו רזולוציית המסך, המהירות הכללית והשימוש בחיבור טעינה Micro USB), וחלקן פחות נסבל ופחות מתקבל על הדעת (נפח האחסון, ההתעקשות על זיהוי שלוש אצבעות בלבד בסורק, מקשי מגע שאינם מוארים וכו'). ועדיין, אוסף הפשרות האלו עובד: לכל הפשרות הקטנות והמעיקות מתרגלים מהר מאוד, אם בכלל שמים לב אליהן, ואז נשארים עם מכשיר זול יחסית (במונחי סמסונג), עם מצלמה מעולה (במונחי הקטגוריה) וסוללה מצויינת בכל קנה מידה.

2 תגובות

  1. לא Full HD == לא קונה. סדרת J היא מהפחות משתלמות.

    השבמחק
  2. Thanks for sharing, nice post!

    Anthaison chuyên cung cấp máy đưa võng cho bé với máy đưa võng nào tốt nhất hay tìm hiểu máy đưa võng ts tốt không cũng như lựa chọn nên mua máy đưa võng loại nào và tìm hiểu thêm máy đưa võng giá bao nhiêu hiện nay.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר