כזה ניסיתי: Meizu M6 Note

יצרניות הסלולר מחלקות בדר"כ את קטלוג המכשירים שלהם למשהו שנע בין 3 ל-4 סדרות מכשירים: מכשירים זולים לשוק הנמוך, מכשירי ביניים, ומכשירי דגל/פרמיום. מכיוון הצרכנים, לפחות אלו שסמארטפונים הם נושא לגיטימי לשיחה עבורם, הולכת ונוצרת בשנים האחרונות חלוקה קצת שונה שלוקחת את שתי הקבוצות הראשונות (מכשירי הביניים והמכשירים הזולים) ומסווגת אותה בקבוצה שהשם ההולם עבורה הוא "מכשירי מחאה". רוכשי מכשירי מחאה הם אנשים בעלי משנה סדורה בנוגע לסיבות שהביאו אותם לרכוש מכשיר שאינו מכשיר דגל: הסיבה הראשית שעליה מתבססות כל הסיבות האחרות היא כמובן כספית: נמאס לאנשים האלו לשלם סכומי עתק על סמארטפונים. מכאן זה מתפצל למגוון של תתי סיבות: "בתוך שנה הגלאקסי הפך לג'אנקי של מטענים", "בחיאת, מי צריך אימוג'י AI/ מסך ברזולוציית 2K", "בשביל מה שאני עושה, אני לא צריך יותר מזה", "תכלס אני לא מרגיש הבדל", "ככה אוכל להחליף מכשיר פעם בשנה".


Meizu M6 Note (צילום: גד גניר)


הסמארטפונים מסדרות הביניים של מייזו הם מכשירי מחאה מובהקים. זה לא רק בגלל שהם זולים, וזה לא קשור בהכרח לתמורה שהם נותנים למחיר הזה. זה עניין של מיקום וזיהוי הזדמנויות, ואם לשפוט את ההצלחה של באג בישראל עם המותג הזה, מישהו שם ידע טוב מאוד מה הוא עושה: לא מעט ישראלים  בשנת 2018 עדיין הולכים לקניון, לעמדה של אחת המפעילות מתוך כוונה לקנות שם את המכשיר הבא שלהם כאילו אנחנו שוב בסוף שנות ה-90. אלו שההגיון (או המחיר) מכה בהם רגע לפני קניית גלאקסי אס 9 או אייפון X, נתקלים במנוסתם מהדוכן בחנויות של באג ובכרזות של Meizu, כשהם מתוסכלים, ממורמרים ומחפשים עסקה טובה.



ה-M6 Note הוא המכשיר החדש ביותר בסדרת מכשירי הביניים של מייזו. במפרט שלו מצפה הפתעה: היצרנית הסינית שהתבססה בעיקר על ערכות שבבים של מדיהטק במכשירים הזולים שלה, ובערכות שבבים של סמסונג במכשירים היותר יוקרתיים, בחרה בדגם הזה ב-Snapdragon 625 של קוואלקום, מערכות השבבים הפופולריות ביותר בשוק מכשירי הביניים בשנה האחרונה. זכרון ה-RAM בגרסה הספציפית שבדקתי הגיע בנפח של 4 גיגה יחד עם אחסון בנפח של 64 גיגה הניתן להרחבה באמצעות כרטיס זכרון. מערכת ההפעלה כאן היא Flyme של מייזו, המבוססת על אנדרואיד בגרסה הלא חדשה במיוחד 7.1.2. השילוב של ערכת השבבים הזאת, יחד עם נפח זכרון ה-RAM הזה ונפח האחסון הזה הוא שילוב נפוץ למדי בשוק. תוכלו למצוא אותו בארץ במכשירים של שיאומי כדוגמת ה-Redmi Note 4 ו-Mi A1, ובחו"ל במכשירים של מוטורולה, אסוס ו-VIVO. זה שילוב נהדר למשתמש הממוצע שצריך בעיקר וואטסאפ ופייסבוק בסמארטפון שלו: ערכת שבבים חסכונית, מספיק RAM כדי להשאיר אפליקציות פתוחות ברקע ולעבור ביניהן במהירות, וזכרון פנימי שגם עם קבוצות וואטסאפ פעילות במיוחד, יספק לכם מרווח נשימה לפני שתצטרכו לבחור איזה תמונות למחוק. המכשיר זריז למדי ופועל חלק רוב הזמן. הממשק של מייזו שהחל את דרכו בניסיון להדמות כמה שיותר לזה של iOS חזר במהלך השנים האחרונות למקורות, ואימץ בחזרה מוסכמות של אנדרואיד. אם לפני שנתיים רטנתי על כך שהממשק של מייזו לא מאפשר שליטה בנפרד על עוצמת השמע של ההתראות והמדיה, או על כך שלחיצה ארוכה על פקדים בוילון ההתראות לא מובילה אל התפריטים שלהם, הרי שהיום כל הדברים האלו סודרו, והדבר הכמעט יחיד שמשווע כאן לעדכון הוא העיצוב שנראה כאילו לא השתנה במשך שנים. הבאג היחיד שנתקלתי בו בשימוש במכשיר הוא באג בעל פוטנציאל נזק הרסני: בניתוק מאביזר בלוטות', במקום שהמוזיקה תיפסק, היא עוברת לפעמים משום מה אל הרמקול. תארו את הסיטואציה הזאת במשרד בדיוק כשאתם מאזינים לפלייליסט כמו Guilty Pleasures בספוטיפיי, ומחליטים להסיר את האזניות ולשבת לצהריים עם חברים לעבודה. ההעדפה המוזיקלית שלכם תהפוך בוודאות לנושא השיחה בארוחה הזאת.

קורא טביעות האצבעות מקדימה (צילום: גד גניר)

גימור מתכתי, אם היינו בשנת 2016 זה היה נחשב מכשיר בעיצוב יוקרתי (צילום: גד גניר)

יש במכשיר הזה הפתעה טובה אחת ביחס לשאר המכשירים ברמת המחיר שלו. המסך הוא לא ההפתעה הזאת. זה לא שהמסך גרוע: עוצמת התאורה המקסימלית שלו סבירה בהחלט, הרזולוציה היא רזולוציית הסטנדרט בטווח המחיר הזה, 1920 על 1080 פיקסלים והתמונה חדה. הדבר היחיד שמפריע הוא שהלבן הוא לא כך כך לבן ונוטה לאפרוריות מסוימת, אם כי לא מדובר במשהו חריג או בלתי נסבל.

מערך הצילום הכפול של Meizu M6 Note (צילום: גד גניר)

ה-M6 Note הוא ככל הנראה מאחרוני המכשירים בשוק שיציעו יחס מסך של 16:9. המעבר של של רוב היצרניות בשוק למכשירים עם מסך מקצה לקצה ומסכים עם מגרעת, הגלה את סורק טביעות האצבע אל גב המכשירים שלהן. ב-M6 Note הוא עדיין מקדימה, גדול וקל לאיתור. העיצוב של המכשיר הזה באופן כללי לא מרגש במיוחד. עד לפני זמן לא רב, שימוש במתכת בגב המכשיר היה סממן ליוקרה, אך כיום אין בו שום ייחוד, גם לא במכשירי ביניים.

יכולות המצלמה הם מקור האכזבה מספר אחד של רוכשי מכשירי מחאה. מבקרי גאדג'טים כמוני מהללים את המכשירים האלו, מספרים איזו תמורה נפלאה הם מספקים למחיר, ויודעים להגיד שהמצלמה לא רעה, שוב, ביחס למחיר המכשיר. ואז אותם אנשים מגיעים הביתה, מנסים לצלם את הילדים שלהם משתוללים בחדרם, מקבלים תמונות מטושטשות ומרוחות, ומתחרטים בדיעבד שלא קנו מכשיר יקר יותר שיצליח להנציח את הרגעים האלו. הבשורות הרעות הן שגם ה-Meizu M6 Note יתקשה לצלם ילדים בתנועה בתאורה סטנדרטית בתוך דירה. הבשורות הקצת יותר טובות הן שמלבד התסריט הזה שאיתו גם מכשירים יקרים יותר יתקשו להתמודד, מערך הצילום הכפול של Meizu M6 Note עושה עבודה מצויינת ומפתיע ממש לטובה. בחינה של הנתונים הטכניים לא מצביעה על משהו יוצא דופן ברמת המחיר הזאת:  מצלמת 12 מגה פיקסל עם צמצם f/1.9, מצלמה משנית ברזולוציית 5 מגה פיקסל עם צמצם f/2.0, בלי ייצוב תמונה כלשהו, ועדיין, התמונות יוצאות צבעוניות, ממוקדות ומפורטות. בולט בהצטיינותו הוא מצב ה-HDR שמייצר תמונות דרמטיות, מוארות ובעלות טווח גווני צבע רחב במיוחד. אפקט טשטוש הרקע, מוגזם כאן קצת, כמו במכשירים קודמים של מייזו, אבל זה ייתן לכם תמונות נהדרות לשתף באינסטגרם.

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

מצב HDR מופעל (צילום: גד גניר)

אותה תמונה, עם מצב HDR כבוי (צילום: גד גניר)

ה-Meizu M6 Note מצויד בסוללה בקיבול אימתני של 4000 מיליאמפר. יחד עם ערכת השבבים החסכונית בחשמל ציפיתי למצוא כאן אורך חיי סוללה ארוך במיוחד, אבל בפועל קיבלתי כ-5 שעות מסך. זה לא רע ולרוב האנשים זה בהחלט יספיק ליממה שלמה, אבל לא הרבה מעבר לכך. שקע הטעינה כאן הוא מסוג Micro USB שקע שרוב התעשיה נפרדה ממנו במהלך שנה שעברה, אך כאן הוא עדיין נוכח. השמע ברמקול לא רע הן מבחינת איכות והן מבחינת עוצמה, אבל גם לא יוצא דופן, כנ"ל גם השמע באפרכסת.

ב-1099 ש"ח הוא משיג את המטרה שלו. ה-Meizu M6 Note הוא אחד המכשירים המשתלמים ביותר שתוכלו למצוא בקניון אחרי שהגעתם למסקנה שהמחירים של מכשירי דגל חדשים גבוהים מדי. הדבר היחיד שיכול למנוע ממנו להפוך ללהיט מכירות מטורף זו העובדה שיש לא מעט מכשירי מחאה אחרים עם מפרט די דומה ובמחירים דומים ואף נמוכים יותר מחוץ לקניון. מה שבכל זאת נותן ל-M6 Note יתרון מסוים על פניהם זו המצלמה שאולי לא תעשה ניסים, אבל בהחלט מפתיעה לטובה.

3 תגובות

  1. שלום גד,
    אפשר לבקש סקירה של ה REDMI NOTE 5 שהגיע לישראל?
    עם מעבד ה 636
    https://www.mi-il.co.il/redminote5/specs/

    השבמחק
  2. מבדיקה קצרה במפרט של המכשיר באתר GSMARENA ראיתי שבחיישן המצלמה הפיקסלים גדולים יותר מהרגיל, כלומר בגודל 1.4 מיקרון, מה שמאפשר כניסה של יותר אור. זה מסביר את השיפור ביכולות הצילום.
    דרך אגב, זו מגמה חדשה וחיובית במכשירים הזולים. הרזולוציה נשארת פחות או יותר אותו הדבר אבל הפיקסלים עצמם גדלים. הREDMI NOTE 5 שהגיע עכשיו לארץ והוזכר על ידי ZINUX בתגובה הקודמת מקבל נתונים מאוד דומים, ואולי יותר טובים.

    תודה רבה על האתר שנותן סקירות מעמיקות והרבה מחשבות ודעה אישית, שקצת חסרה בסקירות אחרות.

    השבמחק
  3. יש הבדל בין מייזו אם 6 נוט למייזו אם 6 פלס

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר