כאלו ניסיתי: Jaybird X4

כמעט כל יצרנית אזניות גדולה ומוכרת בשוק נכנסה בשנתיים האחרונות אל קטגוריית אזניות ה-Truly Wireless. מטרנד הרפתקני של אתרי מימון המונים, האזניות הנפרדות הפכו לחלק בלתי נפרד מקטלוג המוצרים של יצרניות כמו B&O, Bose, Sony, JBL ורבות אחרות. ועדיין, יצרניות רבות ממשיכות להשיק דגמים חדשים בסדרות של אזניות בלוטות' בתצורות סטנדרטיות. יש לכך כמה סיבות, כולן נובעות מהעובדה שאזניות Truly Wireless, עם כל הנוחות שמביא איתו ביטול הכבל המקשר, הן עדיין קונספט שנמצא בראשית דרכו, ועדיין סובל ממספר מחלות ילדות: הן יקרות יותר, מורכבות טכנולוגית (ובשל כך חשופות בחלק מהמקרים להפרעות בהאזנה), הסוללה שלהן מחזיקה פחות שעות וקל יותר לאבד אותן. במצב כזה, מה הפלא שג'ייבירד, יצרנית שמתמקדת אך ורק בייצור אזניות ספורט לא זונחת את התצורה הקלאסית ואת הסדרה שהפכה אותה לאחת מהיצרניות המוערכות בסגמנט הזה, גם לאחר שהשיקה אזניות Truly Wireless משלה? ה-X4 שהוכרזו לפני כחודשיים והגיעו בשבועות האחרונים לארץ, הן הדגם העדכני ביותר בסדרה X, הסדרה העיקרית והפופולרית ביותר של החברה. אין כאן מהפכה, אבל הן בהחלט מביאות איתן כמה שינויים קטנים וחשובים.

Jaybird X4 (צילום: גד גניר)


ה-X4 לא מפתיעות בתחום איכות השמע, וטוב שכך. הן נשמעות נהדר, כמו דגמים קודמים של החברה שבדקתי. הצליל מאוזן, עמוק, מדויק ומפורט מאוד, וממשיך את המוניטין המצוין שיש לחברה בהיבט הזה. הסוגיה היחידה שמפריעה כאן היא בדיליי מסוים שיש בשמע בצפייה בסרטוני וידאו. לעומת זאת, בהאזנה למוזיקה, אין לדיליי הזה משמעות. על אופי השמע ניתן לשלוט באמצעות האפליקציה של Jaybird, אחת האפליקציות הטובות מסוגה בקטגוריית האזניות: האפליקציה מציעה מגוון רחב מאוד של אקולייזרים מוגדרים מראש ומאפשרת שליטה ידנית באקולייזר אם נפשכם חשקה בכך. מעבר לזה, באפשרותכם לחבר את האפליקציה לחשבון הספוטיפיי שלכם ולהאזין למוזיקה מהחשבון שלכם דרכה, אם כי לא ברור לי מדוע תרצו לעשות זאת דווקא באופן הזה.

מבחוץ, השינויים די מינוריים: האזניות מגיעות כעת בצבע אחיד כמעט לחלוטין: שחור, אפור או ירוק- מג"ב (לא, זה לא שם הצבע המקורי) כמו היחידה שהגיעה אליי לבדיקה. צורתן הכללית נשארה זהה כמעט לחלוטין לזו של ה-X3 למעט שני חלקים שמשפיעים קריטית על הנוחות והיציבות שלהן באוזן: ה"סנפיר" וראש הגומי שנכנס אל תוך האוזן. עבור הסנפיר בחרו בג'ייבירד בצורה חדשה שהופכת אותו לגמיש יותר, וגם החומר ממנו הוא עשוי רך ונעים יותר בתוך האוזן. ראשי הגומי עברו שינוי גם הם והצורה שלהם מעט יותר אליפטית. התוצאה היא שיותר נוח להשתמש ב-X4 לאורך זמן, והן לא מציקות או משאירות סימנים בתוך האזניים. בנוסף, כהרגלה של ג'ייבירד, גם כאן היא מספקת ראשי Memory Foam של COMPLY, אם כי פחות התלהבתי מחויית השימוש בהם: הראשים לא כוללים איזור קשיח שאליו מתחברות האזניות, כך שהראשים אינם מקובעים מספיק ביציבות לאזניות עצמן. לא ברור לי מדוע חוזרים ב-Jaybird על אותה שגיאה פעם אחר פעם, בפרט שכבר ראיתי ראשים של COMPLY המסופקים עם אזניות אחרות שדווקא כן מגיעים עם חלק קשיח שכזה.

ערכת ה-X4 (צילום: גד גניר)


מקום שבו כן הפיקה Jaybird לקחים הוא בטכניקה לשפצור שאריות הכבל האחורי. בדגמי האזניות הקודמים סיפקה החברה מעין מתאמים קטנים סביבם המשתמש ליפף את הכבל המקשר כדי שניתן יהיה להצמיד אותו לעורף או לחלק האחורי של הראש. כדי להבין איך לסדר את הכבל כראוי, נדרשתם לצפות בסרטוני הדרכה וליישם באזניות שלכם את מה שלמדתם. ה-X4 מפשטת מאוד את תהליך הקיצור של הכבל: את מקומם של המתאמים תפס מעין חרוז שדרכו עובר הכבל, ומשיכה של הכבלים דרך החרוז הזה מאפשרת הצמדה שלו לעורף. השינוי הזה הןפך את העניינים לפשוטים בהרבה, אבל גם משאיר שארית כבל שמתנדנדת ונחבטת בצוואר בזמן ריצה, אבל זה לא באמת כל כך מפריע. מקום נוסף שזכה לשיפור הוא העמידות במים: במקום עמידות סטנדרטית להזעה, כעת ה-X4 מציגות עמידות למים בתקן IPX7, כלומר, ניתן לטבול אותן במים בעומק של עד מטר אחד. זה לא אומר שתוכלו לשחות איתן, אבל אפשר בהחלט לרוץ איתן בגשם סוחף מבלי לחשוש.

jaybird X4 (צילום: גד גניר)

ראשי סיליקון בצורה אליפטית, יושבים באוזן שצורה נוחה יותר (צילום: גד גניר)

ה"חרוז" שבאמצעותו ניתן להצמיד את האזניות לעורף, פשוט יותר לשימוש מהקליפסים בדגמים הקודמים, אבל שארית הכבל מציקה בעורף (צילום: גד גניר)


כמו ה-X3, גם ה-X4 מציעות כ-8 שעות האזנה רצופה בטעינה מלאה, שזה נאה מאוד. פחות נאה הוא חיבור הטעינה הייחודי של Jaybird, שמחייב נשיאה שלו בתוך הנרתיק המצורף. זה לא שביקשתי חיבור USB Type C, כל שביקשתי זה חיבור טעינה סטנדרטי, MicroUSB, כדי שלא אצטרך לחשוש מהרגע שבו אאבד בטעות את כבל הטעינה של ה-X4 ואתקע עם אזניות שלא ניתן לטעון. נקווה שאולי בשנה הבאה Jaybird תטפל גם בסוגיה הזאת.

מתאם הטעינה. מתי הו מתי ג'ייבירד תשתמש בחיבור סטנדרטי? (צילום: גד גניר)


ב-Jaybird לא רצו לקלקל נוסחה מנצחת, ואכן, ה-X4 לא מביאות איתן שינויים הרפתקניים מדי, רק ליטושים במקומות מסוימים שדרשו זאת. מחירן בישראל ביבוא רשמי הוא 579 ש"ח. המחיר הזה קונה לכם אזניות אלחוטיות נהדרות לספורט (וגם לא בהכרח לספורט), ונטולות גימיקים מיותרים. הן נשמעות מעולה, יושבות בצורה נוחה ומאובטחת באוזן, ובעלות סוללה אימתנית, הדברים החשובים ביותר למי שעושה ספורט עם האזניות שלו.

1 תגובות

  1. מסכים. המטען המיוחד הזה הוא חדשות רעות ומבחינתי הוא דיל ברייקר. לא יודע למה לא כל האוזניות מגיעות היום עם הטענת USB-C סטנדרטית.
    דרך אגב, ה X1 וה X2 הוטענו בצורה סטנדרטית (לזמנן) עם מיקרו USB.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר