כזאת ניסיתי: ZMI PowerPack 20000

גיטריסט Queen, בריאן מיי פרסם בשבוע שעבר בחשבון האינסטגרם שלו תמונה של כבל טעינה מעוקם ושבור של המקבוק שלו. בנאום בן 185 מילה שטח מיי את כעסו על חברת אפל שלטענתו הפכה למפלצת אנוכית ותאבת בצע. הוא הגיע למסקנה הזאת לאחר שסובב את המחשב שלו בעודו מחובר למטען, ובמקום שהכבל יתנתק בעדינות וללא נזק מהמחשב (כפי שהיה קורה עם הכבלים בעלי מחברי ה-Mag Safe הזכורים לטוב), הכבל, בעל חיבור ה-USB Type C, התעקם ללא תקנה. יהיה נבזי להגיד שהגיע הזמן שהגיטריסט האגדי ילמד לשחרר דברים ששייכים לעבר, אבל חיבור Mag Safe אכן שייך לעבר. המעבר של אפל לשימוש בחיבור החדש מהסוג שמיי כה מתעב, החל כבר בשנת 2015 ודווקא הביא איתו מספר יתרונות. אחד מהיתרונות האלו הוא היכולת לחבר את המחשב לסוללה חיצונית כמו ה-ZMI PowerPack 20000.

ZMI PowerPack 20000 - QB820 (צילום: גד גניר)


חשוב להדגיש: העובדה שיש למחשב כלשהו שקע Type C, ולסוללה כלשהי תקע מהסוג הזה, לא אומרת בהכרח שחיבור ביניהם ייצור את הנס שאנחנו צריכים. מה שעושה את ההבדל זו תמיכה של הסוללה והמחשב בתקן Power Delivery, להלן PD. אין לי כוונה להלאות אתכם בפרטים הטכניים של התקן הזה. מה שחשוב לדעת בהקשר שלו הוא שמטענים שעושים בו שימוש יכולים לטעון כמעט כל דבר: ציוד היקפי כמו אזניות ורמקולים אלחוטיים, סמארטפונים וטאבלטים, ואפילו מחשבים ניידים מסוימים. מאחר שהמכשירים שתומכים בתקן הזה יודעים לתקשר ביניהם, המכשיר הנטען יודע לבקש את הספק הטעינה האופטימלי עבורו, והמכשיר הטוען אכן טוען אותו בהספק הזה. באופן הזה, ברוב המקרים הטעינה היא טעינה מהיר. למרות שתקן PD הוצג כבר לפני שנים אחדות, היצע הסוללות החיצוניות בשוק שכוללות תמיכה בתקן הזה לא רחב במיוחד. התמיכה בתקן מוגבלת עדיין ליצרניות גדולות ומוכרות יחסית בתחום, והסוללות שתומכות בתקן הזה הן לרוב יקרות יותר מרוב הסוללות המקבילות לסמארטפונים. בין המותגים הללו ניתן למצוא את ANKER, RAVPower, ו-ZMI, מותג אלמוני יחסית, אם כי סביר להניח שלחלק לא קטן מכם יצא להתנסות במוצרים שיוצרו במפעלי החברה, תחת מותג אחר.

מכירים את המשחק ״Six Degrees of Kevin Bacon״? אם לא, אז בקצרה, המנצח במשחק הזה הוא זה שמצליח לקשר בין שחקן אקראי כלשהו בהוליווד, אל השחקן קוין בייקון דרך שישה (או פחות) שחקנים או במאים שעבדו איתו בעבר. בעולם הטכנולוגיה, המקבילה של קוין בייקון היא ללא ספק שיאומי, שהשקעותיה בחברות סיניות אחרות מעמידות אותה איכשהו מאחורי כמעט כל חפיץ שמגיע מסין. מה הקשר בין ZMI לשיאומי? המותג ZMI שייך לתאגיד סיני בשם "ZIMI". התאגיד הזה הוא אחת החברות הראשונות ששיאומי השקיעה בה, והיא גם זו שמייצרת עבור שיאומי את כל הסוללות החיצוניות שענקית הסלולר משווקת. מאז שנת 2014 נמכרו ברחבי העולם כ-80 מיליון סוללות תחת שמות המותג שיאומי ו-ZMI.



This is one of the reasons my love for Apple is turning to hatred. Now we’re forced into using these damn USB-C connectors for everything. It means we have to carry around a bagful of pesky adaptors, we have to throw away ALL our old charging leads, and spend tons of money on new ones, and if something tugs in the wire it does NOT harmlessly fall out like the Mag-Safe plugs we all got so used to (genius). And if one of these things is plugged into the left hand side and we roll the computer to the left to insert in into the right hand side - THIS happens. A bent USB-C connector which is instantly useless. So we spend more and more money replacing the horrible things. I recently also found out how little Apple Help cares if you run into problems - all they want to do is sell you more stuff. All in all - Apple has become an an entirely selfish monster. But they have us enslaved. It’s hard to find a way out. Anybody out there have the same feeling ? Bri
A post shared by Brian Harold May (@brianmayforreal) on 



ZMI PowerPack 20000 - QB820 (צילום: גד גניר)

ZMI PowerPack 20000 מטעינה קרוב משפחה - Mi Notebook Air (צילום: גד גניר)

ZMI PowerPack 20000 מטעינה Samsung Galaxy A9 (צילום: גד גניר)


ה-ZMI PowerPack 20000 עושה שימוש ב-6 תאים המיוצרים ע״י LG. הקיבול של ששת התאים יחד הוא כ- 20,000mA. מה זה אומר בתכלס? זה אומר שהיא תספיק לכם לטעינה מלאה של מחשב כמו המחשב שעליו נכתבת הביקורת הזאת, ה-Mi Notebook Air של שיאומי, או Macbook Pro  בגרסת ה-13.3 אינטש. לחילופין, היא יכולה להספיק לכ-7 טעינות מלאות של מכשיר iPhone 8, או כ-3 טעינות מלאות של iPad Mini. הסוללה של ZMI לא רק יודעת לטעון במהירות מכשירים אחרים, היא יודעת גם להיטען במהירות בעצמה. זה אומר שאם תטענו אותה באמצעות המטען של המק בוק שלכם, ייקח לה קצת פחות מ-4 שעות להיטען במלואה. טעינה דרך מטען מהיר של סמארטפון תיקח יותר זמן, כ-5.5 שעות, אבל עדיין משך זמן סביר בהתחשב בעובדה שמדובר בקיבול גדול יחסית.

נטענת דרך שקע Type C, טוענת דרך אותו שקע וגם דרך שני שקעי USB Type A (צילום: גד גניר)

ZMI PowerPack 20000, מחוברת למקבוק פרו (צילום: גד גניר)


לסוללה שלושה שקעים: שקע USB Type C בתקן PD דרכו היא טוענת חפיצים בהספק טעינה מקסימלי של 45W (כמו מחשבים ניידים), ועוד שני שקעים USB Type A סטנדרטיים שמסוגלים לספק טעינה מהירה בהספק של עד כ-18W. חשוב להדגיש, הנתונים האלו מתייחסים למצב בו מחובר חפיץ אחד בלבד לסוללה. חיברתם בו זמנית גם מחשב נייד וגם סמארטפון? ה-45W יתחלק ביניהם. אם זה לא מספיק, הסוללה הזאת יודעת לשמש גם כרכזת USB: ניתן לחבר אל שקעי ה-USB Type A שלה גם זכרונות ניידים או אפילו עכבר חוטי, אם השנה היא 2006. עבור משתמשי PC שלרוב מגיעים עם שקעי Type A סטנדרטיים זו תוספת חביבה. עבור משתמשי מק מודרניים זה אומר מתאם אחד פחות לסחוב בתיק.

אחד משני הכבלים המצורפים ל-ZMI PowerPack 20000 (צילום: גד גניר)

חיווי הסוללה של ZMI PowerPack 20000 (צילום: גד גניר)

איפה בכל זאת ה-PowerPack 20000 נופלת? קודם כל, היא שמנה וגדולה. כל סוללה עם קיבול כזה היא שמנה וגדולה, אבל ה-PowerPack 20000  שמנה וגדולה יותר. מלבד זאת, נכון, לא מדובר במוצר שאמור להיות "סקסי", אבל גם בסטנדרטים של סוללה חיצונית, ניתן היה להשתמש בפלסטיק שנראה קצת יותר איכותי ומרשים, או אפילו במתכת. כמו כן, בסוללה כזאת הייתי שמח לקבל חיווי סוללה קצת יותר מפורט מארבע נורות זעירות בצד, אבל זה כבר באמת לא קריטי. לסוללה מצורפים שני כבלים: האחד בעל חיבורי Type C משני צידיו, והשני בעל כניסת USB Type A בצד אחד, וחיבור Type C בצד שני, כשמעליו ממוקם מתאם לשקע Micro USB לטעינה של אביזרים שטרם אימצו את התקן החדש. תקע Lightning, עבור אייפדים ואייפונים אין כאן, אז תצטרכו להשתמש בכבלים שלכם. עניין קטן ומרגיז לגבי הכבלים: לא ברור לי מדוע זה קורה, כנראה תוצאה של אי דיוק במיקרונים בייצור שקעי הכבלים, אך הם דורשים משיכה אסרטיבית למדי כדי לשלוף אותם משקע הטעינה במחשב. מעניין מה היה בריאן מיי אומר על זה.

לחבר זכרון נייד למקבוק פרו שלכם, בלי מתאם (צילום: גד גניר)


פיצ'ר נוסף ומרגיז שמציעה PowerPack 20000 הוא חמקנות. שילוב של מלאים מצומצמים והגבלות על משלוח בינלאומי של סוללות ידרוש מכל מי שמעוניין בסוללה של ZMI לעקוב ברמה יומיומית אחר אתרי סחר, כדי לבדוק אם במקרה נוצר חלון הזדמנויות  להזמין אותה, חלון הזדמנויות שאיפשר בעבר את שליחת הסוללה הספציפית הזאת אליי. דגם זהה בעל קיבול מעט קטן יותר שלה (15,000mAh במקום 20,000mAh), ה-QB815, דווקא כן נשלח כרגע לישראל בחלק מהאתרים, ויעלה לכם כ-265 שח. כן, זה יקר משמעותית מהסוללות החיצוניות הסטנדרטיות, אבל היא גם עושה דברים שסוללות אחרות לא יודעות לעשות, כמו לספק לכם עוד זמן שימוש במחשב, או להפוך את המק שלכם לקצת פחות אנטיפת.

3 תגובות

  1. PD הוא תקן פתוח ומוצלח יותר מ QC הקנייני של קוואלקום, שחברות כגון גוגל ואפל מקדמות, ואפילו קוואלקום נאלצה לאמץ ב QC4+ (ב QC אין אפשרות לdata עם טעינה כי יש שימוש בגידים של הדאטה בשונה מ PD, ב 4+ הם תיקנו את זה.

    ממליץ מאוד לקרוא את סדרת הפוסטים של מנדס גוגל בנסון לאונג בגוגל פלוס על USB C, PD וכל השאר.
    https://plus.google.com/+BensonLeung

    אין תאימות בין התקנים, אבל קיימות סוללות ומטענים בודדים עם פורטים משני התקנים, ממליץ יותר מהסוללה הנסקרת כי רוב הסיכויים שהמטען והמכשיר שלכם תואם QC (גם הטעינה המהירה של סמסונג היא בעצם תואמת QC ברוב המכשירים) ולא PD, בפרט לא המטען שיקר מאוד.

    השבמחק
    תשובות
    1. *כלומר רק מ 4+ ישנה תאימות בין התקנים

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר