כזה ניסיתי: Bose Home Speaker 500


בסופ"ש האחרון הודיעה גוגל כי היא מפסיקה את ייצורו של אחד המוצרים המוצלחים שלה: Chromecast Audio. לטובת מי שלא יצא לו להכיר, המתאם הקטן הזה נועד להפוך מערכות שמע "טיפשות" לכאלו שניתן לחבר אל הרשת הביתית ולהזרים אליהן מוזיקה היישר משירותי מוזיקה כמו ספוטיפיי, דיזר וכמובן Google Play Music. יותר משהיה בשורה טכנולוגית, היה הכרומקאסט אודיו בשורה צרכנית. עד להשקתו, רק מערכות אודיו יקרות של חברות כמו Sonos ידעו לעשות את מה שהוא יודע. בעלות של עשרות דולרים בודדים הוא הוסיף יכולות דומות לכל רמקול או מערכת סטריאו ישנה שכבר ממילא יש לכם בבית. בקצת יותר משלוש שנים שחלפו מאז שהושק שירותי הזרמת המוזיקה הפכו לפופולריים מתמיד, מה שאמור היה להבטיח חיי נצח לחפיץ הזה, או לפחות דור חדש ומשודרג שלו. בפועל, גוגל החליטה לסיים את חייו משום שבינתיים נולדה קטגוריה חדשה של מוצרים, שבלעה את הפונקציונליות שלו לתוכה, רמקולים חכמים, מבוססי סייעות וירטואליות כדוגמת Google Assistant ו-Alexa של אמזון.

Bose Home Speaker 500 (צילום: גד גניר)


לצד הרמקולים החכמים מבית אמזון וגוגל, יצרניות אודיו גדולות מתחילות לשלב את הסייעות האלו ברמקולים החדשים שלהן. ה-Home Speaker 500 של Bose שמגיע במקור עם Alexa, הוא סנונית ראשונה בגל של רמקולים כאלו שיגיעו בקרוב ביבוא רשמי לישראל. מוכנים למהפכת השליטה הקולית? תאלצו לחכות עוד קצת. הרמקולים בהחלט הגיעו, אבל Alexa נשארה בחו"ל: השירות עדיין אינו זמין בארץ דרך הרמקולים של Bose, ואף אחד לא יודע להגיד עדיין מתי כן יהיה. קצת מזכיר את הימים הקודרים של המחיקון. האם זה אומר שהרמקול הזה חכם פחות בישראל ממה שהוא בחו"ל? בהחלט כן. האם זה אומר שהוא טיפש? בהחלט לא.

מה הופך אותו לקצת יותר חכם? היכולת להתחבר ישירות לשירותי מוזיקה מובילים. לאחר תהליך הגדרה קצר דרך הסמארטפון, תוכלו לחבר את Bose Home Speaker דרך האפליקציה שלו לשירותי מוזיקה כמו ספוטיפיי, דיזר ואמזון מיוזיק. משתמשים באפל מיוזיק, טידאל או גוגל פליי מיוזיק? Home Speaker 500 עדיין לא יודע להתחבר אליהם. זוכרים את ה-Chromecast Audio מההתחלה? ה-Bose Home Speaker 500 תומך ב-Google Cast ובשיתוף הרמקול, מה שאומר שאם מישהו אחר שמחובר לרשת הביתית רוצה לנגן שיר מאפליקציית ספוטיפיי או דיזר במכשיר שלו, הוא יוכל לראות את הרמקול ברשימת מקורות השמע הזמינים באפליקציה.

ישראלים, זה מה שתקבלו בתפריט הגדרת הסייעת הקולית

יודע להתממשק לשירותי מוזיקה כמו ספוטיפיי ודיזר

המסך הראשי של האפליקציה, גישה מהירה לקיצורי דרך לתחנות רדיו, אלבומים, רשימות השמעה או שירים


מעבר לכך, האפליקציה של Bose מאפשרת חיבור גם לאפליקציית הרדיו האינטרנטית TuneIn להאזנה לתחנות רדיו מהעולם ומישראל. אם הכל דרך האפליקציה אז איפה כאן היכולת להתחבר ישירות? ובכן, יש שתי תשובות לשאלה הזאת: הראשונה היא שאם היינו תושבי ארה"ב, יכולנו לפנות אל הרמקול בקולנו, בלי הסמארטפון ולבקש מאלקסה להשמיע לנו את מה שבא לנו לשמוע באותו רגע. לאור מה שכתבתי קודם, זה משאיר את המשתמשים הישראלים ב-Home Speaker 500 עם שישה מקשי מגע בחלקו העליון של הרמקול. אל כל אחד מהם ניתן למפות שיר, אלבום, רשימת השמעה או תחנת רדיו לבחירתנו. לא הייתי מזלזל בכפתורים האלו. בשנת 2018 אנחנו מגדירים כ"אינטואיטיבי" תהליך שבו אנחנו פותחים את הסמארטפון מנעילה, מחברים אותו לרמקול בלוטות' (חלק אופציונלי בתהליך),מחפשים את אפליקציית הרדיו, נכנסים לאפליקציה, מחפשים את התחנה הספציפית שאנחנו רוצים לשמוע ובוחרים בה. ב-Home Speaker 500 זה קורה בנגיעה אחת ברמקול. קצת מזכיר טרנזיסטור/רדיו דיגיטלי מלפני 20 שנה, אבל בקטע טוב.

Bose Home Speaker 500 (צילום: גד גניר)



חלקו העליון של הרמקול, המספרים הם כפתורי מגע המשמשים כקיצורי דרך (צילום: גד גניר)


ה-Home Speaker 500 מבוית לחלוטין. לא תוכלו לקחת אותו איתכם לנופש, או לים, לא רק בגלל שאין בו סוללה, כי אם בגלל שדרוש לו חיבור לרשת כדי לעבוד כהלכה. יתרה מכך, לא תוכלו לשלוט בו עם הסמארטפון, אם אינכם מחוברים לאותה רשת אליו הוא מחובר. בשל כך, בניגוד לרמקול בלוטות', אם תתרחקו מהרמקול של בוז, המוזיקה תמשיך להתנגן כרגיל משום שהרמקול מזרים את המוזיקה מהאינטרנט ולא ישירות מהטלפון שלכם. עם זאת, לאור העובדה שאתם חייבים להיות מחוברים לאותה רשת, אם היו לכם תכניות להטריל מרחוק את יושבי הבית ולהתחיל לנגן ברמקול את מקרנה בלופ, תוכלו לעשות זאת רק מהבית ולסבול ביחד עם כולם.

מה עושים אם השיר שאנחנו רוצים לשמוע לא נמצא בדיזר או בספוטיפיי? מה אם רוצים לשמוע שיר מ-Youtube? לשם כך הרמקול מצויד בקישורית בלוטות' סטנדרטית. אחת הדברים שיצרניות רמקולי בלוטות' טרם הצליחו לפצח זה מעבר בין משתמשים שונים: אם אני ואשתי הכרנו את רמקול הבלוטות' הביתי שלנו לסמארטפונים שלנו, לא ברור לאיזה מהסמארטפונים שלנו יתחבר הרמקול קודם. ב-Home Speaker 500 יש טיפול מסוים בסוגיה הזאת: דרך האפליקציה ניתן לנהל את המכשירים שהוצמדו לרמקול ולבחור לאיזה מהם יתחבר אוטומטית ולאיזה לא. שומרים את המוזיקה שלכם על קסטות ומאזינים לה דרך ווקמן? Bose חשבה גם עליכם ועל כל מי שאין לו סמארטפון או קישורית בלוטות', ומאפשרת לכם חיבור פיזי אל הרמקול דרך כניסת AUX סטנדרטית.

מאחורי הרמקול, חיבור AUX (צילום: גד גניר)


המסך בחזית ה-Home Speaker 500 מציג את האלבום של השיר המנוגן (צילום: גד גניר)


אחת הביקורות הקבועות שנשמעת לגבי רמקולים חכמים של גוגל ואמזון היא בנוגע לאיכות השמע שלהם. במקרה של הרמקול של Bose הגעתי אליו עם ציפיות גבוהות בנושא הזה ובהחלט לא התאכזבתי: ה-Home Speaker 500 נשמע מעולה, עם באסים עמוקים, צליל מפורט, עשיר ומדויק. הוא מייצר שמע סטריאופוני ופתוח, בעוצמה חזקה מאוד ובאופן כללי נשמע נפלא. בחזית הרמקול תמצאו מסך צבעוני, לא איכותי במיוחד אבל עדיין מרשים, שמציג את עטיפת האלבום של השיר שמושמע באותו רגע, או לחילופין את לוגו תחנת הרדיו שבחרתם להאזין לה דרכו. כאשר הרמקול כבוי הוא מציג מידע שימושי שמשום מה יצרניות בשנים האחרונות נוטות להשמיט מחפיצים שמוצבים על המזנון בסלון וחבל. מהו אותו מידע שימושי? השעה.

מציג את השעה. שימושי, באמת. (צילום: גד גניר)


למרות החסרון של אלקסה (בישראל), Bose Home Speaker 500 התגלה כאחד החפיצים הכיפיים שיצא לי לעשות בהם שימוש. נוח וקל להתחבר אליו ולנגן דרכו מוזיקה, וקיצורי הדרך בחלקו העליון אולי לא אלגנטיים במיוחד אבל הם עדיין הברקה בכל הקשור לשימושיות. לא מדובר בתענוג זול במיוחד: מחירו נכון לכתיבת שורות אלו עומד על 2200 ש"ח. אז נכון, הוא טיפה פחות יקר מרמקולים מקבילים של SONOS, ונכון, הוא נשמע מעולה. ועדיין, אם יש לכם בבית כבר מערכת שמע איכותית אבל טיפשה לחלוטין, Chromecast Audio ייתן לכם חלק גדול מנוחות השימוש של הרמקול הזה, במחיר הרבה יותר זול, אם תצליחו להשיג אותו.

2 תגובות

  1. נהדר, מעניין, אינפורמטיבי, תודה

    אביב

    השבמחק
  2. כזה, רק עם גוגל

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר