כזה ניסיתי: Toshiba PORTÉGÉ X30T-E

בימים בהם החשכ״ל (משרד החשב הכללי במשרד האוצר, הכירו) לא עוסק בהוצאותיה של משפחת נתניהו, הוא מהווה גוף מקצועי שמחליט על רכש ציוד עבור עובדי המדינה, החל מהמקום בו משרדי הממשלה אמורים לרכוש את הציוד, וכלה בסוג הציוד הספציפי, בהתאם למכרזים מסודרים. חברות שמצליחות להכנס לרשימה האקסלוסיבית הזאת דואגות ליח״צן את ההישג, וכך עשתה גם טושיבה (דרך היבואנית "מפעיל"), שהצליחה להכנס עם PORTÉGÉ X30T-E לקטגוריית הטאבלטים. ניסיתי אותו במשך מספר שבועות כדי לגלות האם מה שטוב למדינה, טוב גם בשבילנו.

Toshiba PORTÉGÉ X30T-E (צילום: גד גניר)


להגדיר את PORTÉGÉ X30T-E כטאבלט זו הגדרה מאוד מאוד גמישה. יש שם בתוך האריזה גם טאבלט, אך למעשה מדובר במחשב נייד עסקי בתצורת 2 ב-1 עם מפרט נאה: מעבד אינטל  Core i7-8550U מסדרת קייבי לייק (הדור השמיני), כרטיס גרפי מובנה Intel® UHD Graphics 620 ,זכרון RAM בנפח 16 גיגה, ואחסון בנפח 1 טרה שכולו SSD מהיר ויקר. אמנם סדרת קייבי לייק היא לא סדרת המעבדים החדשה ביותר בשוק (הדור התשיעי יצא כבר לפני מספר חודשים), אבל זה לא משהו שיפריע למשתמש הסביר. המחשב מריץ את Windows 10 בזריזות, עובד חלק להחריד, וזה לא מפתיע בשום צורה עם הנתונים הטכניים האלו. הוא התמודד בלי בעיה עם דפדפן כרום פתוח עם עשרות לשוניות פתוחות, סרטי FullHD ומסמכי Excel מורכבים וכבדים. במשרד החשכ"ל אין גיימרים, אם לשפוט לפי הבחירה במחשב עם כרטיס גרפי מובנה חלש יחסית. בשעות הפנאי משירות הציבור, תוכלו במקרה הטוב להריץ עליו פורטנייט או פיפ"א 2019 בהגדרות הנמוכות ביותר, אבל אל תצפו ליותר מזה. PORTÉGÉ X30T-E שקט יחסית: פתחי האוורור שלו ממוקמים בחלקה העליון של מסגרת יחידת הטאבלט, והם לא מפיקים רעש מוגזם גם בפעילות אינטנסיבית.



כנהוג במחשבים עסקיים, גם ל-PORTÉGÉ X30T-E מסך בגימור מט שכמעט ולא ניתן לראות עליו השתקפויות. טושיבה הסתפקה ברזולוציית Full  HD על מסך בגודל 13.3 אינטש, והאמת שבמחשב עסקי אין סיבה להזדקק ליותר מזה. מאחר שבמחשב 2 ב-1 עסקינן שמשמש כטאבלט לעת מצוא, המסך הוא מסך מגע. אם זה לא מספיק, הוא גם תומך בעט, סטיילוס בטכנולוגיית Wacom AES 2.0 Pen, המצורף לערכת המחשב.

Toshiba PORTÉGÉ X30T-E (צילום: גד גניר)

Toshiba PORTÉGÉ X30T-E, פתחי האוורור ממוקמים במסגרת העליונה (צילום: גד גניר)


המחשב כולו עשוי מגנזיום, שמקנים לו חוזק ומשקל נמוך יחסית: יחידת הטאבלט שוקל כ-799 גרם (מעט יותר מ-iPad Pro 12.9 ששוקל 633 גרם), ויחד עם המקלדת המצורפת כל החבילה שוקלת כ-1399 גרם. יחידת הטאבלט מגיע עם רגלית אחורית תומכת כמו במחשבי Surface Pro של מיקרוסופט. לטושיבה יש היסטוריה מפוקפקת בכל הקשור להגדרת מרכז כובד במחשבי ה-2 ב-1 שלה. אני לא מזלזל באתגר: מחשבי 2 ב-1 מכילים את רוב החומרה והמשקל שלהם בתוך יחידת הטאבלט ובאופן הזה קשה מאוד לתכנן מקלדת שתהיה מספיק כבדה כדי להחזיק את המסך בזוית רחבה מספיק. ועדיין, טושיבה מצליחה לעשות זאת פחות טוב מאחרות: כשהמקלדת מחוברת אל המסך, בזוית הפתיחה המירבית שלה כל העסק מושך אחורה והדבר היחיד שמונע ממנו ליפול הוא הרגלית האחורית. במילים אחרות, את PORTÉGÉ X30T-E לא מספיק רק לפתוח כמו מחשב נייד סטנדרטי, צריך גם לייצב אותו על הרגלית האחורית. זוית הפתיחה בין המקלדת לטאבלט סבירה ומאפשרת עבודה נוחה, אבל הייתי שמח אם היו לי עוד כמה מעלות להזיז אחורה את המסך. אם כבר טושיבה השלימה עם כך שחייבים לפתוח את רגלית הטאבלט כדי לספק יציבות למחשב, למה לא לאפשר כבר פתיחה לזויות רחבות יותר?

הרגלית האחורית מייצבת את המחשב כי המקלדת לבדה לא מצליחה לעשות זאת (צילום: גד גניר)

Toshiba PORTÉGÉ X30T-E במצב טאבלט (צילום: גד גניר)

Toshiba PORTÉGÉ X30T-E - מבט מקרוב על הרגלית האחורית (צילום: גד גניר)


יחידת הטאבלט קמצנית יחסית בחיבורים: רק שני חיבורי USB Type C (שאינם מוגדרים כשקעי Thunderbolt), בצד ימין ובחלק התחתון. בנוסף, הטאבלט תומך בקישורית סלולרית ובצידו השמאלי ניתן למצוא מגירת Nano SIM. המקלדת מתחברת אל שקע ה-USB C התחתון, ובניגוד לטאבלט כוללת מגוון רחב להפתיע של חיבורים: חיבור Type C נוסף שיכול לשמש גם לטעינה, שני חיבורי USB סטנדרטיים, חיבור HDMI ואפילו חיבורי רשת קוית (אתרנט) ויציאת VGA. הפספוס היחיד בשלל החיבורים האלו הוא מיקומם של שני חיבורי ה-Type C באותו צד של המחשב. אחת ההברקות הגדולות ביותר בעיני במחשבי Macbook Pro היא האפשרות לחבר אותם לטעינה מצד ימין או מצד שמאל. אם טושיבה כבר כללה שני חיבורי Type C במחשב הזה, חבל שלא דאגה למקם אותם משני צידי המחשב.




Toshiba PORTÉGÉ X30T-E (צילום: גד גניר)


המקלדת עצמה מרווחת יחסית למחשב עם מסך בגודל 13.3 אינטש, ומסודרת באופן סטנדרטי בלי יותר מדי התחכמויות. מספר דקות של שימוש והתרגלתי אליה לחלוטין. משטח העכבר לא ענק, אבל בהחלט נוח ושימושי. PORTÉGÉ X30T-E כולל גם קורא טביעות אצבעות בגב יחידת הטאבלט וגם מערך צילום קדמי התומך בזיהוי הפנים Windows Hello של Windows 10.

ל-PORTÉGÉ X30T-E שתי סוללות נפרדות: אחת ביחידת הטאבלט ואחת נוספת ביחידת המקלדת. הצהרת היצרנית עומדת על כ-17 שעות שימוש כאשר יחידת הטאבלט והמקלדת מחוברות זו לזו. הבדיקה שלי הראתה נתון שונה, אבל גם מרשים, כ-13 שעות שימוש במצטבר. יחידת הטאבלט עצמה אגב תחזיק מעמד כ-7.5 עד 8 שעות שימוש בטעינה אחת. כמו סמארטפונים מודרניים, גם PORTÉGÉ X30T-E מתהדר בטעינה מהירה: טעינה של כחצי שעה אמורה לספק לכם כ-4 שעות שימוש, בפועל הצלחתי להפיק מחצי שעת טעינה קצת פחות משלוש שעות, גם לא רע בכלל. הטעינה מתבצעת באמצעות שנאי קטן וקל להפליא בעל חיבור USB Type C. אני מאוד אוהב מחשבים בעלי טעינה דרך שקע Type C מאחר שהם מאפשרים שימוש בסוללות חיצוניות, וניתן לטעון אותם באמצעות מגוון מטענים ולא רק באמצעות המטען המקורי.

(+)
  • מפרט מכובד וביצועים נאים
  • מגוון רחב של חיבורים ביחידת המקלדת
  • זמן סוללה ארוך

(-)
  • נדרשת פתיחה של רגלית אחורית כדי לייצב את המחשב על שולחן
  • זוית פתיחת מסך מוגבלת יחסית
  • שני שקעי USB Type C שניתן לטעון דרכם את המחשב, שניהם באותו צד

עובדי המדינה שתפקידם מקנה להם את הזכות לקבל טאבלט 2 ב-1 הולכים בהחלט להנות: PORTÉGÉ X30T-E הוא מחשב עסקי חזק מאוד, קליל וקומפקטי, עם נפח אחסון מאוד, מרווח זמן סוללה ארוך ושלל חיבורים. כל הכיף הזה מגיע אל עובדי המדינה במימונו של משלם המיסים. רוצים להנות כמוהם? תצטרכו לשלם עליו לא פחות מ-11,390 ש"ח. לא זול, אבל מחשבי ה-2 ב-1 של מיקרוסופט במפרט דומה בהם הוא מתחרה, Surface Book ו-Surface Pro יעלו לכם אפילו יותר.

3 תגובות

  1. כיף לקרוא סיקור חדש, מצויין ומפורט שלך ביום ראשון בבוקר,
    שא ברכה,
    אביב

    השבמחק
  2. רוב עובדי המדינה לא ממש הולכים לקבל את המחשב הזה, זה ברמת סגנים בכירים ומנכ"לים, השאר יקבלו DEL, שהוא מספיק טוב למה שצריך.

    השבמחק
  3. וואלללללה!!!
    שאפו על הסקירה המדהימה.
    אני תמיד מצדיע לאנשים חכמים, כך שלאין לקחת את התגובה אישית.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר