כאלו ניסיתי: Xiaomi AirDots

אחת התגובות שחוזרות על עצמן באופן קבוע כאשר אני מקבל מוצר מסוג חדש לבדיקה ומציג אותו לאנשים בסביבתי היא "אני מחכה ששיאומי תוציא כזה". היצרנית הסינית אמנם כמעט אף פעם לא מנסה להיות הראשונה או בין הראשונות בשוק באימוץ טכנולוגיות חדשות, אבל כשהיא כבר עושה את זה, היא עושה זאת במחיר משתלם יותר מרוב המתחרות, מה שיצר עדת מעריצים אדוקה סביבה. מה מקבלים עבור המחיר? זו כבר שאלה מורכבת יותר. ברוב הפעמים היא מציעה יחס מצוין של תמורה למחיר, אם כי פה ושם יש גם נפילות. תחום האודיו, אזניות, מעולם לא היה הצד החזק של החברה, אבל כמו תמיד, גם עליהן לא שילמתם ממילא יותר מדי כסף. אל תחום אזניות ה-Truly Wireless נכנסה החברה בנומבר 2018 עם השקת Xiaomi AirDots, אותן קיבלתי לביקורת לפני מספר שבועות. בזמן שחלף מאז הספיקה החברה להשיק שני דגמי אזניות Truly Wireless נוספים שאגיע אליהם, בתקווה, בעתיד: Air Dots Pro דגם משופר עם צורה שונה, ו-Redmi Air Dots, גרסת מותג הלואו קוסט של שיאומי.


Xiaomi AirDots בתוך קייס הטעינה שלהן (צילום: גד גניר)


למרות השימוש הבלעדי בפלסטיק, ה-AirDots מציגות עיצוב ייחודי שברוב הזמן לא משדר משהו זול במיוחד. המקום היחיד שבו מורגש שחסכו עלינו הוא במכסה קייס הטעינה שעשוי פלסטיק דק, שמרגיש קצת מצועצע. העיצוב של האזניות עצמן פשוט ונקי מאוד: מבנה אליפטי, שממנו יוצאים שרוולים שנכנסים לתוך האזניים. אין כפתורים, השליטה באזניות מתבצעת דרך משטחי מגע בחלקן החיצוני. ברגע שנסגרים על גדלי השרוולים המתאימים, ה-AirDots הן מהאזניות הנוחות שיצא לי להתנסות בהן. השימוש הבלעדי בפלסטיק הופך אותן לקלילות, והן כמעט ואינן מורגשות כאשר ממקמים אותן כראוי בתוך האוזן. איפה העיצוב הזה פחות מצטיין? בכל הקשור לשליטה בהן: כדי להכניס אותן לאזניים מבלי ללחוץ בטעות על משטחי המגע, נדרשת מיומנות שאני אישית טרם הצלחתי לפתח באופן מלא. פעמים רבות מצאתי את עצמי מכניס את האזניות לאזניים ושומע שלל התראות בסינית שכנראה נותנות מידע אינפורמטיבי על המצב אליו הכנסתי את האזניות בטעות. אם תהיתם במקרה, לא, לא ניתן להחליף את שפת ההתראות.



משטחי המגע האלו מאפשרים לבצע מספר די מצומצם של פעולות: עצירה של שיר, הפעלה מחדש של השיר ומענה לשיחה מתבצעים באמצעות הקשה בודדת על האזניות, לא משנה באיזה צד. בשל צורת החיבור האלחוטי בין האזניות, הקשה אחת על אזניה ימין תגרום לפעולה באופן מהיר יותר מהקשה על צד שמאל. לחיצה ממושכת תאפשר לכם סינון שיחה, ולחיצה כפולה תפעיל את הסייעת הקולית בטלפון שלכם. להגביר? להנמיך? לדלג שיר אחד קדימה? את כל אלו תצטרכו לצערכם לבצע מהטלפון.

Xiaomi AirDots. קטנטנות, קלילות, ומכוסות במשטחי מגע (צילום: גד גניר)


ה-AirDots נשמעות מצוין, ביחס לציפיות שלי מאזניות ברמת המחיר הזאת. קניתם אותן והזדעזעתם מהעדרם של באסים? זה לא האזניות, זה אתם. החליפו את השרוולים עד שתמצאו כאלו שמתאימים לגודל האוזן שלכם. רק במצב של אטימה אופטימלית, תקבלו שמע באיכות טובה. בגדול, הבאסים מדויקים ולא מוגזמים, והאזניות עושות עבודה לא רעה בכלל בצלילים הגבוהים. בטווח המיד, AirDots אינן מצטיינות והשמע סובל מטשטוש מסוים של פירוט, אבל לא באופן שפוגע משמעותית בחויית ההאזנה באמצעותן. כראוי לאזניות שהגיחו לשוק בשנת 2018, הן מתהדרות ב-Bluetooth בתקן 5.0, שמאפשר העברת מידע רב יותר (כלומר, איכות שמע גבוהה יותר), באופן רציף וחסכוני בחשמל. לא נתקלתי בניתוקים בזמן האזנה למוזיקה או בהפרעות כלשהן. בכל הקשור להאזנה למוזיקה, הן עושות את העבודה נהדר בסה"כ. בכל הקשור לשיחות טלפון, ובכן, הן לא מציאה: ברגע שיצאתי איתן החוצה, מפלס התלונות על כך שאני נשמע מקוטע עלה פלאים. מעבר לכך, גם הצד השני נשמע ב-Air Dots לא משהו בכלל. איכשהו, את איכות השמע הנאה שמקבלים במוזיקה, לא מקבלים בשיחות טלפון, והקול מהעבר השני של הקו נשמע בדר"כ מתכתי משהו. לפחות שומעים את הצד השני בסטריאו.


שקע טעינה Micro USB בקייס של ה-Xiaomi AirDots (צילום: גד גניר)


ה-AirDots הספיקו לי בממוצע לכ-4.5 שעות האזנה רצופות למוזיקה, מעט יותר מה-4 שעות עליהן מתחייב היצרן. קייס הטעינה מספק להן עוד שתי טעינות מלאות, ובסה"כ כ-12 שעות האזנה למוזיקה. חבל ששיאומי בחרה לשלב בדגם זה את חיבור ה-Micro USB הארכאי ולא את Type C, אבל שוב, בהתחשב בטווח המחיר של האזניות האלו, ובהתחשב בעובדה שחלק מיצרניות האזניות טרם אימצו את החיבור החדש בדגמים יקרים בהרבה, הסוגיה הזאת בהחלט נסלחת.

(+)
  • איכות שמע מצויינת ביחס למחיר
  • קלילות ויושבות נהדר בתוך האזניים
  • זולות

(-)
  • לא מצטיינות בכל הקשור לשיחות טלפון
  • משטחי המגע אינם נוחים לשימוש
  • ההתראות סינית בלבד

אז כמה הן עולות? החל מ-179 ש"ח בישראל. בחו"ל, באתר Banggood ששלח לי אותן לבדיקה הן עולות בדר"כ טיפה פחות, כ-170 ש"ח, אבל בשימוש בקוד קופון BGhafizim02 בעגלת הקניות, מחירן צונח לכ-105 ש"ח. הן לא מושלמות: משטחי המגע רגישים מדי, ההתראות בסינית, ואם אתם מחפשים אזניות לבצע איתן שיחות טלפון, עדיף ללכת על דגמי אזניות אחרים. מצד שני, הן משמרות את המוניטין ששיאומי בנתה לעצמה: יש להן יופי של סאונד, החיבור שלהן יציב כסלע, הן קלות ויושבות נהדר בתוך האוזן, והכי חשוב, הן עושות את כל זה במחיר לא יקר בכלל.

3 תגובות

  1. אח, אח, תענוג,
    פעמיים בשבוע,
    ועוד על מוצר שבהחלט ראוי לקנייה ספונטנית,
    נהדר.
    תודה על עוד סקירה מצויינת ומדוייקת.
    אביב

    השבמחק
  2. הבלוג שלך מעולה!!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר