כזה ניסיתי: Honor Band 4

לכתוב ביקורת על מוצר של וואווי בחודשים האחרונים היה קצת כמו לפרסם כתבת תדמית על ג'פרי אפשטיין. במחי צו נשיאותי אחד החברה הפכה באופן רשמי לסכנה בטחונית מהלכת, ועל חברות אמריקאיות נאסר לסחור עמה. במצב כזה, כשספקיות חומרה ותוכנה מכריזות בזו אחר זו על הפסקת שיתוף הפעולה עמה, היה נראה שמיותר לכתוב ביקורת על מוצרים שאף אחד מחוץ לסין לא ירצה לקנות. והנה, באופן בלתי צפוי, הנשיא האמריקאי שינה בתוך זמן קצר את דעתו ולאחר ועידת ה-G20 הסכים להקל את ההגבלות על הסחר עם ענקית הסלולר הסינית, מה שצובע את עתידה בגוונים מעט ורדרדים יותר.


Honor Band 4 (צילום: גד גניר)


במשך רוב התקופה הזאת הסתובבתי עם ספק ציוד ריגול סיני מתקדם, ספק צמיד פעילות על פרק כף היד שלי, ה-Honor Band 4, מבית המותג המוזל של וואווי. שוק צמידי הפעילות הזולים נשלט בשנים האחרונות דווקא ע"י יצרנית סינית אחרת, שיאומי, שסדרת צמידי ה-Mi Band שלה הפכו אותה ליצרנית המחשוב הלביש המובילה במכירות העולמיות עם 21 אחוזים מהשוק, נכון לרבעון השלישי של שנת 2018, יותר מאפל ופיטביט. וואווי הסתפקה בזמן הזה במקום הרביעי עם שישה אחוזים, אבל כמו רוב היצרניות בשוק הזה הציגה עליה במכירות. 

ה-Honor Band 4 שהגיע אליי לבדיקה מציע סט תכונות דומה מאוד לזה של ה-Mi Band 3, וה-Mi Band 4 החדש של שיאומי: הוא יודע למדוד צעדים, למדוד דופק, לחשב שריפת קלוריות ומרחק, לעקוב אחר מגוון פעילויות ספורטיביות, לזהות חוסר פעילות גופנית ולהתריע על כך, לנטר איכות שינה ואף להציג מזג אויר והתראות מהסמארטפון. בניגוד לצמידים של שיאומי, ה-Honor Band יודע להציג גם התראות בעברית, היישר מהקופסה ובלי צורך בצריבה של גרסאות תוכנה שונות.

עיצוב הממשק לא מרשים במיוחד,  Honor Band 4 (צילום: גד גניר)


לצמיד מסך AMOLED צבעוני בגודל 0.95 אינטש, עם בהירות מספיק גבוהה כדי להיות קריא גם באור יום. מה וואווי עושה עם המסך הזה, זו כבר שאלה אחרת. הממשק של Honor Band 4, לא נעים להגיד זאת, פשוט מכוער. ארבעת עיצובי השעון איתם מגיע הצמיד מציגים אמנם מידע שימושי, אבל אינם אסתטיים במיוחד. כך גם התפריט הראשי דרכו ניתן להגיע להודעות, למדידת הדופק ולמעקב אחר פעילויות ספורטיביות: הכל ברור, פשוט, אינטואיטיבי, צבעוני וכעור. גם מבחוץ הוא לא מרשים בצורה יוצאת דופן, ואלמלא הכיתוב "Honor" על לולאת הרצועה, קשה היה לזהות הבדל כלשהו בינו לבין מאות דגמי צמידי פעילות זולים ופשוטים של יצרניות אלמוניות. עם זאת, הוא בנוי כהלכה, מחומרים איכותיים ונראה עמיד מספיק לשימוש יומיומי. אם ימאס לכם מצבע הרצועה שרכשתם, תוכלו לרכוש רצועה חלופית בדולרים בודדים ולהחליפה בקלות. הצמיד מיועד לשימוש גם בשחייה, ועמיד במים בעומק של עד 50 מטר.

מדידת הדופק מדוייקת יחסית לצמידים אחרים מהז'אנר (צילום: גד גניר)


מדידת הדופק כאן מדויקת ביחס לצמידים זולים אחרים מהז'אנר, אבל אם התרגלתם למדוד דופק מרצועת חזה, אל תצפו למצוא כאן תחליף ראוי. גם מדידת הצעדים מדוייקת, אם כי הדיוק הזה תלוי במידה רבה בשאלה אם הצמיד היה מחובר לטלפון או שלא, בפרק הזמן שבו נערכה המדידה. כמו כל הצמידים בטווח המחיר הזה, גם Honor Band 4 אינו כולל GPS מובנה, מה שאומר שאם הוא אינו מחובר לסמארטפון, והצמיד לא מקבל מידע מה-GPS שלו, אז מדידת הצעדים מתבססת על זיהוי תנועה בלבד, וזו מן הסתם שיטה קצת פחות מדויקת. באופן כללי, לא מדובר בצמיד אוטונומי במיוחד. מלבד העדרו של GPS, אין כאן גם נפח אחסון פנימי לאחסון מוזיקה. בגדול, ניתן לצאת איתו לפעילות גופנית בלי הטלפון, אבל זה יהיה פחות מדויק ופחות כיף.

האפליקציה באמצעותה מחברים את Honor Band 4 לסמארטפון היא אפליקציית הבריאות של וואווי, Huawei Health. היא מציגה מידע מפורט על מדידות הדופק שלכם, על הצעדים שצעדתם ועל הפעילות הגופנית שביצעתם בזמן שהצמיד היה על היד שלכם. למקרה שתהיתם, לא, אין כאן זיהוי אוטומטי של פעילות גופנית מאומצת. יש אפשרות באפליקציה לקבוע ערך מקסימלי של דופק, שאם תחצו אותו, הצמיד יתריע על כך. ניסיתי לקבוע את הערך על 100 פעימות לדקה, אבל הצמיד לא התריע בפניי על כך במשך כל תקופת הבדיקה. מה צמיד הפעילות הזה יודע לנטר בצורה הטובה והמפורטת ביותר? דווקא חוסר פעילות, או יותר נכון, שינה. הצמיד מפרק את השינה שלכם לשלביה השונים, נותן לכם ציון על איכות השינה, ומנסה לכוון אתכם כיצד לישון טוב יותר ובריא יותר. הציון אגב מלווה בהסברים על כמות השינה הרצויה (זה תמיד יותר), הסברים על כל שלב, כשניתן לראות נתונים של הלילה שחלף, נתונים של השבוע או החודש האחרון. אגב, הפיצ'ר הכי שימושי בעיני בצמיד היה השעון המעורר. מדי בוקר, הצמיד החל לרטוט על היד שלי בשעה שקבעתי מראש, והעיר אותי מבלי לעשות רעש שיעיר את כל שאר המשפחה.
Honor Band 4 (צילום: גד גניר)



אז יש עברית. זו לא עברית משולמת, אבל זה יותר ממה שיש אצל רוב היצרניות כיום. הפונט זעיר, לא ברור לאן הטקסט מיושר, בחלק מהמקרים לא מופיע מאיזו אפליקציה מגיעה ההתראה, ולפעמים לא ברור מי שלח אותה. ועדיין, זו עברית תקינה, לא בבטא, היישר מהמפעל, משהו שמשתמשי שיאומי יכולים רק לחלום עליו כרגע.

לכמה זמן תספיק הסוללה של Honor Band 4? תלוי מה תרצו שהצמיד ימדוד. בשימוש בסיסי, ניתן לקבל ממנו שבוע של שימוש בלי צורך לטעון אותו. ניטור שינה מתקדם יצמצם את הזמן הזה לכחמישה ימים, ומדידה קבועה של דופק תקטין את משך הזמן הזה לכשלושה ימים. טעינת הסוללה מתבצעת ע"י מתאם המתחבר לכבל Micro USB. 

(+)
  • מסך צבעוני ומואר היטב
  • מציג התראות בעברית
  • זול

(-)
  • ממשק כעור
  • עיצוב חיצוני בנאלי
  • העברית בהתראות אינה מושלמת

הרף המינימלי של תכונות שמצפים למצוא בצמיד פעילות, הולך ועולה, גם בצמידים זולים יחסית. אם לפני 5 שנים הייתם צריכים לשלם כ-600 ש"ח כדי לקבל צמיד נטול מסך, נטול מד דופק, עם הגנה בסיסית בלבד בפני מים, הרי שהיום, ה-Honor Band 4 מציע מסך צבעוני, מד דופק, ועמידות במים בעומק של עד 50 מטר. כמה עולה התענוג? 129 ש"ח. לספורטאים אמיתיים הוא כנראה לא יתאים, בעיקר בגלל העדר ה-GPS המובנה, אבל למי שמחפש צמיד פעילות בסיסי וזול, מדובר ביופי של עסקה.

5 תגובות

  1. ביקורת טובה אך מאוחרת מאוד... לפני שבועיים הוכרז Honor band 5 והוא כבר בדרך אלי...

    השבמחק
    תשובות
    1. הי,
      1. היכן מומלץ לקנות עם גירסה באנגלית או עברית?
      2. האם עובד על אפל? פיקסל?

      תודה

      מחק
    2. האם HONOR BAND 5 תומך בעברית?

      מחק
    3. היי, אני הזמנתי מ gearbest. שפת הממשק נקבעת לפי שפת הטלפון אבל אין עברית למיטב ידיעתי. רק ההודעות מופיעות בעברית.
      יש גרסא לאנדרואיד כמובן, לא יודע לגבי iOS.

      מחק
  2. תודה רבה על הסיקור!

    יש לי אותו והסיקור שלך די מסכם באופן נכון את היכולות של הצמיד!


    1) בכדי להיכנס היישר מהמסך הראשי להודעות, מסיטים את האצבע על המסך משמאל לימין.
    2) שנכנסים בתפריט לאחת הפונקציות ורוצים לחזור היישר למסך הראשי, מסיטים את האצבע על המסך משמאל לימין.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר