כזה ניסיתי: OnePlus 7T

ההשקה הראשונה של OnePlus לשנת 2019 הציגה תפיסה חדשה. אם עד כה נהגה להתמקד סביב דגם אחד בלבד בכל השקה, הרי שהפעם, הכריזה על שני מכשירי דגל: לצד ה-OnePlus 7 שהיווה התפתחות אבולוציונית די מינורית של מכשיר הדגל הקודם שלה משנה שעברה, הציגה החברה את OnePlus 7 Pro, מכשיר משמעותית יקר יותר שמציג שדרוגים מהותיים במסך, במצלמה ובעיצוב. השקה של יותר מדגם אחד אינה נוהג יוצא דופן בשוק הסלולר ורוב היצרניות נוקטות בגישה הזאת, אבל במקרה של OnePlus זה היה צעד חריג. עד לאותה נקודה נהגה החברה להשיק מכשירים איכותיים וחפים מגימיקים או טרנדים שעשויים היו לייקר אותם. ה-Pro נכנס בכל הכוח לטריטוריית מכשירי הפרמיום בניסיון לפתות לקוחות חדשים, כאלו שמסך עם שוליים קמורים עושה להם את זה, ומצלמה קופצת נראית להם כמו פתרון לגיטימי כדי להעלים את מגרעת המסך. עם כל הכבוד לרצונה של וואנפלוס למשוך קהלים חדשים, דווקא בביקוש לדגם הסטנדרטי, לא ה-Pro, היה ל-OnePlus קשה יותר לעמוד, וצרכנים רבים שביקשו לרכוש אותו נתקלו בשבועות הראשונים בעיכובים באספקה. בסבב ההשקה השני שלה לשנת 2019, הציגה OnePlus  שוב שני מכשירים, שוב דגם סטנדרטי ודגם Pro. הפעם, בעוד דגם ה-Pro החדש זכה בעיקר בערכת שבבים מעודכנת, ה-OnePlus 7T שהגיע אליי לביקורת, קיבל במסגרת הרענון החצי שנתי חלק מהפינוקים שאפיינו את דגם ה-Pro הקודם.

OnePlus 7T (צילום: גד גניר)


בגזרת המפרט הטכני, OnePlus 7T ממשיכה לצייד את מכשיריה בחומרה המשובחת והעוצמתית שניתן למצוא על המדף: ערכת השבבים החדשה והחזקה ביותר בקטלוג של של קוואלקום, ה-+Snapdragon 855, גרסה עדכנית של Snapdragon 855  שעליה התבססו רוב מכשירי הדגל של 2019, רק עם מהירות שעון מעט גבוהה יותר. זכרון ה-RAM מתחיל מהנפח המאוד נדיב של 8 גיגה, והאחסון מ-128 גיגה שאינם ניתנים להרחבה, כאשר קיימת גם גרסה עם אחסון בנפח 256 גיגה אם צפוף לכם. כבר שנים שלא נתקלתי במכשיר של OnePlus שמגמגם או מפגין איטיות כלשהי, וגם המכשיר הזה לא שובר את הרקורד הנאה. בשום מצב לא תמצאו אותו לא מוכן, תמיד מגיב בזריזות, לא נתקע, הכל פשוט עובד ועובד טוב. על החומרה הזאת רצה Oxygen, גרסתה של OnePlus למערכת ההפעלה אנדרואיד. גרסת האנדרואיד כאן, אם תהיתם היא הגרסה העדכנית ביותר, גרסה 10. Oxygen היא אחת ההתאמות האהובות והמוצלחות ביותר של יצרנית למערכת ההפעלה אנדרואיד ולא במקרה: היא קלילה, לא תמצאו עליה שום אפליקציית צד ג' שמותקנת עליה מראש, וגם האפליקציות הבסיסיות שלה הן בעיקר של גוגל. מצד שני, היא כוללת מגוון רחב מאוד של יכולות התאמה אישית של מראה התפריטים והממשק, אופן הניווט בו ואפילו שליטה על תבנית הרטט, והכל נגיש ומסודר בצורה מאוד הגיונית. אחד הפיצ'רים האהובים עליי ב-Oxygen הוא מצב הקריאה המתקדם, שכבר קיים במכשירים קודמים של החברה, אך כאן הוא הפך לקצת יותר מסתם פילטר שחור לבן למסך: ב-OnePlus 7T נוספה גם היכולת לבחור בין שני מצבי קריאה: השחור ולבן הקלאסי או צבעוני המותאם לקריאה, או במילים אחרות צבעוניות מאוד מרוסנת שאמורה לאפשר קריאה נוחה. רוצים להתרכז בקריאה? ניתן להגדיר אפילו שבזמן שמצב קריאה מופעל, לא יוצגו תצוגות מקדימות של התראות. מעבר לכך, ניתן להגדיר אפליקציות ספציפיות שיפעילו אוטומטית את מצב הקריאה.



OnePlus 7T (צילום: גד גניר)

תפריט מצב הקריאה ב-OnePlus 7T (צילום: גד גניר)
בכל זמן שבו מצב הקריאה אינו מופעל, מסך ה-AMOLED של המכשיר מציג צבעוניות מרהיבה ושחור אפל וכהה כמו שרק מסכי AMOLED יודעים לעשות. המסך עצמו הוא ברזולוציית FHD (בפיסקלים זה 1080 על 2400, כ-60 פיקסלים יותר מ-OnePlus 7 שקדם לו) שמתפרסים על 6.55 אינטש (בערך 0.14 אינטש יותר מהמסך של קודמו), אבל השדרוג האמיתי והמורגש באמת הוא פינוק שהגיע היישר מדגם הפרו הקודם, קצב רענון המסך, 90 הרץ (במקום 60 כמו ברוב המכשירים בשוק). למרות שיש לפינוק הזה ערך מספרי עם יחידת מידה שגורמת לו להראות כמו משהו מקצועי, בסופו של דבר זה בעיקר פינוק: כל האנימציות במכשיר, גלילה, סגירת ופתיחת אפליקציות, מעברים בין מסכים, הכל חלק יותר וחד יותר. אין לזה ערך שימושי, אתם לא תוכלו לבצע יותר משימות עם המכשיר או לבצע אותן מהר יותר, ועדיין, עד לפני כמה שנים, אנשים העדיפו אייפונים על פני מכשירי אנדרואיד בגלל שבאייפון האנימציות היו חלקות יותר, והרצון לקבל חויית שימוש חלקה יותר במכשיר הוא לגיטימי לחלוטין. עם זאת, לפינוק הזה יש מחיר, גם בשקלים (או דולרים, או לירות מצריות, או כל מטבע אחר במקום בו רכשתם את המכשיר) וגם בזמן מסך. למרבה השמחה בוואנפלוס השכילו לאפשר למשתמשים לשנות את קצב רענון המסך ולחזור ל-60 הרץ הסטנדרטיים, למי שזקוק לעוד קצת זמן מסך. בראש המסך ממוקמת מגרעת קטנטנה המכילה את המצלמה הקדמית בלבד. אין כאן מצלמה קופצת, אבל זה לא משנה את העובדה שעדיין אין בוואנפלוס תקן רשמי לעמידות המכשירים שלה במים. ההסבר הקבוע הוא שכדי לקבל סיווג שכזה, וואנפלוס היתה נאלצת לייקר את מחיריהם של מכשיריה ולכן מעדיפה לטעון שהם עמידים במידה מסויימת במים, רק לא בדיוק מפרטת כמה ואיך. קורא טביעות האצבעות, בהתאם לטרנד של השנה וחצי האחרונות, משולב במסך המכשיר. בניגוד לרוב הקוראים מסוגו, הקורא הזה עושה את מלאכתו בצורה מעולה, ומזהה במהירות ובצורה מדוייקת את האצבע.

קורא טביעות אצבעות משובח (צילום: גד גניר)

OnePlus 7T (צילום: גד גניר)
מגרעת מסך קטנטנה (צילום: גד גניר)


OnePlus 7T (צילום: גד גניר)


השדרוג הרציני ביותר ב-7T על פני קודמו הוא במערך הצילום הראשי, ולרגל השדרוג, שינתה וואנפלוס גם את העיצוב החיצוני של מערך הצילום הזה ותחמה אותו בתוך עיגול שחור מאוד דומיננטי בגב המכשיר. מערך הצילום החדש זהה כמעט לחלוטין לזה של דגם ה-Pro ומאפשר למשתמש לעשות עם המצלמה הרבה יותר ממה שיכול היה לעשות עם ה-OnePlus 7: מצלמה ראשית ברזולוציה של 48 מגה פיקסל עם צמצם ברוחב f/1.6 ומייצב תמונה אופטי, מצלמת טלפוטו (זום אופטי כפול 2) ברזולוציית 12 מגה פיקסל וצמצם ברוחב f/2.2, ומצלמה בזוית רחבה ברזולוציית 16 מגה פיקסל, גם היא עם צמצם ברוחב f/2.2. זו מצלמה מצויינת והיא מייצרת תמונות חדות מאוד ומפורטות מאוד גם בתנאי תאורה קשים. מה שבאמת הפתיע אותי במערך הצילום  הזה הוא יכולות המכשיר בצילומי מאקרו: ניתן להתקרב פיזית עם המכשיר עד כדי מילימטרים בודדים מהאובייקט המצולם ולקבל תמונות תקריב חדות, ממוקדות ומפורטות, יותר מכל מכשיר אחר שיצא לי לבדוק עד כה. המצלמה הקדמית דווקא לא שודרגה, אבל מתפקדת נהדר כמו שהיא.

מערך הצילום הראשי של OnePlus 7T (צילום: גד גניר)
מאקרו על ג'ינס (צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

מאקרו (צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

מאקרו (צילום: גד גניר)

מצב לילה (צילום: גד גניר)


ל-OnePlus 7T סוללה בקיבול של 3800mAh כשתספיק לכם לכחמש וחצי שעות מסך, או קצת יותר מיממה של שימוש סטנדרטי. זה נתון טוב, אבל מכשירים קודמים של וואנפלוס הציגו זמן סוללה טוב יותר. אם תסכימו להתפשר על קצב רענון המסך ולהסתפק ב-60 הרץ, תוכלו לסחוט מהסוללה כ-45 דקות מסך נוספות. המכשיר תומך בתקן הטעינה המהיר של החברה, Warp Charge שמאפשר טעינה של כ-70% סוללה בתוך כחצי שעה בלבד באמצעות המטען המקורי של המכשיר, ככל הנראה הטעינה המהירה ביותר בשוק נכון להיום. המכשיר מספק שמע סטריאופוני באמצעות רמקול בתחתית והרמקול האפרכסת מעל המגרעת. השמע איכותי וחזק למדי, אבל לא יוצא דופן ביחס למכשירי דגל אחרים. שקע האזניות נעלם כבר לפני שנה ממכשיריה של וואנפלוס וחבל.

(+)
  • מפרט טכני חזק שמריץ תוכנה נקייה ויעילה
  • מסך בעל קצב רענון מהיר
  • טעינה מהירה להפליא של הסוללה

(-)
  • עדיין לא עמיד רשמית במים
  • קצב הרענון הגבוה של המסך גובה מחיר בסוללה
  • אין שקע אזניות סטנדרטי

מחירו של OnePlus 7T ביבוא רשמי של סל נאו עומד על כ-2500 ש"ח. מה שוואנפלוס עשתה כאן הוא סוג של פיצוי עבור הלקוחות הקבועים שלה: היא לקחה את הדגם הסטנדרטי, עם המחיר הנגיש יחסית, והעניקה לו את השדרוג לו הוא היה ראוי, אחרי שבסבב ההשקה הקודם הוא קופח ולא הציג שיפור דראסטי. בעוד השדרוג של קצב רענון המסך הוא עניין של העדפה אישית ואפשר בהחלט לחיות בלעדיו (ואפילו להרויח קצת זמן סוללה), השדרוג במצלמה הוא משמעותי, הן באיכות הצילום עצמה, והן באפשרויות החדשות שנוספו לה.

3 תגובות

  1. היי, תודה.
    אתה לא מתייחס לזה שבמכשירים סיניים יש סיכון של מעקב על-ידי הממשל הסיני ?

    השבמחק
  2. אין סיכון אה רק אם אתה מטומטם אז יש סיכון כי יש לך מוח של אצה

    השבמחק
  3. תמיד נהנה לקרוא את הסקירות שלך, מעולם לא היה לי one plus ואני לא מכיר את חווית השימוש בו, אבל נראה לי שהמכשיר הבא שלי יהיה one plus

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר