כאלו ניסיתי: B&W PX7

קצת אחרי מלחמת העולם השניה, רוי ווילקינס וג'ון באוורס, שני יוצאי יחידת חיל הקשר של הצבא הבריטי, פתחו  יחד חנות אלקטרוניקה ורדיו בעיר וורטינג באנגליה. לאחר שהפכו לספקי ציוד קבועים עבור לקוחות מוסדיים, החליט באוארס להתקדם ממכירת ציוד אודיו לפיתוח וייצור של ציוד שכזה, ופתח קו ייצור צנוע לרמקולים בחלקה האחורי של החנות. בשנים שחלפו מאז הפכה Bowers & Wilkins (להלן, B&W) למותג אודיו נחשב ומוערך שמייצר רמקולים, אזניות ומערכות סטריאו לרכבי יוקרה. לאחרונה החלה טופ אודיו, היבואנית הרשמית של מוצרי החברה לייבא לישראל שני דגמי אזניות ביטול רעשים חדשים. ה-PX7 שבדקתי הוא היקר והמתקדם מבין השניים.

B&W PX7 (צילום: גד גניר)


ה-PX7 משתייכות לאחד משני הסגמנטים הפופולריים ביותר בשוק האזניות העולמי נכון לכתיבת שורות אלו: Over The Ear אלחוטיות עם ביטול רעשים, סגמנט שנשלט כרגע ע"י אזניות של Bose ו-Sony. הן מציגות מראה יוקרתי וחלקים נרחבים מהן מצופים בגימור דמוי סיב פחמן (Carbon Fiber). מה שקצת פוגם, לדעתי במראה היוקרתי זה הגימור המשונה של הזרועות המחברות בין הקשת לאזניות עצמן. אם הייתי צריך לתת שם לגימור הזה, הייתי בוחר במשהו כמו "מתכת שחוקה ושרוטה" ולא ברור לי איך הדבר הזה עבר אישור של מעצבים שאינם עיוורים, אבל באופן כללי, להוציא את החריגה הספציפית הזאת, האזניות האלו נראות טוב. בפן הפרקטי, כבעל ראש גדול יחסית, הופתעתי לגלות ש-PX7 נוחות והקשת נפתחת לרוחב מירבי מרשים. 



ב-B&W החליטו לוותר על פקדי מגע לשליטה על האזניות, ובמקומם עושים שימוש בכפתורים קונבנציונלים. הכפתורים עצמם צרים וקטנים יחסית, אבל מסודרים באופן הגיוני וקל להתרגל לשימוש בהם באמצעות מישוש. הדבר היחיד שחסר כאן באופן תמוה הוא כפתור יעודי להפעלת סייענים קוליים כדוגמת Google Assistant או Siri.

B&W PX7 (צילום: גד גניר)

B&W PX7 (צילום: גד גניר)


אז איך ה-PX7 נשמעות? מעולה. הצליל מעט סגור לטעמי, אבל עדיין הן נשמעות נהדר בכל הטווחים. דרייברים גדולים יחסית בקוטר 43.6 מ"מ מספקים צליל בעל אופי חם, באסים עוצמתיים וביצועים טובים גם בטווח המיד והצלילים הגבוהים. השמע עשיר ומפורט, ולא סובל מעיוותים גם בעוצמות גבוהות. PX7 תומכות במגוון פרופילי שמע מתקדמים כגון AAC, SBC וב-aptX HD ו-aptX Adaptive של קוואלקום. aptX Adaptive מתיימר לאפשר הזרמה רציפה, נטולת הפרעות, נטולת השהיות וברמת פירוט גבוהה, ובמקרה של PX7 אכן עומד בהתחייבויות. הביצועים של PX7 בשימוש לשיחות טלפון נאים, אם כי יצא לי לנסות כמה אזניות שעדיפות עליהן בהיבט הזה בקטגוריה. חשוב להדגיש - הן לא רעות מהבחינה הזאת, ובסביבה שקטה לא ניתן להבחין בהבדל בינן לבין אזניות אחרות. ההבדל ניכר בעיקר בשימוש ב-PX7 בחוץ, כשמנסים לנהל שיחה באיזור שנושבת בו רוח חזקה. הצד השני אמנם ישמע אתכם בבירור, אבל ישמע גם רעשי רוח.

B&W PX7. מבט מקרוב על מחזיקי האזניות והגימור האוונגארדי שלהם (צילום: גד גניר)


ביטול הרעשים של B&W PX7 מהטובים בקטגוריה. ישנן שלוש רמות של ביטול רעשים, נמוך, גבוה ואוטומטי, שמתאים עצמו לרעשי הרקע. לא הצלחתי להרגיש הבדל מהותי בין הרמה האוטומטית לרמה הנמוכה, אבל הרמה הגבוהה של ביטול רעשים אכן השתיקה את רוב רעשי הסביבה המונוטוניים, ומיסכה בצורה משמעותית גם דיבורים בסביבתי. בנוסף, יש כאן מצב שקיפות (Ambient Pass - Through) שפועל בצורה הפוכה מביטול רעשים ומגביר את רעשי הרקע על מנת לפצות על האיטום הפאסיבי של האזניות ולאפשר למשתמש להיות מודע לרעשי הסביבה. על עוצמות ביטול הרעשים ניתן לשלוט באמצעות כפתור על האזניות עצמן, או לחילופין דרך אפליקציית השליטה של האזניות בסמארטפון, אפליקציה מעולה שכוללת גם סט של רעשי רקע למי שרוצה להתנתק מהסביבה גם בלי מוזיקה (או לחילופין, רוצה להיזכר בימי הבידוד כיצד נשמעת חורשה, חוף ים, מפל מים ועוד), שליטה על עוצמת מצב השקיפות, אפשרות לעדכון קושחה לאזניות והתכונה שאותי אישית הכי הלהיבה: היכולת להחליט בכל רגע נתון לאיזה מכשירים אני מעוניין שהאזניות יתחברו ולאיזה לא. זה לא המעבר החלק בין מכשירים כפי שזה ב-AirPods אבל אם רכשתם את האזניות האלו כדי שישמשו אתכם נניח גם להאזנה למוזיקה דרך הסמארטפון וגם לצפייה בטלויזיה, באמצעות האפליקציה תוכלו למנוע מהאזניות להתחבר לכל מקור שמע שאינו המקור אליו אתם מעוניינים להתחבר באותו רגע.

B&W PX7 (צילום: גד גניר)


לאחר טעינה מלאה, ה-PX ישרדו לכם כ-30 שעות של שימוש, עם ביטול רעשים אקטיבי מופעל. שכחתם לטעון את האזניות? טעינה של כ-15 דקות בלבד תיתן לכם כ-5 שעות האזנה. הטעינה מתבצעת דרך שקע USB Type C וטוב שכך.



(+)
  • איכות שמע מצויינת
  • קשת שנפתחת לרוחב מרשים
  • אפליקציית שליטה נהדרת ועמוסת פיצ'רים

(-)
  • אין כפתור להפעלת סייעות קוליות
  • עיצוב שאינו אחיד ברמתו
  • יקרות יותר מהמתחרות הפופולריות

ה-PX7 מצטיינות כמעט בכל נקודה שביקורת אזניות מתייחסת אליהן. הן נשמעות מעולה, ביטול הרעשים שלהן עובד מצוין, הן נוחות על הראש, והאפליקציה שלהן נהדרת. מה מעיב על החגיגה? נכון להיום, הן עולות 1590 ש"ח, יקר משמעותית יותר ממחירן של מתחרות מוכרות יותר בשוק הישראלי, מבית סוני ו-Bose. זה לא שהן פחות טובות מהמתחרות, אבל הן גם לא מציגות עליונות משמעותית עליהן בשום היבט, מה שהופך את התחרות מולן ללא פשוטה בכלל.

1 תגובות

  1. סקירה מעולה וכמה הערות.
    1. איכות המיקרופון לשיחות טלפון פחות מרשימה בעיניי ממה שמתואר בכתבה. במקום שקט כל אוזניה מאפשרת שיחה. במקום עם רעש האוזניות הללו נחותות משמעותית מ 700 Bose
    2.הסאונד טוב מאוד כפי שנאמר בכתבה אך אם סאונד זה העניין אז במחיר הזה יש אוזניות שאינן מפחיתות רעשים ונשמעות הרבה יותר טוב.
    3. לא הייתי קונה אוזניות אלה בשום מקרה. אם סאונד זה החשוב יש טובות יותר. אם שימוש בסביבה רועשת זה החשוב יש טובות יותר זולות יותר

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר