כזאת ניסיתי: Logitech StreamCam

אם הייתי קונספירטור, הייתי מניח שמחלקות המו"פ של יצרניות מצלמות הרשת עסקו בשנה שעברה בעיקר בפיתוח וירוס מדבק במיוחד שיאלץ את אוכלוסיית כדור הארץ להסתגר בבתים ולנהל את חייהם והתקשורת המשפחתית העסקית והחינוכית דרך מחשבים ומצלמות. אין קטגוריית מוצרי אלקטרוניקה שחוותה תחייה וטיפוס לשיאים חדשים כפי שעשו מצלמות רשת בשנה האחרונה, באדיבות הקורונה. קחו את לוג'יטק לדוגמה: החברה, שבין היתר מייצרת מצלמות רשת, אזניות וציוד נוסף לשיחות וידאו, רשמה ברבעון הראשון של 2020 קפיצה של כ-75% ברווחיה. ההתנפלות על כל מצלמת רשת באשר היא בחנויות ובאתרי הקניות בתחילת השנה הובילה למצב שבו במשך שבועות ארוכים לא ניתן היה להניח את היד על מצלמת רשת. כל המלאים של כל היצרניות פשוט התנדפו.

Logitech StreamCam (צילום: יח"צ Logitech)



כך היה גם עם ה-StreamCam של לוג'יטק: היא הגיעה לשוק בתחילת פברואר, בסמוך להתפרצות הקורונה בסין, כשהאפשרות לסגר כללי ממושך ברוב מדינות העולם נשמעה כמו מדע בדיוני. בתור הבלוגר המתנשא שאני, סירבתי בנימוס להצעה לסקור אותה, רגע לפני שכל היחידות נחטפו מהמדפים. לפני מספר שבועות התחדש המלאי בחנויות ובהזדמנות חגיגית זאת הגיעה גם אליי יחידה אחת לבדיקה. ה-StreamCam מכוונת למקום מעט שונה ממה שמכוונות מצלמות רשת אחרות. היא כמובן עושה שיחות וידאו, אבל היא מיועדת בעיקר ליוצרי תוכן ברשת ולולוגרים, ומספקת להם מגוון כלים ואפשרויות שנדיר למצוא במצלמות רשת סטנדרטיות.




לפני שאגיע ליכולות האלו, בואו נדבר עליה בתור מצלמות רשת: הרזולוציה המקסימלית של StreamCam היא 1080p וברזולוציה הזאת היא מסוגלת לצלם בקצב נאה של 60 פריימים לשניה. זה לא רע, היא בהחלט מצלמת מעולה, אבל ללוג'יטק יש מצלמות עם מפרט טכני מרשים יותר: השנה היא 2020 ומצלמות רשת יודעות לצלם גם ב-4K. אם הייתי היחצן של לוג'יטק הייתי מבטל את הטענה הזאת ואומר "בחיאת, מי צריך 4K במצלמת רשת?" ואז הייתי עונה לעצמי בתור גד גניר "ולוגרים ויוצרי תוכן ברשת, אליהם לוג'יטק מכוונת עם המצלמה הזאת". ועדיין, לשיחות הזום שביצעתי באמצעותה זה היה יותר ממספיק. בשביל ישיבות זום של 0900 בבוקר מעמדת העבודה בבית אין צורך ברזולוציה שתאפשר לצד השני לראות שלא עשיתם שחורים באף, וגם ככה מהירות האפלואוד ברוב הבתים בישראל אינה מאפשרת הזרמה של רזולוציית 4K בצורה סבירה. StreamCam מצויידת בזוג מיקרופונים המסוגלים להקליט אתכם בסטריאו או במונו, לבחירתכם והיא עושה זאת באיכות לא רעה בכלל.


Logitech StreamCam (צילום: יח"צ Logitech)



את ה-StreamCam תוכלו להציב מעל מסך המחשב באמצעות תופסן, או על חצובה (לא מצורפת כזאת) באמצעות מתאם שמגיע איתה. המתאם שמחבר אותה לתופסן או לחצובה מאפשר למקום את המצלמה בצורה אופקית סטנדרטית, או בצורה אנכית, מה שנותן לכם צילום בפורמט של סמארטפון. המצלמה מתחברת למחשב באמצעות כבל USB  Type C.


כאמור, הייחוד של StreamCam אינו בשיחות וידאו. באמצעות התוכנה שלה, Logitech Capture ניתן להגיע אל כל היכולות הייחודיות שלה. רוצים לצלם סרטון הדרכה, אבל עדיין להשאר חלק מהתמונה? Capture תיתן לכם את האפשרות להכניס לסרטון שני מקורות: אחד מהם יכול (אבל לא חייב) להיות המצלמה עצמה, והשני יכול להיות מצלמה נוספת שמחוברת למחשב, או תוכנה שרצה בחלון על שולחן העבודה שלכם. ניתן לקבוע את האופן שבו יוצגו שני המקורות (זה לצד זה, אחד מהם בחלון מוקטן וכו'), וניתן לשנות את האופן הזה תוך כדי צילום הסרטון, ואפילו לשלוט בצורה הויזואלית של המעבר בין המצבים האלו. משהו קצת מעיק: Capture אינה שקופה בעיני עצמה, כך יוצא שאם תרצו שאחד המקורות יהיה נניח חלון דפדפן פתוח על מסך מלא, אתם תראו בוידאו שתצלמו את Capture מסתירה חלק מהמסך. הדרך שאני מצאתי להתמודד עם הסוגיה היא פשוט לוודא ששום דבר לא מסתיר את המסך שאתם מקליטים וכדי שזה יעבוד, נסו להמנע מלשתף חלונות במסך מלא. שתי אפשרויות מלהיבות שהמצלמה מציעה הן שינוי קצב רענון תמונה לביטול ריצודי אור ומרכוז אוטומטי: מי שניסה לצלם סרטון וידאו בחדר המואר בתאורת פלורסנט ודאי מכיר  את הריצוד באור שהורס סרטונים בצורה מאוד אפקטיבית. StreamCam כוללת אפשרות לשינוי קצב רענון התמונה 50 או 60 הרץ לבחירתכם, על מנת לבטל את הריצודים האלו, וזה עובד נהדר. מנגנון המרכוז מוודא שהפנים שלכם נשארים במרכז התמונה. זה לא ש-StreamCam מצויידת במנועים לשינוי זוית המצלמה: הקסם של ההתמקדות בפנים מתבצע ע"י חיתוך של התמונה בהתאם למיקום שבו הפנים שלכם נמצאות, כש"המחיר" שמשלמים כאן הוא בירידה שכמעט ואינה מורגשת בפרטים בצילום. 


Logitech StreamCam (צילום: יח"צ Logitech)



מה עוד? ניתן לשלוט על הבהירות של התמונה, על רוויית הצבע שלה, הניגודיות והחדות שלה, ניתן להלביש על התמונה פילטרים שונים (8 לבחירה) ניתן להוסיף כיתוב מתחת לתמונה, ועוד. אם אתם נוהגים להעלות שידורי וידאו חיים לרשתות חברתיות, תשמחו לשמוע ש-Capture, התוכנה של StreamCam יודעת להתממשק לתוכנות מקצועיות שעושות זאת: Open Broadcaster Software, XSPLIT Broadcaster, XSPLIT VCAM ו-Restream.


(+)
  • מצלמת באיכות טובה
  • תוכנה עמוסה באפשרויות ייחודיות
  • מתחברת לתוכנות מקצועיות לשידורים חיים ברשת

(-)
  • יקרה מאוד
  • יש מצלמות שיודעות לצלם ברזולוציה גבוהה יותר
  • צילום מסך כמקור נוסף לא מספיק אינטואיטיבי

כשהיא זמינה במלאי, Logitech StreamCam עולה כ-1000 ש"ח. אם אתם זקוקים למצלמת רשת בעיקר לשיחות זום, יש לא מעט אופציות מתאימות יותר בשוק, שרובן יעלו לכם הרבה פחות. שלא תבינו לא נכון: היא נהדרת כמצלמת רשת, אבל את הערך האמיתי שלה יוכלו להבין בעיקר מי שעבורם שידורי וידאו בלייב הם עניין שבשגרה. 


1 תגובות

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר