כזה ניסיתי: Bissell Croswave Max

קשה לי לראות את עצמי חוזר לחיים שלפני שואב האבק האלחוטי. הקונספט לא מושלם אבל בסופו של דבר הוא מאוד מקל על החיים של מי שקץ בשימוש במטאטא ויעה. ועדיין, ישנם מפגעים שלא תחלמו לנסות להתקרב אליהם עם השואב האלחוטי, בעיקר מפגעים לא יבשים כמו בוץ, מיצים/רטבים שנשפכו על הרצפה, או סתם שאריות אוכל. האתגרים האלו דורשים סוג חדש של מכשירים, שהפכו לפופולריים בשנתיים האחרונות בקבוצות הדילים בטלגרם ופייסבוק: שואבים אלחוטיים משולבים המסוגלים גם לשטוף את הרצפה. אחד מהם, ה-Crosswave Max, הדגם המתקדם ביותר של Bissell, הגיע אליי בתקופה אידיאלית לבדיקת מוצר שכזה: בסגר עם שלוש בנות, אחת מהן בת שנתיים שמתעקשת לאכול לגמרי לבד.

Bissell Crosswave Max (צילום: יח"צ)



אם שואבי אבק אלחוטיים דחקו הצידה את המטאטא, הרי ש-Bissell Crosswave Max מגיע כדי להחליף את כל מה שנע בסקאלה שבין ניגוב הרצפה באמצעות מגבון לח ועד ספונג'ה. בשנים האחרונות ישנה זילות מסוימת בשימוש בפועל "שוטף": שואבים רובוטים (ופה ושם גם שואבים אלחוטיים) טוענים שהם "שוטפים" את הרצפה באמצעות מיכל המטפטף מים על משטח בד, כשבפועל, את הפעולה הזאת ניתן לכל היותר להגדיר כ"ניגוב". Bissell Crosswave Max באמת שוטף, בואכה מקרצף: כמו שואבים אלחוטיים, הוא מצויד במברשת מסתובבת, רק שכאן מוזרמים עליה מים וחומר ניקוי. המברשת מקרצפת את הרצפה, והמים המלוכלכים נשאבים למיכל איסוף.



השליטה בכמות המים המוזרמת מתבצעת ע"י לחצן בידית המכשיר. פעולת הניקוי עצמה גם כוללת שאיבה של המים המטונפים, אבל מידת הלחות של המשטח בסיום המעבר עליו תלויה בכמות הזמן שלחצתם על לחצן הזרמת המים. השיטה היא לנסות לכוון ללחיצה ב-50% מהזמן, כלומר, בתנועה קדימה ללחוץ על הלחצן, ובמשיכה אחורה לאחר מכן לשחרר אותו. בפעמים הראשונות סיימתי עם רצפה רטובה כמעט כמו אחרי ספונג'ה. עם הזמן למדתי "לנגן" על הלחצן הזה בצורה מדויקת ומדודה יותר, וזמן הייבוש של המשטח הצטמצם. מדובר במכשיר מאוד פשוט לתפעול בלי יותר מדי פונקציות. מלבד לחצן המים, ישנו כפתור כיבוי והדלקה, ובורר בין מצבי ניקוי: רצפה או שטיח. זה הכל.


Bissell Crosswave Max (צילום: יח"צ)



ברגע שמכניסים מים וחומר ניקוי למשוואה, מדובר בניקיון יסודי יותר, שמטפל בלכלוכים בעייתיים יותר. ניקיתי איתו כתמים יבשים יותר ויבשים פחות, שאבתי איתו שאריות אורז, חתיכות ירקות וכל מה שנושר מהצלחות על הרצפה. לרוב, כשמדובר היה בחתיכות מזון גדולות יחסית, הספיק מעבר אחד. בכתמים יבשים נדרש מעבר איטי יותר או שני מעברים, אבל בסה"כ הוא השאיר רצפה נקייה ברוב מוחלט של המקרים. דבר אחד שהוא משמעותית עושה פחות טוב משואבים אלחוטיים: פינות. עם שואבים אפשר לרוץ לאורך ובצמוד לפאנלים של הקיר ולנקות. כאן מדובר במכשיר קצת מסורבל יותר שאיכות השאיבה שלו בקצוות פחות מרשימה.


כל אלו רק מתאבנים למנה העיקרית: סרטוני התדמית של הדגם הקודם הציגו אותו מתמודד בלי בעיה עם אסון: קערת דגנים (עם חלב) שנפלה ותוכנה נשפך על הרצפה. מן הסתם, הייתי חייב לנסות לשחזר את זה אצלי בבית כדי לחוש את תחושת הסיפוק בלטפל בזירת האירוע במעבר יחיד עם המכשיר. איך זה עבד במציאות? פחות טוב מבוידאו. אולי זו היתה בחירת הדגנים, אולי הטכניקה שלי, ואולי מי שצילם את הסרטון המקורי פשוט עשה כמה טייקים. אצלי, הדגנים נאבקו ונצמדו לחלקו הקדמי של Bissell Crosswave Max בהירואיות שהזכירה את המפגינים בבלפור שנשכבו מתחת למכת"זית. בסופו של דבר אחרי מאבק קצר הכל נשאב והרצפה נותרה נקייה, אבל זה היה ללא ספק פחות אלגנטי מבסרטון. 





מה לגבי שטיחים? Bissell Crosswave Max יודע לעבוד על שטיחים עם סיבים קצרים. ההבדל בין מצב רצפה למצב שטיח במכשיר הוא בכמות התמיסה המשתחררת בכל לחיצה: במצב שטיח מרוססת על המברשת כמות כפולה מזה המרוססת במצב רצפה. גם במשימה הזאת הוא עמד בהצלחה: בסוף העבודה השטיח אמנם נשאר לח (לא ספוג במים), אך גם נקי.


Bissell Crosswave Max שוקל 5.2 ק"ג, לא קל, ולזה צריך להוסיף גם את משקל מיכל המים בנפח 0.82 ליטר. תשכחו מלהרים אותו כדי להשמיד קורי עכביש על התקרה. גם אם הוא היה קל יותר, זה לא היה משנה כלום כי יש לו יעוד מאוד ספציפי. אין לו אביזרים לניקוי ספות או מסילות, הוא מיועד לנקות רק רצפות או שטיחים. המשקל הזה מורגש גם בתמרון איתו והחויה שונה מאוד משימוש בשואב אלחוטי. מצד שני, למרות המשקל, הפעולה עצמה נוחה הרבה יותר מספונג'ה: הידית נוחה לאחיזה, אין צורך להתכופף לסדר את הסחבה לסחוט או להרטיב אותה, ופיזור המים על המשטח מנוהל בצורה מדויקת. ניתן להעמיד אותו במקומו במקרה הצורך והוא ישאר לעמוד בצורה יציבה יחסית. במסגרת הפינה "מציק אבל לא אסון", יש לי בעיה עם ההסעה שלו ממקום למקום: בשל ההתנגדות של המברשת לרצפה, נוח להרים את ראש השאיבה ולהסיע את השואב ממקום למקום בבית. הבעיה שמנגנון הקיפול לא אסרטיבי מספיק ובמהלך ההסעה הזאת הוא תמיד צונח למטה. בסופו של דבר פשוט התרגלתי להרים אותו, למרות המשקל, ולקחת אותו חזרה כך לעמדת העגינה. עניין מעיק נוסף הוא העובדה שלא משנה איך אתם לוקחים אותו חזרה אל עמדת העגינה, בדרך נושרות טיפות בודדות על הרצפה. שוב, זה לא אסון, אבל מפתיע שלא טרחו למצוא לסוגיה הזאת פתרון.


תחנת העגינה היא משטח פלסטיק פשוט, עם בליטה שעליה מניחים את Bissell Crosswave Max, ודרכה הוא נטען. תפקיד חשוב נוסף של תחנת העגינה הוא בניקוי המכשיר. עם ניקוי רטוב מגיעה אחריות גדולה ויש לא מעט התעסקות עם הניקיון של המכשיר הזה כדי למנוע ממנו להפוך למוקד של עובש וסירחון. החלק הראשון הוא ניקוי עצמי: מניחים את השואב בתוך תחנת העגינה, לוחצים על לחצן הניקוי העצמי, הוא מתחיל להזרים מים על המברשת, היא מתחילה להסתובב במהירות ובמקביל מתחילה שאיבה בעוצמה חזקה. כשהפעולה מסתיימת, מומלץ לשלוף את המברשת ולהציב אותה לייבוש על המשטח.


Bissell Crosswave Max (צילום: יח"צ)



ואז מתחיל החלק הבאמת מייגע. את מיכל המים המלוכלכים מומלץ בחום לרוקן מדי יום (במיוחד כשמדובר בניקוי של שאריות אוכל), וגם עדיף לנקות אותו לעיתים קרובות. תהליך הפירוק קל מאוד ובתוך המיכל ישנה מסננת שמפרידה בין הלכלוך המוצק למים המלוכלכים מה שמקל על העניין, אבל למרות הכל, מדובר בפעולה לא כיפית במיוחד. במידה והחלטתם לשטוף את כל העסק, כולל את הפילטר, תצטרכו לחכות כיממה עד שכל החלקים יתייבשו לפני שתוכלו לעשות במכשיר שוב שימוש. מיכל המים הנקיים תוכנן מחדש וכעת נוח למלא בו מים גם בברזים פחות מרווחים. למים מוסיפים תמיסת חומר ניקוי של Bissell עצמה. בחברה קוראים ללקוחות להשתמש רק בתמיסה שלהם כדי להמנע ממצבים בהם חומר ניקוי שאינו מותאם למכשיר גורם לו לנזק. קחו בחשבון שמדובר בתענוג לא זול, כ-73 ש"ח לבקבוק של ליטר, אם כי הכמות הזאת יכולה להספיק לכ-25 מיכלי מים מלאים, שכל אחד מהם מספיק לניקוי דירה ממוצעת. הסוללה של Bissell Crosswave Max מספקת כחצי שעת עבודה עם המכשיר. טעינה שלה נמשכת כ-4 שעות. למרבה הצער אין אפשרות להחליף את הסוללה מה שאומר שאם לא הספקתם לנקות את כל מה שתכננתם במהלך החצי שעה הזאת, תהיה לכם הפסקה ארוכה בניקיון עד שתוכלו להמשיך הלאה.


(+)
  • מנקה היטב
  • פשוט לתפעול
  • מיכל מים נוח למילוי

(-)
  • נוטה לטפטף מים בהעברה ממקום למקום
  • דורש לא מעט התעסקות בניקוי המכשיר עצמו
  • הסוללה מספיקה לכחצי שעת עבודה בלבד, ולא ניתן להחליפה

מחירו של Bissell Crosswave Max אצל המילטון, היבואן הרשמי עומד על 2490 ש"ח, כשלסכום הזה צריך להוסיף את עלותם של בקבוקי התמיסה שתצטרכו לרכוש עבורו מדי כמה שבועות. מעבר לכסף, מדובר במחויבות, במכשיר שדורש תחזוקה כדי שלא יהפוך למפגע ריח וזוהמה בבית. ועדיין, אני בהחלט רואה את עצמי קונה לעצמי אחד כזה בעתיד: למרות ההתעסקות בניקוי שלו, מדובר במכשיר שמציב איום ברור על קונספט הספונג'ה כפי שהכרנו אותו. אמנם יש עדיין מה ללטש בו, אבל בשורה התחתונה Bissell Crosswave Max הופך את שטיפת הרצפה למלאכה קלילה ונגישה הרבה יותר.

5 תגובות

  1. יש לי את הדגם החוטי אשר מאפשר שאיבה רצופה וארוכה ללא תלות בסוללה.
    ממפרט המכשיר עולה שעוצמת השאיבה בדגם החוטי גבוהה יותר.
    לגבי נוזל הניקוי - אפשר להשתמש בכל נוזל סטנדרטי לניקוי רצפות, אין הבדל משמעותי בתוצאה.

    השבמחק
  2. בדוק את ההיזרו שנמקא נפלא וקל יותר לניקוי ותחזוקה אבל לא מנקה שטיחים

    השבמחק
  3. לא להתקרב להיזרו, המון תקלות, מכשיר עדין.

    השבמחק
  4. היי
    עברו חודשיים מהסקירה יש מסקנות נוספות? אני לפני קניה
    תודה

    השבמחק
  5. גד, כמו תמיד תודה רבה על פוסט כיפי לקריאה.
    ברור ותמציתי.

    להרגשתך, ה- Tineco Floor One S3 שעליו פרסמת ביקורת לא מזמן, מוצלח יותר?...
    https://www.hafizim.co.il/2022/02/tineco-floor-one-s3.html

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר