כזה ניסיתי: Realme Watch S

במסגרת פלישת המותג Realme לישראל בחודשים האחרונים, נחתו בארץ, לצד הסמארטפונים, גם אזניות ושעונים של החברה. ה-Realme Watch S שהגיע אליי לבדיקה באדיבותה של היבואנית הרשמית רשת באג, הוא השעון השני של החברה. כמו קודמו הוא מתהדר בסט מרשים של תכונות, עם עיצוב מלוטש יותר ומגיע עם מחיר מפתה למדי.

Realme Watch S (צילום: גד גניר)



אחרי שבשעון הראשון שלה שאבה השראה מוגזמת משהו מעיצוב ה-Apple Watch, החליטה הפעם Realme ללכת על עיצוב מקורי, וקרוב יותר לזה של שעונים סטנדרטים: גוף השעון הפך לעגול ואת המסך מקיפה מסגרת עבה יחסית עם שנתות ומספרים. העיצוב אכן מקורי אך קשה לקרוא לו ייחודי. שלא תטעו, איכות ההרכבה גבוהה, גוף השעון עשוי מתכת, אבל הקוים הכלליים די גסים, והמראה עצמו די פשוט. מעבר לכך, בניגוד לשעונים וצמידים רבים בשוק (חלקם אפילו זולים יותר ממנו), תקן העמידות במים כאן הוא IP68 בלבד, מה שאומר שהוא יעמוד ברוב תאונות המים הסטנדרטיות, אבל לא כדאי לצאת איתו לשחיה או להתקלח איתו. פשרה נוספת באה לידי ביטוי במסך: המסך עצמו גדול, בקוטר 1.3 אינטש, אך מדובר במסך IPS LCD, שמתאפיין בצבעוניות פחות עזה וגוון שחור אפרפר משהו בהשוואה למסכי AMOLED. בצד החיובי, המסך הזה מתמודד לא רע עם אור יום ותאורה ישירה. למרות גוף המתכת, השעון עצמו קל למדי (48 גרם). רצועות הסיליקון שלו נוחות וסטנדרטיות, ברוחב 22 מ"מ כך שניתן להחליף אותן בקלות לרצועות אחרות לכשאלו יתבלו או סתם אם בא לכם על משהו אחר. 



כמו במקרה של Amazfit GTS 2, חשוב לציין גם כאן: Relame Watch S נראה כמו שעון, הוא מתחבר לטלפון שלכם ומקבל התראות כמו שעון חכם, והוא עוקב אחר הפעילות הגופנית שלכם. ועדיין, זה לא לא הופך אותו לשעון חכם של ממש. אם הולכים לפי ההגדרה ששעון חכם אמיתי הוא כזה שניתן להתקין עליו אפליקציות, אז ה-Realme Watch S, שייך יותר לצד של ה-Fitness Trackers, צמידי פעילות, אבל בצד היותר מפנק של הקטגוריה.


Realme Watch S (צילום: גד גניר)

Realme Watch S (צילום: גד גניר)



בגב השעון ממוקם מד דופק המספק מדידות בדיוק סביר ביחס למה שהייתי מצפה משעון ברמת המחיר הזאת. בנוסף, Realme Watch S יודע למדוד את שיעור החמצן בדם ומציג תוצאות דומות לאלו של צמידים אחרים המצוידים בתכונה הזאת. אין פה GPS וגם אין שטח אחסון פנימי למוזיקה, אבל זה גם לא משהו שהייתם מצפים למצוא במוצר ברמת המחיר שלו.


בין האפליקציות המותקנות מראש על Realme Watch S ניתן למצוא אפליקציית מזג אויר, מעקב שינה, טיימר, שעון עצר, שעון מעורר, לחצן להשמעת צליל למציאת הסמארטפון, ועוד. בנוסף, יש כאן גישה אל אפליקציית ספורט ובה כ-16 פעילויות ספורטיביות שהשעון יודע לעקוב אחריהן, ביניהן הליכה, רכיבה על אופניים, אימוני כוח, יוגה, כדורגל, כדורסל, טניס שולחן ואפילו בדמינטון, כולן פעילויות שאינן מערבות מים. בנוסף, השעון מציע הכוונה והדרכה במדיטציה שמסתכמת בפקודות (בליווי רטט) קצובות בזמן מתי לשאוף אויר ומתי לנשוף אויר. כנהוג בז'אנר, השעון יודע לזהות ולהתריע אם מזמן לא קמתם מהכסא (ועושה זאת לא רע אגב), וגם מזכיר לכם לשתות מים ולהרגע כשאתם ערים,בהתאם לתדירות שקבעתם מראש.


Realme Watch S (צילום: גד גניר)




החיבור לטלפון מתבצע דרך אפליקציית Realme Link, דרכה ניתן לראות על מסך הטלפון את כל נתוני המעקב של השעון, לסנכרן אותם עם שירות Google Fit, ולשלוט על הגדרות השעון וההתראות המגיעות אליו. ההתראות מהסמארטפון שלכם בעברית מגיעות בצורה כמעט מושלמת: הפונט קריא וברור, מילים לא נחתכות באמצע והיישור ברוב המקרים מימין לשמאל. המקרים היחידים שמאתגרים את ידיעת השפה העברית של Realme Watch S הם ערבוב של אימוג'יז בטקסט, ושילובים של אנגלית ועברית, וגם במקרים האלו רוב ההודעה קריא וברור.






האפליקציה מספקת גם גישה אל עיצובי השעון. יש כאן כמה עשרות עיצובים, וחלקם סביר למראה, אבל זה מה שיש ולא תוכלו להוסיף עיצובים משלכם. ההתאמה האישית שלכם מסתכמת ביכולת להוסיף עיצוב שעון המבוסס על תמונה מהאוסף שלכם, יחד עם שעון דיגיטלי ותאריך הממוקם בחלק העליון או התחתון של המסך, זהו.


חויית השימוש בשעון ספרטנית לפרקים. בגדול, הממשק עצמו דומה לממשקי שעונים אחרים ואין בו משהו יוצא דופן מהבחינה הזאת. הניווט מתבצע בהחלקות אצבע על המסך: ימינה ושמאלה לדפדוף ביון הווידג'טים השונים, גלילה מלמעלה למטה מאפשרת לקרוא את ההתראות שהתקבלו, וגלילה מלמטה למעלה פותחת את תפריט האפליקציות שהותקנו מראש, די פשוט וקל להתרגל לזה. מה שכן קשה להתרגל אליו הוא העדרן של אנימציות: גללתם את המסך ימינה? אין אנימציה שתלווה את הפעולה, המסך הבא פשוט מופיע. עשור וחצי מאז שהאייפון נכנס אל חיינו עם שלל אנימציותיו, מחוות מגע שלא מלווה באיזשהו ייצוג גרפי של הפעולה בדרך אל התוצאה עצמה, זה משהו מאוד ביזארי. מעבר לכך, לא הכל מושלם גם ברמה השימושית. לשעון שני כפתורים פיזיים: העליון משמש לחזרה למסך הקודם או לפתיחת תפריט האפליקציות ועובד כפי שהייתי מצפה ממנו לעבוד. התחתון מתנהג בצורה משונה: כשאתם על מסך השעון עצמו, לחיצה על הכפתור הזה מובילה אתכם אל מסך פעילויות הספורט. מה קורה אם לחצתם על הכפתור כשאתם נניח קוראים התראות? כלום. הכפתור הזה שמיש רק במסך הבית, בחירה משונה מצד Realme. עוד עניין מעיק: מסך השליטה במוזיקה מופיע כאשר אתם מפעילים את נגן המוזיקה בטלפון שלכם. הבעיה שהוא נוטה להתנחל שם ולהשאר גם כאשר המוזיקה אינה מתנגנת, כל עוד נגן המוזיקה פתוח ברקע בטלפון. במילים אחרות, כל עוד לא יצאתם מנגן המוזיקה בטלפון שלכם, בכל פעם שתניפו את היד כדי לראות מה השעה, אתם לא תראו שעון, אתם תראו את מסך השליטה במוזיקה.


Realme Watch S (צילום: גד גניר)


Realme Watch S (צילום: גד גניר)


Realme Watch S (צילום: גד גניר)




העדר האנימציות, העדרו של רכיב GPS, העובדה שלא ניתן להתקין אפליקציות חיצוניות, כל אלו הופכים את Realme Watch S לשעון חסכוני מאוד בסוללה. הוא שרד לי כשבועיים ללא טעינה, נתון יפה מאוד. הטעינה מתבצעת על תושבת מגנטית פשוטה אבל יעילה. טעינה מלאה נמשכת כשעתיים, שזה די הרבה, אבל בהתחשב בעובדה שמדובר בפעולה שתצטרכו לעשות פעם בשבועיים, זה ממש לא נורא.


(+)
  • זמן שימוש ממושך ללא טעינה
  • התראות בעברית תקינה
  • לא יקר

(-)
  • אין אנימציות בממשק המשתמש
  • מסך שמיש, אך לא מלהיב

ה-Realme Watch S עולה 369 ש"ח אצל היבואנית הרשמית באג. זה לא יקר, בעיקר אם בוחרים להשוות אותו לשעונים חכמים או אפילו לשעוני פעילות, ומבינים מה הפשרות שנעשו כאן כדי להגיע למחיר הזה. העניין הוא כזה: מבחינה פונקציונלית, מבחינת מה שהוא יודע לעשות, הוא לא מציע ערך יוצא דופן ביחס לצמידי פעילות שעולים גם חצי ממנו. ההפרש המחיר הולך בעיקר על עיצוב המוצר הזה כשעון ולא כצמיד. לפיכך, עבור מי שרוצה את צמיד הפעילות שלו בצורת שעון, עם עברית תקינה, מדובר בהחלט במציאה.


3 תגובות

  1. ממשק הRealme Watch S באנגלית בלבד
    רק בהתראות יש עברית
    המחיר ממש יקר ביחס לתמורה



    במחיר שלו יש שעונים אחרים בישראל עם GPS ועברית מלאה:

    1) AMAZFIT BIP U PRO
    380 שקל
    https://ksp.co.il/?uin=134676&appkey=1006

    2) שיאומי MI WATCH LITE
    350 שקל
    https://www.mi-il.co.il/product/mi-watch-lite-gps

    השבמחק
    תשובות
    1. בעדכון קושחה האחרון הRealme Watch S מקבל עברית מלאה לממשק המכשיר
      לא רק בהתראות
      חבל מאוד שאין לו GPS

      מחק
  2. אפשר לקנות את השעון באלי אקספרס בפחות מ-240 שקל כולל משלוח.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר