כזה ניסיתי: Xiaomi Mi Band 6

כשם שאייפונים הפכו לקובעי הרף בכל הקשור למה שמציעים מכשירי דגל בשוק הסמארטפונים, סדרת Mi Band של שיאומי עושה זאת בשוק צמידי הפעילות. בניגוד לאפל, היא קובעת את הרף הזה ברמת מחירים נמוכה להפליא, שהפכה את הצמידים שלה לאחד מפריטי המחשוב הלביש הכי נמכרים בעולם. בסוף מרץ השנה הכריזה על Mi Band 6 ובתוך חודש נמכרו כמיליון יחידות שלו. מה נכנס לסל התכונות הבסיסיות שצמיד פעילות בשנת 2021 מצופה לכלול?


Xiaomi Mi Band 6 (צילום: גד גניר)



בצורתו הכללית, Mi Band 6 זהה לקודמו, ה-Mi Band 5. כל חומרת הצמיד מרוכזת בתוך גוף בצורת קפסולה קטנה. השוני כאן לעומת הדור הקודם הוא במסך, שכעת נמתח לאורך כל שטח הקפסולה, ללא שוליים. מה זה כבר משנה אם זה מסך של 1.1 אינטש כפי שזה היה בדור הקודם או מסך של 1.56 אינטש כפי שזה עכשיו? בגדלים כאלו כל עשירית אינטש משנה, ותוספת 0.46 האינטשים כאן הופכת את התצוגה למרווחת יותר ומאפשרת הצגת יותר מידע, או אותו מידע רק בצורה ברורה יותר ופחות צפופה. עוצמת התאורה, כמו תמיד היא עקב אכילס של הצמיד: המסך הוא בטכנולוגיית AMOLED וברזולוציה גבוהה יחסית לגודלו אז כל עוד אתם תחת קורת גג מסודרת, תוכלו לראות בבירור מה מופיע עליו והתצוגה עצמה צבעונית ונאה. אם תצאו החוצה באור יום, יהיה לכם קצת יותר קשה לקרוא אותו, אבל גם אז זה לא בלתי אפשרי. עניין מעצבן נוסף: מחוות הרמת פרק היד לבדיקת השעה אמנם אכן מדליקה את המסך, אבל ישנו שיהוי של שניה וחצי בין התנועה עצמה ועד שהמסך אכן נפתח, זה לא נשמע הרבה על הנייר אבל בפועל האיטיות הזאת מציקה. הצמיד עצמו עמיד במים עד לעומק של 50 מטר, מה שאומר שתוכלו לקחת אותו לבריכה או לים ללא חשש. כצפוי, הצמיד לא כולל נפח אחסון פנימי למוזיקה, ולא כולל גם GPS מובנה, כך שלא תוכלו להיפרד עדיין מהטלפון שלכם כשאתם מתחילים בפעילות גופנית. ברמת המחיר שלו, נכון להיום, זה בהחלט מתקבל על הדעת.


מאחר שכל שטח הקפסולה מכוסה כאמור ע"י המסך, פקד החזרה (כפתור הבית) הועלם והוחלף במחוות החלקת אצבע על המסך משמאל לימין. למי שרגיל לצמידים האלו ולפקד הזה ייקח כמה ימים להתרגל, אבל בסופו של דבר מדובר בשינוי מתבקש והחויה עצמה אינטואיטיבית למדי.  החלקה לצדדים גוללת בין "דפי הבית" של הצמיד הכוללים כברירת מחדל ווידג'טים לשליטה על המוזיקה מהסמארטפון אליו הצמיד מחובר, ומידע על מזג האויר. גלילה למעלה או למטה ממסך הבית תכניס אתכם לתפריט האפליקציות של הצמיד הכולל גישה לסטטוס (פירוט הפעילות היומית שלכם), מד דופק, גישה להתראות, מד סטרס, ציון מדד PAI, שעון מעורר ועוד. 


Xiaomi Mi Band 6 (צילום: גד גניר)



Xiaomi Mi Band 6 (צילום: גד גניר)







Xiaomi Mi Band 6 (צילום: גד גניר)



כל אלו היו כבר בשנה שעברה. אין שינוי בדיוק מד הדופק או מד הצעדים והם טובים כרגיל בעיקר למדידת מגמות ופחות כדאי להסתמך על המספרים המדויקים, אם כי הם לא מאוד רחוקים מהמציאות. nתן לבחור במדידת דופק יזומה, או מדידת דופק קבועה, וגם לקבוע את האינטרוולים בין המדידות. בנוסף, באפשרותכם לקבל התראה ברגע שהדופק חוצה רף מסוים שהגדרתם. בניטור השינה, הצמיד יודע לעשות שימוש בנתונים ממד הדופק כדי לשפר את דיוק המדידה. מה שהתווסף השנה (וחסרונו כבר הורגש בשנה שעברה) היא היכולת למדוד את חמצון הדם - SpO2. אם לפני שנתיים המדידה הזאת נחשבה לעוד מדד שהוא Nice to Have, הרי שהשנה התברר שהם רלוונטיים מתמיד: הסתבר שאחד הסימנים המקדימים להידבקות בקורונה (גם אצל כאלו שלא פיתחו תסמינים) הוא ירידה באחוז החמצן בדם. לאור מצב הקורונה בישראל, ניתן להגיד בזהירות שהתכונה הזאת חזרה רשמית לסטטוס התוספת החביבה. מדידת הסטרס ב-Mi Band 6 היטיבה להציג תמונה רחוקה מאוד מהמציאות, והצמיד לא קלט כמה וכמה רגעי איבוד עשתונות מצד אחד, וסימן רמות סטרס גבוהות דווקא בזמנים בהם הייתי רגוע למדי.


כמו קודמיו, Mi Band 6 לא מסתפק במעקב אחר הפעילות היומיומית שלכם ומאפשר לכם לנטר באופן יזום את הפעילות הספורטיבית שלכם. יש כאן מעקב אחר מגוון סוגי פעילות: הליכה, ריצה, ריצה על הליכון, רכיבה על אופניים או על אופני כושר, שחיה בבריכה ועוד. מה חסר? מסיבה לא ברורה אין כרגע ל-Mi Band 6 יכולת למדוד שחיה בים הפתוח, למרות שפיזית הוא מסוגל לעמוד בזה. הצמיד יודע בתיאוריה לזהות סוגי פעילויות מסוימים כמו ריצה או הליכה באופן אוטומטי. בפועל זה לא קרה לי בזמן השימוש בצמיד. כנראה ההגדרות שלו לזיהוי פעילות גופנית יותר קשוחות מהפעילות הגופנית הספונטנית שביצעתי. 


יש עוד על מה לעבוד בכל הקשור לתמיכה בעברית (צילום: גד גניר)

תחת אור יום קשה יותר לראות מה מופיע על המסך (צילום: גד גניר)

מדידת חמצון דם, אני בנורמה (צילום: גד גניר)

שליטה על נגן המוזיקה בטלפון (צילום:L גד גניר)



האפליקציה של Mi Band 6 היא כרגיל אפליקציית Mi Fit. אליה מסתנכרנים נתוני הפעילות שלכם ודרכה ניתן לצפות בסיכום המידע לפעילות היומיומית או לפעילות הספורט שלכם. דרך האפליקציה ניתן גם לשלוט על ההתראות מהטלפון שיופיעו על הצמיד. Mi Band 6 תומך בהצגת התראות בעברית אבל לא בצורה מושלמת: בהודעות וואטסאפ למשל ההודעה עצמה מופיעה רוב הזמן בצורה תקינה, אבל שם איש הקשר ששלח אותה מופיע אצלי כרצף של קוביות ריקות, ובשיחה נכנסת, על מסך הצמיד יופיע שם איש הקשר בכיוון ההפוך. יש עוד על מה לעבוד בהקשר הזה, אבל לפחות מדובר בתמיכה רשמית שאינה מחייבת אלתורים או התקנה של אפליקציה נוספת כפי שזה היה בדורות הקודמים. משהו מעיק באפליקציה: ניתן לסנכרן אליה רק צמיד פעילות או שעון אחד בכל זמן נתון, כך שאם יש לי נניח את הצמיד הזה וגם שעון חכם אלגנטי יותר שמתממשק אליה (שעונים של Amazfit למשל), אז כדי לבצע את המעבר ביניהם, צריך לעשות את התהליך ההתחלתי של הגדרת הצמיד או השעון בכל פעם מחדש. 


חיבור הטעינה המגנטי: נוח ויעיל (צילום: גד גניר)





שיאומי מצהירה על זמן סוללה של כ-14 יום ב-Mi Band 6. לי סוללת ה-125mAh שלו הספיקה בערך ל-6 ימים. מה יכול להסביר את הפער הזה? חמישה שעונים מעוררים ברצף בכל בוקר, כמות נכבדת של התראות במהלך היום ומדידה אוטומטית קבועה של דופק, דברים שמשפיעים דרמטית על צריכת הסוללה. Mi Band 5 של שנה שעברה הביא איתו בשורה בכל הקשור לטעינה, וה-Mi Band 6 ממשיך עם אותו מטען בדיוק: כבר אין צורך לפרק את הרכיב המרכזי כדי להכניס אותו לתוך מטען. ראש הטעינה נצמד באמצעות מגנט לתחתית הצמיד וטוענת אותו באופן נוח ויעיל. 


(+)

  • מסך גדול יחסית לצמיד פעילות

  • מדידת חמצן בדם

  • עמידות במים עד לעומק של 50 מטר


(-)

  • קשה לראות באור יום מה מופיע על המסך

  • מד הסטרס לא בכיוון, זיהוי אוטומטי של פעילות לא מזהה פעילות

  • יש תמיכה בעברית, אבל רחוקה עדיין מלהיות מושלמת


מחירו של Mi Band 6 ביבוא רשמי של המילטון עומד על 207 ש"ח. הוא אמנם לא יקר, אבל חייבים להודות שהוא שדרוג די מינורי ביחס לקודמו. מצד שני, ברמת המחיר שלו תמצאו מעט מאוד מתחרים ממותגים שמציעים סט תכונות שכזה. יש מה לשפר בדיוק המדידות, אבל אני מניח שמי שקונה צמיד פעילות ב-200 ש"ח, סלחן יותר לגבי פערי מדידות חד ספרתיים של הדופק או זיהוי לא נכון של רגעי סטרס. האתגר האמיתי שעומד בפני שיאומי לקראת הצמיד הבא שלה בשנה הבאה יהיה לדחוס לתוכו GPS או זכרון אחסון פנימי (או שניהם), כדי להפוך אותו לאוטונומי יותר. אם היא תצליח לעשות זאת ברמת מחיר כזאת, זו תהיה כבר בשורה אמיתית.





2 תגובות

  1. תודה על הביקורת. אני לא רופא אבל יחסית מבין ברפואה ואני מאוד בספק אם סטורציה כשלעצמה היא "סימן" לקורונה. סטורציה מהווה מדד שיכול להציג החמרה בקורונה - כלומר, אתה תראה לבד שקשה לך לנשום, פועל יוצא של זה שקשה לך הוא הסטורציה הנמוכה. קשיי נשימה יהוו ה"סימן" לקורונה. לא הסטורציה הנמוכה/יורדת. לא רואה תרחיש לאבחן (או אפילו להעלות חשד) קורונה על בסיס סטורציה.

    השבמחק
  2. עוד חפיץ מקפיץ מגד השפיץ:)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר