כאלו ניסיתי: Jabra Elite 3

במשך שנים הסתדרה ג'אברה בלי אוזניות בדרגת כניסה. במקום להציג דגם פשוט וזול, היא בחרה בכל שנה להוסיף לקטלוג האוזניות שלה דגם חדש ומתקדם יותר, ולהמשיך למכור דגמים קודמים אך במעמד משונמך. כך קרה ש-Elite 65t שהחלו להימכר אי שם באמצע 2018 כדגם הדגל בקטגוריית האוזניות True Wireless של ג'אברה, המשיכו להשאר בייצור ונמכרו לצד Elite 75t ו-Elite 85t במחיר נמוך יותר שהפך אותן הלכה למעשה לאוזניות בדרגת כניסה.

Jabra Elite 3 (צילום: גד גניר)


כל זה השתנה בתחילת ספטמבר. ג'אברה הציגה סדרת דגמים חדשה לגמרי, וביניהם גם את Elite 3, אוזניות חדשות לחלוטין ברמת מחיר שלא נראתה אצל ג'אברה כבר שנים, לפחות לא במעמד ההשקה. היצרנית הדנית זכתה להמון הערכה הודות לדגמים שהציגה בשלוש השנים האחרונות. האם Elite 3 עשויות מאותם חומרים?


כן. הן עשויות מאותם החומרים. פלסטיק, אבל בגימור איכותי. למרבה השמחה, העיצוב קרוב יותר לזה של ה-75t מאשר ה-85t, מה שאומר שהמבנה פחות שמנמן והאוזניות פחות כבדות. הדבר מתבטא ביציבות שלהן באוזניים: ה-Jabra Elite 3 יושבות בבטחה באוזניים, לא קשה למקם אותן, והן נוחות ואוטמות כראוי. תקן העמידות שלהן במים הוא IP55, מה שאומר שלא כדאי אמנם לנסות לשחות איתן, אבל עם זיעה וגשם קל הן בהחלט יוכלו להתמודד.


Jabra Elite 3 (צילום: גד גניר)

Jabra Elite 3 (צילום: גד גניר)

Jabra Elite 3 (צילום: גד גניר)



ג'אברה מעולם לא אימצה את טרנד משטחי המגע והשליטה באוזניות שלה מתבצעת דרך לחצנים פיזיים נהדרים שאינם אסרטיביים מדי באופן שמסכן את יציבות האוזניות באוזניים, אבל כאלו שמספקים פידבק מורגש דיו כדי לאשר שאכן התבצעה לחיצה. סט הלחיצות שג'אברה הגדירה סטנדרטי וקל להתמצאות: לחיצה אחת מפעילה או עוצרת נגינה, לחיצה כפולה מעבירה שיר אחד קדימה, לחיצה משולשת מעבירה לשיר הקודם ולחיצה רצופה מגבירה (או מנמיכה, תלוי באיזה צד לחצתם) את עוצמת השמע. רוצים לשנות את ההגדרות האלו? חפשו אוזניות אחרות, ג'אברה לא מאפשרת באוזניות דרגת הכניסה שלה לשנות את מיפוי הלחיצות.


החיבור לאוזניות קל מתמיד, באמצעות טכנולוגיית Fast Pair של גוגל שעושה הופעת בכורה באוזניות מבית ג'אברה: פותחים את מכסה הקייס ומיד מופיעה התראה בתחתית מסך הטלפון שמזמינה אתכם לחבר אותן למכשיר בלחיצה אחת. בפעם הבאה שתפתחו אותן ליד סמארטפון, טאבלט, או כרומבוק שנכנסתם אליו באמצעות אותו שם משתמש וסיסמה, האוזניות יציעו לכם להתחבר אליו גם בלחיצת כפתור. למרבה הצער לא ניתן להתחבר במקביל לשני מכשירים (מולטיפוינט), תכונה שכן היתה קיימת ב-75t וב-85t, אבל שוב, מדובר כאן באוזניות בדרגת כניסה ובכל מקרה מדובר בתכונה די נדירה בשוק.


עוד משהו חדש אצל ג'אברה היא היכולת לעשות שימוש בכל אוזניה בנפרד, משהו שאפילו הדגמים היקרים יותר לא ידעו מעולם לעשות והפך בשנתיים האחרונות לתכונה מאוד שכיחה באוזניות True Wireless. הן תומכות בבבלוטות' 5.2 (התקן הכי חדש נכון לכתיבת שורות אלו) ובמקודד aptX המתקדם של קוואלקום. חומרת האודיו שלהן כוללת דרייבר 6 מ"מ המספק טווח תגובה שנע בין 20 הרץ ל-20 קילוהרץ. איך זה נשמע? נהדר ביחס לרמת המחיר שלהן: סאונד צלול, פתוח, ועם באסים מדויקים. הביצועים בטווח המיד, שמשפיעים על רמת הפירוט של הצליל לא מבריקים, אבל ביחס למחיר שלהן זה בסדר גמור. ה-Elite 3 מצוינות גם לצפייה בוידאו והשיהוי בין התמונה לשמע אינו מורגש.


תחום שבו Jabra Elite 3 מצטיינות בו הוא בביצועים בשיחות טלפון: השמע בצד שלי, המשתמש היה חזק, ברור וצלול, וגם מהצד השני נמסר שאני נשמע מצוין. מערך של ארבעה מיקרופונים משקיט רעשי רקע וכך יצא שגם בשיחות שביצעתי מול משבי רוח חזקים או בצמוד לאתר בניה, הרעש מהסביבה כמעט ולא נשמע וכמובן לא הפריע למהלך התקין של השיחה.


אין ל-Elite 3 ביטול רעשים אקטיבי. העדרו של ביטול הרעשים בולט על רקע העובדה שיש לא מעט אוזניות בשוק, זולות יותר, שמציעות מנגנון שכזה. עוד חוסרים: המוזיקה אינה נפסקת כשמוציאים את האוזניות מהאוזניים ואין חיווי באפליקציה על מצב הסוללה המובנית בקייס. בנוסף, בניגוד לדגמים קודמים, אין באפליקציה אפשרות להתאמת אקולייזר באופן אישי (יש רק אפשרות לבחור מבין האקלוייזרים הקבועים של ג'אברה), ואין את גלריית רעשי הרקע שניתן להאזין להם כדי להתרכז. אם במקרה של ביטול הרעשים וחיישן הוצאת האוזניות מהאוזניים מדובר בפשרות שקשורות לחומרה, הרי שהסרת אפשרות התאמת האקולייזר האישי ורעשי הרקע נראים על פניו כמו גזירות שהן חלק מניסיון לבדל את האוזניות האלו מדגמים יקרים יותר של החברה.


Jabra Elite 3 (צילום: גד גניר)



ה-Jabra Elite 3 יודעות לספק כמעט 7 שעות של האזנה ברצף למוזיקה, נתון נאה מאוד אם כי לא מפתיע בהתחשב בעובדה שאין להן מנגנון ביטול רעשים אקטיבי. הקייס מאפשר טעינה לעוד 21 שעות של שימוש, ובמקרה שנתקעתם ללא סוללה, עשר דקות של טעינה יזכו אתכם בכשעה של האזנה. למקרה שתהיתם, אין ל-Elite 3 אפשרות לטעינה אלחוטית.


(+)
  • ביצועים מצוינים בשיחות
  • שמע איכותי במוזיקה
  • מתחברות בקלות למכשירי אנדרואיד

(-)
  • אין ביטול רעשים אקטיבי
  • לא ניתן להתחבר ליותר ממכשיר אחד בו זמנית
  • אין התאמה אישית של הלחצנים

מחירן של Elite 3 עומד על 329 ש"ח ביבוא רשמי של ביקונקט, זול ביחס למה שהתרגלנו לראות מג'אברה בארץ. רשימת הפשרות שג'אברה עשתה כדי להציע את האוזניות במחיר הזה כוללת לא מעט סעיפים: אין ביטול רעשים, אין מולטיפוינט, אין אפשרות לאקולייזר מותאם אישית, ועוד. כל אלו לא משנים את העובדה שמדובר עדיין בעסקה לא רעה בכלל, שנותנת בשורה התחתונה את מה שחשוב: אוזניות דרגת הכניסה של ג'אברה הן כאלו שנוח מאוד להשתמש בהן, יש להן שמע איכותי, ביצועים נהדרים בשיחות טלפון ותכונות חדשות שטרם נראו באוזניות קודמות של החברה כמו חיבור מהיר ושימוש בכל אוזניה בנפרד.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר