כאלו ניסיתי: Jabra Elite 7 Pro

אמנם ג'אברה היא מחלוצות אוזניות הבלוטות' מאז אי שם באמצע העשור הראשון של המאה ה-21, ופועלת בהצלחה כבר שנים בעולמות הארגוניים, אבל את הפריצה הגדולה שלה לתודעה בשוק הפרטי היא עשתה בעיקר בשנים האחרונות. היא אימצה במהירות את תצורת ה-True Wireless והספיקה להשיק כבר מספר דורות של אוזניות ללא כבל מקשר ביניהן. רובן לא הציגו אמנם פריצת דרך דרמטית, אבל כן הציעו שילוב תכונות וביצועים טובים, במחירים שהפכו אותן לאלטרנטיבה ראויה לאוזניות של אפל. בסוף אוגוסט הכריזו בג'אברה על רענון כללי לקטלוג האוזניות TWS שלהן. לצד ה-Jabra Elite 3 המהוות את רמת הכניסה של החברה, הוכרזו גם Elite 7 Pro, הדגם המתקדם ביותר בסדרה שאמור לייצג את החברה בליגה הבכירה.

Jabra Elite 7 Pro (צילום: גד גניר)



חיצונית, Elite 7 Pro כמעט זהות ל-Elite 3 הזולות יותר. קיימים הבדלים זניחים בצורה, במימדים (ה-7 Pro מעט גדולות יותר) ובעיצוב נקבי המיקרופונים, אבל במבט ראשון וגם שני יהיה לכם קשה מאוד להבחין בהבדלים ביניהן מחוץ לקייס הטעינה. העיצוב החדש של ג'אברה אמנם פחות נאה (בעיני) ויזואלית מהדור הקודם של ה-75t וה-85t, אבל ברמה הארגונומית הוא מצליח להתעלות על הדגמים הקודמים: Elite 7 Pro קלילות ונתפסות היטב בתוך האוזניים, ומייצרות אטימה מעולה בקלות. קל מאוד להכניס אותן לתוך האוזניים ולמקם אותן כראוי, אבל בגלל שהן נתפסות כל כל טוב בתוך האוזן ובגלל שמדובר באוזניות ללא "גבעולים", השליפה שלהן מהאוזניים קצת פחות קלה. אין מה לחשוש שייתקעו שם חלילה, אבל אם אתם נוטים להכניס ולהוציא אוזניות מהאוזניים בתדירות גבוהה, שווה לחשוב על אוזניות אחרות. Elite 7 Pro אמנם לא ממותגות ע"י ג'אברה בתור אוזניות ספורט (בשביל זה יש את דגם האקטיב החדש), אבל זה לא צריך להפריע לכם להשתמש בהן בפעילות גופנית. מעבר ליכולת שלהן להיתפס היטב באוזניים בלי חשש שיפלו, הן גם מציגות עמידות רצינית למים, תקן IP57 שאומר שהן אמורות לשרוד תיאורטית כל טפטוף, התזה או אפילו טבילה בשלולית כל עוד מדובר בעומק של עד 1 מטר למשך עד כחצי שעה.




Jabra Elite 7 Pro משמאל ו-Jabra Elite 3 מימין (צילום: גד גניר)



ג'אברה ממשיכה להעדיף לחצנים פיזיים על פני משטחי מגע. זו בחירה לא שכיחה בקטגוריית האוזניות הזאת ובמקרה של ג'אברה זו גם בחירה מוצלחת. הלחצנים מחזירים פידבק מצוין, אך רכים דיים כדי לא לערער את יציבות האוזניות בתוך האוזניים. ניתן להתאים אישית את פעולות הלחצנים, אבל שינוי עוצמת השמע הוא לא חלק מהפעולות הללו ולא ניתן למעשה לשלוט על העוצמה דרך האוזניות.


ל-Elite 7 Pro דרייברים בקוטר 6 מ"מ, הן מתחברות לטלפון שלכם באמצעות Bluetooth בגרסה 5.2 ותומכות במקודדי אודיו בסיסיים יחסית, SBC ו-AAC. מאז ומעולם הסאונד של ג'אברה היה כיפי, גם אם לא מדויק במיוחד, וכך זה גם כאן: רוב המשתמשים כנראה יהנו מהשמע של Jabra Elite 7 Pro. סה"כ יש כאן באסים לא רעים, רמת פירוט נאה וביצועים יפים גם בצלילים גבוהים, אבל במת הצליל צרה מאוד והתחושה היא שהצליל סגור וממורכז מדי. 


Jabra Elite 7 Pro (צילום: גד גניר)

Jabra Elite 7 Pro (צילום: גד גניר)

Jabra Elite 7 Pro (צילום: גד גניר)



על מה שאינה מצליחה לעשות בהאזנה דרך האוזניות שלה למוזיקה, מפצה ג'אברה בכל הקשור לשיחות, כרגיל. הפעם, בנוסף לשישה מיקרופונים, ג'אברה עושה שימוש בחיישן הולכת עצם (Bone Conduction) שמשפר את ביצועי האוזניות בשיחות כשמסביב רוח חזקה. הצד השני בשיחה שיבח את איכות השמע וגם מהצד שלי השמע היה איכותי, ברור וצלול. ל-Elite 7 Pro יש אפשרות לשמע עצמי (Side Tone), אפשרות לשמוע גם את עצמכם תוך כדי שיחה כדי לקבל תחושה בזמן אמת האם מה שאמרתם נקלט ע"י המיקרופונים (שימושי במיוחד כשמדברים בשקט) ואף ניתן לשלוט על עוצמת השמע העצמי הזה. הדור החדש של האוזניות של ג'אברה מביא איתו תכונה שמשתמשי הדורות הקודמים ציפו לה בקוצר רוח: האפשרות לעשות שימוש בכל אוזניה בנפרד. מנגד, תכונה ייחודית יחסית שהיתה קיימת בדור הקודם, Multipoint, האפשרות להתחבר לשני מכשירים במקביל, משום מה הושמטה כאן. העניין עלה בפורומים בחו"ל ולדברי נציג רשמי של החברה תכונת ה-Multipoint צפויה להתווסף לאוזניות במסגרת עדכון גרסה בעתיד. עוד חסרון, פחות מהותי אבל עדיין משונה: ב-Elite 3 ג'אברה הוסיפה תמיכה ב-Google Fast Pair, יכולת התחברות מהירה למכשירים שחשבון הגוגל שלכם מופעל בהם. ב-Elite 7 Pro היקרות והמתקדמות יותר, התמיכה הזאת לא קיימת.


Jabra Elite 7 Pro (צילום: גד גניר)

Jabra Elite 7 Pro (צילום: גד גניר)

Jabra Elite 7 Pro (צילום: גד גניר)



האכזבה הגדולה ביותר ציפתה לי בביטול הרעשים האקטיבי. בעוד האיטום שלהן מצוין, ביטול הרעשים האקטיבי כמעט ואינו מורגש. זה מתחיל דווקא מבטיח: אחת הפעולות הראשונות ש-Jabra Elite 7 Pro מציעות לכם לבצע היא התאמה אישית של מנגנון ביטול הרעשים. הו היוהרה, להתאים את מנגנון ביטול הרעשים? מה יקרה אם פשוט אבחר בעוצמת ביטול הרעשים החזקה ביותר? אשאב לתוך מימד אחר? בשילוב של חוסר סבלנות ותחושת הרפתקנות אזרתי אומץ ובחרתי במקסימום. יודעים מה קרה? כלום. Elite 7 Pro בקושי מתמודדות עם תדרי רעש נמוכים, שלא לדבר על תדרים גבוהים יותר שכלל אינם מסוננים ע"י המנגנון האקטיבי. למרבה הבושה, בסיום תהליך הגדרת ביטול הרעשים מופיע מסך שבמרכזו מפסק וירטואלי שאמור לאפשר לכם לחוש בהבדל בין מנגנון דלוק לכבוי אחרי שביצעתם את תהליך ההתאמה ההו כה חשוב וקריטי. כאמור, אם יש הבדל, כנראה שרק אוזניים יותר רגישות משלי יבחינו בו כי הזזתי את המפסק שוב ושוב ולמעט הנקישה העדינה שמסמנת את המעבר בין ביטול רעשים אקטיבי כבוי למופעל, לא הצלחתי להבחין בשינוי משמעותי. צריך להיות הוגנים: ביטול רעשים אקטיבי באוזניות In Ear זה עדיין אתגר שמעטות היצרניות שמצליחות להצטיין בו, אבל כאן יש בעיה משולבת של ביצועים ומודעות: מן הסתם יש תהליך כלשהו של בקרת איכות בג'אברה, והחבר'ה שם אמורים להיות מודעים למוצר שהוציאו לשוק וליכולותיו. נניח ש"ביטול הרעשים" הזה הוא המקסימום שג'אברה מסוגלת לו. למה להדגיש למשתמשים את החולשה הזאת במסך מיוחד באפליקציה? אגב, זה לא המקסימום שג'אברה מסוגלת לו: ביטול הרעשים ב-Elite 85t של החברה משנה שעברה עשה לדעתי עבודה טובה יותר.






אפליקציית +Sound של ג'אברה ממשיכה להיות אחת מאפליקציות השליטה הטובות בשוק ומציעה שלל אפשרויות מתקדמות: אקולייזרים מוגדרים מראש או מותאם אישית, צפייה במצב הסוללה באוזניות עצמן ובקייס, הפעלת רעשי רקע למיסוך, התאמת אופי הצליל לשמיעה שלכם, בדיקת ההתאמה הפיזית של האוזניות לאוזניים שלכם, ועוד.


הסוללה היא המקום בו נרשם השדרוג המשמעותי ביותר ב-Elite 7 Pro על פני הדורות הקודמים של האוזניות: לפי ג'אברה הן אמורות לשרוד כ-8 שעות של האזנה רצופה עם מנגנון ביטול רעשים פועל. בבדיקה שלי הגעתי "רק" ל-7 שעות, אבל זה עדיין מאוד מאוד מרשים. הקייס מאפשר כמעט 3 טעינות מלאות נוספות, ובמידה ומצאתם את עצמכם עם סוללה פרוקה לחלוטין, 5 דקות טעינה אמורות לתת לכם כשעה של האזנה למוזיקה. טעינה של האוזניות והקייס לרמה של 50% תארך כחצי שעה, אבל כדי לטעון אותן במלואן ממצב פרוק לחלוטין תצטרכו להמתין כשעתיים וחצי. קייס הטעינה הוא גרסה פחוסה של הקייסים קודמים של ג'אברה, אבל עדיין במימדים נסבלים, וניתן לטעון אותו גם באופן אלחוטי.


(+)
  • ביצועים מעולים בשיחות
  • ארגונומיה מעולה
  • זמן סוללה ארוך במיוחד

(-)
  • ביטול רעשים סמלי במקרה הטוב
  • במת צליל צרה
  • אין תמיכה ב-Multipoint (כרגע)


את Jabra Elite 7 Pro ביבוא רשמי של ביקונקט תוכלו לרכוש בכ-679 ש"ח. הן מצטיינות בעיקר במה שג'אברה הצטיינה בו עד כה: איכות שמע בשיחות טלפון וארגונומיה, כשהדגם המתקדם ביותר שלה מוסיף לחבילה גם חיי סוללה ארוכים במיוחד. הבעיה שלי איתן היא שבכל מה שקשור לאיכות שמע ובעיקר לביטול רעשים, התחושה היא שהשוק התקדם וג'אברה נשארה קצת מאחור. במחיר שבו הן נמכרות וגם בפחות מכך ניתן למצוא כיום דגמי אוזניות שמציעים ביטול רעשים יעיל יותר ושמע איכותי יותר. לפיכך, ההחלטה אם הן שוות רכישה תלויה במידה רבה באופן השימוש שלכם באוזניות: אם זה בעיקר לצורך שיחות, הן בהחלט יכולות לבוא בחשבון. אם זה בעיקר להאזנה למוזיקה וניתוק מהסביבה, יש בשוק אופציות אחרות שכנראה יתאימו לכם יותר.

5 תגובות

  1. איזה מלך!
    סקירה נפלאה.
    אין על הבלוג שלך!!
    תודה רבה!

    השבמחק
  2. סקירה נהדרת כמו כל השכירות שלך. לגביי הפחתת הרעשים,הניסיון שלי שונה. אמנם לא חזק כמו Bose אך בהחלט טוב ובטח לא גרוע כפי שאתה מתאר. שווה אולי שתנסה עוד זוג אוזניות אולי יש תקלה בזוג שאצלך?

    השבמחק
  3. מוזר שביטלו את אפשרות הבקרה על גובה הצליל מהאוזניות. יש לי את ה-75t והפיצ'ר הכי שימושי הוא הגברה והנמכה של הסאונד מהאוזניות. למשל, תוך כדי ריצה.

    השבמחק
  4. הן לא מיועדות רשמית להיות אוזניות ספורט אולי זו הסיבה

    השבמחק
  5. סליחה אני מעונין לקנות אוזניות של גאברה אשמח לדעת מה יותר טוב הT85 או ה7 פרו

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר