כזאת ניסיתי: Logitech MX Keys Mini

בשנת 2019 השיקה לוג'יטק מקלדת חדשה בקטלוג המקלדות האלחוטיות שלה, MX Keys. מה מייחד אותה על פני שלל המקלדות האחרות של לוג'יטק? מדובר במקלדת מלאה, אך בעלת פרופיל נמוך, שהתחושה בהקלדה בה דומה מאוד לזו של הקלדה במחשב נייד. למה שמישהו יהיה מעוניין בחויית הקלדה שמזכירה מקלדת של מחשב נייד, במקלדת הקבועה שלו בעמדת העבודה? אין לי תשובה חד משמעית לשאלה למה אבל העובדות מדברות בעד עצמן, המקלדת (הלא זולה במיוחד, יש לומר) הפכה לאחת הנמכרות ביותר בשוק ולחביבתן של מפתחים וכותבי קוד. בשבועות האחרונים הוכרז דגם קומפקטי יותר, נטול מקשי ספרות, אשר הגיע אליי לבדיקה, ה-MX Keys Mini.

Logitech MX Keys Mini (צילום: גד גניר)



מה עבר בראשה של לוג'יטק כשהחליטה להוציא לשוק מקלדת שלא רק מרגישה כמו מקלדת של לפטופ, כי אם גם בגודל כמעט זהה לכזאת? הקורונה, בין השאר. שוק העבודה אימץ בצורה נרחבת את המודל ההיברידי, ועובדים שמגיעים פעם בכמה ימים למשרד נדרשים, בחלק מהמקרים, להגיע עם מקלדות ועכברים משלהם מהבית כדי להמנע מהצורך לחטא בכל פעם מחדש את כל המקלדות בארגון לאחר כל יום עבודה. במצב כזה, עובדים ישמחו להסתובב עם מקלדת קומפקטית שנכנסת בקלות לתיק המחשב הנייד. לוג'יטק אגב לא משווקת אותה ככזאת. היא משווקת אותה בתור חלופה קומפקטית ל-MX Keys. לוג'יטק אפילו מספקת טיעוני סנגוריה ארגונומיים ל-MX Keys Mini: לטענתם הידיים נשארות ישרות ומקבילות מול המקלדת, וניתן להציב את העכבר קרוב יותר למרכז כך שיש פחות תזוזה של היד במעבר בין המקלדת לעכבר. כך או כך, בתור עובד היברידי בעצמי הגודל המצומצם יותר הוא יתרון כשרוצים להתנייד איתה ממקום למקום. הייתי שמח אם לוג'יטק היתה מפנקת את המשתמשים בכיסוי, אפילו סמלי, מבד, למקלדת כדי שלא תתלכלך או חלילה תישרט בתיק, אבל כאמור, לוג'יטק לא באמת משווקת אותה כמקלדת לשיטוטים.


אז מה זה אומר מקלדת בעלת פרופיל נמוך? זה אומר בגדול מקלדת דקיקה. כל כך דקיקה ונמוכה שאין אפילו צורך במשענת לפרקי כף היד. עומק הלחיצה של כל מקש במקלדת הוא מזערי, 1.8 מילימטר בלבד, נתון שיכול לגרום לחובבי מקלדות מכניות להתפתל מכאבים אבל בפועל, כל מי שהקליד בעבר על מקלדת של מחשב נייד ושרד כדי לספר על כך, ירגיש כאן בבית. הפידבק לא רע והמקלדת כבדה מספיק כדי לא "לרקוד" על השולחן או לזוז כשאתם מקלידים באגרסיביות. המבנה הזה לא ייחודי אגב ללוג'יטק וניתן למצוא מקלדות כאלו גם אצל יצרניות אחרות. אפילו המקלדת המקורית של אפל לשולחנות עבודה מספקת חוייה דומה אם כי ה-MX Keys Mini נעימה יותר להקלדה. 


Logitech MX Keys Mini (צילום: גד גניר)


Logitech MX Keys Mini (צילום: גד גניר)


Logitech MX Keys Mini (צילום: גד גניר)




אז MX Keys Mini היא אמנם קומפקטית, אבל היא עדיין מעט גדולה יותר מהמקלדת הטיפוסית של מחשב נייד. היא לא מרגישה מיניאטורית, ומי שרגיל כמוני לא לעשות שימוש במקשי הספרות יכול לחיות איתה אפילו כמקלדת קבועה ולא רק ככזאת המיועדת לגיחות למשרד. סידור המקשים ב-MX Keys Mini הגיוני וידידותי למשתמש. המקשים עצמם מוארים בצורה חכמה על מנת לשמור על הסוללה. כל המקלדת אינה בשימוש, הם ישארו כבויים, אבל ברגע שתתקרבו אליה עם שתי כפות ידיכם (לא עובד עם יד אחת, ניסיתי) התאורה תידלק מעצמה. למקלדת אין רגליות הגבהה. ניתן להציב אותה בזוית אחת בלבד שמצאתי אותה נוחה, אבל ייתכן שלחלק מהמשתמשים יהיו העדפות אחרות. 


בין מקשי ה-Fn בשורה העליונה ניתן למצוא כמה יכולות חדשות שלא ראיתי במקלדות אחרות: יש כאן מקש יעודי להשתקת המיקרופון במחשב. זה מתבצע ברמת מערכת ההפעלה כך שמדובר במשהו שיעבוד בכל אפליקציית שיחות וידאו שתעבדו איתה. מעבר לכך, יש כאן מקש יעודי לגישה מהירה לאימוג'יז וגם יש מקש המאפשר הפעלה של מצב ההכתבה. תיאורטית הוא אמור להפעיל את המיקרופון של המחשב ולהמיר את דבריו של הדובר שאתם מקליטים לטקסט. בפועל זה עדיין לא נתמך בעברית ומדובר במגבלה של מערכת ההפעלה אז אל תאשימו את לוג'יטק.


Logitech MX Keys Mini (צילום: גד גניר)


Logitech MX Keys Mini (צילום: גד גניר)


Logitech MX Keys Mini (צילום: גד גניר)



המקלדת יודעת לעבוד מול שלושה מכשירים שונים ולעבור ביניהם בלחיצת כפתור. בנוסף, היא תומכת ב- Flow (דרך תוכנת השליטה Logi Options), פיצ'ר ייחודי ללוג'יטק המאפשר עבודה במקביל על שני מחשבים ומעבר חלק ביניהם. כדי לעבוד עם התכונה הזאת, עליכם לעשות שימוש גם בעכבר שתומך ב-Flow, והמקלדת תדע לפני מיקום סמן העכבר היכן אתם מעוניינים להקליד באותו רגע. החיבור למחשבים מתבצע דרך קישורית בלוטות' או באמצעות דונגל Logi Bolt החדש. שתי סוגיות מרגיזות בהקשר של חיבור המקלדת: אם יש ברשותכם דונגלים מסוג Unifying של לוג'יטק, MX Keys Mini אינה תומכת בהם ולא תדע להתחבר אליהם אם כי זה לא באמת כזה נורא כי תמיד ניתן להתחבר באמצעות בלוטות' והחיבור יציב ואמין. היחידים שהסוגיה הזאת יכולה להיות מעיקה עבורם הם אלו שמשתמשים בסוויצ' חיצוני להעברת המסך, המקלדת והעכבר בין שני מחשבים. בפניהם עומדות שתי אפשרויות: להכיר למקלדת את שני המחשבים ולעבור ביניהם בלחיצה על כפתור במקלדת בנפרד מהמעבר דרך הסוויצ', או לחילופין פשוט לקנות את הדונגל החדש. חבל ש-Logitech לא מצאה לנכון לצרף כזה לאריזת המקלדת.


סוגיה מרגיזה נוספת קשורה לעובדה שמדובר במקלדת אלחוטית לחלוטין. יש לה אמנם חיבור USB C אבל זה מיועד לטעינה בלבד, ולא ניתן לחבר באמצעותו את המקלדת למחשב אם הסוללה נפרקה לגמרי. טעינה מלאה אמורה להספיק לכם לכ-10 ימים  של שימוש ממוצע שזה ממש מעט, אבל ויתור על התאורה יגדיל את משך הזמן הזה לכחמישה חודשים ועם זה בהחלט ניתן לחיות.


(+)
  • קומפקטית ונכנסת בקלות לתיק
  • נוחה להקלדה
  • מקש יעודי להשתקת המיקרופון של המחשב
  • עבודה במקביל מול שני מחשבים

(-)
  • אין רגליות מתקפלות
  • אינה תומכת בדונגל ה-Unifying הותיק של לוג'יטק
  • שקע ה-USB C מיועד לטעינה בלבד ולא לחיבור המקלדת למחשב

499 ש"ח הוא מחירה הרשמי של MX Keys Mini, לא רק שזה לא זול, זה גם פחות או יותר אותו סכום שתידרשו לשלם בארץ אם תרצו לקנות את ה-MX Keys המלאה. למה שמישהו ירצה לרכוש דווקא את הגרסה הקטנה? כי למרות שלוג'יטק לא משווקת אותה ככזאת, היא מותאמת לתקופת הקורונה: היא תופסת מעט מקום בתיק אבל עדיין נוחה להקלדה, ומציעה סט תכונות שהופכות אותה לאידיאלית עבור העובד ההיברידי.


1 תגובות

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר