כזה ניסיתי: Redmi Note 11

דברים עונתיים שמסונכרנים פחות או יותר עם לוח השנה: חגים, סיבוב כדור הארץ סביב השמש, הבשלת פרי הגויאבה. דברים שפחות מסונכרנים: הופעתם של מכשירי Redmi Note. המכשיר הראשון בסדרה הפציע בשנת 2014. איך קורה שאנחנו בשנת 2022 ואנחנו כבר ב-Redmi Note 11? לשיאומי הפתרונים. אחרי שהוכרז בסין כבר באוקטובר, מגיע תור הגרסה הגלובאלית שהוכרזה בחמישי האחרון וכבר זמינה לרכישה בישראל.

Redmi Note 11 (צילום: גד גניר)



לא כל ה-Redmi Note 11 נולדו שוים. בעוד שהגרסה שהושקה בסין מתבססת על ערכת שבבים של מדיהטק הטיוואנית, השוק העולמי מקבל את המכשיר עם ערכת השבבים Snapdragon 680 של קוואלקום. במכשיר שאני קיבלתי, ערכת השבבים משודכת לזכרון RAM של 6 גיגה ו-128 גיגה אחסון פנימי שניתן להרחבה באמצעות כרטיס זכרון, לצד שני מקומות עבור כרטיסי SIM, כך שמי שעושה שימוש בשני קוים, לא נדרש לוותר על הרחבת הזכרון. איך החומרה הזאת עובדת? בסדר, כרגיל במכשירים מהסדרה. התפקוד השוטף רוב הזמן חלק, אין קריסות או תקלות וזמני הטעינה של אפליקציות מתקבלים על הדעת, אבל קשה להגדיר אותו כזריז. החולשה של המכשיר באה לידי ביטוי בצורה החריפה ביותר בעיבוד התמונה: צילמתם עם המכשיר ואתם מעוניינים לעבור לגלריה לצפות בה? האזרו בסבלנות. אם תעברו מהר מדי ייתכן שהמכשיר סתם לא יגיב, או שהתמונה תוצג רק באופן חלקי. לעיתים גם היתה איטיות מסוימת בהעלאת גיפים כתגובות להודעות וואטסאפ. אין פה תקלות עקביות, זה לא שאי אפשר לעבוד ככה עם המכשיר, וייתכן גם שהמצב ישתפר עם עדכוני הגרסה הבאים, אבל חשוב להיות מודעים לכך שלא מדובר במכשיר מהיר במיוחד.


ה-Redmi Note 11 הוא המכשיר הראשון של שיאומי לשוק הגלובאלי שמגיע עם הממשק החדש שלה MIUI 13. אין כאן זכר לווידג'טים החדשים שמופיעים בפרסומים של שיאומי לממשק החדש, וייתכן שהם קיימים רק בגרסאות התוכנה המיועדות לשוק הסיני אבל ב-Redmi Note 11 בכל אופן לא תמצאו אותם. בנוסף, לטענת שיאומי יש המון שינויים מתחת למכסה המנוע שאמורים לשפר משמעותית את ביצועי המכשירים המריצים אותה אם כי כאמור, ספציפית במכשיר הזה התחושה היא שזה פחות בא לידי ביטוי. כמו ב-MIUI 12.5 מערכת ההפעלה של המכשיר תומכת בהקצאת חלק מנפח האחסון של המכשיר לטובת הרחבת זכרון ה-RAM האפשרות הזאת היתה מופעלת כברירת מחדל במכשיר שבדקתי, מה שאומר שעל הנייר הוא עושה שימוש ב-8 גיגה RAM. אם זו רמת הביצועים במכשיר עם 6 גיגה, הייתי ממליץ, אם התקציב מאפשר זאת, להמנע מגרסאות ה-4 גיגה שלו. 


Redmi Note 11 (צילום: גד גניר)


Redmi Note 11 (צילום: גד גניר)




מה שלא משתנה בין הגרסאות זה העדרם של תמיכה ברשתות דור חמש, ושבב NFC. העובדה שהמכשיר לא מתחבר לרשתות דור חמש לא הפריעה לי ביום יום. מדובר במכשיר ביניים עם מסך עם רזולוציה סטנדרטית שכל החויות שיש לו להציע יודעות להסתדר עם רוחב הפס שמציעות רשתות LTE. יותר הפריעה לי העובדה ששיאומי משיקה ב-2022 מכשיר נטול NFC. הקישורית הזאת אמנם לא היתה נפוצה עד כה במכשירים בטווח המחיר הזה, אבל במציאות שבה יותר ויותר אנשים עושים שימוש בתשלום באמצעות הסלולר, העדרה של היכולת הזאת הופך למעיק יותר.


אם בשנה שעברה שיאומי היתה בין הראשונות לשלב מסך AMOLED במכשירים ברמת המחיר הזאת, הרי שהשנה היא הולכת צעד אחד קדימה ומשלבת מנגנון רענון מהיר, 90 הרץ כדי לאפשר תנועה וגלילה חלקה יותר. זה פועל בערבון מוגבל: במסכי הבית ובאפליקציות של שיאומי עצמה אכן מקבלים גלילה חלקה. באפליקציות צד ג' קצת פחות: בפייסבוק ובוואטסאפ תקבלו רוב הזמן תנועה חלקה אבל בטלגרם, ובטוויטר הגלילה עדיין נקטעת. באופן כללי המסך נראה טוב: צבעוני מאוד, ברור וחד. הוא מתפרש על פני 6.43 אינטש ומציג רזולוציה סטנדרטית של 1080 על 2400 פיקסלים. הסוגיה היחידה שהפריעה לי בו היא חיישן תאורה אגרסיבי משהו. מצאתי את עצמי פעמים רבות מתקן את התאורה האוטומטית ומגביר ידנית את תאורת המסך שהפך משום מה לחשוך מדי וסרב להתאים את עצמו בעת מעבר לסביבה מוארת יותר.


Redmi Note 11 (צילום: גד גניר)


Redmi Note 11 (צילום: גד גניר)


Redmi Note 11 (צילום: גד גניר)


Redmi Note 11 (צילום: גד גניר)


Redmi Note 11 (צילום: גד גניר)




ה-Redmi Note 11 הוא לטעמי מהמכשירים המשעממים ביותר למראה שפלטו קוי הייצור של שיאומי. הגב (העשוי פלסטיק בגימור מט) מעט שטוח יותר והזוית בין הגב למסגרת המכשיר ישרה יותר, אבל אין סיכוי שהליטושים האלו יתפסו את העין של מישהו, במיוחד ביחידה בצבע האפור כהה שבדקתי. המכשיר צר יחסית, ולא כבד במיוחד (179 גרם), והוא נוח לאחיזה ולשימוש. תקן העמידות במים שלו הוא כרגיל IP53, כלומר, מוגן בפני התזות, אבל אל תנסו לטבול אותו בתוך בריכות. קורא טביעות האצבעות נמצא כרגיל על כפתור ההדלקה בצד ומתפקד בצורה זריזה ומדויקת. 


מערך הצילום הראשי של Redmi Note 11 זהה כמעט לחלוטין לזה של קודמו משנה שעברה: החיישן הראשי שודרג מ-48 מגה פיקסל ל-50 מגה פיקסל, אבל בזה זה מסתכם: הצמצם נשאר באותו רוחב, f/1.8, ושאר המצלמות עם נתונים זהים: מצלמת 8 מגה פיקסל עם עדשה רחבה וצמצם f/2.2, ושתי מצלמות 2 מגה פיקסל וצמצם f/2.4 המשמשות כחיישן נפח ומצלמת מאקרו. כדי לממש את מלוא הפוטנציאל של המצלמה צריכים להתקיים שני תנאים: היד שלכם צריכה להיות יציבה לחלוטין, ועליכם להמנע מלצלם אובייקטים זזים. זה נכון כמעט בכל מצב צילום, והופך למשמעותי יותר כשתנאי התאורה נעשים פחות אידיאליים. אלו ביצועים אופייניים למצלמה של מכשירים מתחת ל-1000 ש"ח, והמכשיר הזה נמנע מלהפתיע לטובה. התמונות שצילמתי איתו בלילה לא מוארות יותר מהרגיל, גם לא במצב הצילום הייעודי לחושך, אבל נראות סבירות. באור יום מקבלים תוצאות לא רעות, אבל שוב, לא יוצאות דופן ביחס למה שהייתם מקבלים ממכשירים בסדר הגודל הזה עד כה. המצלמה הקדמית מתנהגת בדיוק כמו מערך הצילום הראשי: יד יציבה תגדיל את הסיכוי שתקבלו תמונה חדה וברורה, אם כי כבר ראיתי מצלמות שמוציאות תמונות עם רמת פירוט גבוהה יותר.


(צילום:גד גניר)

(צילום:גד גניר)

(צילום:גד גניר)



ל-Redmi Note 11  סוללת 5000mAh. מדובר במכשיר האנדרואיד עם ביצועי הסוללה הטובים ביותר שבדקתי בשנים האחרונות: הצלחתי לסחוט ממנו בממוצע בין 12 ל-14 שעות מסך בין טעינה לטעינה, אפילו יותר מ-iPhone 13 Pro Max שששבר לפני כמה חודשים את הסקאלה. להגנתם של כל מכשירי האנדרואיד שבדקתי בשנה האחרונה יאמר שהם התברכו במעבדים חזקים ותובעניים יותר ורובם המוחלט הציעו גם תמיכה בדור 5. במכשירי הביניים שלה, שיאומי עדיין לא הולכת בעקבותן של סמסונג ואפל, ועדיין טורחת לכלול מטען מהיר בערכה (33W) וגם כיסוי מגן. בשימוש במטען המצורף, או במטענים התומכים ב-Power Delivery 3 או QuickCahrge 3 Plus, תקבלו טעינה מלאה ממצב פרוק לחלוטין בפרק זמן של קצת יותר משעה. כמו רוב מכשירי הביניים בשנה האחרונה, גם Redmi Note 11 מצויד בזוג רמקולים לשמע סטריאופוני. האיכות שלהם סבירה, אבל עוצמת השמע לא חזקה מספיק לטעמי, וקשה לנהל איתו שיחה ברכב נוסע.


(+)
  • מסך Super AMOLED צבעוני ומרהיב
  • מנגנון החלקת תנועה במסך - 90 הרץ
  • הסוללה החזקה ביותר שראיתי בשנים האחרונות במכשיר אנדרואיד

(-)
  • לא מהיר במיוחד
  • מצלמה רגישה מדי לתנועה
  • אין NFC

Redmi Note 11 הגיע ביבוא רשמי לישראל ביום ההכרזה העולמית ונמכר בחנויות ב-882 ש"ח בגרסת ה-4 גיגה RAM, אם כי כאמור הייתי ממליץ ללכת על גרסת ה-6 גיגה שעולה כ-100 ש"ח יותר. בחנות המותג בעליאקספרס, הגרסה שבדקתי עולה כ-210 דולר, כשלמחיר זה יש להוסיף מע"מ ודמי טיפול (כ- 20%, משתנה בין חברות השילוח, מה שמצמם את הפער במחיר בין הזמנה מחנות בישראל לחו"ל לבערך 150 ש"ח). המכשיר הזה לא משנה באופן ניכר את תמהיל התכונות של סמארטפון בפחות מ-1000 ש"ח, כפי שהיה ב-2021, ולמעט קצב רענון מסך גבוה, הוא מציע חויה דומה מאוד לזו של המכשיר משנה שעברה. לא ציפיתי לשדרוג משמעותי בגזרת המצלמה או חויית שמע מרגשת, וכדי לשמור על רמת המחיר אפשר בהחלט לחיות עם גימור פשוט וזול, אבל יש לקוות ש-Redmi Note 12 יהיה קצת זריז יותר ויכלול סוף סוף גם NFC.

1 תגובות

  1. אפשר לנהל איתו שיחות או שגם במכשיר הזה חיישן הקרבה לא עובד?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר