כזאת ניסיתי: Audio-Technica Content Creator Pack

כאילו שחסרים פודקאסטים בעולם, אודיו-טכניקה החליטה לעזור לפודקאסטרים בתחילת דרכם והיא עושה זאת באמצעות "Content Creator Pack", ערכה הכוללת לטענתה את כל מה שצריך השדרן המתחיל: אוזניות, מיקרופון ו"בום", זרוע מתכווננת שמחזיקה את המיקרופון וגם חצובה קטנה. הפעם, בניגוד לביקורות קודמות לא תאלצו להסתפק בלסמוך על מה שיש לי להגיד על המוצר: הקלטתי את עצמי מקריין את הביקורת, כדי שתוכלו לשמוע ולשפוט בעצמכם.

Audio-Technica Content Creator Pack (צילום: גד גניר)



בבסיסה של Content Creator Pack שני מוצרים לא חדשים של אודיו טכניקה: אוזניות ATH-M20x, ומיקרופון מדגם ATR2500x - USB. המיקרופון זמין לרכישה מאז 2019, והאוזניות חמש שנים לפני כן. החצובה המסופקת בערכה היא אותה אחת שמסופקת בדר"כ יחד עם ATR2500x אך הבום הוא מוצר ייחודי לערכה הזאת, הוא מותאם למיקרופון ולא ניתן לרכוש אותו לבדו. בואו נדבר על כל אחד מהמוצרים בנפרד ואז נדבר על איך כל הדבר הזה עובד כערכה:




אוזניות ATH-M20x

זהו דגם רמת הכניסה בסדרת M של אודיו טכניקה, סדרת אוזניות מוניטור Over The Ear חוטיות. הדגם המצליח והאיקוני ביותר בסדרה הוא הדגם היקר ביותר, ATH-M50x, שאת הגרסה האלחוטית שלו בדקתי כאן בעבר. דגם M20x שכלול בערכה הזאת נושא דמיון עיצובי מסוים, אבל בתור הדגם הזול בסדרה הוא מגיע עם מספר פשרות מהותיות, חלקן קשורות לעיצוב ולנוחות השימוש וחלקן נוגעות בקודש הקודשים של האוזניות, איכות השמע.


Audio-Technica ATH-M20x (צילום: גד גניר)



ה-ATH-M20x בניגוד לשאר דגמי הסדרה לא מתקפלות לאחסון באופן קומפקטי, ולא ניתן לסובב את האוזניות עצמן על צירן. בנוסף, בשונה מדגמי ATH-M40x ו-ATH-M50x, הכבל לא ניתן לשליפה מהאוזניות. למה זו פשרה שצריך להתעכב עליה? כי יש לה שתי השלכות: בטווח הקצר, האפשרות לשלוף את הכבל נותנת למשתמש את הפריבילגיה לחבר לאוזניות כבל חלופי, באורך המתאים לו בהתאם לנסיבות. מעבר לכך, בעידן האוזניות האלחוטיות קל לשכוח זאת, אבל הכבל הוא המקום בו נגרמות רוב תקלות האוזניות. בטווח הארוך, אוזניות שמאפשרות לכם להחליף בהן כבל, ישרדו ככל הנראה זמן רב יותר מכאלו שלא. מכל בחינה אחרת איכות החומרים וההרכבה כאן מצוינים: הקשת מרופדת היטב ונוח לתלות את האוזניות על הצוואר, הקשת עצמה עמידה, אין רעשי פלסטיקה מתאמצת, האוזניות עצמן לא כבדות וכריות האוזניים נעימות למגע ונוחות בשימוש ממושך. צורת האוזניות היא עיגול מוארך, מה שמאפשר להן לעטוף את האוזניים שלכם כהלכה ולספק אטימה פאסיבית סבירה מרעשי הסביבה. הכבל אגב, ארוך באופן מיוחד (3 מטרים), אידיאלי לאוזניות המיועדות לשימוש ליד שולחן הקלטה, אבל פחות מתאים למי שחושב לצאת איתן מהבית.


הפשרה היותר משמעותית היא באיכות השמע. הסאונד באופן לא מפתיע פחות כיפי מאשר ב-ATH-M50x, עם באסים פחות עמוקים. הן עדיין נשמעות מצוין: הסאונד שלהן פתוח ומפורט אבל כאמור, מעט שטוח. לשימוש בהקלטות זה בהחלט מספיק, אך אל תצפו מהן לחויית סאונד מלהיבה בפעילויות אחרות.


מיקרופון AT2500x USB

המיקרופון שאודיו טכניקה בחרה לשלב בערכה הזאת נראה ומרגיש איכותי. הוא עשוי כולו מתכת ובנוי מצוין. בתחתית המיקרופון שקע USB C ואודיו טכניקה מספקת בערכה גם כבל USB C ל-USB A לחיבור למחשב. בחזית שלו ניתן למצוא שקע אוזניות ושני לחצני עוצמת שמע. חיבור האוזניות אל השקע לא רק חוסך לכם את הצורך לחבר גם את האוזניות למחשב, הוא יאפשר לכם לקבל שמע עצמי חזק ומפורט, אבל יש כאן קאצ': אין שום דרך לשלוט על השמע העצמי הזה. לי זה לא הפריע, אבל יש כאלו שדעתם מוסחת מרעשי בליעת הרוק, תנועת העפעפיים וצמיחת הזקן של עצמם והפתרון האפשרי עבורם הוא לוותר על הנוחות של חיבור אחד לשניהם, ולחבר בכל זאת את האוזניות אל המחשב במקום אל המיקרופון עצמו.


Audio-Technica AT2500x - USB (צילום: גד גניר)



מדובר במיקרופון קונדנסר שניחן, כמו כל המיקרופונים מסוגו, ברגישות גבוהה. הרגישות הזאת ניכרת בפירוט מרהיב של קולו של הדובר, אך גם הדגשה של הקולות הכי חלשים בסביבה: כשאני מעביר את האצבעות על קופסת הקרטון של ה-Creator Pack, שומעים את זה היטב. לא הגזמתי קודם לגבי בליעת הרוק, שומעים את זה היטב, ואם מאווררי המחשב שלכם רועשים, AT2500x יקלוט גם את זה.


Audio-Technica AT2500x - USB (צילום: גד גניר)


מרקם הקליטה של המיקרופון הוא בצורת קרדיואיד, כלומר, הוא קולט נהדר את השמע מלפנים וקצת מהצדדים, אבל פחות מצטיין בקליטת קולות מאחור. איך זה מתיישב עם מה שאמרתי לגבי רעשי רקע? פשוט מאוד: כל הרעשים מוחזרים ע"י הקירות בחדר. כשמדובר ברעש רקע של מאוורר של מחשב או רעש מחוץ לחדר, אז הרעשים האלו פשוט שם ואף אחד לא תוהה כמה ריאליסטיות ומפורטות ההפרעות האלו. במקרה של הקלטת שיחה, תרצו שישמעו את שני הצדדים באותה איכות, ומיקרופון קרדיואיד לא יאפשר לכם לעשות זאת באופן אופטימלי. אם הצלחתם לארגן בבית חדר הקלטה שקט לחלוטין, ואין לכם כוונה לארח אנשים נוספים בפודקאסט שלכם, המיקרופון הזה יכול להיות נהדר עבורכם. אם אין לכם אפשרות לטפל ברעשי הרקע, והפודקאסט שלכם צפוי לכלול ראיונות, עדיף לחפש מיקרופון וערכה אחרים.


זרוע (בום)

הזרוע שאודיו טכניקה מספקת בערכה הזאת היא אנונימית: אין לה שם דגם, היא אינה נמכרת באופן רשמי ע"י החברה בנפרד והיא למעשה בלעדית לערכה הזאת. היא עשויה מתכת, וכמו שאר האביזרים בערכה עושה רושם טוב: התנועה שלה חלקה, הצירים מתמודדים בגבורה עם המשקל של המיקרופון וניתן לקבע אותה ביציבות לשולחן. הזרוע מגיעה גם עם קליפסים קטנים לסידור והצמדת כבל ה-USB אל הזרוע בצורה אסתטית. הקיבוע מתבצע ע"י מלחציים, שיטה סטנדרטית בזרועות מהסוג הזה, אם כי לא אידיאלית לכל סוג שולחן ולכל חדר: אם הפלטה העליונה של השולחן שלכם התברכה בשוליים ברוחב של למעלה מ-4 ס"מ, וישנו שטח פנוי נוסף ברדיוס של לפחות כ-10 ס"מ מעבר לכך,כדי לאפשר לזרוע להסתובב על צירה, אז אתם מסודרים. בשולחן בחדר העבודה שלי למשל, אין בצדדים או מאחור שוליים כאלו, ומסגרת המתכת של השולחן שצמודה לפלטה, השאירה לי ברירה אחת ויחידה להתקנת הזרוע - בחלק הקדמי של השולחן, מיקום מאוד לא אידיאלי. בסופו של דבר אחרי ששיחקתי עם הזרוע מספר ימים כדי לגבש דעה על איכותה, פירקתי אותה ונשארתי עם חצובת הפלסטיק הקטנה שאולי פחות מרשימה ויזאולית, אבל התאימה לשולחן העבודה שלי בצורה טובה יותר.


Audio-Technica Content Creator Pack (צילום: גד גניר)


Audio-Technica Content Creator Pack (צילום: גד גניר)

Audio-Technica AT2500x - USB (צילום: גד גניר)



הערכה פונה לגיימרים, פודקאסטרים, יוטיוברים וכל מי שמעוניין להקליט אודיו בבית. ככזאת, אכן יש בה כל מה שצריך בשביל הקלטה איכותית. פודקאסטרים יותר מתקדמים ירצו לבנות בעצמם ערכה שכוללת מיקרופונים עם חיבור XLR ומיקסר. מה בכל זאת חסר בערכה? מסנן, שמגן על המיקרופון מ"פופים", מעין קולות פיצוץ שמאפיינים קרבה מוגזמת של הפה אל המיקרופון, ונגרמים כתוצאה ממשבי רוח חזקים שפוגעים במיקרופון כמו גם טיפות רוק. בסופו של דבר זה כסף קטן ולא חייבים לרכוש מסנן כזה דווקא של אודיו טכניקה, אבל בערכות דומות וזולות יותר יש לעיתים קרובות מסננים כאלו. 


(+)
  • איכות מצויינת של חומרים והרכבה בכל רכיבי הערכה
  • מיקרופון רגיש שמקליט שמע מפורט מאוד
  • חיבור המיקרופון והאוזניות למחשב דורש רק חיבור לשקע USB אחד

(-)
  • הרגישות הגבוהה של המיקרופון עשויה להדגיש רעשי רקע
  • האוזניות בערכה עושות את העבודה, אבל השמע מעט שטוח
  • הערכה עולה כמו שהיה עולה לקנות יחד את כל הרכיבים בנפרד

מחירה של Content Creator Pack בבאג, היבואנית הרשמית הוא 899 ש"ח. באותה רשת תוכלו לרכוש את המיקרופון לבדו במחיר של כ-499 ש"ח, והאוזניות עולות בשוק כ-240 ש"ח. בחישוב זריז זה אומר ששווי הצלע השלישית של הערכה, הזרוע, הוא 160 ש"ח, רמת מחיר אופיינית לזרועות ממותגות מהסוג הזה. לפיכך, איחוד המוצרים לכדי ערכה לא מציע כאן דיל מטורף. אם יש ברשותכם אוזניות איכותיות מלכתחילה ואין לכם צורך דווקא באוזניות האלו, הכדאיות של הערכה הזאת יורדת מן הסתם באופן קיצוני, כמו כל ערכה בסגנון הזה. ולמרות זאת הרכיבים בערכה טובים ומצדיקים את הפרש המחיר של הערכה הזאת לעומת ערכות דומות של יצרנים פחות מוכרים: המיקרופון, לב הערכה, מאפשר הקלטה מאוד איכותית עבור מתחילים, האוזניות נוחות וגם אם לא מושלמות, בהחלט עושות את העבודה, וכך גם הזרוע. כל העסק לא זול, אבל אם פנטזתם להקים את הפודקאסט שיגרום לניל יאנג לעזוב שירות סטרימינג בגללכם, זה בהחלט הכיוון. 


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר