כאלו ניסיתי: Edifier W820NB

אחרי שהותירה בי רושם כה עז עם ה-NeoBuds, טבעי היה שאסתקרן לגבי מוצרים אחרים של יצרנית האודיו הסינית הותיקה Edifier. כעת מגיע תורן של W820NB, אוזניות Over The Ear ביטול הרעשים מדרג הביניים של החברה. אלו ככל הנראה האוזניות הזולות ביותר מסוג זה שיצא לי לבדוק עד כה, ועל הנייר הן מתהדרות גם בזמן סוללה ארוך במיוחד ואפילו תמיכה בתקן Hi-Res Audio. איך כל זה עובד באוזניות שעולות פחות מ-250 ש"ח?

Edifier W820NB (צילום: גד גניר)



ניכר שאחד המקומות שחתכו בהם בהוצאות זה באריזה: כלפי חוץ היא אמנם מהודרת, אבל כאשר פותחים אותה מגלים את האוזניות עטופות בניילון פשוט, יושבות בתוך תבנית פלסטיק זולה, כשהאביזר היחיד המצורף הוא כבל USB-C ל-USB A. מה לגבי קייס או כבל אוזניות סטנדרטי? אין כאן כאלו. האוזניות עצמן הן כבר סיפור אחר לגמרי: העיצוב אמנם מאופק אבל נקי ורציני, הפלסטיקה איכותית והכל מורכב כהלכה. פתיחת הקשת, סיבוב האוזניות עצמן על ציריהן, הכל משדר אמינות מרשימה. גם כריות האוזניים והריפוד של הקשת רכים ונעימים מאוד למגע. W820NB קלות יחסית, לא לוחצות חזק מדי על האוזניים גם אצל בעלי גולגולות רחבות ואין בעיה לבלות איתן זמן רב על הראש.



Edifier W820NB (צילום: גד גניר)

Edifier W820NB (צילום: גד גניר)

Edifier W820NB (צילום: גד גניר)



בין אם זה משיקולי חיסכון בעלויות ובין אם לא, הבחירה של אדיפייר בשליטה באוזניות באמצעות לחצנים (ולא משטחי מגע) מבורכת ומבוצעת כהלכה. אין המון לחצנים ואלו הקיימים מבצעים מספר פעולות בהתאם לסוג הלחיצה, אבל האופן שבו אדיפייר הגדירה את הלחיצות האלו מאוד הגיוני ומתרגלים אליו במהירות: לחצני עוצמת השמע משמשים גם למעבר בין שירים בלחיצה ארוכה, לחצן ההפעלה מפעיל את הסייען הדיגיטלי בלחיצה כפולה. לחצן נוסף משמש להפעלה וכיבוי של ביטול הרעשים האקטיבי ומצב השקיפות בלחיצה בודדת, מצב גיימינג (אליו אגיע אח"כ) בלחיצה כפולה וצימוד בבלוטות' בלחיצה ממושכת.


ל-W820NB דרייברים בקוטר של 40 מ"מ וטווח התגובה שלהן הוא 20 הרץ עד 40 קילוהרץ. הן תומכות בתקן Bluetooth 5.0 ובמקודדי האודיו האלחוטי SBC ו-AAC. איך נשמעות? לא רע בכלל, בטח ביחס למחירן: הבאסים מעט חלשים והצליל מעט סגור, אבל גם מפורט ומדויק. אין כאן איזושהי בשורה לאודיופילים תפרנים, אבל בסה"כ הסאונד כאן מפתיע לטובה ביחס למחיר. מה לגבי תקן Hi-Res שהלוגו שלו מתנוסס על האריזה של W820NB? ובכן, כדי לקבל מוזיקה באופן אלחוטי באיכות שתואמת לתקן הזה, נדרש מקודד אודיו אלחוטי מתקדם יותר מ-AAC. האם זה אומר שאדיפייר שיקרה? לא: מי שמנוי על חבילות ה-Hi-Fi של שירותי מוזיקה כמו TIDAL או Deezer, או שסתם מחזיק קבצי מוזיקה מאוד איכותיים בספרייה על המחשב שלו יוכלו להנות דרך ה-W820NB ממלוא הפוטנציאל שלהם ע"י חיבור קוי. אין לאוזניות שקע אוזניות סטנדרטי כי אם שקע USB C. כאמור, בערכה מסופק רק כבל USB C ל-USB A, מה שאומר שניתן לחבר אותן כך למחשב. רוצים לחבר אותן לטלפון? תתארגנו על כבל USB C ל- USB C בעצמכם כי אדיפייר לא מספקת כזה בערכה. אגב, בוואנפלוס שבדקתי במקביל לאוזניות האלו, החיבור הקווי לא זוהה בכלל, אבל במכשירי שיאומי וסמסונג שבדקתי זה עובד. כך או כך זה לא סוף העולם: ההבדל בין איכות השמע במצב חוטי למצב אלחוטי הוא זניח ואם הדקויות האלו קריטיות לכם, אולי כדאי לחשוב על אוזניות אחרות.


Edifier W820NB (צילום: גד גניר)

Edifier W820NB (צילום: גד גניר)



איך הן בשיחות טלפון? תלוי מתי שואלים. הצד השני בשיחה דיווח על שינויים באיכות הצליל לאורך השיחה אם כי גם ברגעים בהם פחות הבריקו, עדיין איפשרו ניהול שיחה באופן תקין. ביטול הרעשים אמור לחסום רעשים מהסביבה בעוצמה של עד 38 דציבלים. את שאון המאוררים של מחשב הגיימינג הלוהט שלי הן הצליחו להעלים לחלוטין, וניטרלו את רוב הרעש שמקים המייבש כביסה שלי. זה לא מספיק כדי להתחרות באותה זירה עם אוזניות הדגל של סוני או Bose, אבל זה מנגנון שעובד היטב וכמו בסעיף הצליל, מפתיע לפגוש מנגנון ביטול רעשים כה אפקטיבי בטווח המחיר הזה.


ה-W820NB דלות בפיצ'רים: המוזיקה לא תיפסק אם תורידו אותן מהאוזניים, אין כאן תמיכה בטכנולוגיות לצימוד ראשוני מהיר והאפליקציה לא מציעה הרבה מעבר לבחירה במצב ביטול רעשים או מצב שקיפות, והפעלת מצב גיימינג לצמצום הדיליי של הסאונד ביחס לוידאו.


Edifier W820NB (צילום: גד גניר)



באדיפייר טוענים שסוללת ה-400mAh של האוזניות מאפשרת האזנה בהן לאורך 49 שעות ברצף. נתון מכובד אם כי הוא לא כולל שימוש במנגנון ביטול רעשים. רוצים להתנתק מהסביבה? תוכלו לעשות זאת לאורך 29 שעות לפי הצהרת היצרן, או לאורך 25 שעות כפי שהעלתה הבדיקה שביצעתי בעצמי, גם זה מרשים מאוד, ביחס לאוזניות אחרות ברמת המחיר הזאת.


(+)
  • איכות בנייה גבוהה
  • ביטול רעשים אפקטיבי
  • זולות להפליא

(-)
  • איכות לא עקבית בשיחות טלפון
  • תומכות בתקן Hi-Res Audio רק בחיבור קוי
  • דלות בפיצ'רים מתקדמים

המחיר של Edifier W820NB כפי שנמסר ע"י היבואן הרשמי סי.די.לוג עומד נכון לכתיבת שורות אלו על 227 ש"ח אם כי משווקים מורשים מוכרים אותן כיום במחירים אפילו קצת נמוכים יותר. הן לא קוראות תיגר על ה-AirPods Max של אפל או על QC45 של Bose: הערכה הדלה והעדרם של פיצ'רים מתקדמים נראים כמו מה שאיפשר את החדרת האוזניות האלו לשוק במחיר כל כך אטרקטיבי. ועדיין, מדובר בעסקה מצויית. W820NB מציעות סאונד נהדר ביחס למחירן, ביטול רעשים יעיל להפליא, זמן סוללה ארוך ואיכות בנייה גבוהה.

1 תגובות

  1. היי גד, יש אפשרות לחבר אותם לשקע 3.5ממ רגיל באמצעות מתאם USB C?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר