כזה ניסיתי: Switcher breeze

מסעה של סוויצ'ר הישראלית להשתלטות על הבית שלכם נמשך: אחרי שלושה דורות של המתג החכם לדוד, מתגים חכמים לתריסים חשמליים ושקעים חכמים, מגיע תורו של בקר שליטה חכם על המזגן בשם breeze. בשוק הישראלי פועל כבר שנים מוצר דומה, סנסיבו, שצבר לעצמו קהל משתמשים נאמן (ביניהם כותב שורות אלו) וגם בקרים אחרים ממותגים פחות מוכרים. האם יש לו מה לחדש?

Switcher breeze (צילום: גד גניר)



לטובת קוראיי שטרם התנסו במוצר מהסוג הזה, אסביר קודם מה הרעיון: בקר שליטה חכם מאפשר למזגנים "טיפשים", כאלו שהדרך היחידה לשלוט עליהם היא בשלט אינפרה אדום, להישלט באמצעות אפליקציה בסמארטפון, דרך הרשת. באופן הזה אפשר לשלוט במזגן מכל מקום בבית (בלי קו ישיר לעינית של המזגן) ומחוץ לבית. ה-breeze מעט קטן יותר מקופסת סיגריות וכולל משדר אינפרה אדום, דרכו הוא משדר פקודות למזגן ותרמוסטט המספק למשתמש מידע על הטמפרטורה בחדר.


את breeze כמו מוצרים דומים מסוגו המשתמש מתקין בעצמו: ממקמים אותו (באמצעות מסמר או המדבקה האחורית) בסמוך לעינית של המזגן, ובסמוך לשקע חשמל, מחברים את המטען לכבל המצורף, ולשקע ה-MicroUSB ב-breeze עצמו ואתם מוכנים להתחיל להגדיר אותו. תהליך ההגדרה דורש חיבור לרשת WiFi בתדר 2.4 גיגהרץ בלבד. כמו מוצרים רבים אחרים בשוק הוא אינו תומך ברשת 5 גיגהרץ, אז אם יש באפשרותכם לנתק אותה באופן זמני, זה יעשה לכם את החיים יותר קלים בזמן ההתקנה. באופן כללי תהליך ההתקנה עבר פחות חלק משציפיתי אך לאחר שניים שלושה ניסיונות הדברים הסתדרו. האפליקציה מדריכה באמצעות אנימציות מה יש לבצע בכל שלב והיא די ברורה, אם כי כאמור, למרות ההקפדה שלי על ההנחיות, המכשיר פשוט לא הצליח להתחבר לרשת האלחוטית בבית ונדרשו עוד ניסיונות אחדים כדי שאחרי כמה דקות מייגעות זה יעבוד. בסוף תהליך ההגדרה תתבקשו להכיר בין השלט הרגיל של המזגן ל-breeze ולאחר מכן הוא יופיע ברשימת המכשירים שלכם באפליקציית Switcher.


Switcher breeze (צילום: גד גניר)



העובדה שהשליטה בכל, או בחלק ניכר מאביזרי הבית החכם שלכם ממוקמת במקום אחד יכולה להחשב כיתרון אבל גם כחסרון: מצד אחד, אם קשרתם את גורלכם באקוסיסטם של סוויצ'ר, הגיוני שתחפשו את השליטה במזגן,בדוד המים החמים ובתריסים החשמליים במקום אחד. מצד שני, עבור מי שרגיל להכנס לאפליקציה נפרדת לכל שירות, הצורך להכנס קודם לאפליקציה של סוויצ'ר, ושם לבחור ב-breeze, מרחיקה אתכם לחיצה אחת מהיכולת לשלוט מיידית בטמפרטורה.


מסך השליטה ב-breeze דומה מאוד למה שראינו כבר בסוויצ'ר, אפילו דומה מדי: האלמנט המרכזי במסך הראשי (תופס כ-50% מהמסך) הוא חוגת שליטה באמצעותה תוכלו לבחור למשך כמה זמן תפעילו באופן חד פעמי את המזגן. אני יודע שמיזוג אויר זה עסק לא זול, אבל מי אומר לעצמו בשנת 2022 "אני אדליק עכשיו מזגן לשעתיים"? בדוד חשמל זה הגיוני, אבל במזגן? מלבד החריגה הזאת, האפליקציה עצמה די ברורה ופשוטה לשימוש. מתחת לחוגה יש שני פקדים גדולים איתם ניתן לשלוט בטמפרטורה ומתחתם ניתן לשנות את מצב המזגן (חימום, אוורור, קירור וכו'), שליטה על עוצמת המזגן ושליטה על תנועת התריסים. לגבי התריסים - ניתן רק לשלוט אם יזוזו או שלא, לא ניתן לשלוט על הזוית. מתחת לפקדים האלו ממוקמים טאבים נוספים: באחד תוכלו להגדיר לו"ז להפעלה אוטומטית של המזגן, בטאב נוסף תוכלו להגדיר את משך הזמן המקסימלי שניתן להשאיר את המזגן מופעל, ובטאב האחרון תוכלו למצוא את היסטוריית הפעלת המזגן. בניגוד ל-Switcher לדוד המים החמים, אין כאן את סיכום השימוש במזגן ותרגום הנתון הזה לכסף, אם כי בגלל שמזגנים מגיעים בשלל גדלים, סוגים וכוחות סוס, אי אפשר לבוא בטענות ל-Switcher שאינה יכולה להכניס לחישוב את כל האפשרויות האלו. מה שכן ניתן לבוא לסוויצ'ר בטענות לגביו הוא עיצוב האפליקציה שמעולם לא היה אסתטי במיוחד (לפחות לטעמי) ומשווע לרענון.





עוד מידע שהאפליקציה מספקת הוא הטמפרטורה שהגדרתם במזגן, והטמפרטורה בפועל בחדר בו ממוקם ה-breeze. מה הוא עושה עם המידע הזה? כרגע כלום: בניגוד לסנסיבו, breeze לא יודע לשנות את הטמפרטורה של המזגן בהתאם לשינויי הטמפרטורה בחדר, ולא ניתן להגדיר כיצד יתנהג אם הטמפרטורה תגיע לגובה מסוים. עוד דבר שסנסיבו יודע לעשות ו-breeze לא: הפעלה וכיבוי אוטומטי של המזגן אם המשתמש נמצא בבית או יוצא ממנו. שתי האפשרויות הללו נשמעות מתקדמות ואטרקטיביות אבל בפועל אני ממילא לא משתמש בהן אז לא חשתי באיזשהו חסרון מהותי. סנסיבו גם משתמשת במכשיריה כמנועי צמיחה ומציעה למשתמשים שירותים נוספים בתשלום כגון אבחון של מצב המזגן, היסטוריית שימוש מורחבת, עדכוני מזג אויר וזיהום אויר ועוד, בעוד breeze, נכון לכתיבת שורות אלו, נמנע מכך. משהו שבריז יודע לעשות וסנסיבו לא - לעבוד על הרשת הביתית גם כשאין אינטרנט. אני אמנם פריבילג ואין לי יותר מדי תקלות אינטרנט, אבל גם בפעמים הבודדות כשיש כאלו, אני מרגיש נורא מטופש כשאני צריך לחפש היכן השלט של המזגן כדי לשלוט בו. 


כמו שאר המוצרים של סוויצ'ר, גם breeze יודע לעבוד עם גוגל אסיסטנט ואלכסה: באפליקציית גוגל הום הוא מופיע כטרמוסטט וניתן לשלוט בו גם באמצעות פקודות קוליות, באנגלית. בניגוד לסנסיבו, ל-breeze, כמו שאר מוצרי החברה, אין עדיין תמיכה רשמית ב-IFTTT.


(+)
  • פשוט לשימוש
  • התקנה (פיזית) קלילה ומהירה
  • לא יקר

(-)
  • עיצוב האפליקציה משווע לרענון
  • תהליך החיבור ל-WiFi הביתי דורש סבלנות
  • חסרים פיצ'רים לעומת המתחרה העיקרי


את breeze תוכלו לרכוש ב-175 ש"ח, 24 ש"ח פחות מסנסיבו. ה-breeze לא מביא איתו חידושים בולטים לשוק, למעט אולי היכולת להישלט גם בהעדר חיבור לאינטרנט. מצד שני, גם מה שחסר בו לעומת המתחרה הותיק, לא באמת שינה לי בחויית השימוש היומיומית. הוא לא מסבך את המשתמש, לא מציף אותו בפיצ'רים מורכבים, ולא מציע לו הצעות נוספות בתשלום. ליטושים קלים לאפליקציה ולתהליך ההגדרה הראשוני, והוא יהיה מושלם.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר