כזה ניסיתי: Audio Pro ADDON C10 MK II

אי שם בשנת 2017, הציגה Audio Pro, יצרנית אודיו מוערכת ובעלת היסטוריה ענפה בתחום, את הרמקולים הראשונים שלה התומכים בחויית מולטי-רום: רמקולים המחוברים לרשת הביתית שניתן לשלוט בכולם יחד או בכל אחד לחוד. ADDON C10 היה בכיר הרמקולים שהוכרזו באותה הזדמנות והוא זכה לשבחים רבים על איכות השמע שלו והעיצוב הייחודי. דגם ההמשך, ADDON C10 MK II שהוכרז בשנה שעברה שימר את איכות השמע המעולה, הגיע עם עדכונים חשובים לרשימת שירותי ה-Multiroom איתן הוא עובד, אך הציג עיצוב מעט סולידי יותר. לפני מספר חודשים נקטה Audio Pro במהלך שיווקי מעניין: היא השיקה מהדורה מיוחדת של ADDON C10 MK II שיוצרה במספר יחידות מוגבל וזו היתה הזדמנות טובה מבחינתי לנסות בפעם הראשונה רמקול של החברה הסקנדינבית.

Audio Pro ADDON C10 MK II (צילום: גד גניר)



רבים ממבקריו של Audio Pro ADDON C10 MK II ציינו כשיצא לשוק, שהשינויים בעיצוב שלו ביחס לדגם מ-2017 הפכו אותו לקצת פחות מעניין למראה: ידית העור בחלקו העליון נעלמה, ואת החזית (ומערך הרמקולים שכלל וופר מרכזי ושני טוויטרים בתבנית שזכתה לכינוי "קואלה" בשל הדמיון שלה לדוב האוסטרלי) מכסה כעת סבכת בד איכותית אבל אחידה ומשעממת משהו. מדובר בשינויים פרקטיים: הסבכה מספקת שכבת הגנה לרמקולים מאבק ואור ישיר שעשויים לגרום להם להתבלות עם הזמן. הידית, ובכן, אפשר לחיות לא רע בלעדיה. ADDON C10 MK II הוא רמקול גדול וכבד יחסית, ללא סוללה מובנית, שניידות אינה אחת מהתכונות שמאפיינות אותו ולכן ידית העור אולי כן מאפשרת להרים אותו אבל היא שם בעיקר בתור תוספת עיצובית נאה.


במהדורה המיוחדת שהגיע אליי, השינוי כאילו לא קרה: ידית העור נוכחת ואין זכר לסבכה. המהדורה המיוחדת של ADDON C10 MK II נמכרת בכל צבע בתנאי שמדובר בצבע חול או בצבע מרווה ירקרק מהסוג שהגיע אליי. אני מודע לכך שאני אמור לשמור על פאסון, אבל זה קשה במקרה הזה. מדובר בחתיכת חומרת אלקטרוניקה יפיפיה בעיצוב וינטג' סקסי להחריד: הרמקול עשוי מעץ וצבוע בתנור, הלחצנים בחלקו העליון ממוסגרים בתוך לוחית מוזהבת, וכאילו זה לא מספיק, תוית בחלקו האחורי מציינת את מספר היחידה הספציפית מתוך כ-500 בלבד שיוצרו, מסוג הדברים שממיסים אותי באופן לא רציונלי. כאן אגב נגמרים ההבדלים בין המהדורה המיוחדת למהדורה הרגילה של הרמקול, וברמה הפרקטית הם מציעים את אותה חומרה ותכונות מתקדמות.


Audio Pro ADDON C10 MK II (צילום: גד גניר)

Audio Pro ADDON C10 MK II (צילום: גד גניר)

Audio Pro ADDON C10 MK II (צילום: גד גניר)

Audio Pro ADDON C10 MK II (צילום: גד גניר)



חומרת האודיו של ADDON C10 MK II כוללת כאמור שלושה רמקולים: שני טוויטרים בקוטר 0.75 אינטש ובהספק של 20W כל אחד, ורמקול וופר יחיד ביניהם בקוטר 5.25 אינטש ובהספק של 40W. כל אלו מוגברים ע"י מגבר Class D, ובחלקו האחורי של C10 לריסון הבאסים. הרמקול נשמע נפלא. חתימת הצליל בהירה, מפורטת מאוד, אבל גם עשירה בבאסים עמוקים ומדויקים. טווח התגובה שמכסה ADDON C10 MK II נע בטווח שבין 45 ל-22000 הרץ, והעוצמה של הרמקול יותר ממספיקה לסלון בדירת חמישה חדרים ממוצעת.


Audio Pro ADDON C10 MK II (צילום: גד גניר)

Audio Pro ADDON C10 MK II (צילום: גד גניר)



הבשורה העיקרית ש-MK II הביא איתו על פני ADDON C10 המקורי מ-2017 הוא הוספת תמיכה בשירותי מולטי רום נוספים שהפכו בינתיים לסנטדרט: אם C10 תמך רק ב-AirPlay של אפל ובאפליקציה של Audio Pro, הרי ש-MK II תומך ב-AirPlay 2 המותאם למערכות Multi Room. כמו כן, Audio Pro הוסיפה כאן גם תמיכה ב-Google Cast, מה שאומר שניתן לשלוט ברמקול דרך אפליקציית Google Home, ולהוסיף אותו לקבוצות רמקולים תומכים אחרים בבית, גם אם לא מדובר ברמקולים של אותה יצרנית. בנוסף C10 MK II תומך ב-Spotify Connect שמאפשר לכם, אם אתם מחוברים לאותה רשת אלחוטית, לראות את הרמקול ברשימת המכשירים המחוברים באפליקציית ספוטיפיי, ולהזרים אליו מוזיקה או פודקאסטים היישר ממנה. הדרך השלישית לשלוט בו היא דרך אפליקציית Audio Pro, שמספקת גישה קלה למגוון שירותי הזרמת מוזיקה מהרשת. מעבר לכך, האפליקציה מאפשרת שליטה באקולייזר, שינוי מקור השמע (WiFi, בלוטות' או חיבור Line In) וגישה אל שרתים באותה רשת שהעליתם אליהם קבצי מוזיקה מבעוד מועד.



מה חסר? גוגל אסיסטנט, אלקסה, או כל צורה אחרת לשליטה קולית על הרמקול, וגם לא תהיה כזאת בעדכון תוכנה עתידי פשוט בגלל שאין ל-ADDON C10 MK II בכלל מיקרופון. למרות החיבור שלו לאפליקציית Home, לא ניתן אפילו לשלוח לו פקודה קולית דרך הטלפון או מרמקול חכם אחר של גוגל בסביבה, כך שכל השליטה בו נעשית באופן ידני דרך הטלפון או ע"י הלחצנים בחלקו העליון


כמו ברמקולים שבדקתי של Bose ושל Denon, גם כאן יש לחצנים עם קיצורי דרך שניתן להגדיר בעצמכם. יש לכם שישה לחצנים לעשות איתם מה שבא לכם: גישה לפלייליסט מסוים, גישה לתחנת רדיו ב-TuneIn, או גישה ישירה לפודקאסט. בכל פעם מחדש אני מגלה כמה נוחה האפשרות הלואו-טקית הזאת להפעיל מוזיקה בהשוואה לנבירה בתפריטי אפליקציה. בנוסף, ישנם לחצנים לשליטה על עוצמת השמע, על ניגון והפסקת המוזיקה ובחירת מקור שמע. ADDON C10 MK II אינו נדיב בחיבורים: מאחור יש לו חיבור Line In (אדום לבן) במידה ואתם מעוניינים לחבר אליו פטיפון, וחיבור לסאב של Audio Pro. חדי העין יבחינו גם בשקע USB, אבל לא מדובר בשקע שירות בלבד ולא בכזה שמאפשר חיבור דיסקים קשיחים חיצוניים או זכרונות ניידים. אפילו חיבור רשת קוית אין כאן, בניגוד ל-C10 מ-2017.


(+)

  • איכות צליל מעולה

  • תמיכה בשלושת סוגי השליטה הנפוצים ביותר של מולטי רום

  • עיצוב מרהיב


(-)

  • אין שליטה קולית

  • אין חיבור רשת קוי


באופן מפתיע, מחירה של המהדורה המיוחדת של Audio Pro ADDON C10 MK II זהה למחירו של הרמקול הרגיל מדגם זה, 1699 ש"ח, אצל היבואן הרשמי TR. אין לי הרבה מה להתלונן על הרמקול הזה: עם העדרה של שליטה קולית ושקע רשת קוי בהחלט ניתן לחיות. פרט לכך מדובר ברמקול עם איכויות צליל מעולה, עיצוב יפיפה וייחודי (בעיקר במהדורה המיוחדת) עם מגוון אפשרויות שליטה מתקדמות.

1 תגובות

  1. "חדי העין יבחינו גם בשקע USB, אבל לא מדובר בשקע שירות בלבד ולא בכזה שמאפשר חיבור דיסקים קשיחים חיצוניים או זכרונות ניידים" - התכוונת שמדובר בשקע שירות בלבד, לא?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר