כאלו ניסיתי: Asus ROG Cetra True Wireless

השילוב בין גיימינג לטכנולוגיות אלחוטיות תמיד היה שנוי במחלוקת. גיימרים שלוקחים את עצמם מאוד ברצינות, לא יעלו על דעתם להשתמש בעכבר, מקלדת או אוזניות אלחוטיות בשל הסיכוי הקלוש שעיכוב של שבריר שניה בתגובה, פועל יוצא של העברת נתונים באופן אלחוטי, עשוי להיות מה שיעשה את ההבדל בין ניצחון לפסילה. ההתקדמות הטכנולוגית בתחום הביאה לחיבורים אלחוטיים אמינים, יציבים ומהירים יותר ואכן רואים יותר ויותר מוצרי גיימינג שויתרו על החיבור החוטי. אסוס, יצרנית ותיקה ושחקנית משמעותית בקטגוריה החליטה ללכת צד אחד קדימה והשיקה לפני חודשים את  ROG Cetra True Wireless, אוזניות גיימינג אלחוטיות שמלבד האתגר שבהתמודדות עם חיבור בינן לבין המחשב/טלפון, צריכות גם להתמודד עם האתגר שבלתקשר בינן לבין עצמן, ובנוסף לכל אלו לספק ערך משמעותי ספציפית לגיימרים.

Asus ROG Cetra True Wireless (צילום: גד גניר)



אז נכון, נהוג להתייחס לאוזניות In Ear בתור משהו ששייך לאנשים שמבלים את זמנם בחוץ, וגיימרים, ובכן, אינם מבלים את זמנם בחוץ. ובכל זאת, יש המון היגיון באוזניות גיימינג In Ear: לא כל מי שמשחק במחשב מעוניין בהכרח במחממי אוזניים, ולא לכל אחד מתאים לשבת שעות עם אוזניות קשת כבדות על הראש. הדור הראשון של אוזניות Cetra היו אוזניות Ine Ear חוטיות למהדרין, אבל באופן כללי התצורה הזאת לא תפסה בקרב שחקנים, ולא כל כך ברור למה. הצורה הכללית של Cetra True Wireless מאוד לא הרפתקנית, אבל גם מאוד יעילה: הן ממוצעות בממדיהן, לא כבדות, קל למקם אותן בתוך האוזניים, הן נוחות לשימוש לאורך זמן ומספקות אטימה פסיבית מצוינת. על הבנאליות המבורכת בעיצוב הכללי הן מפצות בפירוטכניקה: ה"גבעולים" שלהן מתהדרים בתאורה צבעונית, וגם במרכזו של קייס הטעינה מיקמה אסוס סמל מואר של מותג הגיימינג שלה, ROG. יחסית למה שניתן לפגוש בקטגוריות גיימינג, מדובר בעיצוב מאופק, אבל לא בטוח שזה מאופק מספיק עבור מי שיש לו אספירציות לצאת מהבית ולמצוא זוגיות ביום מן הימים.


משטחי המגע של ROG Cetra True Wireless זעירים ומאוד בררניים בסוג ההקשות שהם מוכנים להגיב להן. מצאתי את עצמי לא מעט פעמים מנסה לגרום לאוזניות לבצע פעולות ונאלץ להקיש הרבה יותר פעמים כדי שיואילו בטובן להענות להפצרותיי. לרוב, משטחי מגע סוררים הם מטרד מרגיז אבל תמיד ניתן לגשת לכל הפעולות המשמעותיות של האוזניות גם דרך האפליקציה שלהן. במקרה של ROG Cetra True Wireless, עשו באסוס בחירה משונה ולא סיפקו גישה נניח להפעלת מצב שקיפות או ביטול רעשים דרך אפליקציית השליטה באוזניות בעלת השם הקרבי Armoury Crate, כך שהדרך היחידה להפעיל או לכבות את המצבים האלו היא דרך משטחי המגע הסרבנים. סכימת ההקשות על האוזניות הגיונית למדי: באוזניה ימין, הקשה אחת מפעילה או עוצרת את ניגון המוזיקה, שתי הקשות מאפשרות לדלג רצועה אחת קדימה ושלוש מאפשרת דילוג אחורה. הקשה כפולה על אוזניה שמאל מחליפה בין מצבי ביטול הרעשים, ולחיצה ממושכת מספקת גישה לסייען הקולי של הטלפון. למקרה שתהיתם, Armoury Crate לא תיתן לכם את התענוג להגדיר בעצמכם את ההקשות אז זה מה יש.





מה בכל זאת Armoury Crate מאפשרת למשתמשים? בעיקר שליטה על הצליל, בכמה רמות. ברמה הראשונה המשתמש יכול להתאים את הצליל לז'אנר המשחק (FPS, RPG, מירוצים) וברמה השנייה גם להגדיר אקולייזר מותאם אישית או לבחור מבין מגוון מוגדרים מראש לסגנונות מוזיקה. בנוסף ניתן להפעיל מצב סראונד וירטואלי וגם להפעיל תגבור באסים. אפליקציית Armoury Crate למחשב מוסיפה על אלו גם אפשרות להדגשת קולות דיבור ויצירת פרופילים במידה וחשקה נפשכם בהגדרות צליל ייחודיות עבור משחקים שונים. באופן כללי קל להתמצא באפליקציה, אבל כבר ראיתי אפליקציות שליטה נאות יותר ומודרניות יותר בעיצובן, וציפיתי שאסוס תדע לעצב משהו מלהיב יותר עבור קהל הגיימרים.


Asus ROG Cetra True Wireless (צילום: גד גניר)

Asus ROG Cetra True Wireless (צילום: גד גניר)



ל-ROG Cetra True Wireless זוג דרייברים בקוטר נאה של 10 מ"מ המייצרים צליל בטווח תדרים שנע בין 20 ל-20000 הרץ. האוזניות תומכות במקודדי האודיו SBC ו-AAC אבל לא במקודדים מתקדמים יותר כמו aptX או LDAC שמאפשרים הזרמת אודיו בתקן Hi-Res. איך הן נשמעות? התשובה מורכבת: אם אתם מייעדים אותן בעיקר למוזיקה, הן לא הבחירה האופטימלית. הן נשמעות לא רע, אבל גם לא מדהים מצד שני. משהו באיזון בין הבאסים לצלילים בטווח המיד לא עובד בצורה מדוייקת והצליל, כמעט בכל מצב, חם מדי ומאבד חלק מהפירוט. מצב הסראונד הוירטואלי פותח בצורה מוגזמת את במת הצליל וכל הגדרה של מצב תגבור באס שאינה "כבוי" מעוותת את הצליל וגורעת עוד מהפירוט ברמה בלתי נסבלת. בגיימינג לעומת זאת, איכשהו הדברים מסתדרים נהדר: שיחקתי PUBG עם האוזניות ומצב הסראונד הוירטואלי שדרג את החויה בצורה קיצונית. שריקות כדורים, משבי רוח, צעדים של שחקנים אחרים, הכל נשמע ברור, בעל נפח וכיוון, ואפילו קולות הירי והטעינה היו מתכתיים באופן ריאליסטי להפליא. גם במשחקי מירוצים קיבלתי צליל איכותי מאוד שעטף אותי, בעיקר של מנוע הרכב שלי ושל רכבים אחרים. כיאה לאוזניות גיימינג, יש כאן מצב גיימינג שאמור לשפר את הסנכרון בין הוידאו לצליל. מצד אחד לא חשתי בהבדל משמעותי כשהוא מופעל או כבוי, אבל מצד שני, בשניהם לא הורגש חוסר סנכרון כלשהו. חיבור האוזניות, בין אם למחשב ובין אם לטלפון היה יציב בכל הזמן שבדקתי אותן, ללא הפרעות או ניתוקים. Cetra תומכות גם ב-Android Fast Pair, מה שהופך את תהליך החיבור שלהן לפשוט ומהיר הרבה יותר במעבר בין מכשירי אנדרואיד.


עוד מקום שבו ה-ROG Cetra True Wireless הפתיעו אותי לטובה היה בביטול הרעשים שלהן. לא היו לי אמנם ציפיות גבוהות מלכתחילה מביטול רעשים של אוזניות גיימינג לא יקרות במיוחד שאמורות להתמודד בעיקר עם רעשי מאווררים של מחשבים אבל מסתבר שזה עובד מעולה ו-ROG Cetra True Wireless מצליחות לסנן חלק ניכר מהרעשים גם מחוץ לבית. הביצועים שלהן בשיחות פחות מרשימים. הן בהחלט שמישות מהבחינה הזאת, ומאפשרות קיום שיחה באופן תקין, אבל איכות הצליל עצמה לא מתעלה לרמות מרשימות במיוחד.


Asus ROG Cetra True Wireless (צילום: גד גניר)

Asus ROG Cetra True Wireless (צילום: גד גניר)

Asus ROG Cetra True Wireless (צילום: גד גניר)



ביצועי הסוללה לא רעים: 4.5 שעות רצופות של האזנה עם ביטול רעשים מופעל וכמעט שעה יותר עם ביטול רעשים כבוי. קייס הטעינה מספק קצת יותר מ-3 טעינות מלאות נוספות ונטען דרך שקע USB C או באופן אלחוטי. נגמרו לכם הסוללות באוזניות באמצע שלב קריטי במשחק? קחו עשר דקות לנוח, שימו את האוזניות לטעינה ותקבלו כשעה וחצי נוספות של שימוש.


(+)
  • איכות שמע מצויינת בגיימינג
  • מגוון אפשריות התאמה אישית של הסאונד, כולל יצירת פרופילים שונים
  • נוחות באוזניים

(-)
  • השמע במוזיקה לא מלהיב
  • משטחי המגע לא מאוד רספונסיביים
  • אפליקציית השליטה זקוקה לשדרוג


ה-ROG Cetra True Wireless צפויות להגיע לישראל לקראת סוף החודש ויעלו כ-430 ש"ח. הן אולי לא מצטיינות באיכות צליל במוזיקה, השליטה בהן דרך משטחי המגע מאתגרת וגם האפליקציה צריכה מקצה שיפורים. ולמרות זאת, הן נותנות תמורה נאה למחיר: הן נוחות מאוד באוזניים, יש להן ביטול רעשים מפתיע ביעילותו, והן בעיקר עושות את מה שהן נועדו לעשות - מספקות חויית צליל איכותי בגיימינג גם למי שלא רוצה להזיע באוזניים, ואפילו בלי פשרות באיכות החיבור. 

1 תגובות

  1. לא מבין מאיפה הבאתם את הרעיון עם הזוגיות

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר