כאלו ניסיתי: Sony LinkBuds S

בפברואר האחרון חשפה סוני אוזניות ייחודיות בשם LinkBuds. מעבר לעובדה שבניגוד לשאר המוצרים של סוני יש להן שם של ממש (ולא רצף ארוך ולא נגיש של אותיות ומספרים), הייחודיות באה לידי ביטוי בעיצוב מאוד לא שגרתי שכלל חור במרכזן. החור הזה איפשר למשתמש להשאר מחובר לרעשי הסביבה (ובהתאם לכך שמן, LinkBuds), ללא צורך במנגנון אלקטרוני להגברת רעשי הסביבה באופן מלאכותי. כל המיתוג שלהן התבסס על הייחודיות הזאת. המטרה של סוני היתה ליצור אוזניות שלא תטרחו לשלוף מהאוזניים במשך כל היום, ואכן, הן היו מצוינות לשיחות ונוחות מאוד באוזניים. עם זאת, החדשנות העיצובית הביאה איתה הקרבה משמעותית באיכות השמע של LinkBuds, יחד עם ויתור על אחת התכונות הפופולריות ביותר באוזניות True Wireless בשנתיים האחרונות, ביטול רעשים אקטיבי. לצד WH1000-XM5 שהושקו במאי הוכרז במפתיע גם דגם עדכני בסדרה, העונה לשם LinkBuds S. גם הוא מכוון להשאיר את המשתמש מחובר לעולם, אבל עושה זאת עם עיצוב סטנדרטי לחלוטין, נטול חורים.

Sony LinkBuds S (צילום: גד גניר)



כלפי חוץ, קשה להבחין בקשר משפחתי כלשהו בין LinkBuds S לבין LinkBuds הראשונות. למעשה, הדגם החדש נראה כמו גרסה מיניאטורית ומעודנת יותר של WF-1000XM4, אוזניות הדגל של סוני בקטגוריית ה-TW. בניגוד לדגם הבכיר יותר בקטלוג של סוני, הן קטנות, קלות (4 גרם בלבד לכל אוזניה!) ולא לוחצות על חלקים בתוך האוזן. משטחי המגע בחלקן החיצוני שטוחים וגדולים יחסית וקל לאתר אותם במישוש, וגם הגדרות ברירת המחדל שלהם מאוד אינטואיטיביות. מעבר לכך, כמו בדגמים אחרים של סוני, ניתן לשנות את מיפוי ההקשות על האוזניות כדי שיבצעו פעולות אחרות. הדבר היחיד שהפריע לי מהבחינה הזאת הוא תגובה איטית מעט למגע, אבל לא מדובר במשהו שהייתי פוסל אותן עליו.


ל-LinkBuds S זוג דרייברים דינמיים בקוטר 5 מ"מ המשמיעים צליל בטווח תדרים מקסימלי שנע בין 20 הרץ ל-40 קילוהרץ. הן תומכות ב-Bluetooth 5.2 ובמקודדי האודיו SBC ו-AAC, כמו גם ב-LDAC להזרמת מוזיקה אלחוטית שעומדת בתקן Hi-Res Audio. הן נשמעות נפלא. צליל נקי ומפורט, עם באסים מצוינים וביצועים מעולים גם בטווחי המיד והתדרים הגבוהים. ללא ספק יש כאן שדרוג משמעותי מהבחינה הזאת על פני ה-LinkBuds הקודמות, אבל גם באופן כללי, הן נשמעות פשוט מעולה. בשיחות טלפון הביצועים היו לא רעים רוב הזמן, למעט מצבים בהם עשיתי בהן שימוש בחללים סגורים קטנים יחסית, שם קיבלתי תלונות מהצד השני על הד ניכר בזמן שיחה. 


Sony LinkBuds S (צילום: גד גניר)

Sony LinkBuds S (צילום: גד גניר)

Sony LinkBuds S (צילום: גד גניר)



ביטול הרעשים גם הוא מצוין. הוא אמנם לא ברמה של אוזניות הדגל WF-1000XM4, אבל הוא מצוין באופן כללי ביחס לרוב האוזניות בקטגוריה, מסנן היטב רעשים בטווח הצליל הנמוך והבינוני, ובסה"כ מאוד אפקטיבי. המצב ההפוך, שמגביר את רעשי הסביבה כדי לפצות על האיטום הפאסיבי, מצוין גם הוא ועושה זאת באופן טבעי יחסית, עם צליל נקי ואיכותי. האם זה מרגיש טבעי כמו פתח במרכז האוזניות שמאפשר מעבר טבעי של צלילים מבחוץ היישר לתוך האוזניים? בפירוש לא, אבל הן עושות זאת מעולה ביחס לרוב האוזניות בשוק.


מלבד אלו, יש כאן את רוב התכונות המתקדמות שהייתם מצפים לראות באוזניות True Wireless בשנת 2022: צימוד למכשירים באמצעות Google Fast Pair, שימוש בכל אוזניה בנפרד, שליטה על האקולייזר והפסקת הנגינה כששולפים אותן מהאוזניים. על אלו מוסיפה סוני את סט התכונות המתקדמות הסטנדרטיות שלה: זיהוי דפוסי שימוש והחלפה אוטומטית בין מצבי ביטול רעשים ושקיפות בהתאם למיקום שלכם, הפסקת נגינה כשאתם מתחילים לדבר, ומנגנון DSEE שמשפר את הצליל בקבצים שאיכותם נמוכה. 


Sony LinkBuds S (צילום: גד גניר)

Sony LinkBuds S (צילום: גד גניר)



הסוללות  של LinkBuds S מספיקות לפי סוני כ-6 שעות שימוש, והקייס שלהן מאפשר קצת יותר משתי טעינות מלאות נוספות. אצלי הן שרדו כ-4.5 שעות של נגינה רצופה, כאשר הפער בין הנתון הרשמי לנתון בפועל נובע משימוש במקודד האודיו LDAC, הפעלת האופציה להפסקת הנגינה ע"י דיבור, וכנראה גם שימוש בעוצמת שמע גבוהה מזו שבחרו בה בתנאי המעבדה של סוני. למרבה ההפתעה, סוני לא שילבה בקייס הטעינה אפשרות לטעינה אלחוטית, תכונה שקיימת בדגמי אוזניות זולים בהרבה.


(+)
  • קטנות, קלילות ונוחות באוזניים
  • ביטול רעשים מצוין, מצב שקיפות טבעי ונעים
  • איכות שמע מצויינת

(-)
  • תגובה מעט איטית למגע
  • רגישות יתר של המיקרופונים בחללים סגורים
  • אין טעינה אלחוטית לקייס


מחירן של LinkBuds S ביבוא רשמי של ישפאר עומד על 689 ש"ח, לא זול במיוחד. מהחזון השאפתני של סוני ליצור אוזניות שישאירו אתכם מחוברים לסביבה, נותר זוג אוזניות פחות מהפכניות שאינן שונות מהותית מאוזניות רבות אחרות ברמת המחיר הזאת. זה לא אומר שיש כאן יותר מדי על מה להתלונן: הן נוחות באוזניים, נשמעות מעולה, ביטול הרעשים שלהן מצוין, וגם מצב השקיפות שלהן מספק חויה טובה. מה בכל זאת הבשורה כאן? LinkBuds S, בזכות הגודל והמשקל שלהן יכולות במידה רבה להחשב כאלטרנטיבה המעט זולה יותר והידידותיות יותר לחלל האוזן לדגם הדגל של סוני שעולות כ-100 ש"ח יותר. 

1 תגובות

  1. אוזניות נהדרות בלתי מורגשות באוזן סאונד נהדר מאפשר שיחה טובה ללא מה מה מה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר