כזאת ניסיתי: Logitech MX Mechanical

כולם רוצים מקלדות מכניות. מה שהיה עד לא מזמן פינוק של גיימרים וסתם משוגעים לדבר, הפך בשנים האחרונות לטרנד שמשתלט על קטגוריות אחרות בעולם המקלדות. ה-MX Mechanical שהוכרזה במאי האחרון והגיעה לאחרונה לישראל היא ההוכחה שגם בלוג'יטק הבינו זאת, אחרי שבמשך שנים התייחסו אל מקלדות מכניות בעיקר בתור ציוד גיימרים.

Logitech MX Mechanical (צילום: גד גניר)



סדרת MX היא סדרת מוצרי הדגל של לוג'יטק, המיועדים לפי מחלקת השיווק של החברה "לשחרר את היכולת של המשתמשים ליצור, לעשות ולבצע" (איך אתם הייתם מתרגמים "capability to create, make, and do" מאתר החברה?). בסדרה נכלל קו העכברים המתקדמים ביותר של לוג'יטק מסדרת MX Master, מקלדות MX Keys, וכעת נכנסות למשפחה הזאת שתי מקלדות מכניות ראשונות, MX Mechanical Mini הקטנה יותר, ו-MX Mechanical, הגרסה המלאה שהגיעה אליי לפני מספר שבועות.


מקלדות מכניות ברובן נראות כמו מקלדות ישנות מימי מחשבי ה-IBM והמסכים הירוקים, או לחילופין, מתהדרות בעיצוב מצועצע ותאורות צבעוניות במקלדות גיימינג. ה-MX Mechanical הולכת לכיוון אחר. במבט ראשון היא נראית סטנדרטית ואפרורית משהו, אבל כשמסתכלים מקרוב מבחינים במקשים בעלי פרופיל נמוך מאוד (משהו חריג במקלדות מכניות שלרוב מגיעות עם מקשים גבוהים) ובבסיס האלומיניום שמשווים לה מראה יוקרתי ורציני.


Logitech MX Mechanical (צילום: גד גניר)

Logitech MX Mechanical (צילום: גד גניר)

Logitech MX Mechanical (צילום: גד גניר)



היחידה שהגיעה אליי לביקורת היא בעלת סוויצ'ים חומים, אך ניתן להשיג אותה גם עם סוויצ'ים אדומים או כחולים. למי מכם שאינו מעורה במפת הצבעים של סוויצ'ים במקלדות מכניות, סוויצ'ים חומים מהווים איזון בין סוויצ'ים כחולים שדורשים כוח רב יותר ללחיצה, לבין סוויצ'ים אדומים המוגדרים גם כליניאריים, כאלו שדורשים הפעלת כוח מועט בלבד. הסוויצ'ים החומים אמורים להתאים גם לגיימינג וגם להקלדה, ואכן אל שב-MX Mechanical שבדקתי העניקו לי חויית הקלדה מספקת, עם תחושה של מקלדת מכנית אמיתית, עם עומק לחיצה משמעותי אבל עם רמת רעש נסבלת בהחלט שלא תשגע את הסובבים אתכם. בניגוד ל-Pop Keys, כאן תהליך ההסתגלות היה קצרצר ובתוך דקות הקלדתי ללא טעויות. המקשים מסודרים בצורה סטנדרטית, מרובעים כפי שצריכים להיות ופשוט כיף ונוח להקליד עליה. בשל הפרופיל הנמוך של המקשים, העדרה של משענת יד כאן לא מאוד מעיק, אבל אל תטעו, לא מדובר במקלדת ארגונומית ואם אתם סובלים מכאבי פרקים, עדיף ללכת על מקלדת פחות כיפית ויותר בריאה. 


בהגדרה, זוהי אינה מקלדת גיימינג. אין כאן דברים כמו מקשי מאקרו, או שליטה על צבעי התאורה. התאורה כאן היא בצבע לבן בלבד, אבל לוג'יטק לא ויתרה על הבלינג, ושילבה אפקטים של תאורה כמו "גל" (התאורה "נעה" לאורך המקשים), "נשימה" (כל המקשים מהבהבים לאט), "תגובה" (רק המקשים עליהם הקשתם נדלקים) ועוד. זה עדיין לא הדברים המורכבים שניתן לעשות במקלדות גיימינג, אבל זה טאצ' עיצובי חביב ולא כל כך צפוי בסדרת MX הרצינית. 


שורת מקשי ה-F העליונה כוללת ברובה דברים סטנדרטיים כמו שליטה על מדיה, על עוצמת השמע, והפעלת מחשבון. אליהם הוסיפה לוג'יטק אפשרות לשליטה על עוצמת תאורת המקשים, הפעלת מצב הכתבה, תפריט האימוג'יז של ווינדוס, השתקת המיקרופון, צילום מסך, חזרה לשולחן העבודה ונעילת המחשב. רגילים לקיצורים אחרים? תוכלו למפות מחדש את מקשי ה-F ולתת להם תפקידים אחרים. כרגיל אצל לוג'יטק, ניתן למפות את מקשי ה-F ברמת מערכת ההפעלה, או לכל תוכנה בנפרד. היה נחמד אם ניתן היה למפות מקשים נוספים או צירופי מקשים, אבל לא הייתי פוסל על כך את המקלדת הזאת.


Logitech MX Mechanical (צילום: גד גניר)


Logitech MX Mechanical (צילום: גד גניר)


Logitech MX Mechanical (צילום: גד גניר)




כמו שאר המקלדות האלחוטיות של לוג'יטק שבדקתי לאחרונה, ניתן להכיר בינה לבין שלושה מכשירים שונים ולעבור ביניהם בלחיצת כפתור. MX Mechanical יודעת להתחבר למחשבים באמצעות בלוטות' או דרך הדונגל החדש של החברה, BOLT, המאפשר חיבור מאובטח ויציב יותר. עכברי ה-MX של לוג'יטק יודעים גם לעבור בין שני מחשבים בצורה חלקה ללא לחיצת כפתור, כולל העתקת קבצים דרך תכונת ה-Flow של החברה. אם תעבדו עם עכבר כזה לצד המקלדת, הוא ידע לתקשר איתה באופן שיאפשר לכם להקליד באופן מיידי על המחשב עליו אתם עובדים.


הסוללה של MX Mechanical אמורה להספיק לכשבועיים שימוש רצוף בטרם תידרשו לטעון אותה מחדש. נשמע מעט? וותרו על התאורה והאפקטים המיוחדים ותקבלו כ-10 חודשי שימוש בין טעינה לטעינה. הטעינה מתבצעת דרך שקע USB C. מצאתם את עצמכם עם סוללה פרוקה לחלוטין? טעינה של כ-15 דקות תיתן לכם יום שלם של שימוש במקלדת.


(+)
  • מהנה להקלדה
  • שקטה ביחס למקלדות מכניות
  • מעבר מהיר בין מחשבים

(-)
  • לא הכי ארגונומית
  • ניתן למפות מחדש רק את מקשי ה-F
  • לא זולה

מחירה של Logitech MX Mechanical עומד על 559 ש"ח, לא מאוד יקר אולי ביחס למקלדות גיימינג אלחוטיות, אבל יקר באופן כללי למקלדת. ועדיין, זו מקלדת נהדרת למשרד: היא אמנם מכאנית וכיפית, אבל שקטה ביחס לקטגוריה, מעוצבת בצורה מכובדת רצינית ומודרנית, וכוללת את כל הפינוקים הרגילים של לוג'יטק, בעיקר בחיבור אלחוטי יציב ומאובטח, ומעבר מהיר בין מחשבים. 

1 תגובות

  1. תודה על הסקירה. רצוי לציין שהשימוש של לוגי'טק באותיות "MX" הוא מעט מטעה כיוון שהמקשים אינם של חברת CHERRY אלא תואמים שלוגיט'ק מייצרת בעצמה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר