כזה ניסיתי: Dell C1422H

אחד המונחים שהפכו לפופולריים בעקבות הקורונה הוא "מודל עבודה היברידי". מה שהיה פעם בשוליים האיזוטריים של השוק נכנס למיינסטרים, כשחברות רבות גילו פתאום שניתן בעצם לסמוך על עובדיהן ולאפשר להם לעבוד בחלק מהזמן מהבית. המודל הזה הוא כיום חלק בלתי נפרד מתנאי ההעסקה של חברות גם אחרי שיצאנו מהסגרים והבידודים, ונראה שאינו הולך לשום מקום. העובדה שאנשים רוצים לעבוד מהבית לא אומרת בהכרח שנוח לעבוד מהבית, בטח עבור מי שאין לו מקום בדירה לעמדת עבודה נורמלית עם מסך גדול. עבורם, מסכים ניידים הם דרך פרקטית להגדיל את שולחן העבודה מעבר לגבולות מסך המחשב הנייד.

Dell C1422H (צילום: גד גניר)



יצרניות סיניות עלומות שם זיהו את הפוטנציאל של המסכים האלו ראשונות כבר ב-2020, אבל היצרניות הגדולות נכנסו בעקבותיהן לקטגוריה. לפני שנה כתבתי כאן על ThinkVision M14t של לנובו וכעת מגיע תורו של C1422H, הגרסה של דל לקונספט הזה.


חיצונית, C1422H מציג תצורה סטנדרטית: מסך דק היושב מעל מעמד שניתן לקיפול לאחור. בצידו הימני של המעמד שקע USB C לחיבור למחשב, לחצני שליטה על עוצמת התאורה ולחצן להפעלה וכיבוי של הגנה מ"אור כחול". בצד השמאלי שקע USB C נוסף (אם תרצו לחבר את המסך מצידו השני), ולחצן הפעלה. 


Dell C1422H (צילום: גד גניר)

Dell C1422H (צילום: גד גניר)

Dell C1422H (צילום: גד גניר)



חיבור המסך למחשב פשוט וקל כפי שהוא צריך להיות: מחברים את המסך באמצעות כבל ה-USB C שלו למחשב, והקסם קורה מעצמו בתוך שניות. המחשב מזהה את התצוגה שחוברה אליו והמשתמש לא ממש נדרש לגדרות נוספות. מרגע ש-C1422H זוהה ע"י המחשב, הבחירה אם הוא ישקף את מה שמופיע על מסך המחשב או ירחיב את משטח העבודה ניתנת לשינוי בהגדרות התצוגה של מערכת ההפעלה.


העובדה שיש למחשב שני שקעי USB C מאפשרת לכם להמנע מ"בזבוז" שקע USB C: ניתן לחבר את המטען של המחשב ישירות אל המסך, וממנו להתחבר לשקע הטעינה של המחשב באמצעות הכבל המצורף למסך. זה עבד נהדר עם מחשב ה-Dell Latitude שלי מהעבודה, אבל זה לא יעבוד בכיוון ההפוך: אם תחברו אותו לשקע USB C אחר במחשב, השקע מצידו השני של C1422H לא יהיה שמיש ולא יספק את הכוח הדרוש לדונגל של עכבר אלחוטי או אפילו Yubiki. למרות שהכל כאן מצופה פלסטיק, איכות הבניה מצוינת, הבסיס יציב, וצירי הקיפול קשיחים ומאפשרים שימוש במסך באיזו זוית שתבחרו. למרות זאת, המסך עצמו קליל, קומקפטי ונוח לנשיאה בכיסוי הבד המצורף באריזה, יחד עם המחשב הנייד בתיק.


Dell C1422H (צילום: גד גניר)

Dell C1422H (צילום: גד גניר)

Dell C1422H (צילום: גד גניר)



בגזרת המפרט הטכני, מדובר במוצר אופייני לקטגוריה: פאנל IPS בגודל 14 אינטש, מואר בתאורת LED ומציג רזולוציית 1920 על 1080 פיקסלים. כיאה לחפיץ עסקי, זכוכית המסך היא בגימור מט להתמודדות טובה יותר עם השתקפויות. עם השתקפויות הוא אכן מתמודד מצוין, אבל עוצמת התאורה המירבית שלו בינונית בלבד, בין השאר כי תאורה היא עסק תובעני במונחי צריכת חשמל. לפיכך מסך שניזון דרך שקע USB C בלבד, של מחשב נייד שמקבל את כוחו מסוללה, לא יכול באמת להגיע לרמות תאורה גבוהות במיוחד. בסה"כ זה מספיק בהחלט לעבודה בתוך חדר, ואפילו שמיש למדי בחוץ, אבל זה לא אידיאלי. הצבעים לא חיים במיוחד, אבל זה אופייני למסכים בגימור מט. זויות הצפיה דווקא רחבות והצבעים לא מתעוותים בהתבוננת מהצד.


מה עוד? זהו בגדול. אין למסך הזה תכונות מיוחדות: הוא לא יתחבר לסמארטפון, הוא לא יודע לשנות בעצמו את אוריינטציית התצוגה, אין לו עט והוא אינו מסך מגע. הספרטניות לא מסתיימת כאן. על בהירות המסך ניתן לשלוט דרך לחצנים בצד הבסיס, אבל מלבד זה לא ניתן לשלוט על הגדרות בסיסיות כמו עוצמת ניגודיות, צבעוניות וכו.


(+)
  • חיבור קל ומהיר, אין ממש הגדרה ראשונית
  • קומקפטי, דקיק וקל
  • מתמודד יפה עם השתקפויות
(-)
  • אין שליטה כמעט על אופי התמונה
  • תאורת מסך מקסימלית בינונית בעוצמתה
  • לא מגיב למגע וקמצן בתכונות מתקדמות

מחירו של Dell C1442H עומד על 1100 ש"ח, ועבור המחיר הזה הוא מספק את הסחורה: הוא ירחיב את שטח העבודה שלכם במחשב, הוא יודע להתמודד היטב עם השתקפויות, התצוגה בסה"כ נראית טוב (גם אם הצבעוניות אינה מרגשת והתאורה לא תשזף את עור הפנים שלכם) והמסך כולו קל וקומפקטי כמו שמצופה ממסכים כאלו להיות. מעוניינים לעשות יותר עם המסך החיצוני שלכם? ישנן אופציות אחרות בשוק שעולות מעט יותר, אבל מספקות תכונות מתקדמות יותר.


3 תגובות

  1. אלו חלופות מצויות בשוק שמעניקות במחיר מעט גבוה יותר תמורה גדולה יותר ?

    השבמחק
    תשובות
    1. צודק, מה הטעם לרשום את המשפט בלי לפרט

      מחק
  2. המשפט שרשמת "הוא לא יתחבר לסמארטפון" לא נכון. בחיבור לסמארטפונים של סמסונג תכונת ה-Dex בתוכם מפעילה על המסך את מערכת ההפעלה ומסך הסמארטפון הופך מיידית ל-Touchpad. זה הופך את הסמארטפון והמסך למחשב נייד לכל עם מערכת הפעלה ותוכנות שאפשר לעבוד עליהם כמו במחשב נייד. אחלה מוצר דל במחיר סביר.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר