כאלו ניסיתי: 1More SonoFlow

אוזניות אלחוטיות Over The Ear עם ביטול רעשים במחיר של פחות מ-500 ש"ח הן כבר לא סנסציה. יותר ויותר יצרניות, מוכרות יותר ומוכרות פחות מציעות דגמי אוזניות נגישים הרבה יותר בקטגוריה שבחלון הראווה שלה מככבים דגמים כמו Sony WH-1000XM5, Bose QuietComfort QC45 ו-Bowers & Wilkins PX7 S2. היצרנית הסינית 1More שכבר עשתה לעצמה שם של יצרנית אוזניות True Wireless איכותיות ולא יקרות במיוחד, נכנסת עכשיו לראשונה לסגמנט חדש עבורה בשוק האוזניות. האוזניות הראשונות שלה בקטגוריה הזאת, SonoFlow, הגיעו אליי לפני מספר שבועות. הן עולות בין שליש לרבע מדגמי הדגל של בוז וסוני, אבל לפחות לפי רשימת התכונות שלהן, הן מכוונות בדיוק לאותו פלח שוק.

1More SonoFlow (צילום: גד גניר)



קשה להבחין במשהו בעיצוב או בגימור שלהן שיכול להסגיר שמדובר במוצר זול: הן עשויות פלסטיק אפור כהה בגימור מט עם מראה רציני ומאופק, כריות האוזניים וכרית הקשת עשויות חומר דמוי עור רך מאוד ונעים למגע שאינו מציק לאחר שימוש ממושך וצירי הקיפול משדרים עמידות ואמינות. הקשת עצמה גמישה הן לא לוחצות יותר מדי על האוזניים, ובמשקל 250 גרם הן ממש לא מכבידות על הראש. מההתרשמות שלי, נראה שהפשרה היחידה שנעשתה מהבחינה הזאת היא בשליטה על הנגינה: ב-1More העדיפו לחצנים סטנדרטיים על ההיקף של האוזניה הימנית על פני משטחי מגע. אין לי בעיה עם לחצנים באופן כללי ולפעמים אני מעדיף אותם על פני משטחי מגע, אבל הלחצנים הספציפיים כאן קשים ורועשים ללחיצה, מה ששובר קצת הרושם האלגנטי שהאוזניות האלו מייצרות.


ל-SonoFlow זוג דרייברים בקוטר 40 מ"מ המספקים צליל בתדרים בטווח שבין 20 ל-20,000 או 40,000 הרץ, בהתאם למקודד האודיו האלחוטי שעושים בו שימוש. המקודדים הזמינים כאן הם SBC ו-AAC הסטנדרטיים ובנוסף, LDAC אשר מספק רמת פירוט שעומדת בתקן Hi-Res Audio באופן אלחוטי (בניגוד ל- Edifier W820NB שתמכו בתקן הזה רק בחיבור חוטי). הן נשמעות מצוין גם בלי לדעת כמה הן עולות: השמע פתוח ורחב, ברמת פירוט נאה. כברירת מחדל, הבאסים מעט מרוסנים מדי לטעמי והצליל מעט שטוח, אבל זה ניתן לתיקון ע"י בחירה באקולייזר שונה באפליקציה. בהאזנה לדגמים שעולים פי 3 וארבע מהן ניתן להרגיש את ההבדל בצלילות ובדיוק, אבל באופן כללי הן מספקות חויית האזנה נהדרת ומהנה מאוד.


1More SonoFlow (צילום: גד גניר)

1More SonoFlow (צילום: גד גניר)

1More SonoFlow (צילום: גד גניר)

1More SonoFlow (צילום: גד גניר)



הביצועים שלהן בשיחות נהדרים. הצד השני דיווח על רשרושים חלשים של רעשי רקע פה ושם, אבל בסה"כ זה רחוק ממשהו שיכול להפריע למהלך התקין של השיחה, ואף ציין לטובה את איכות הצליל. ביטול הרעשים של SonoFlow כמו איכות הצליל, מפתיע מאוד לטובה: האוזניות מעלימות רעשים מונוטונים בתדר נמוך כמעט לחלוטין, ומטפלות יפה מאוד גם ברעשים בתדרים בינוניים וגבוהים. יש עוד כברת דרך לעשות כאן עד שהמנגנון הזה ישתווה באמת לאלו של סוני ושל בוז, אבל מה שיש כאן כרגע לא פחות יעיל מהדגמים של החברות האלו מלפני 3-4 שנים, ובאוזניות ברמת המחיר של SonoFlow טרם פגשתי משהו דומה לזה.







דרך האפליקציה של 1More תוכלו לבחור באקולייזר המועדף עליכם ממבחר של 12 מוגדרים מראש, או להגדיר בעצמכם אחד משלכם. SoundID, השירות הייחודי של 1More להתאמת אקולייזר אישי בהתאם להעדפות המשתמש נעדר כאן מתפריטי האפליקציה אבל לאור הביצועים הלא מרשימים שלו, לא מדובר במשהו שחסרונו אמור להפריע למישהו. בנוסף, דרך האפליקציה תוכלו לבצע "שריפה" מודרכת של הדרייבים, אם אתם מאלו שמאמינים שהתהליך הזה אכן יכול להשפיע לטובה על הצליל. כמו כן, האפליקציה של 1More מציעה מגוון רעשים מיסוך מרגיעים למי שמועניין להתרכז ולא לשמוע מוזיקה. עוד באפליקציה: שליטה על ביטול רעשים (מעבר בין מצב ביטול רעשים מופעל, כבוי ומצב שקיפות), לראות את מצב הסוללה ולעדכן את קושחת האוזניות. בתפריט האפשרויות הניסיוניות ניתן להפעיל את האפשרות למולטיפוינט, לחבר את האוזניות במקביל לשני מכשירים. בחיבור למחשב ולסמארטפון שלי לא נתקלתי בתקלות כלשהן שמצדיקות את הסטטוס "ניסיוני" לתכונה הזאת. מה בכל זאת חסר? הפסקת הנגינה אם המשתמש מוריד אותן מאוזניו. לא אסון גדול. הבעיה הכי גדולה בעיני באפליקציה היא העיצוב שלה. היא נראית מיושנת והניווט בה לא מאוד אינטואיטיבי.


1More SonoFlow (צילום: גד גניר)

1More SonoFlow (צילום: גד גניר)



אחד הנתונים שהשיווק של 1More מדגיש בפרסומים על SonoFlow הוא משך חיי הסוללה הארוך שלהן: כ-70 שעות האזנה, מה שלא רק מכסה טיסה מסביב לעולם, כי אם גם את העיכובים בין הטיסות. הנתון הזה מתייחס כמובן להאזנה ללא ביטול רעשים מופעל. כשהוא מופעל, ב-1More טוענים לכ-50 שעות. בהתנסות שלי הן שרדו כ-42 שעות של נגינה רצופה, כשהפער נובע ככל הנראה מעוצמת שמע חזקה יחסית, חיבור במקודד LDAC והפעלת האפשרות להתחבר לשני מכשירים בו-זמנית. רוקנתם את הסוללה של האוזניות לחלוטין? חמש דקות טעינה יספקו לכם כ-5 שעות האזנה. מבחינת סוללה, יש ל-1More בהחלט מה ללמד את היצרניות הגדולות.


(+)
  • איכות שמע טובה מאוד
  • ביצועים מעולים בשיחות טלפון
  • ביטול רעשים מצוין
  • זמן סוללה ארוך מאוד

(-)
  • לחצנים קשים ורועשים
  • אין מנגנון שמפסיק את המוזיקה ברגע שמורידים את האוזניות מהראש


מחירן של 1More SonoFlow בחנות המותג הרשמית בעליאקספרס עומד כעת על 92 דולר בלבד, והתמורה שמקבלים עבור המחיר הזה כאן היא פנטסטית: ביטול הרעשים מצוין, איכות השמע טובה מאוד גם במוזיקה וגם בשיחות טלפון, הסוללה לא נגמרת ואפילו יש כאן חיבור לשני מכשירים במקביל. בדר"כ זה מגיע עם פשרות כואבות אבל החסרונות המעטים כאן זניחים ובהחלט מתקבלים על הדעת ברמת המחיר הזאת.




1 תגובות

  1. שווה לך להכיר את יצרנית אביזרי השמע ACCUVOICE. האזניות דסקרת מאוד מזכירות את דגם AV50 שלהם בצורה, אבל אני עם AV52 החדש יותר וסופר מרוצה. במקור ב100$, אבל ניתן להשיגן בהרבה פחות במצב חדש
    https://www.ebay.com/itm/144524661218. אין אפליקציה למיטב ידיעתי, אבל לא באמת צריך לסבך כל דבר עם עוד אפליקציה. משהו שפשוט עובד להרבה שעות, מסנן רעשים, יש אחלה קייס, מתחבר לשני מכשירים, לא כבד ומאפשר האזנה ארוכה ללא חוסר נוחות

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר