כאלו ניסיתי: Anker Soundcore Liberty 3 Pro

לפני שנה כתבתי כאן בהתרגשות על Edifier NeoBuds, אוזניות True Wireless שהודות לתמיכה במקודד האודיו האלחוטי LDAC מסוגלות לספק למשתמש חויית שמע אודיופילית, ובניגוד למה שהיה נהוג עד לאותו זמן, עושות זאת במחיר לא אודיופילי בכלל. חלפה קצת יותר והמגמה שהחלה עם NeoBuds שטפה את השוק. יותר ויותר יצרניות מציעות אוזניות שתומכות בתקן המתקדם. אחד הדגמים האלו הוא Soundcore Liberty 3 Pro של Anker שהגיע לאחרונה לארץ באופן רשמי.

Anker Soundcore Liberty 3 Pro (צילום: גד גניר)



תזכורת למי שלא זוכר, ובשפה פשוטה ככל האפשר: מקודד אודיו אלחוטי הוא שיטה להזרמת סאונד בבלוטות' בין מכשירים תומכים. החויה הסופית תלויה בעוד גורמים כמובן כמו איכות הקובץ המקורי וחומרת האודיו, אבל לפחות מבחינת התקשורת בין המכשירים, מקודד מתקדם יותר תורם את חלקו בקבלת סאונד עשיר ומפורט יותר, שהדחיסה שלו פחות מורגשת וללא הפרעות. LDAC, המקודד שבו תומכות האוזניות האלו פותח במקור ע"י סוני ויש לו את רוחב הפס הדרוש כדי לעמוד בתקן Hi-Res Audio Wireless, תקן מוסדר ורשמי בשוק להזרמה מוזיקה באיכות גבוהה, שבין היתר מותאמת לחבילות ה-Hi Fi של שירותי הזרמת מוזיקה כמו Deezer ו-Tidal.


אז על איכות הקובץ המקורי אין ל-Anker שליטה, אבל חומרת האודיו של Soundcore Liberty 3 Pro בהחלט מרשימה: בדומה ל-Edifier NeoBuds, בכל אוזניה יש שני דרייברים: דרייבר דינאמי בקוטר 10.6 מ"מ שאחראי על התדר הנמוך, באסים, ודרייבר "עוגן מאוזן" שמפיק את הצלילים הגבוהים ואת כל מה שבטווח המיד. ב-Anker קוראים למערך הזה ACAA 2.0 וטוענים לבאסים חזקים, הגברה של 150% של הצלילים בטווח המיד, ו-460% בתדרים הגבוהים. מודה שלא מדדתי וגם אם כן היתה לי אפשרות כזאת, באנקר לא מציינים ביחס למה הם מדדו את האחוזים האלו, או אפילו מציינים מהו טווח התדרים של האוזניות, אבל באופן כללי הן נשמעות נפלא. הבאסים אכן חזקים אבל גם מאוד מדויקים ולא משתלטים על הצליל, והצליל כולו מאוד מפורט וצלול. המקודד LDAC אינו מופעל כברירת מחדל ויש להפעיל אותו דרך האפליקציה לאחר שתקראו אזהרה המציינת שבשימוש בו צריכת הסוללה גבוהה יותר והחיבור עשוי להיות פחות יציב. חשוב לציין שלא כל המכשירים ש-Soundcore Liberty 3 Pro מסוגל להתחבר אליהם נולדו שוים, ולכן אם תחברו אותם לאייפון לדוגמה, לא תהיה לכם תמיכה ב-LDAC וכך גם מספר מכשירי אנדרואיד שאינם תומכים בתקן. זה לא אומר שלמשתמשי אייפון או מכשירי אנדרואיד ללא תמיכה ב-LDAC אין טעם לרכוש את Soundcore Liberty 3 Pro. הן נשמעות נהדר גם בחיבור במקודד AAC ובינינו, עבור מי שלא מחזיק מנוי Hi-Fi של שירות הזרמת המוזיקה שלו, יהיה בלתי אפשרי להרגיש בהבדל.


Anker Soundcore Liberty 3 Pro (צילום: גד גניר)

Anker Soundcore Liberty 3 Pro (צילום: גד גניר)



האפליקציה של Anker מספקת מגוון מסחרר של אפשרויות להתאמה אישית של הצליל, אתחיל מהאפשרויות הקונבנציונליות ומשם נמשיך הלאה: הראשונה היא האפשרות הסטנדרטית להתאמה אישית באמצעות הזזת סולמות התדרים. השניה היא בחירה מבין מגוון אקולייזרים מוכנים מראש המותאמים לז'אנרים של מוזיקה והעדפות אישיות (אקוסטית, אלקטרונית, חיזוק באס, החלשת באס, שטוח). לא מספיק לכם? אנקר ביקשה מ-20 מפיקים מוזיקליים זוכי פרסי גראמי (קריש שארמה, אלכס פאסקו, איגנסיו מולינו, קאסידי טורבין ועוד) להכין בעבורה אקולייזרים משלהם. עדיין לא מצאתם את מבוקשכם? האפליקציה מאפשרת לכם לעבור תהליך של בדיקת שמיעה שבסופו האוזניות מייצרות את האקולייזר האישי שלא ידעתם שמתאים עבורכם. בניגוד למה שקורה אצלי בדר"כ, האוזניות אכן ייצרו אקולייזר שסיפק לי חויית צליל מעולה והוא היה זה שהעדפתי להאזין באמצעותו למוזיקה. מעבר לכל אלו מוסיפה Anker גם מצב 3D Surround Sound שמספק תחושה של צליל פתוח יותר ומחדד את התחושה של צליל היקפי, אבל לטעמי התחושה היא שזה בא על חשבון איכות הצליל באופן כללי ופחות התחברתי לזה.








בשיחות טלפון קיבלתי ביצועים לא רעים, אבל לא יוצאי דופן: הצד השני בשיחה דיווח על שמע טוב בסה"כ בשיחה בחוץ כשאני חשוף למשבי רוח חזקים, אם כי כנהוג בז'אנר, הרוחות הושתקו לחלוטין רק כשאני שתקתי, ונשמעו היטב כשדיברתי. כבר יצא לי להשתמש באוזניות טובות יותר בשיחות טלפון, אבל כאמור הן לא רעות מהבחינה הזאת באופן כללי. רושם דומה קיבלתי על ביטול הרעשים של Soundcore Liberty 3 Pro: הוא מורגש, הוא מבטל רעשים באופן יעיל יחסית, בעיקר בתדרים נמוכים, אבל הוא לא יוצא דופן ביכולותיו. בדומה למבחן ההאזנה שמתאים אקולייזר אישי למשתמש, אנקר מאפשרת לבצע תהליך דומה עבור ביטול הרעשים אבל התוצאות לא היו מלהיבות והעדפתי להשאיר את ביטול הרעשים במצב ברירת המחדל שלו. 


כנהוג בשנים האחרונות, האוזניות יודעות לתפקד כל אחת בנפרד ואין אוזניית מאסטר. הן גם יודעות לעצור את המוזיקה כששולפים אותן מהאוזניים, אבל זה קורה רק אחרי שתי שניות שבהן משפט כמו "פויה ילדה רעה של טיקטוק" יכול לזלוג החוצה וחבל. כמו כן, המוזיקה לא תופעל אוטומטית כשתחזירו אותן לאוזניים, תצטרכו להפעיל אותה מחדש באופן ידני. תכונה נוספת שהולכת והופכת לנפוצה יותר ויותר היא מולטי-פוינט וגם Soundcore Liberty 3 Pro מציעות את האפשרות להתחבר לזוג מכשירים במקביל, אם כי קחו בחשבון שהאפשרות הזאת לא זמינה אם אתם מתחברים באמצעות המקודד LDAC.


Anker Soundcore Liberty 3 Pro (צילום: גד גניר)



יצרניות מעסיקות מעצבים ומהנדסים ששוברים את הראש בנסיונם למצוא פתרונות למזעור רכיבים כך שייכנסו לתוך אוזניות TWS קטנטנות שלא ימשכו תשומת לב רבה מדי. ב-Liberty 3 Pro זה לא ככה: הן בנויות היטב, החומרים נראים איכותיים ואפילו שילבו כאן ניקל בחלק שעליו מתלבשים ראשי הסיליקון במעין טאצ' שמזכיר אוזניות מקצועיות. הבעיה שכל הדבר הזה מגושם ובולט מהאוזניים כמו זוג חלליות קטנות. אם מתעלמים מהעיצוב, הן נוחות למדי, לא כבדות, יושבות ביציבות באוזניים ואפילו כוללות סנפירי ייצוב לטובת ציבור הספורטאים. באריזה מצורפים שלושה סטים נוספים של סנפירים וראשי סיליקון בגדלים שונים להתאמה אופטימלית. האוזניות עצמן עמידות במים בתקן IPX4, מה שאומר שהן יעמדו ברטיבות וזיעה אבל אל תנסו לשים אותן מתחת לזרם מים או לטבול אותן. השליטה באוזניות מתסכלת מאוד: גב החלליות הקטנות הוא משטח מגע שמגיב באיטיות מייגעת להקשות, כמעט שניה וחצי של המתנה בין ההקשה עצמה לזיהויה על ידי האוזניות. האפליקציה מאפשרת להתאים באופן אישי מה תעשה הקשה אחת, הקשה כפולה, משולשת או לחיצה ארוכה בכל אחת מהאוזניות בנפרד וזה נחמד, אבל מי בכלל רוצה לנסות לתפעל משהו דרך האוזניות כשלוקח להן כל כך הרבה זמן להגיב? גם קייס הטעינה לא מצטיין: הוא נראה מרשים עם מסגרת הניקל, המכסה העליון שנפתח בהחלקה והתאורה הפנימית שלו. למה צריך תאורה פנימית? ובכן, בגלל הצורה האוונגארדית שלהן, ולמרות שהן מתמגנטות למקומן, קצת קשה בהתחלה להבין איך להכניס אותן לקייס. התאורה הפנימית נדלקת כאשר מיקמתן אותן כהלכה בתוכו וזה הסימן גם שהן נטענות. חשוב לשים לזה לב כי קרה כבר שהחזרתי את האוזניות לקייס, לא טרחתי לשים לב לתאורה הזאת וכמה שעות לאחר מכן כששלפתי אותן ממנו, גיליתי שאחת מהן לא נטענה. 


Anker Soundcore Liberty 3 Pro (צילום: גד גניר)



ב-Anker טוענים שהסוללות ב-Soundcore Liberty 3 Pro יספיקו לכם לכ-8 שעות האזנה רצופה. מההתנסות שלי שכללה האזנה בווליום גבוה יחסית, שימוש במקודד LDAC ו-ביטול רעשים מופעל, משך הזמן הזה היה קרוב יותר ל-6.5 שעות, שזה אמנם רחוק מהרשום במפרט, אבל לא רע בכלל בפני עצמו. קייס הטעינה מספיק לכ-3 טעינות מלאות נוספות, ואם רוקנתם לחלוטין את הסוללות של האוזניות, כ-15 דקות טעינה ייתנו לכם כ-3 שעות האזנה. הקייס נטען כמקובל דרך שקע USB C וגם בטעינה אלחוטית.


(+)
  • איכות שמע מעולה, תמיכה ב-LDAC
  • מגוון ענק של אפשרויות התאמה אישית של הצליל
  • תמיכה ב-Multipoint

(-)
  • עיצוב מוחצן מדי
  • תגובה איטית מאוד למגע
  • תהליך ההכנסה שלהן לקייס  מאתגר ביחס לאוזניות אחרות בשוק

מחירן של Anker Soundcore Liberty 3 Pro ביבוא רשמי של פיוצ'ר סל עומד על 699 ש"ח, אם כי במסגרת מבצעי חודש הקניות ניתן להשיג אותן ב-523 ש"ח. הן בהחלט נשמעות כמו אוזניות שעולות 699 ש"ח, והן מספקות מגוון מטורף של דרכים להתאים את הסאונד לטעמכם האישי. ביטול הרעשים והביצועים בשיחות טובים גם אם הם לא יוצאים מן הכלל, ואם אתם מוכנים לוותר על השליטה בנגינה דרך האוזניות וחיים בשלום עם העיצוב שלהן, הן בהחלט באות בחשבון.

1 תגובות

  1. סקירה מעניינת ומקיפה, אבל חבל שאין השוואה לאוזניות אחרות באותו טווח מחיר, זו רעה חולה של כל הסקירות באתר - היעדר השוואה של המוצר הנבדק לאופציות אחרות באותה רמת מחיר.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר