כאלו ניסיתי: Skullcandy Push Active

אלו מאיתנו שעושים שימוש קבוע בסירי או בגוגל אסיסטנט יודעים עד כמה נוחה לפעמים האפשרות לקרוא להן באמצעות קולנו בלבד, בלי הצורך ללחוץ על כפתורים. זה עובד בכל הסמארטפונים כמו גם בלא מעט רמקולים חכמים. ברוב האוזניות בשוק המצב שונה: כדי לגרום לגוגל אסיסטנט או לסירי להקשיב לבקשתם/שאלתכם, עליכם ללחוץ על כפתור כלשהו או להקיש על משטח מגע עליהן. האפשרות לקרוא לגוגל אסיסטנט באמצעות "Hey Google" בלבד קיימת בעיקר באוזניות מסדרת הפיקסל, ואצל יצרניות תומכות בודדות כדוגמת סוני. באפל כמו אפל, זה אפילו סגור יותר: סירי קשובה לקריאתכם רק באוזניות של אפל עצמה או של Beats, מותג האודיו שבבעלותה. למה אני עושה עניין מהפיצ'ר הזה?  כי לאחרונה התחלתי לרכב על אופניים בשעות הפנאי בערב וגיליתי עד כמה היכולת לשלוט על נגינת המוזיקה באוזניות מבלי להוריד ידיים מהכידון חסרה לי. Push Active, אוזניות ספורט של Skullcandy מציעות פתרון לאנשים כמוני, פתרון שמתאים גם לבעלי אייפונים וגם לבעלי משתמשי אנדרואיד.

Skullcandy Push Active (צילום: גד גניר)



הפתרון הוא מערכת שליטה קולית ייחודית של האוזניות עצמן. כדי לגרום להן להקשיב לכם, תצטרכו לקרוא להן בקריאה שוברת השיניים "Hey Skullcandy". השליטה הקולית של סקאלקנדי לא מתקדמת וחכמה כמו של הסייעניות הוירטואליות של גוגל ואפל, והיקף הפעולות שהיא מבינה מזערי לעומתן, אבל עבור מי שזקוק בעיקר לשליטה על נגינת מוזיקה, יש כאן את רוב מה שצריך: אפשר להתחיל את המוזיקה, לעצור אותה, לדלג שיר קדימה, לדלג שיר אחורה ולשלוט על עוצמת השמע. הכל בקולכם, ללא לחיצה על כפתורים. מה בעצם חסר? השליטה הקולית של סקאלקנדי לא תיתן לכם את האפשרות לבחור מה תשמעו. אתם לא יכולים לבקש שיר או פלייליסט ספציפי. אתם יכולים רק להמשיך במה שהאזנתם לו. ולמרות זאת, יש בשליטה הקולית של סקאלקנדי ג'וקר שבכל זאת יאפשר לכם לעשות עם האוזניות יותר. זוכרים את המערכון בקומדי סטור שבו איתי שגב, מחופש לילד צורח מתחת לחלון "אמא! אמא! אמא!" עד שהאמא מגיעה בכעס ואז הוא מבקש ממנה לקרוא לאבא? אז בסקאלקנדי יש את פקודת האסיסטנט: "He Skullcandy, Assistant" שלמעשה קוראת בשמכם לסירי או לגוגל אסיסטנט בהתאם למכשיר אליו Push Active מחוברות, ומאפשרת לכם גישה אל הסייעות הוירטואליות בקולכם בלבד, כמעט כפי שזה באוזניות פיקסל ו- AirPods.


איך השליטה הקולית עובדת בפועל? לא מושלם, אבל עושה את העבודה. הסוד הוא לשמור את המוזיקה בעוצמת שמע סבירה ולא להגיע למקסימום כי אחרת SkullCandy תבין אתכם רק אם תצעקו ממש, וגם זה לא תמיד. כמו כן, אין כאן שפה טבעית. רוצים להנמיך את הווליום? היצמדו לנוסח המדויק שהשליטה הקולית מכירה "Hey Skullcandy, Volume Down" ולא נניח "Hey Skullcandy, Reduce volume". שכחתם את הנוסח המדויק? תמיד תוכלו לעשות אסקלציה ולבקש מסקאלקנדי להעביר אתכם לסירי או לגוגל אסיסטנט. עוד עניין מעצבן הוא שהשליטה הקולית, לפחות באייפון, אינה מופעלת אוטומטית: בכל פעם שתתחברו עם האוזניות אל הסמארטפון, תקפוץ בקשת אישור ורק לאחר שתאשרו, השליטה הקולית תכנס לפעולה.


Skullcandy Push Active (צילום: גד גניר)

Skullcandy Push Active (צילום: גד גניר)

Skullcandy Push Active (צילום: גד גניר)

Skullcandy Push Active (צילום: גד גניר)



כלפי חוץ הן, איך להגיד את זה בעדינות, לא אלגנטיות, גם במונחים של אוזניות ספורט. הן מגושמות ומאוד פלסטיקיות. הן מגיעות עם ווי תלייה שנשענים על האוזניים, תצורה שמעולם לא חיבבתי במיוחד, אבל אני מקבל את זה שיש אנשים שמעדיפים אותה על פני צורות ארגונומיות מיוחדות או סנפירי ייצוב בתוך האוזניים. הבעיה שלי עם ווי תלייה היא שהתצורה הזאת מקשה לייצר אטימה פאסיבית טובה משום שהיא מושכת מעט את האוזניות החוצה בתנועה. הן לא יפלו מהאוזניים בזכות הוווים האלו, אבל הבאסים ייפגעו. מתפדחים לדבר אל האוזניות שלכם? בחלק התחתון של כל אוזניה יש כפתור שלחיצות עליו מבצעות פעולות שונות. ניתן להגדיר דרך האפליקציה מה לחיצה למשך שניה, שתי לחיצות או שלוש לחיצות בכל צד בנפרד יבצעו, אבל לחיצה בודדת ולחיצה לשלוש שניות מוגדרות מראש ואותן לא ניתן לשנות. כיאה לאוזניות ספורט, תקן העמידות שלהן במים גבוה יחסית, IP55, מה שאומר שהן ישרדו זיעה, גשם והתזות ישירות, אבל בכל זאת לא כדאי לנסות לטבול אותן בתוך מים. 


ל-Push Active זוג דרייברים בקוטר 6 מ"מ שמייצרים שמע בתדרים שבין 10 הרץ ל-20 קילוהרץ. הן תומכות ב-Bluetooth 5.2 ובמקודד אודיו אלחוטי אחד בלבד: SBC, הבסיסי ביותר. חויית השמע פושרת למדי. כאמור, בזמן תנועה האטימה מאוד נחלשת וכך גם הבאסים, ובאופן כללי אני אוהב את הצליל באוזניות שלי חד ומפורט יותר ממה שאני מקבל באוזניות האלו. לפעילות גופנית זה כנראה מספיק, אבל אלו בהחלט לא אוזניות שתרצו לשבת איתן על כורסה בבית ולהאזין איתן למוזיקה קלאסית בעודכם לוגמים יין אדום. האפליקציה של SkullCandy מציעה מגוון מאוד מצומצם של אקולייזרים מובנים (שלושה סה"כ) אבל ניתן ליצור אחד בעצמכם. בנוסף, האפליקציה מציעה בדיקת שמיעה שתאפשר לייצר אקולייזר מותאם אישית לטעמכם. בפעמיים שביצעתי את התהליך נותרתי עם שמע פחות מהנה מברירת המחדל ופשוט העדפתי שלא להשתמש בתכונה הזאת. גם הביצועים בשיחות לא מלהיבים במיוחד: הצד השני דיווח על רעשי רקע בעוצמה שמפריעה לשיחה ועל צליל באיכות בינונית לכל היותר. ביטול רעשים אקטיבי, למקרה שתהיתם, אין כאן, אבל יש מצב להגברת המודעות לרעשי הסביבה שעושה עבודה לא רעה. עוד ברשימת החוסרים: אין כאן עצירה אוטומטית של הנגינה כששולפים אותן מהאוזניים, ואין מולטיפוינט. 







במקום הדברים הבסיסיים האלו, יש סט של תכונות ייחודיות אלטרנטיביות תחת השם הכולל Skull-iQ: הפעלת ספוטיפיי בלחיצה (או בפקודה קולית), שיתוף אודיו עם משתמשי אוזניות אחרות של סקאלקנדי שתומכות ב-Skull-iQ, אפשרות להשתמש בהן כשלט רחוק עבור מצלמת הסמארטפון וכמובן השליטה הקולית על ניגון המוזיקה. מעבר לכך, הן מצוידות בטכנולוגיה של  Tile לאיתור במקרה שילכו לאיבוד. 


Skullcandy Push Active (צילום: גד גניר)

Skullcandy Push Active (צילום: גד גניר)



ל-Push Active סיבולת מרשימה: הן שרדו אצלי כ-9 שעות האזנה רציפה, וקייס הטעינה מאפשר כ-3 טעינות מלאות נוספת. הקייס אגב גדול ומגושם, בין השאר בגלל הצורך לאכלס בתוכו את ווי התלייה. הקייס לא תומך בטעינה אלחוטית ונטען דרך שקע USB C בחלקו האחורי.


(+)
  • המערכת לשליטה קולית עובדת ובהחלט אינה גימיק
  • זמן סוללה ארוך במיוחד
  • לא יקרות

(-)
  • איכות שמע בינונית לכל היותר
  • ביצועים פושרים בלבד בשיחות טלפון
  • אין ביטול רעשים, המוזיקה תמשיך גם אם תלוציאו אותן מהאוזניים ואין מולטיפוינט

ב- Skullcandy Push Active יש שילוב נדיר של חסרונות שהייתי פוסל בגין כל אחד מהם אוזניות על הסף: אני מתעב את התצורה של וויי תלייה, הצליל שלהן רחוק מלהרשים את האוזניים האנינות שלי, הן פושרות ומטה בשיחות טלפון ואין להן ביטול רעשים. העניין הוא שאם אני מתייחס אליהן כאוזניות נוספות, לצרכי ספורט בלבד, כל החסרונות האלו לא באמת קריטיים. השליטה הקולית, גם אם אינה מושלמת, מעניקה להן יתרון ענק על פני אוזניות אחרות בשוק, והעובדה שהן לא יקרות בכלל (259 ש"ח בלבד) לא רק מפצות על כל החסרונות, הן בפירוש הופכות אותן לבחירה אטרקטיבית מאוד למתאמנים.

2 תגובות

  1. איש לא צעיר חובב חפיצים24 בנובמבר 2022 בשעה 18:15

    גד היקר. נהנה מאוד לקרוא את הסקירות המקצועיות שלך ועוקב אחריהן בקפידה. תודה.

    השבמחק
  2. חחחחח שילוב נדיר של חסרונות

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר