כזה ניסיתי: Polaroid P3

המותג פולארויד בונה את עצמו מחדש בשנים האחרונות בעיקר על נוסטלגיה ופחות על חידושים טכנולוגיים מהפכנים. בהתאם לכך, דגמי המצלמות OneStep 2 ,Polaroid Now ואחרות שהוכרזו בשנים האחרונות, מנסות לשחזר את התחושה האותנטית של צילום באמצעות מצלמות פולארויד משנת ה-70 וה-80, לצד התאמות מינוריות למאה ה-21. כעת, פולארויד מנסה לעורר נוסטלגיה למוצרים שכלל לא ייצרה בעבר: נגני מוזיקה. בספטמבר האחרון השיקה סדרה של ארבעה נגנים בעיצוב רטרו ביניהם גם P3, הדגם השני הכי יקר בקטלוג, שהגיע אליי לבדיקה.

Polaroid P3 (צילום: גד גניר)



השימוש בביטוי "נגן מוזיקה" ע"י היצרנית מעט מטעה כאן. P3 וחבריו אכן מנגנים מוזיקה, אבל מדובר בגדול ברמקול Bluetooth. רמקול בלוטות' עם עיצוב ייחודי, עם אפליקציה, ואפילו שירות רדיו של פולארויד עצמה, אבל את כל התוכן שהוא ינגן, הוא יקבל מהסמארטפון או מכל מכשיר תומך בלוטות' אחר והוא אינו עצמאי בשום אופן. לזכותה אגב של באג, היבואנית הרשמית, יאמר שהיא לא זורמת עם ההגדרה המרחיבה של פולארויד וכן מגדירה את ה"נגנים" כרמקולים באתרה.


אחרי שהבהרתי את הנקודה הזאת אפשר לדבר על P3. העיצוב שלו שובה לב. לזכותה של פולארויד יאמר שלמרות שימוש באלמנטים מהשפה העיצובית של המותג כמו הגוף הרמקול בצבעי שחור לבן (ניתן להשיג גם בצבעים שונים), הלוגו הצבעוני המוכר, והלחצן האדום בחלק העליון, לא היה כאן ניסיון ליצור את פרי אהבתם האסורה של מצלמה ובום-בוקס. העיצוב עגלגל, פרקטי וללא תוספות או בליטות שאינן נחוצות. הקוים המעוגלים, שתי הסבכות הקדמיות העגולות שתופסות כ-80% מהחזית של הרמקול והתצוגה הקטנה במרכז מזכירים משהו על הסקאלה שבין אי טי, ג'וני 5 מתקלה מופלאה ועד פיצי של יאצק, ולמרות הכל, הוא נראה מודרני ועדכני. יש בעיצוב הזה גם שתי הברקות שנשלפו היישר מהאייטיז: ידית אחיזה (מתי לאחרונה ראיתם רמקול בלוטות' עם ידית אחיזה?) חסונה ממתכת, ושליטה על הווליום באמצעות חוגה, כזאת שמסובבים פיזית במקום לחצנים. בין שני הרמקולים ישנה תצוגה קטנטנה של שמונה על שמונה לדים שמציגה צורת גל שמשתנה בהתאם למוזיקה, את שמות השירים או התראות שונות בצורת כתב רץ, באנגלית בלבד כמובן. למרות המראה המצועצע, P3 בנוי למופת מחומרים איכותיים ואף ניחן במשקל כבד באופן מפתיע (כמעט קילו וחצי!) שמשדר תחושה שמדובר ברמקול רציני.


Polaroid P3 (צילום: גד גניר)

Polaroid P3 (צילום: גד גניר)

Polaroid P3 (צילום: גד גניר)

Polaroid P3 (צילום: גד גניר)



עם איזה ערך מוסף מגיעים הרמקולים של פולארויד שיכולים להצדיק את הכינוי "נגני מוזיקה"? האפליקציה של פולארויד כוללת נכון להיום את Polaroid Radio, שם יומרני לחמישה פלייליסטים שנוצרו ע"י די-ג'יים בעלי שם. אני יודע שבשלב זה כל מה שאתם רוצים זה להפסיק לקרוא את הביקורת, להסתער על סניף באג הקרוב למקום מגורכם ולרכוש את הרמקול הזה, אבל קחו בחשבון שכרגע התוספת המדהימה הזאת שטרם נראתה כמוה בעבר, אינה זמינה למשתמשים מישראל. כפיצוי, האפליקציה מכילה קישור לדף המשתמש הפופולארי של פולארויד (152 משתמשים זה לא משהו שהולך ברגל) ובו שלושה מתוך חמשת הפלייליסטים שהזכרתי קודם.


ובכל זאת, P3 מסוגל להראות סימנים מסוימים של עצמאות אבל זה מאוד בערבון מוגבל: מלבד חמשת הפלייליסטים הלא זמינים לישראלים, ניתן להוסיף דרך האפליקציה עוד חמישה פלייליסטים נוספים מאפליקציית הזרמת מוזיקה אחרת. לאחר שעשיתם זאת, תוכלו באמצעות לחיצה על כפתור התו, וסיבוב של החוגה, לבחור פלייליסט לניגון היישר מהרמקול, בלי לגעת בטלפון. איך תדעו באיזה פלייליסט אתם בוחרים? כל אחד מהעשרה מסומן באפליקציה בלוגו ייחודי בהשראת משחקי וידאו מהאייטיז, שמופיע על הצג הקטן. את הלוגו אגב, תוכלו לשנות באפליקציה מתוך מבחר של כמה עשרות עיצובים שונים. נשמע מסורבל? זה בהחלט כך ולמעט אחראי עיצוב חויית המשתמש בפרוייקט הנגנים של פולארויד, אני מתקשה לחשוב על מישהו שיעדיף לנווט ככה בספריית המוזיקה שלו. מה עוד אפשר לעשות דרך הלחצנים שעל הרמקול עצמו? תוכלו לסמן שיר שאהבתם בלייק באמצעות לחיצה על הלחצן עם סימון הלב על הרמקול עצמו. איפה הקאצ'? כל החגיגה הזאת היא בתנאי שאתם מנויים לאפל מיוזיק, כי אפליקציית המוזיקה של פולארויד לא יודעת נכון לרגע לזה להתחבר לשירותי מוזיקה אחרים. משתמשים בספוטיפיי? דיזר? טידאל? התכבדו נא ותבחרו פלייליסט דרך הסמארטפון. בינינו, זה אולי יגרום לרמקול להיות פחות "נגן", אבל זה נוח יותר.








אתר היצרנית קמצן קצת בפרטים אודות המפרט הטכני של P3. פרטים כמו מספר הרמקולים, קוטר הדרייברים, עוצמה מירבית או סוג מקודדי האודיו האלחוטי בהם הרמקול תומך (תומך רק ב-SBC, הבסיסי ביותר) נעדרים מהאתר, אבל מה שכן מופיע שם זה טווח התדרים (100 הרץ עד 20 קילוהרץ), ההתנגדות (≥ 75dB (A)) ותקן הבלוטות' (5.0). אני די בטוח שבפולארויד לא התכוונו לכך, אבל גם הסאונד יצא להם נוסטלגי, ולא במובן החיובי: השמע שטוח משהו, לא מאוד מפורט ודחוס קצת, כנראה בגלל הקרבה בין שני הרמקולים. התוצאה היא שלמרות שיש לו את זוג הרמקולים הנחוצים לניגון בסטריאו, ניתן לחוות ממש שני ערוצים נפרדים רק אם מצמידים את הפנים אל הרמקול. לחילופין, תוכלו לרכוש עוד P3, לחבר ביניהם אלחוטית ואז לקבל צליל סטריאופוני. העוצמה המירבית שלו חזקה באופן מפתיע ואין עיוות בסאונד גם כשמגבירים עד הסוף. 


Polaroid P3 (צילום: גד גניר)



ל-P3 סוללת 4000mAh שלטענת פולארויד אמורה להספיק לכ-15 שעות. לי היא הספיקה לקצת יותר מ-11, שזה לא רע ביחס לרמקולים בסדר גודל הזה, אבל גם לא יוצא דופן לחיוב. הסוללה נטענת באמצעות כבל USB C. אם יש לכם שנאי התומך בתקן PD, הטעינה אמורה לארוך כ-3.5 שעות, או 6 שעות במידה והמטען שלכם אינו תומך בתקן הזה.


(+)
  • עיצוב חמוד
  • איכות גבוהה של חומרים והרכבה
  • עוצמת שמע גבוהה

(-)
  • איכות שמע לא מלהיבה
  • לא כל התכונות זמינות למשתמשים מישראל
  • חלק מהלחצנים שמישים רק למשתמשי Apple Music

רשת באג, היבואנית הרשמית של פולארויד בישראל מוכרת את P3 ב-599 ש"ח. על אף העיצוב החמוד, איכות הבניה המעולה, ואפילו העוצמה המרשימה, צריך להרגיש חיבור ממש עז למותג פולארויד כדי לקנות אותו. חמשת הפלייליסטים של פולארויד לא באמת חסרים לי, אבל בהתחשב בסאונד הלא מלהיב, הייתי מצפה לקבל כאן איזשהו ערך מוסף משמעותי יותר, בטח כשהשוק מציע רמקולים איכותיים יותר בטווח המחיר הזה, גם אם פחות נוסטלגיים.

2 תגובות

  1. כתבת "בטח כשהשוק מציע רמקולים יותר בטווח המחיר הזה". איזה רמקולים? למה לא לפרט על האלטרנטיבות?

    השבמחק
    תשובות
    1. הידית של הפולרואיד הופכת אותו לנוח מאד. יש לי גם את האקסטרים 2 של ג'יי בי אל שנשמע הרבה יותר טוב, באס הרבה יותר בריא וגם עמיד למים, ממש ניתן לטבול אותו. לפוגרומים יש גם מתג ווליום מצטיין בצורת גלגלת

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר