כזה ניסיתי: Poco X5 Pro

ביום שני בשבוע שעבר הכריז Poco, מותג המשנה מבית שיאומי על שני מכשירי הביניים העיקריים שלו לשנה הקרובה: X5 ואחיו המועדף, השרירי והמשודרג, שגם הגיע אליי לבדיקה לפני ההשקה הרשמית, ה-X5 Pro. שיאומי ופוקו מחזיקות כידוע קטלוג מגוון מאוד של דגמים ותתי דגמים, כשאת סדרת ה-X של החברה ניתן להקביל מבחינת מפרט לסדרת ה-A של סמסונג, כלומר, מכשירי Upper-Mid, מכשירי ביניים, אבל בצד שיותר קרוב למכשירי דגל.

Poco X5 Pro (צילום: גד גניר)



בהתאם לזאת, המפרט הטכני של Poco X5 Pro מכוון גבוה ביחס לקטגוריה: ערכת השבבים אמנם אינה חדשה במיוחד, Snapdragon 778G של קוואלקום שנראתה כבר ב-Realme GT Master Edition משנת (וגרסה עדכנית שלה כבר הופיעה ב- (1)Nothing Phone), אבל היא עדיין נחשבת חזקה ויעילה. הגרסה שהגיעה לישראל באופן רשמי היא זאת עם האחסון הפנימי וזכרון ה-RAM המרווחים יותר, 256 גיגה ו-8 גיגה בהתאמה. האחסון הפנימי אינו ניתן להרחבה, אך את זכרון ה-RAM ניתן להרחיב בעוד 3 גיגה נוספים על חשבון נפח האחסון. בסה"כ ברמת הרכיבים, יש למכשיר הזה כל מה שצריך כדי לספק חויית שימוש טובה. ברמת התוכנה מקבלים כאן את הממשק העדכני ביותר של שיאומי, MIUI 14, אולם הוא מבוסס כאן על גרסה ותיקה יותר של מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד 12 שהוכרזה לפני כשנה וחצי, והגרסה הבאה שלה הוכרזה כבר בחודש אוגוסט 2022.


בעוד החידושים הויזואליים ב-MIUI 14 די זניחים, ההצהרות של שיאומי בנוגע לשינויים "מתחת למנוע" של הממשק שלה נשמעות דרמטיות: צמצום משמעותי של נפח האחסון של מערכת ההפעלה, שימוש חסכוני בזכרון RAM, שיפורים בהרצת אפליקציות צד ג' ואפילו צמצום שליחת הנתונים לשרתי שיאומי לטובת עיבוד נתונים מקומי על המכשיר עצמו. כל אלו הופכים את X5 Pro לאחד המכשירים המהירים ביותר שיצא לי לבדוק, ביחס לקטגוריה וגם אין כאן תחושות נחיתות מול מכשירי דגל. בהקשר של צמצום נפח מערכת ההפעלה נראה שב-Poco לא ניצלו את ההזדמנות כדי להפסיק עם ההרגלה המגונה להציף את המכשירים שלהם באפליקציות צד ג' וכך זה גם כאן: לפני שהתקנתם את האפליקציות שלכם על Poco X5 Pro, הוא מגיע עם ארבעה משחקים, אפליקציות טיקטוק, בוקינג, WPS Office, ואפליקציית הפורומים של היצרנית, בנוסף לאפליקציות הרגילות כמו מחשבון, דפדפן, נגני וידאו ומוזיקה ואחרות שכבר ככה מותקנות עליו מראש. ולמרות זאת, כאמור, מדובר במכשיר קליל וזריז שמספק חויית שימוש יציבה וחלקה מאוד.


Poco X5 Pro (צילום: גד גניר)

Poco X5 Pro (צילום: גד גניר)



המותג Poco החל את דרכו כסוג של התרסה כנגד יצרניות אחרות או אם תרצו, הקצנה של הניסיון הקבוע של שיאומי לספק חומרה חזקה מאוד במחירים נמוכים, כאשר אחת ההקרבות הבולטות לעמוד ברף המחיר המאתגר היא בגזרת איכות החומרים והעיצוב. במקרה של X5 Pro בחרו ב-Poco בגב ומסגרות פלסטיק בעיצוב שטוח ועם זויות ישרות , מה שמשווה למכשיר מראה מכובד, גם אם לא נוצץ או יוקרתי במיוחד. רוב שטח גב המכשיר מצופה בגימור דוחה טביעות אצבעות, למעט איזור מערך הצילום שקיבל מסגרת שחורה מבריקה שדווקא אוספת טביעות אצבעות ומבליטה אותן באופן קיצוני. איכות החומרים וההרכבה טובות סה"כ, והמכשיר עצמו מספק מיגון בתקן IP53 בפני התזות מים ואבק. קורא טביעות האצבע ממוקם על כפתור ההדלקה בדופן הימנית של המכשיר ומתפקד לא רע בכלל.


Poco X5 Pro (צילום: גד גניר)

Poco X5 Pro (צילום: גד גניר)

Poco X5 Pro (צילום: גד גניר)



בשנים האחרונות מסכי AMOLED הפכו לברירת מחדל במכשירי ביניים, בטח ברמות המחירים הגבוהות יותר. מסך ה-AMOLED של X5 Pro הוא בגודל 6.67 אינטש, מציג רזולוציית 1080 על 2400 פיקסלים סטנדרטית לקטגוריה, ומציע קצב רענון מקסימלי של 120 הרץ. כרגיל, ניתן לבחור בקצב הזה כקצב קבוע או לחילופין לתת למכשיר להחליט על קצב הרענון בעצמו בהתאם לתוכן ולסיטואציה כדי לחסוך מעט בסוללה, והחויה חלקה לא פחות. בהירות המסך ממוצעת לכל היותר אך עדיין מאפשרת שימוש באופן סביר תחת אור יום. המסך תומך בתקני Dloby Vision ו-HDR10 ומציע תמונה צבעונית ויפה, עם שחור כהה מאוד כמו כל מסך AMOLED אחר.


Poco X5 Pro (צילום: גד גניר)



מבחינת המצלמה, החומרה נשארה כמעט זהה לדגם הקודם: המצלמה הראשית מבוססת על חיישן ברזולוציית 108 מגה פיקסל עם צמצם f/1.9, מצלמת 8 מגה פיקסל עם עדשה רחבה וצמצם f/2.2, ומצלמת מאקרו ברזולוציית 2 מגה פיקסל עם צמצם f/2.4. השדרוג הוא מאחורי הקלעים, באופן שבו ערכת השבבים משתמשת באופטיקה ואכן מדובר במערך צילום עם תוצרים נאים מאוד ביחס לקטגוריה, כל עוד משתמשים בעיקר בחיישן הראשי. תמונות שצולמו ללא זום או בזוית רחבה נהנו מפירוט רב, טווח דינאמי נאה, ואפילו תמונות שצולמו בחושך היו חדות, ממוקדות כהלכה (כל עוד היד נשארה יציבה או שלא צילמתם אובייקט בתנועה) ומוארות כראוי. ברגע שעוברים לצילום בזוית רחבה או בזום, מקבלים תמונות הרבה פחות מפורטות וחדות. הן עדיין שמישות, אבל איכות מדהימה אין שם. בניגוד לקודמו, X5 Pro יודע לצלם וידאו ברזולוציית 4K אולם קצב הפריימים מוגבל ל-30 בשניה בלבד ברזולוציה זו. המצלמה הקדמית על 13 מגה פיקסליה לא רעה, וכצפוי יודעת לצלם תמונות נאות בתנאי תאורה טובים. מצד שני, בצילומים על רקע תאורה אחורית חזקה או בצילומים בחושך, האיכות יורדת באופן ניכר ועדיין רחוקה ממה שמקבלים במכשירי דגל. 


(צילום: גד גניר)


(צילום: גד גניר)


(צילום: גד גניר)


(צילום: גד גניר)


(צילום: גד גניר)


(צילום: גד גניר)



ל-X5 Pro סוללת 5000mAh שמספקת בין 10 ל-11 שעות מסך בהתאם לעוצמת הבהירות של המסך, ותמהיל החיבור לרשת (סלולרי/WiFi), נתון מעולה שמאפשר בקלות לעבור יומיים ללא טעינה. המטען המקורי הכלול באריזה מטעין את הסוללה בהספק של 67W, מה שנותן לכם כ-70% סוללה (ממצב פרוק לחלוטין) בתוך כ-20 דקות. הרמקולים הסטריאופוניים סטנדרטים ביחס לקטגוריה ומספקים איכות לא רעה אך עוצמה מירבית חלשה מעט מדי לטעמי. חובבי אוזניות חוטיות, תשמחו לשמוע ששיאומי טרם נטשה כאן את חיבור ה-3.5 מ"מ הסטנדרטי.


(+)
  • מהיר מאוד
  • זמן סוללה ארוך במיוחד
  • החיישן הראשי מספק תמונות איכותיות

(-)
  • מתבסס על גרסה ותיקה של אנדרואיד
  • המון אפליקציות צד ג' שמותקנות מראש על המכשיר
  • צילום בזום או בזוית רחבה מפיק תוצאות בינוניות בלבד

Poco X5 Pro יעלה לכם כ-1549 ש"ח ביבוא רשמי של המילטון. הציפיה לקבל כאן אלטרנטיבה משתלמת למכשירי ביניים של סמסונג מתגשמת כאן אבל באופן מינורי למדי: המכשיר המקביל מבחינת מפרט מבית סמסונג, A73 עולה ביבוא רשמי כ-300 ש"ח יותר ולא כולל מטען מהיר (או מטען בכלל) באריזה, אך כשמכניסים למשוואה גם יבואנים מקבילים, ההפרש מצטמצם משמעותית. ועדיין, מדובר במכשיר מהיר במיוחד, עם מסך איכותי, זמן סוללה ארוך להפליא ואיכות צילום מצוינת כל עוד מצלמים במסגרת המגבלות.


9 תגובות

  1. האם הטלפון תומך בהקלטת שיחות בחייגן של גוגל?
    לצערי בטלפון שלי של שיאומי אין אפשרות להקליט שיחות
    לכן אני שואל אם הדגם שסקרת תומך בהקלטת שיחות
    תודה גד על הסיקור.

    השבמחק
    תשובות
    1. ניסית את CUBE ACR? לי זה עובד על פוקו F3

      מחק
    2. לפוקו X5 פרו אין אפשרות להקלטת שיחות..
      לכן אין שום טעם לרכוש אותו..

      מחק
    3. מוזר וחבל, כי ב X4 PRO יש הקלטת שיחות מובנית.
      זו רגרסיה שניה בהשוואה ל X4 בנוסף לעובדה שאין חריץ הרחבת זיכרון אחסון

      מחק
    4. לX5 PRO יש הקלטת שיחות רק אם רוכשים אותו מכשיר יבואן רשמי המילטון.
      מי שרוכש אותו מאתרים בחו"ל או מיבוא פרללי הטלפונים הללו לא יכולים להקליט שיחות.
      כל הטלפונים של שיאומי מה3 השנים האחרונות נחסמו ע"י חברת שיאומי מהקלטת שיחות.
      יש שיטה לעקוף את החסימה, להשבית את העדכונים בחייגן של גוגל ולהיזהר ספציפית לא לעדכן בכלל את האפליקציה, אנגלית חיוג הקלטה עברית וזהו.

      מחק
    5. לגבי מכשיר יבואן רשמי המילטון..........
      ישנם דיווחים סותרים לגבי יכולת הקלטת שיחות
      חלק טוענים שיש וחלק טוענים שאין

      בכל מקרה מה שברור לחלוטין שבטלפונים מעליאקספרס ומשאר אתרי חו"ל ומיבוא מקביל אין........

      מחק
  2. גד, זה די מחפיר שאתה לא מציין מה מדיניות העדכונים של הדגם.

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא מגיע עם אנדרואיד 12..
      יקבל 13 14 ו15..
      עדכוני אבטחה 4 שנים..
      זאת המדיניות הרשמית של שיאומי לטלפונים מידריינג'..

      מחק
  3. באפשרותי לרשת mi 11t pro או לחלופין לקנות את הx5 pro. מה כדאי

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר