כזאת ניסיתי: Ugreen 145W 25000mAh Power Bank

הפוסט הראשון בבלוג הזה קצת לפני יותר מעשור, עסק בסוללה חיצונית לסמארטפונים. אז, הקונספט הזה היה חדשני ומלהיב, אבל בזמן שחלף מאז נכנסו אלפי מותגים מוכרים יותר ומוכרים פחות לתחום המתפתח וכעת הוא נותן מענה למכשירים נוספים מעבר לסמארטפונים. UGREEN, אחד ממותגי האביזרים לסלולריים היותר מוכרים, הציג לאחרונה סוללה חדשה שלא רק יודעת לטעון סמארטפונים, טאבלטים או מחשבים ניידים, היא מסוגלת לטעון את שלושתם בו זמנית.

Ugreen 145W 25000mAh Power Bank (צילום: גד גניר)


המפתח ליכולת הזאת נעוץ בהספק הטעינה הכולל ש-Ugreen 145W 25000mAh Power Bank מייצרת: 145W ובתקן הטעינה, Power Delivery בגרסה 3.1. רוב המחשבים הנטענים דרך שקע USB Type C דורשים הספק טעינה של עד 65 וואט, כשמחשבים חזקים יותר דורשים 100 וואט. סמארטפונים וטאבלטים זקוקים לפחות מכך כדי להיטען בקצב סביר, באיזור ה-25 וואט, בעיקר במכשירים של אפל וסמסונג. חלוקת ההספק מתבצעת באופן הבא: שקע ה-USB C הימני משמש לטעינת הסוללה עצמה, ובתפקידו כטוען מוצרים אחרים כמו לפטופים וטאבלטים, מציע הספק מקסימלי של 100W. שקע ה-USB C השמאלי טוען סמארטפונים בהספק מקסימלי של 45W ושקע ה-USB A במרכז מיועד בעיקר לאביזרים כמו אוזניות וסמארטפונים, וטוען בהספק מקסימלי צנוע יותר של 18W. מן הסתם, אם תחברו שלושה מכשירים בו זמנית, לא תקבלו את המספרים האלו, אבל בחיבור של נניח מחשב נייד וטלפון לשני שקעי ה-USB C של הסוללה, תוכלו להגיע, תיאורטית, להספק המובטח של 145W. הסוללה תומכת במצב "טעינה בטפטוף" (Trickle Charging) שנועדה להגן על מכשירים שדורשים הספק טעינה נמוך כך שלאחר שנטענו במלואם, הסוללה טוענת אותם בהתאם לקצב פריקת הסוללה.



כפי שחדי העין ביניכם ודאי שמו לב, הקיבול של Ugreen 145W 25000mAh Power Bank עומד על 25,000mAh. הקיבול הזה גם אומר שניתן לעלות איתה לטיסה בתיק הגב (ההגבלה הרשמית היא עד 30,000mAh). מה אפשר לעשות עם 25,000mAh? מן הסתם המספר הזה לא מתורגם ישירות בהתאם לקיבול המכשירים אותם תוכלו לטעון. במילים אחרות, אם יש לכם סמארטפון עם סוללה בקיבול 5000mAh, הסוללה של Ugreen לא תספיק ל-5 טעינות מלאות, אבל 4 טעינות בהחלט אפשריות. סמארטפונים רבים מציעים תמיכה בתקן הטעינה Power Delivery לצד תקנים מהירים קנייניים ספציפיים (ביניהם HyperCharge של שיאומי, UltraDart של רילמי ואחרים) שתומכים בהספקי טעינה גבוהים יותר. בשורה התחתונה תקבלו כאן טעינה מהירה ברוב המקרים שגם מזוהה ע"י הסמארטפונים כטעינה מהירה, אבל לא את הטעינה *הכי* מהירה שהם מסוגלים באופן תיאורטי להציע. 


Ugreen 145W 25000mAh Power Bank (צילום: גד גניר)

Ugreen 145W 25000mAh Power Bank (צילום: גד גניר)


מה לגבי אתגרים גדולים יותר? ב-Ugreen מבטיחים שהסוללה שלהם מסוגלת לטעון מחשב Macbook Pro  14 אינטש כ-1.3 פעמים, אבל לא הייתי בונה יותר מדי על זה. למי שטרם יצא לעבוד עם סוללות חיצוניות למחשבים ניידים, לא מדובר בתחנת כוח. זה תלוי אמנם בקיבול הסוללה במחשב, אבל לרוב, סוללות חיצוניות לא מסוגלות לטעון מחשב נייד עד ל-100%, לפחות לא כשהוא פועל. טענתי באמצעות Ugreen 145W 25000mAh Power Bank מחשב נייד PC ממוצע, חדש יחסית. הסוללה של המחשב היא בקיבול של 75Whr. פרקתי את סוללת המחשב לחלוטין ואז התחלתי לטעון אותו ולהשתמש בו תוך כדי. הסוללה של Ugreen שהיתה מלאה בתחילת התהליך התרוקנה כשסוללת המחשב הגיע ל-73%, אחרי כ-100 דקות שבהן כאמור השתמשתי במחשב כרגיל. מכובד מאוד.


Ugreen 145W 25000mAh Power Bank (צילום: גד גניר)

Ugreen 145W 25000mAh Power Bank (צילום: גד גניר)



מן הסתם, הנתונים האלו הם במצב אופטימלי ובטעינה של כל מכשיר בנפרד. אם מצאתם את עצמכם זקוקים לטעינה גם של הטלפון וגם של המחשב, קחו בחשבון שהסוללה תתרוקן מהר יותר וקיבול הטעינה יתחלק בין המכשירים שחיברתם אל הסוללה. טעינה מלאה של Ugreen 145W 25000mAh Power Bank, עם שנאי בהספק של 65W, אורכת כשעתיים.


הסוללה מזכירה בממדיה לבנת אקרשטיין, עם אורך ורוחב דומים, ובערך חצי מהעובי שלה. היא שוקלת כחצי קילוגרם מה שהופך אותה לבעלת נוכחות שקשה לשכוח ממנה בתיק. להגנתה של Ugreen צריך לציין שמדובר בממדים סטנדרטיים לסוללות מהסוג הזה עם קיבול והספק טעינה כאלו, אבל זה משנה את העובדה שבאופן כללי זו לא סוללה קומפקטית במיוחד, וצריך לקחת זאת בחשבון. 


Ugreen 145W 25000mAh Power Bank (צילום: גד גניר)

Ugreen 145W 25000mAh Power Bank (צילום: גד גניר)



איכות הבנייה מצויינת. חציה התחתון של Ugreen 145W 25000mAh Power Bank מצופה בגימור פלסטיק רך שנועד לסייע לה להשאר יציבה על משטחים. בדופן השמאלית שלה ישנה תצוגה דיגיטלית שבלחיצת כפתור מציגה את אחוזי הסוללה הנותרים. זה אמנם שימושי יותר מחיווי פשוט בצורת נקודות, אבל בימים הראשונים לשימוש בסוללה המסך הזה היה מעט מבלבל. בדר"כ, יצרניות משלבות מסך כזה על חלקה הקדמי של הסוללה וקשה לטעות בכיוון הקריאה של המספרים. במקרה של הסוללה של Ugreen, אם מניחים במקרה את הסוללה על הגב, עלולים לקרוא בטעות את המספר הפוך, כלומר, להסיק שבמקום 25 אחוזים, נותרו בסוללה כ-52 אחוזים אבל אחרי זמן מה מתרגלים פשוט להניח את הסוללה בכיוון הנכון.



(+)
  • קיבול גדול
  • טעינה מהירה
  • טעינה במקביל של שלושה מכשירים

(-)
  • צג מבלבל
  • מעט גדולה וכבדה



מחירה של Ugreen 145W 25000mAh Power Bank עומד כרגע על 284 ש"ח בחנות המותג ב-Aliexpress. ישנן סוללות מלהיבות יותר, עם טעינה אלחוטית, צג דיגיטלי מפורט יותר (שממוקם בצורה פחות מבלבלת), וממדים נוחים יותר. הסוללה הזאת מצטיינת בדברים היותר פרקטיים: היא מאפשרת טעינה מהירה, יש לה קיבול שיספיק לטעינה משמעותית והיא מסוגלת לטעון כמה מכשירים במקביל.


2 תגובות

  1. יש כאלה שיכולות לתת יותר - לסטארטר של רכב... אגב רוב הלאפטופים היום ירדו ל-45 ואט, וצימצמו את גודל המטענים שלהם.

    השבמחק
  2. חבל שהסוללה מפסיקה לעבוד אחרי 5 חודשים

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר