כזה ניסיתי: Synology BeeDrive

את סינולוג'י מכירים בעיקר בתור חברה המייצרת שרתי NAS מתקדמים. ביוני השנה נוספה לקטלוג המוצרים של החברה קטגוריה חדשה, כונני גיבוי העונים לשם BeeDrive. למרות הקרבה המשפחתית בין שרתי NAS לכונני גיבוי, במוצר מסוג חדש לחלוטין שעובד אחרת מכל מוצר אחר של החברה הטייוואנית ועונה על צורך שונה לחלוטין.

Synology BeeDrive (צילום: גד גניר)


אז מה BeeDrive יודע לעשות? לגבות מחשב, ליצור תיקיה מסונכרנת בין מחשבים, לגבות את התמונות שצילמתם בסמארטפון שלכם, ומשמש להעברה מהירה של קבצים מהסמארטפון למחשב.


בצד החומרה, BeeDrive הוא כונן SSD קטן בצורת ריבוע שחור קטן שטוח וחמוד שמגיע בנפח 1 או 2 טרה. הכונן מתחבר למחשב באמצעות כבל עם חיבור USB Type C או Type A סטנדרטי באמצעות מתאם מצורף. החיבור הוא בתקן USB 3.2 מדור שני ותומך בהעברת נתונים בקצב מקסימלי של עד 10Gbps. במונחי כונני SSD מדובר בכונן מהיר: קצב הקריאה המקסימלי עמד על 1047Mbps בעוד קצב הכתיבה הגיע ל-730Mbps. בסינולוג'י טוענים ש-BeeDrive יכול לעמוד בנפילה מגובה של 2 מטר אך באותיות הקטנות מציינים כי הוא נבדק בנפילה על רצפת בטון מכוסה בשטיח. אין כאן תקן עמידות רשמי כלשהו למים ואבק אבל הפלסטיקה של המארז נראית איכותית למדי כמו גם איכות ההרכבה. הוא ככל הנראה ישרוד טלטולים בתוך התיק אבל לא הייתי מאתגר אותו בפעילויות אקסטרים או הטחות אסרטיביות לרצפה תוך כדי קריאות "יאסו!".


Synology BeeDrive (צילום: גד גניר)



עקרונית, בפעם הראשונה שתחברו אותו למחשב, הוא יזוהה ככונן חיצוני סטנדרטי לכל דבר וניתן להשתמש בו כך גם בהמשך. הקובץ היחיד שיש שיש בכונן הוא קובץ ההתקנה של האפליקציה של BeeDrive למחשבי PC. לפני שנמשיך במסע, בנקודה זו אני נאלץ להיפרד ממשתמשי מחשבי מק, סינולוג'י טרם בנתה אפליקציה עבורכם. כנ"ל אגב גם לגבי משתמשי Ubuntu ו-ChromeOS אם יש כאלו בין קוראיי. זה לא שלא תוכלו לעשות שימוש ב-BeeDrive ככונן SSD סטנדרטי לכל דבר, אבל לא תוכלו לגשת לאפשרויות המתקדמות שלו. 


בשלב הראשון של ההתקנה תתבקשו להזין את פרטי הכניסה (או ליצור משתמש חדש). לבחירתכם, אם יש לכם כזה, תוכלו להכנס באמצעות שם המשתמש והסיסמה שלכם של סינולוג'י. לחילופין, תוכלו גם להכנס באמצעות חשבון גוגל או חשבון אפל. להתחברות באמצעות חשבון סינולוג'י אין שום ערך מוסף במקרה הזה. למעשה, לא מצאתי שום חיבור ייחודי של המוצר הזה לשירותים או מוצרים אחרים שהחברה מציעה.


Synology BeeDrive (צילום: גד גניר)

Synology BeeDrive (צילום: גד גניר)



כאמור, BeeDrive יודע לעשות שלושה דברים עיקריים. הראשון, גיבוי גיבוי מחשב שלם, יוצר גיבוי בתוך BeeLink של תיקיות המסמכים, תמונות, מוזיקה, סרטים, הורדות ושולחן העבודה. לחילופין, אם אין לכם צורך בגיבוי מלא, תוכלו לבחור לא לגבות חלק מהתיקיות האלו. הגיבוי יתבצע באופן אוטומטי בכל פעם שתחברו את BeeDrive למחשב מבלי שתצטרכו לבצע פעולה כלשהי מלבד לוודא שהאפליקציה של BeeDrive אכן פועלת. 








הפעולה השניה היא גיבוי של תיקיות ספציפיות: באפשרותכם לבחור תיקיה במחשב או לתת ל-BeeDrive ליצור תיקיות תאומות על המחשב שלכם ובכונן הגיבוי. באופן הזה, כל קובץ שתוסיפו או תמחקו מהתיקיה על המחשב, יתווסף או יימחק ממנה על כונן הגיבוי. זו פעולה שמתאימה יותר למי שעובד על מחשב נפרד בעבודה ובבית ומעוניין לשמור על הקבצים מסונכרנים. גם כאן, לא נדרשת מכם פעולה ידנית כלשהי.


הפעולה השלישית היא גיבוי תמונות מהסמארטפון שלכם: מתקינים את האפליקציה על הסמארטפון, מפעילים את גיבוי התמונות ומרגע זה עותק שלהן נשמר על ה-BeeDrive שלכם. למשתמשי אייפון ישנה האפשרות לבחור האם הם מעוניינים בגיבוי תמונות בפורמט המקורי, כלומר קבצי HEIC ,או ש-BeeDrive ימיר אותם לפורמט הנפוץ יותר, JPG או אפילו ייצור גיבוי בשני סוגי הקבצים אם אתם לא חשים בצפיפות מסוימת בכונן. זה עובד מעולה ומאפשר גישה נוחה ומהירה לתמונות שצילמתם. בניגוד לגיבוי מחשב וגיבוי תיקיה, כדי שהקסם של גיבוי התמונות יעבוד, המחשב והסמארטפון חייבים מן הסתם להיות מחוברים לרשת. מה בכל זאת חסר? הגיבוי בסמארטפונים הוא אך ורק לספריית התמונות. את ספריית ההורדות למשל בסמארטפון לא תוכלו לגבות עם BeeDrive וחבל. מה שכן, סינולוג'י מציעה פיצ'ר חמוד בשם BeeDrop שבאורח פלא עושה משהו דומה למה ש-AirDrop במכשירי אפל עושה: ניתן להעביר קבצים ספציפיים מהסמארטפון לתיקיית BeeDrop בכונן דרך האפליקציה של הכונן. התהליך זריז מאוד (בכפוף, מן הסתם, לגודל הקובץ) ובסיומו נפתח על מסך המחשב חלון עם התיקיה והקובץ בתוכה. התכונה הזאת עובדת בצורה זהה גם במכשירי אייפון וגם במכשירי אנדרואיד, למקרה שתהיתם. הדבר היחיד שהייתי משפר כאן הוא להוסיף את אפליקציית BeeDrive לתפריטי השיתוף של iOS ואנדרואיד (בדומה לאיך שזה ב-AirDrop של אפל) במקום לבצע את הפעולה דרך האפליקציה של BeeDrive.






הגישה אל הקבצים מתבצעת דרך מנהל הקבצים של Windows 11. האפליקציה של BeeDrive משמשת בעיקר לשינוי הגדרות הגיבוי: גיבוי חד כיווני או דו כיווני, חסימת גיבוי של קבצים ברף משקל מסוים או פורמט ספציפי, גישה לגרסאות קודמות של קבצים (ניתן לגבות עד חמש גרסאות אחורה) וכמובן שליטה על איזה תיקיות יגובו. האפליקציה לא מציעה נעילה של הכונן או של תיקיות בתוכו אבל אם הנושא קריטי בשבילכם, ניתן להגדיר עבורו נעילת Bitlocker דרך מערכת ההפעלה.


(+)
  • קומפקטי וקליל
  • גישה נוחה ופשוטה לקבצים דרך סייר הקבצים של Windows
  • גיבוי קבוע ואוטומטי לחלוטין לאחר ההגדרה הראשונית
(-)
  • תומך רק ב-Windows נכון לרגע זה
  • הייתי רגוע יותר אם הקייס היה משוריין יותר ומגיע עם תקן עמידות רשמי
  • פונקציית ה-BeeDrop היתה נחמדה אפילו יותר אם היתה מופיעה בתפריטי השיתוף בסמארטפונים

את BeeDrive בגרסת ה-2 טרה לא תוכלו להזמין ישירות מאתר החברה לישראל, אבל כן תוכלו להזמין מחו"ל דרך אמזון. המחיר, לאחר עלויות משלוח ומיסים עומד על כ-830 ש"ח. זה יקר יותר ממחירם של כוננים אחרים בשוק (בהשוואה למחירים בחו"ל. בהשוואה לכוננים בארץ הפער במחיר קטן יותר עד לא קיים) אבל סינולוג'י לא מתחרה בכונני SSD רגילים. היא מוכרת כאן חומרה ותוכנה שאמורים לעשות את החיים קלים יותר למי שמעוניין בגיבוי המידע שלו באופן קבוע מבלי להתעסק בזה יותר מדי, ועל הדרך מציעה עוד כמה פיצ'רים חביבים ושימושיים כמו העברה מהירה ואלחוטית של קבצים למחשב, וגיבוי תמונות מהטלפון. מארז משוריין יותר, תמיכה בעוד מערכות הפעלה ונוכחות בתפריטי השיתוף במערכות ההפעלה השונות יהפכו את המוצר המצוין הזה למושלם.


3 תגובות

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. אגב סינולוג'י, אני ממליץ לך לבדוק את אתר XPENOLOGY שם מאפשרים לך להריץ את תוכנות ומערכת ההפעלה של SYNOLOGY (שמבוססת על קוד חופשי של לינוקס) על חומרה רגילה של PC. בניתי ככה שרת NAS ביתי והוא עובד מצוין.
    https://xpenology.com/forum

    השבמחק
  3. נשמע מוזר שאמור לשרוד נפילה של 2 מטר בלבד - SSD הוא מוצק ללא חלקים נעים; ניתן לזרוק מבניין ואם ינחת על דשא, לא ינזקר.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר