כזה ניסיתי: Sonos Move 2

ה-Move הראשון היה רמקול חריג בקטלוג הרמקולים החכמים של סונוס. החברה שהתמקדה עד לאותה נקודה ברמקולים חכמים ביתיים נייחים ובחויית המולטי רום, הוסיפה לקטלוג שלה ב-2019 רמקול שתוכלו לקחת איתכם מחדר לחדר, ואפילו לצאת איתו, מגבולות הבית. ה-Move 2 שהוכרז בספטמבר השנה, בדיוק ארבע שנים אחרי קודמו, מגיע בעיצוב ובממדים כמעט זהים אבל מציג שיפור על פני קודמו בכל תחום. כמעט.

Sonos Move 2 (צילום: גד גניר)


את תצורת המונו של Move הראשון שכלל וופר אחד וטוויטר אחד מחליפה כעת תצורת סטריאו: ל-Move 2 וופר בודד ושני טוויטרים, שלושתם מחוברים למגברי Class D. הטוויטרים מורכבים בחזית הרמקול בזוית מסויימת זה מזה כדי לאפשר צליל סטריאופוני פתוח יותר. אין פה במת צליל שיכולה להתחרות בסאונד בר, אבל הצליל בהחלט פתוח ורחב יותר ממה שהיה ב-Move הראשון והפרדת הצלילים טובה יותר ,תוך שמירה על עוצמת השמע המכובדת של הדגם הקודם. כמו ב-Move הראשון, הגדרת ברירת המחדל ה"מאוזנת" לפי סונוס, היתה אגרסיבית מדי בבאסים ובלעה חלק מצלילי טווח הביניים והטווחים הגבוהים. הבשורות הטובות הן שלא מדובר במצב בלתי הפיך: הורדת רמה אחת של באס והגבהה בשתי רמות של Treble בהגדרות הסאונד של הרמקול באפליקציה עשתה את העבודה וסיפקה את הסאונד המצוין שהתרגלתי לקבל מסונוס: מפורט, מדויק ומחוזק בבאסים במידה הנכונה. לרמקולים של סונוס ישנה יכולת להתאים את הסאונד שלהם לחלל שבו הם נמצאים, טכנולוגיה שנקראת Trueplay. במוצרי עבר של החברה נדרש מכשיר של אפל על מנת לבצע את תהליך ההתאמה, אבל החל מ-Move הקודם, הרמקולים החדשים של החברה מצוידים במערך מיקרופונים שמאפשר להם לבצע את ההתאמה הזאת באופן עצמאי וכך זה גם כאן.


במבט ראשון קשה להבחין בהבדלים ויזואליים משמעותיים בין Move הראשון לנוכחי: עדיין מדובר בגוף גלילי אליפטי עם שקע בחלקו האחורי שמאפשר נשיאה נוחה שלו ממקום למקום. עיקר השינויים הם בחלק העליון. מהבחינה הזאת מיישר Move 2 קו עם אופן סידור הפקדים ש-Ssonos  הציגה כבר ב-Era100: פקדי מגע שמאפשרים עצירה/הפעלה של הנגינה, ודילוג קדימה או אחורה של שיר, ומעליהם "תעלה", מעין פס מגע שקוע שהחלקת האצבע עליו מנמיכה או מגבירה את עוצמת השמע. משהו שחסר לי כאן וקיים ברמקולים אחרים כמו Bose Home Speaker 500 ו- Audio Pro ADDONC10 MK II הוא לחצני קיצורי דרך בהתאמה אישית, למי שרוצה גישה זריזה ישירות מהרמקול לפלייליסט ספציפי או תחנת רדיו מועדפת.




Sonos Move 2 (צילום: גד גניר)

Sonos Move 2 (צילום: גד גניר)

החלק השקוע האחורי כולל את לחצן המעבר בין Bluetooth ל-WiFi, לחצן הפעלה וכיבוי, ומפסק להפעלה וכיבוי של המיקרופון. בסיס הרמקול כולל שקע USB Type C, ומתחתיו, קרוב לתחתית הרמקול, המגעים לטעינה בתחנת העגינה של הרמקול. תקן העמידות במים עודכן קלות, IP56 במקום IP55. זה לא רמקול מוקשח, הוא לא יעמוד במכות, נפילות על הרצפה או צלילות לבריכה אבל ממטרות וגשם מתון לא יזיזו לו.


Sonos Move 2 (צילום: גד גניר)

Sonos Move 2 (צילום: גד גניר)



כאמור וכמשתמע משמו, מדובר ברמקול שאמור לזוז ממקום למקום. בתוך הבית הוא פועל בתוך הרשת הביתית, אבל למקרה שתרצו לקחת אותו איתכם החוצה מחוץ לטווח הכיסוי של הרשת, סונוס שילבה כאן קישורית בלוטות'. לאחר שתבצעו התאמה בין הטלפון לרמקול, המעבר מרשת אלחוטית לבלוטות' מתבצע, מילולית, בלחיצת כפתור: לוחצים על כפתור הבלוטות' בחלקו האחורי, השמע נקטע לשניה ואז חוזר, הפעם בחיבור בלוטות' בין הטלפון לרמקול. המעבר חזרה, בגלל שכרוך בחיבור מחדש לרשת ה-WiFi ובבחירת הרמקול באפליקציה דרכה אתם מאזינים הוא קצת פחות זריז, אבל עדיין קליל ופשוט. מעבר לבלוטות', ניתן לחבר אל הרמקול, דרך כניסת ה-USB Type C בחלקו האחורי, מכשירי אודיו אחרים באופן ישיר. החלק המבאס בסיפור הוא שזה חייב להיות הכבל המקורי של סונוס, מתאם מ-USB Type C ל-3.5 מ"מ (מהסוג שהיו מצרפים פעם לסמארטפונים) שאינו מצורף לאריזה אך נמכר ע"י היבואנית הרשמית באג בלא פחות מ-119 ש"ח. למקרה שתהיתם, ניסיתי לחבר מתאמים איכותיים בעלי פונקציונליות זהה לרמקול, אבל הוא לא זיהה אותם ומוכן לעבוד רק עם המתאם המקורי של סונוס.


Sonos Move 2 (צילום: גד גניר)

Sonos Move 2 (צילום: גד גניר)



בגזרת התוכנה אין שינויים מהותיים: האפליקציה עדיין מאפשרת שליטה ברמקול כמו גם ברמקולים אחרים בבית, לייצר קבוצות רמקולים, ליצור קיצורי דרך לתחנות רדיו ופלייליסטים באפליקציה. מה שבכל זאת השתנה, השתנה לרעה: בינואר 2020 סונוס תבעה את גוגל על שימוש בפטנטים של החברה ללא אישור. בעוד מוצרי עבר של החברה כמו Beam והדור השני שלו, וגם Move הראשון הציעו תמיכה בגוגל אסיסטנט, הרמקולים החדשים יותר של החברה הפסיקו לכלול את התמיכה הזאת, מה שהשאיר את המשתמשים לבחור בין Alexa לשליטה הקולית של סונוס עצמה, בקולו של ג'יאנקארלו אספסיטו, "גאס פרינג'" הבלתי נשכח מ"שובר שורות" ו"סמוך על סול". עם כל החיבה שיש לי לאדם ולדמות, גוגל אסיסטנט יותר ורסטילי ושימושי עבורי. מעבר לכך השליטה הקולית של סונוס לא עובדת עם כל שירותי הזרמת המוזיקה. אם אתם משתמשים ב-Youtube Music למשל, לא תוכלו לבקש מאספסיטו לנגן עבורכם שירים.


שדרוג משמעותי נוסף ב-Move 2 הוא הסוללה שכעת מספיקה לפי הצהרת היצרן ל-24 שעות נגינה, יותר מכפליים הזמן שהספיקה הסוללה הקודמת. בבדיקה שלי היא הגיעה במצטבר ל-20 שעות שזה גם מרשים מאוד. את Move 2 תוכלו לטעון באמצעות תחנת העגינה שלו או באמצעות חיבור לשקע ה-USB Type C שלו. שקע ה-USB Type C אגב יודע גם לתת: אם תחברו אליו את הטלפון שלכם, ה-Move 2 יטען אותו. הספק הטעינה לא גבוה, 7.5W, כך שטעינה מלאה תימשך זמן רב, אבל זה נחמד שיש את האפשרות הזאת. לפני שנתיים סונוס החלה להציע סט להחלפה עצמאית של הסוללה המובנית ב-Move הראשון, וכעת היא מציעה ערכה דומה עבור ה-Move 2. הסט הזה עדיין לא נמכר בארץ אבל בעוד כמה שנים כשהסוללה תאבד מכוחה, נחמד לדעת שישנה אפשרות מסודרת ורשמית לתקן את זה.



(+)
  • סאונד איכותי ועוצמתי
  • מעבר מהיר וקליל בין בלוטות' לחיבור רשת
  • סוללה חזקה

(-)
  • אין תמיכה בגוגל אסיסטנט
  • המתאם לחיבור ישיר של מוצרי אודיו חיצוניים הוא בתוספת תשלום
  • אין על הרמקול עצמו פקדי קיצורי דרך לפלייליסטים ותחנות רדיו

יותר מלהיות ממשיך דרכו של ה-Move הראשון, Sonos Move 2 הוא למעשה גרסה ניידת של  Era 100 של החברה: רמקול איכותי מאוד, עם סאונד סטריאופוני ועוצמתי, נוח מאוד לשימוש, עם תמיכה גם בבלוטות' וגם בהזרמת מוזיקה מהרשת, ואפילו חיבור קוי ישיר (בתוספת תשלום). אפילו את החסרון העיקרי, העדר תמיכה ב-Google Assistant ייבא מאחיו הנייח לקטלוג. את כל אלו הוא מביא בתצורה שתאפשר לכם להנות ממנו גם בבית וגם מחוצה לו. הניידות הזאת מגיעה עם תג מחיר נכבד: 1999 ש"ח ברשת באג, היבואנית הרשמית של סונוס. בסופו של דבר, אם אתם מסוגלים לחיות בשלום בלי גוגל אסיסטנט, Move 2 הוא רמקול חכם נהדר שמציג שילוב מצוין של הטוב מכל העולמות, גם של רמקולים חכמים וגם של רמקולי Bluetooth.



2 תגובות

  1. כמה יציב ה-BT? יש לי נסיון רע עם ה- Sonos Roam, שהוא רמקול שבנוי ונשמע מעולה, אבל ה-BT שלו אחת לכמה זמן מתנתק מהמחשב ומחייב רסט וצימוד מחדש. ראיתי שזו בעיה מוכרת שסונוס לא ממש ידעו לפתור.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא נתקלתי בבעיות בלוטות' לא ב-Move 2 וגם לא ב-Roam. מצד שני, לא ניסיתי לחבר אותו למחשב, רק לסמארטפון. הבעיה היחידה שנתקלתי בה ב-Roam בהקשר הזה היא שקשה לעבור בין המצבים, אבל מרגע שהתחבר, לא חויתי ניתוקים.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר