כזה ניסיתי: Roborock Q Revo

שתי אסכולות עיקריות שולטות בעולם השואבים הרובוטים השוטפים: האסכולה הותיקה יותר היא של רובוטים המצוידים במיכל מים, שמטפטף אותם בצורה מדודה לתוך מטלית ומנגב באופן הזה את הרצפות במקביל לשאיבה. האסכולה השניה היא של רובוטים ללא מיכל מים מובנה, אבל עם מברשות מופ שסופגות כמות גדולה של מים בתחנת העגינה ומקרצפות את הרצפה עד שהן מתייבשות והרובוט חוזר לתחנת העגינה לספיגת מים נוספת. קטלוג השואבים הרובוטיים של רובורוק מתבסס בעיקר על האסכולה הותיקה יותר אבל עם טוויסט: הרובוטים השוטפים של היצרנית הסינית, כולל דגמי הדגל של החברה, מצוידים במערכת שמרטיטה את המטלית ובמקום סתם לנגב, היא ממש מקרצפת את הרצפה. 

Roborock Q Revo (צילום: גד גניר)


ביוני האחרון החליטו ברובורוק לתת צ'אנס לאסכולת המופ, והשיקו את Q Revo, היחיד בקטלוג המוצרים של החברה שעובד בשיטה הזאת. מדובר בשואב רובוטי שוטף אוטונומי לחלוטין: הוא עושה רצפות ושטיחים באותו סבב. ובסיום הפעולה הוא מרוקן בעצמו את המים המלוכלכים והאבק בתחנת העגינה וכמובן מנקה ומייבש את מברשות המופ. לא מדובר בדגם הדגל של החברה, ובהתאם לכך הוא מתומחר גם באופן קצת יותר נגיש.


Q Revo מתחיל את פעולתו בהרטבת מברשות המופ למשך שניות אחדות שלאחריהן הוא יוצא לדרך. את ניקוי האבק מבצע השואב באמצעות מברשת צד מסתובבת בצד ימין ומברשת ראשית. המברשת הראשית, כמו בשואבים רובוטים מודרניים אחרים עשויה גומי כדי למנוע הסתבכות שערות בתוכה וחובטת ברצפה ובשטיחים כדי להרים חלקיקי אבק ולכלוך בצורה יעילה יותר. למרות שבקטלוג החברה הוא ממותג כשואב ברמת ביניים, מדובר בשואב חזק, עם כוח יניקה של 5500pa, הנתון הגבוה ביותר בשואב שיצא לי לבדוק עד כה. מאחורי המברשת ממוקמות שתי רפידות המופ המסתובבות במהירות של 200 סל"ד. בניגוד לשואבים רובוטיים ותיקים יותר שעשו שימוש במופ, שדרשו את פירוק הרפידות למי שהיה מעוניין בשאיבת שטיחים, Q Revo מבצע פעולה משולבת באותה ריצה, ויודע להחליף בין מצב מופ לשאיבה בלבד באופן עצמאי בהתאם למשטח שעליו הוא עובר באותו רגע. מעבר לכך, כדי למנוע נזק לשטיחים עדינים, רפידות המופ מפסיקות את פעולתן ברגע שהשואב מזהה שהוא על שטיח, ואף מתרוממות לגובה של 7 מ"מ כדי לצמצם את המגע עם השטיח.


Roborock Q Revo (צילום: גד גניר)

בכל הקשור לפעולת הניקוי עצמה, Q Revo מעולה. השאיבה העוצמתית מנקה היטב שטיחים, ורפידות המופ מקרצפות ביסודיות את הרצפה ומשאירות אותה נקייה ונטולת כתמים. עלים זעירים כתמי בוץ ורטיבות מהגשמים האחרונים, כמו גם דיונות זעירות שיובאו היישר מארז החול בגן, לא עשו על Q Revo רושם ונעלמו במעבר ראשון מבלי להשאיר זכר. האפליקציה מאפשרת לבחור בין ארבע רמות שונות של שאיבה וארבע דרגות שונות של כמות השימוש במים. 


כמו תמיד, מדובר באיזון עדין שיש לו השלכות: בחירה ברמת הרטיבות הגבוהה ביותר תדרוש יותר חזרות אל תחנת העגינה לספיגה נוספת של מים וניקוי הרפידות. בחירה בעוצמת השאיבה החזקה ביותר תצרוך יותר סוללה. שילוב בין השניים אומר שבבית גדול יחסית, ייתכן ש- Q Revo לא יצליח לסיים את הסבב לפני שהסוללה שלו תתרוקן. את דירת חמש החדרים הממוצעת שלי הוא הצליח לסיים ללא צורך בטעינה נוספת כשהוא מוגדר על רמות הרטיבות ועוצמת השאיבה כמעט הכי גבוהות. 


Roborock Q Revo (צילום: גד גניר)


Roborock Q Revo (צילום: גד גניר)




כרגיל אצל Roborock, יכולות המיפוי והתמרון של השואב מעולות: הוא סורק באמצעות לייזר את האיזור ובונה לעצמו מפה של הדירה בשאיבה הראשונה. לאחר מכן הוא כבר יודע לחלק את הדירה לחדרים בעצמו, ואז ניתן לשלוח אותו לפעולות ניקיון של חדרים ספציפיים ואף לבחור בהגדרות ניקוי שונות לכל חדר או לקבוע לאן השואב לא ייכנס. אחת הפשרות שנעשו כאן היא בכל הקשור לטכנולוגיית זיהוי המכשולים: במקום מערך המצלמות שמאפיין את דגמי הדגל של החברה כמו S6 MaxV, הסתפקה כאן רובורוק בחיישני "Reactive Tech", חיישני אינפרא אדום בסיסיים יותר שעוזרים לו להימנע ממכשולים גדולים וברורים. מה לגבי מוקשים קטנים יותר כמו שרוכי נעליים, כבלים שזרוקים על הרצפה, או גרביים קטנות? אותם Q Revo ישאב בשמחה גם אם זה יגרום לו להיתקע באמצע הדרך, לכן מומלץ בחום לעשות סדר מינימלי בבית לפני הפעלת השואב. 






תכנון המסלול שלו מצוין ומכסה בצורה אופטימלית את החדרים, אם כי כמו בכל השואבים המבוססים על רפידות מופ, יש אזורים שנשארים יבשים: רפידות המופ ממוקמות במרכז החלק התחתון של השואב, אבל קוטר גוף השואב רחב יותר בכמה ס"מ מכל צד, מה שלא מאפשר לרפידות להגיע ממש עד הקצה, ומשאיר אזורים יבשים בשולי החדר. יכולת התמרון של Q Revo מעולה: הוא לא חושש להיכנס בין רגלי כסאות (בתנאי שהמפתח רחב מספיק בשביל שיוכל להיכנס), ועולה בלי בעיה גם על שטיחי שאגי גבוהים.


בסיום פעולת השאיבה חוזר השואב לתחנת העגינה, שם מתבצעות שלוש פעולות. הפעולה הראשונה היא שאיבה של האבק מהמיכל הפנימי של השואב אל תוך שקית איסוף בתחנת העגינה, פעולה רועשת למדי שלמרבה השמחה נמשכת רק שניות בודדות. נפח השקית הוא 2.7 ליטר שזה המון, וזה אומר שיחלפו שבועות של שימוש יומיומי לפני שתצטרכו לרוקן את השקית. הפעולה הבאה היא ניקוי יסודי של רפידות המופ וניקוז המים מהתהליך אל תוך מיכל המים המלוכלכים. הפעולה השלישית היא ייבוש הרפידות באויר חם בטמפרטורה של 45 מעלות למניעת היווצרות בקטריות וריח רע. הפעולה הזאת נמשכת כמה שעות ובמהלכה בוקע מהשואב רעש שמזכיר מאווררים של מחשב נייח אז אם אתם רגישים לרעש לבן, קחו זאת בחשבון כשאתם מחליטים באיזה חדר להציב את תחנת העגינה. עוד משהו בהקשר הזה שקצת הפריע לי: שואבים רובוטיים שוטפים עם תחנת עגינה הם מוצר שתופס נדל"ן בבית ולרוב ממקמים אותם בסלון. היצרניות שמודעות לכך, משתדלות לעצב את השואב ותחנת העגינה שלו באופן אסתטי. במקרה של Q Revo נראה שהשתדלו פחות. החלק העליון של תחנת העגינה חושף את מיכלי המים, והעיצוב באופן כללי לא אלגנטי, אם כי לפחות איכות הבניה טובה.


Roborock Q Revo (צילום: גד גניר)


האפליקציה של רובורוק נהדרת, הן מבחינת עיצוב והן מבחינת פונקציונליות: היא לא רק מאפשרת לקבוע תזמון לתחילת השאיבה: ניתן לקבוע תזמונים לשליחת השואב לחדרים מסוימים ולכל חדר בנפרד לקבוע הגדרות עוצמה לשואב ומידת רטיבות. מעבר לכך, ניתן לייצר תכנית עבודה ספציפיות, נניח לניקוי איזור המטבח, ולהפעיל אותן באופן זריז היישר ממסך הבית. גדול עליכם המאמץ של להכנס לאפליקציה? תוכלו לחבר את השואב לגוגל אסיסטנט ולבקש ממנו לשלוח את השואב לנקות את כל הבית או חדרים ספציפיים. בדומה למוצרים אחרים של החברה, גם Q Revo יודע לספק חיוויים קוליים בשפה העברית, שזה נחמד עד שבשלב מסוים זה הופך לחפירות שאף אחד לא באמת מעוניין בהן אם כי ניתן לבטל את החיוויים האלו בכל שלב שתרצו דרך האפליקציה. 


ל-Q Revo סוללה שאמורה להספיק לכ-180 דקות של שימוש רצוף. אין לנתון הזה משמעות כי הוא משתנה בהתאם לצורת הבית, לכמות הפעמים שהשואב נדרש לחזור לתחנת העגינה, לעוצמת השאיבה ולעוד המון גורמים אחרים. כאמור, את הבית שלי על חמשת חדריו הוא הצליח לסיים ללא הפסקות טעינה, עם כ-40 אחוז סוללה שזה יפה מאוד.


(+)
  • פעולת ניקוי יסודית ואפקטיבית
  • אוטונומי לחלוטין
  • זול מהנהוג ברמתו
(-)
  • יכולת זיהוי המכשולים שלו בסיסית בלבד
  • רפידות המופ לא מסוגלות להגיע לשולי החדר
  • היו יכולים להשקיע יותר בחיצוניות


הניסיון הראשון של רובורוק עם רובוט שוטף עם רפידות מופ מסתובבות מוצלח מאוד ולמרות שלא מדובר באחד מדגמי הדגל של החברה, הפשרות שנעשו כאן בהחלט נסלחות. רשת באג, היבואנית הרשמית, מוכרת את Roborock ב-3799 ש"ח, מחיר שעדיין לא הופך את התענוג של רובוט שואב שוטף לעממי במיוחד, אבל זה משמעותית יותר זול מרובוטים אחרים מהסוג הזה שבדקתי עד כה, והוא לא נופל מהם בשום צורה. 

2 תגובות

  1. בבית עם כלבים קטנים - האם זה בעצם יעשה את העבודה לאורך זמן? מה האקססוריז שצריך להחליף לו? כל כמה זמן?

    השבמחק
  2. תודה על סריקה נרחבת. לדעתי יש לך טעות - שטיפת הרפידות לא אורכת שעות, להבנתי, זה לוקח דקות לכל היותר. ובעיני העיצוב אלגנטי ויפה. ענין של טעם.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר