כזאת ניסיתי: Logitech MX Brio

חמש שנים אחורה, מותג שהיה מציע לי לסקור מצלמת רשת היה זוכה במקרה הטוב להתעלמות. מגיפה עולמית ומלחמה נוראית הפכו את העבודה מהבית לנפוצה יותר והבהירו שמוקדם להספיד את הקטגוריה. בחודש שעבר השיקה לוג'יטק את מצלמת הרשת המתקדמת ביותר שלה, MX Brio, לראשונה תחת סדרת MX, סדרת הפרימיום שלה למנהלים שכוללת מוצרי דגל כמו MX Master 3S, ו-MX Mechanical. מי צריך ומה אפשר לעשות עם מצלמת רשת שעולה כמעט 1000 ש"ח?

Logitech MX Brio (צילום: גד גניר)


ה-MX Brio היא מצלמת רשת שמסוגלת לצלם ברזולוציית 4K בקצב פריימים של 30FPS או 1080P בקצב של 60FPS. היא עושה שימוש בחיישן Stravis מתקדם של סוני שמבטיח רגישות גבוהה במיוחד לתאורה באורכי גל שאינם נראים לעין האנושית (בסוני קוראים לזה NIR, ראשי תיבות של Near Infrared) מה שמייצר תמונה טבעית גם בתנאי תאורה לא אידיאליים. איך כל זה מתורגם לביצועים בפועל? אני לא נוהג להשתמש במילה הזאת בביקורות, אבל איכות התמונה די מדהימה. MX Brio לא מצלמת וידאו כמו מצלמת רשת, היא מצלמת כמו מצלמת וידאו איכותית. בעוד שלשיחות זום וגוגל מיט, רזולוציית ה-4K פחות רלוונטית, מבחינת ביצועים בתאורת חדר סטנדרטית או פחות מזה, מקבלים איכות תמונה שלא יצא לי לראות אי פעם במצלמת רשת. התמונה חדה, נקייה מרעש דיגיטלי, עם גוונים טבעיים וריאליסטיים, ומוארת כהלכה. בהתאם למצלמה שמיועדת לצלם בעיקר פנים (בין אם אתם משתמשים בה לשיחות זום, או שאתם סטרימרים), בלוג'יטק עמלו מנגנון שיפור תמונה שעושה שימוש ב-AI כדי להשיג תמונה מפורטת ומותאמת לפרצופים, כמו גם להתמודד עם אתגרי תאורה כמו חלון פתוח באור יום מאחורי המשתמש. בעוד שהופתעתי לטובה בצילומים בחדר שמקור התאורה היחיד בו היה מסך המחשב שלי, המצלמה התמודדה פחות טוב ממה שציפיתי כשניסיתי אותה כשמאחורי חלון עם תריסים פתוחים בצהרי היום, אם כי מצלמות אחרות כנראה היו מגיעות לתוצאות אף פחות מרשימות.






המצלמה נשלטת ע"י אפליקציית שליטה של לוג'יטק, +Options, אשר מספקת ל-MX Brio מגוון מסחרר של אפשרויות התאמה אישית לתמונה: ניתן לשלוט על רמות הבהירות, ניגודיות, טמפרטורת הצבע, איזון לובן תאורה, רוויית צבע וחדות. כמו כן, ניתן לשלוט על אופן החשיפה (ידני או אוטומטי) ועל רמת פיצוי החשיפה, הפעלה של מצב HDR וגם שליטה על מצב הפוקוס (ידני או אוטומטי). המצלמה מאפשרת גם לבחור בין שלוש זויות צילום: 65, 78 או זוית רחבה של 90 מעלות אם אתם רוצים לשתף את הצד השני בשיחה בקצת יותר ממה שקורה סביבכם, ואף זום דיגיטלי אם תרצו מסיבותכם לעשות תקריב על הפנים שלכם. אם אתם גיימרים שעושים שימוש באביזרי גיימינג אחרים של לוג'יטק, תשמחו לשמוע שגם תוכנת השליטה Logitech G Hub מספקת לכם גישה לכל האפשרויות הללו ואין הכרח להתקין את +Options בנוסף.

Logitech MX Brio (צילום: גד גניר)

Logitech MX Brio (צילום: גד גניר)

Logitech MX Brio (צילום: גד גניר)


ל-MX Brio תריס פרטיות פיזי. הוא נפתח ונסגר באמצעות סיבוב חוגה מסביב לעדשה ואם סגרתם אותו, שום האקר בעולם לא יצליח לחזות בזיו פניכם. מה שחסר כאן והיה בדגם הקודם משנת 2017 הוא חיישן אינפרא אדום שעושה שימוש בתכונת Windows Hello כדי לשחרר את המחשב מנעילה באמצעות זיהוי פנים. לא ברור מה חשבו בלוג'יטק כשהשמיטו את היכולת הזאת כשתכננו את MX Brio, אולי שמי שקונה מצלמה כזאת במחיר כזה, ממילא משתמש במחשב נייד שמצויד כבר במצלמה עם חיישן אינפרא אדום אבל זה עדיין משאיר את משתמשי המחשבים השולחניים ומשתמשי מחשבי גיימינג (שלרוב כוללים מצלמת רשת בסיסית יחסית) ללא פתרון לזיהוי פנים וחבל. למצלמה שני מיקרופונים מובנים לביטול רעשי רקע שעושים עבודה מצוינת: הצד השני בשיחה התרשם מאיכות הצליל כמו גם מביטול רעשי הרקע שכללו מאוורר לא שקט במיוחד של מחשב נייד, מאוורר תקרה פועל וקולות אקראיים מהרחוב שבקושי, אם בכלל, נשמעו במהלך השיחה.

Logitech MX Brio (צילום: גד גניר)


ה-MX Brio מעוצבת כמעין גליל מתכתי עם עדשה גדולה במרכז הדופן שלו. היא מגיעה עם מתקן הצבה מתכוונן עם פס דביק לקיבוע על מסך מחשב. החלק שלעיו יושבת המצלמה מסוגל להתקפל קדימה כדי לאפשר צילום אנכי באמצעות המצלמה. רוצים לתמרן עם המצלמה אפילו יותר? מגנט חזק מחזיק את המצלמה במקומה אבל ניתן לנתק אותה משם ולשוטט איתה לכל מקום שתרצו בתנאי שהכבל עדיין מחובר למחשב. בתחתית המגנט ישנה הברגת חצובה סטנדרטית למי שלא מעוניין למקם אותה מעל המסך.

(+)

  • איכות צילום מדהימה
  • הקלטת קול מצוינת
  • מגוון אפשרויות להתאמה אישית של התמונה
(-)
  • אין בה חיישן אינפרה אדום מובנה לזיהוי פנים עבור Windows Hello
  • יקרה מאוד

Logitech MX Brio צפויה להגיע לחנויות בתקופה הקרובה ולעלות כ-990 ש”ח. במחיר כזה היא פונה בעיקר לסטרימרים ויוצרי תוכן שעבורם מדובר בכלי עבודה שימושי עם יכולות כמו הטיה קדימה, שינויי זוית צילום והתאמה אישית מאוד מתקדמת של התמונה, אך היא גם יכולה להתאים להוא מהמשרד שממש רוצה להראות טוב בשיחות זום ומוכן לשלם על כך. הייתי מבסוט ממנה יותר אם לוג'יטק לא היתה מוותרת על חיישן האינפרא אדום, אבל איכות התמונה והאפשרויות המיוחדות שהיא מציעה בהחלט הולמות מצלמה ברמת המחיר הזאת. 

2 תגובות

  1. יכול לשמש גם להקלטת פודקאסטים מרחוק (עבור אורחים )

    השבמחק
  2. האם אפשר להשתמש בה גם לתצלום אנכי? כלומר, האם היא תוכל לעזור לי להכין סרטוני פורטרייט במקום מצלמה אחרת יקרה או אייפון?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר