כזה ניסיתי: Logitech MX Master 3S

לצד MX Mechanical, הכריזה לוג'יטק במאי האחרון גם על MX Master 3S, גרסה עדכנית לעכבר הדגל שלה מלפני שלוש שנים. הבשורות העיקריות שהגרסה החדשה מביאה איתה הם בעיקר הפיכתו לעכבר שקט, בדומה למוצרים אחרים של החברה כמו M330 Silent Plus, ו-MK295, ורזולוציה משודרגת. האם זה מספיק כדי להשאיר את העכבר המתקדם ביותר של לוג'יטק עדיין רלוונטי עד לדור הבא?

Logitech MX Master 3S (צילום: גד גניר)



קשה עד בלתי אפשרי להבחין בהבדלים חיצוניים בין MX Master 3S לקודמו. העיצוב, מיקום הכפתורים, הממדים החיצוניים והמשקל נשארו זהים לאלו של הדגם הקודם ולמעשה ההבדל היחיד בין השניים הוא צבע העכבר שהפך למעט בהיר יותר. סביר להניח שההחלטה לא לגעת בעיצוב הונעה משיקולי תקציב, אבל גישת if it ain't broke, don't fix it בהחלט תופסת כאן: אני אמנם מעדיף באופן אישי עכברים אנכיים ועכברי Trackball, אבל העיצוב של MX Master 3S מצליח לשלב בין מראה חדשני ואלגנטי, לארגונומיה מוצלחת. האגודל מוצאת את מקומה בלי בעיה בצד, וההגבהה בחלקו העליון יוצרת זוית שמקלה את הלחץ על מפרק כף היד בשימוש ממושך. כיאה לעכבר מסדרת הפרימיום של החברה, גם איכות הבנייה והחומרים נשארו משובחים כשהיו, עם פלסטיקה נעימה מאוד למגע, ותחושה כללית של מוצר שלא יתפרק או יתרופף אחרי כמה שנים של שימוש. למעשה, הטענה היחידה שיש לי שקשורה לעיצוב היא העובדה שהוא אולי מושלם לימניים, אבל לא מותאם לשימוש בשום צורה ע"י שמאליים, ולוג'יטק גם לא מציעה גרסה של העכבר (או של דורותיו הקודמים) לשמאליים.


7 לחצנים מעטרים את גופו של MX Master 3S. לטענתה של לוג'יטק הלחצנים בעכבר החדש שקטים ב-90% לעומת הדור הקודם, מה שאמור להפוך את שכניכם למשרד לרגועים וחביבים יותר. הגלגלת, בדומה לדגמים קודמים פועלת בשני מצבים: גלילה מדורגת סטנדרטית או חלקה לחלוטין, כאשר המעבר בין המצבים מתבצע באמצעות כפתור הממוקם בסמוך לה. זוכרים את השלט של הכבלים כשרק הגיעו לארץ? זה שלחיצה רציפה על כפתור הזפזופ בו היתה מעבירה ערוצים במהירות? אז הגלגלת הזאת מסוגלת לטענת לוג'יטק לגלול אלף (!) שורות בשניה אם כי כמו בדהירה בין הערוצים בכבלים, לא ברור לי מי זקוק ליכולת הזאת. בדופן השמאלית של העכבר נמצאת גלגלת אופקית שהופתעתי לגלות עד כמה היא משדרגת את נוחות העבודה. היא פשוט מתאימה את עצמה לכל תוכנה בנפרד: בעבודה עם Word למשל, היא משמשת להתקרבות והתרחקות מהמסמך. ב-Excel היא משמשת לגלילה אופקית על גליון הנתונים, אבל מה ששבה את ליבי היא האפשרות לדלג באמצעותה בין טאבים פתוחים בדפדפן כרום. תענוג. מתחתיה ממוקמים לחצנים דקיקים המשמשים כברירת מחדל לניווט קדימה או אחורה בדפדפן, ובתחתית משענת האגודל, בקצה העכבר, ממוקם לחצן נסתר נוסף אשר מציג את כל האפליקציות הפתוחות. מיקומי הלחצנים וצורתם טובים בסה"כ. הייתי מעדיף את לחצני הניווט קדימה ואחורה מעט עבים יותר מאחר ולי אישית היה פחות נוח לכופף את האגודל תוך כדי עבודה כדי להגיע למצב לחיצה על כפתור החזרה לעמוד הקודם, אם כי ייתכן שאי הנוחות הזאת מכוונת על מנת למנוע לחיצות לא מכוונות.


Logitech MX Master 3S (צילום: גד גניר)



השדרוג המשמעותי הנוסף ב-MX Master 3S הוא המעבר מחיישן בעל רזולוציית 4K DPI ל-8K DPI. השדרוג המשמעותי כאן הוא עבור מי שעובד עם מסכים ברזולוציות גבוהות במיוחד וזקוק ליכולת להזיז את העכבר על פני המסך בדיוק המירבי. עבור כל השאר מדובר בשדרוג שלא יבוא באמת לידי ביטוי בשימוש יומיומי. כמו קודמיו, העכבר יודע לעבוד על מגוון סוגי משטחים בלי בעיה, לרבות זכוכית.


ל-MX Master 3S אפשרות להתחבר למחשבים באמצעות קישורית בלוטות' או באמצעות חיבור מאובטח ע"י מתאם אלחוטי (דונגל) Bolt הקנייני של לוג'יטק. המעבר לדונגל Bolt הוא שדרוג נוסף שכן הוא מציע טווח פעולה גדול יותר, פחות הפרעות בשידור וחיבור מאובטח יותר ביחס לדונגל הקודם של החברה, Unifying. העכבר מאפשר לכם לדלג בין שלושה מכשירים שונים בלחיצת כפתור, ובאמצעות תוכנת השליטה +Options, תוכלו גם להפעיל את Flow, היכולת לדלג בין שני מחשבים מחוברים אפילו בלי לחיצה על כפתור. סביב היכולות האלו יש לי ולמשתמשים אחרים בעכברי MX Master לדורותיהם שתי בקשות מאנשי העיצוב של לוג'יטק: הראשונה, עבור מי שמעדיף לעבוד עם Bolt, למצוא מקום בתוך העכבר לאחסן בו את הדונגל (כפי שזה ב-Signature M650 למשל) במקום להשאיר אותו מחובר למחשב חשוף לפגיעות או גרוע מכך זרוק איפשהו בתיק. הבקשה השניה היא להעביר את כפתור ההחלפה בין מכשירי מחוברים לחלק העליון של העכבר כדי לחסוך למשתמשים את הצורך להרים בכל פעם מחדש את העכבר.


Logitech MX Master 3S (צילום: גד גניר)

Logitech MX Master 3S (צילום: גד גניר)

Logitech MX Master 3S (צילום: גד גניר)



אפשר להעביר חיים שלמים ומספקים עם עכברי לוג'יטק מבלי להתקין אותה על המחשב, אבל +Options, תוכנת השליטה של לוג'יטק על מוצריה מוסיפה להם אפשרויות מתקדמות: מעבר ל-Flow, ניתן להגדיר באמצעותה מחדש את תפקודי הלחצנים והגלגלת, לעשות שימוש בהתאמות ברירת המחדל של לוג'יטק לאפליקציות כמו וגם לבצע עריכות שונות במיפוי הלחצנים פר אפליקציה. כמו כן, ניתן לשלוט דרכה על מהירות הסמן ולקבל דרכה מידע מדויק על מצב הסוללה.


ל-MX Master 3S סוללה פנימית נטענת שמחזיקה לטענת לוג'יטק לכ-70 ימי שימוש, והטענה אכן התגלתה כמדויקת בשימוש בפועל. אם התעלמתם מאזהרות על רמת טעינה נמוכה של הסוללה ונתקעתם עם סוללה פרוקה לחלוטין, תשמחו לשמוע שדקת טעינה אחת בלבד דרך שקע ה-USB C בחזית העכבר תספיק לכם לכ-3 שעות שימוש.


(+)
  • עיצוב מוצלח מבחינה ארגונומית
  • לחצנים וגלגלת שקטים
  • עובד על כל משטח

(-)
  • אין היכן לאחסן את הדונגל בתוך העכבר
  • לחצן המעבר בין מכשירים ממוקם בתחתית
  • אין גרסה לשמאליים

מחירו של MX Master 3S עומד על 449 ש"ח, כ-50 ש"ח יותר מהדור הקודם שממשיך להימכר במקביל. שני הדגמים מעולים ולמרות הזמן שחלף מאז השקת MX Master 3, הוא עדיין אחד העכברים הטובים ביותר בשוק. ההבדלים בין הדגמים מסתכמים בכפתורים שקטים הרבה יותר, חיבור אלחוטי מאובטח ואמין יותר, ורזולוציה גבוהה יותר. האם יש הצדקה לשדרוג? בעיני לא, אבל אם החלטתם לשים סכום כזה על עכבר חדש ומתלבטים בין השניים, השיפורים הקטנים האלו בהחלט שווים את ההפרש הזניח במחיר. 


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר