כאלו ניסיתי: מנורה עם מטען אלחוטי, זרוע לרכב וכבל עם ראש דו כיווני

מיליוני אנשים נושכים את השפתיים וממשיכים להתמודד עם הקושי הזה מדי יום, לפעמים יותר מפעם אחת ביום: הצורך לחבר כבל USB אל מכשיר הטלפון שלהם. כל אחד שאין לו אייפון או מכשיר אנדרואיד מהתקופה האחרונה עם שקע USB Type C יודע שחיבור USB דורש שלושה ניסיונות: הראשון עם הצד הלא נכון, השני עם הצד הלא נכון השני, והשלישי עם הצד הנכון (מסתבר) מהניסיון הראשון. אז נכון, ה-G5, ה-Nexus 6P, ואפילו מכשירים סיניים כמו ה-Meizu Pro 5 או ה-ZUK Z1 מגיעים כבר עם חיבור שלא ממש משנה באיזה צד אתם מכניסים אותו, אך עדיין מוקדם להספיד את ה-Micro USB, תשאלו את כל מי שכבר הספיק לקנות את ה-Galaxy S7.


בעיה (קרדיט: quickmeme.com)



אנשים נורמליים פשוט ימשיכו לחיות ככה, ויקבלו בהבנה את הצורך לשים לב לאופן שבו מחברים את הכבל למכשיר שלהם. הפוסט הזה מיועד לאחרים. לאלו שמשתגעים מהקושי הנורא הזה ומוכנים לשים לא מעט כסף כדי לא להתמודד עם המבוכה הנוראית בפעולה הזאת של ניסיון נוסף לחבר את הכבל. בשבילכם, אספתי שלושה חפיצים שיהפכו את החיים שלכם לטיפה יותר קלים:


RIGGAD

איקאה היא הגורם האחרון שחשבתי שישלח לי מוצר לבדיקה. מה יש לחובב חפיצים לחפש אצלם בחנות? סוללות? מברגה עם שם שבדי מוזר? ובכן, החל מהשבועות האחרונים המצב קצת השתנה וכעת לצד אלפי רהיטים בלתי אפשריים להרכבה לפי ההוראות, תוכלו למצוא גם סדרה חדשה של מוצרים לבית שהמייחד אותם הוא שילוב טכנולוגיית הטעינה האלחוטית כחלק אינטגרלי מהם: שולחנות צד, משטחי טעינה מעוצבים למכשיר אחד או יותר, מנורות המגיעות עם משטח טעינה, ואפילו את רכיב הטעינה האלחוטי לבדו שניתן להרכיב באופן עצמאי לאחר שקדחתם את השקע המתאים עבורו ברהיטים קיימים. מעבר לכך באיקאה חשבו גם על האנשים שלא התמזל מזלם לרכוש סמארטפונים עם יכולת הטענה אלחוטית, והביאו יחד עם הסדרה מגוון כיסויים אשר מוסיפים את היכולת הזאת לכל מכשיר. זאת בתנאי שמדובר ב-Galaxy S4 או Galaxy S5 של סמסונג, או אייפון, החל מדור ה-4s. לא מצאתם את הטלפון שלכם ברשימה? לא נורא, המשיכו הלאה לחפיץ האחרון בפוסט הזה.
"לא מעניין אותי שאתה Galaxy S7! ספר לי הכל ומיד!" (צילום: גד גניר)

אני קיבלתי לבדיקה את ה-RIGGAD, מנורה לבית שבבסיסה יש משטח טעינה אלחוטית. בניגוד למוצרים אחרים של איקאה, את המנורה הזאת מאוד פשוט להרכיב: זרוע המנורה מתחבר לבסיס, מחברים את השנאי שלה לחשמל ויהי אור וחשמל לטלפון שלכם. בעולם טכנולוגי אוטופי, כל מה שעליכם לעשות כדי להטעין אלחוטית את הטלפון שלכם זה להניח אותו בלי לחשוב יותר מדי על משטח ההטענה והקסם יקרה. במציאות (ובהוראות של המנורה) זה קצת זה קצת שונה: כדי שהטלפון שלכם באמת יטען, הוא חייב לכסות את משטח ההטענה, עיגול בקוטר 5 ס"מ בערך במרכז בסיס המנורה. הנחתם את הטלפון על המשטח מבלי לוודא שהוא ממוקם כראוי? בהצלחה עם זה. בבוקר תתעוררו ותגלו שחיווי הסוללה אדום מתמיד והטלפון כלל לא נטען.

RIGGAD. את המכשיר שלכם אתם אמורים לשים על סימן ה-"+" (צילום: גד גניר)

שקע טעינה סטנדרטי בבסיס ה-RIGGAD (צילום: גד גניר)


זו לא רק אשמת המנורה, צריך שניים לטנגו הזה ומסתבר שכישורי טנגו ההטענה של מכשירים מסוימים טובים יותר משל אחרים: ה-Galaxy S7 הסתפק  בכך שאניח אותו ואכסה איתו  את איזור הטעינה כדי שהטעינה תתחיל ותסתיים כשהמכשיר ייטען במלואו. ב-Blackberry PRIV זה כבר היה סיפור אחר לגמרי. כדי שהטעינה תתחיל נדרשתי במשך שניות ארוכות לגשש עם גב המכשיר ברחבי המשטח עד שהמכשיר זיהה שמנסים לטעון אותו אלחוטית. יודעים מה מהיר ונוח יותר מזה? לחבר את הכבל לטלפון כרגיל! אגב, זה לא אומר שהטעינה נמשכה ברציפות מאותו רגע, והיו לא מעט מקרים בהם גיליתי שהמכשיר הפסיק להיטען אלחוטית ללא סיבה. 


RIGGAD (צילום: גד גניר)

בקיצור, האמינות של הטעינה והנוחות שלה תלויות מאוד במכשיר אותו אתם מנסים לטעון. מה שלא משתנה זה העובדה שטעינה אלחוטית היא איטית יותר באופן משמעותי מטעינה ע"י כבל. לפיכך, אם אתם זקוקים לטעינה מהירה ואפקטיבית, אל תוותרו על המטען המקורי של הטלפון. ה-RIGGAD טובה לטעינת לילה ארוכה ותחסוך לכם את הצורך בשתי ידיים כדי לטעון את הטלפון שלכם. החלק השני בחבילה הזאת הוא המנורה, ואיקאה יודעים לעשות מנורות. לזרוע המנורה שני מפרקים שניתן לשנות את הקשיחות שלהם באמצעות מטבע. גם ראש המנורה משנה את הזוית שלו והמנורה מופעלת בלחיצה קלה על חלקו האחורי של ראש המנורה.  המחיר אגב לא זול בכלל: 395 ש"ח, יקר יותר ממנורות דומות שאינן כוללות מטען אלחוטי, יקר מכל מטען אלחוטי שיצא לי לראות באיביי, ולמען האמת יקר יותר משניהם ביחד. מצד שני ה-RIGGAD היא פתרון הרבה יותר אלגנטי על השולחן ממטען אלחוטי ומנורה נפרדים.


Montar Air Qi
לזרועות לרכב ולי יש היסטוריה עגומה. אי שם בשנת 2010 עדיין הסתובבתי מאושר עם האייפון שלי מהדור הראשון. יום נורא אחד נסעתי לי ברכב, האייפון ישב בתוך זרוע המוצמדת בוואקום לשמשה הקדמית. התקרבתי לרמזור, עצרתי ואז לפתע משום מקום הרגשתי חבטה על הפנים, כמו אגרוף. מה שקרה בפועל זה שהזרוע התנתקה יחד עם האייפון מהשמשה ועפה עליי. סחבק אמנם לא בוגר יחידה קרבית, אך יודע להגן על עצמו, וכדי לנטרל את המתאבד הדפתי אותו תוך כדי זעקת בהלה היישר על ידית בלם היד. התוצאה של המאבק הזה הסתכמה באייפון שנוטרל ונשאר עם איזור שחור זעיר על מסך הטלפון, שכעבור יומיים התפשט וכיסה את כל המסך. מאז השתדלתי להמנע משימוש בזרועות דומות ובמקומן קניתי תושבת אשר יושבת בתוך חריץ הדיסק במערכת השמע ברכב. בשנה שעברה החלפתי רכב וכבר לא ניתן היה להשתמש בתושבת הזאת.

Montar Air Qi ועליה Galxy S7 (צילום: גד גניר)


מאז התעצלתי לחפש פתרון לעיגון הטלפון בזמן נסיעה, ופשוט הנחתי אותו על הכסא לידי עד שהגיעה ההצעה לבחון את ה-Montar, זרוע הכוללת משטח טעינה אלחוטי. כמו ב-RIGGAD, גם כאן המטרה היא לקצר תהליכים: במקום לחבר את הטלפון לתושבת ואל הטלפון לחבר את הכבל, כל שעליכם לעשות הוא לחבר את טלפון לתושבת והטעינה תתחיל. כמו ב-RIGGAD גם כאן תלוי איזה טלפון מחברים אליה: ה-BlackBerry PRIV דרש טקס של כמה שניות של חיכוך בין המשטח לגב המכשיר כדי להתחיל את הטעינה, מה שהוציא את כל החשק מהעניין. ה-Galaxy S7 הסתפק בהנחה בתוך הזרוע והחל להיטען. תלמיד מצטיין.

Montar Air QI (צילום: גד גניר)

מבט מקרוב על משטח הטעינה האלחוטי המובנה ב-Montar Air Qi (צילום: גד גניר)


כל זה טוב ויפה כאשר כל מה שאתם רוצים זה לטעון הטלפון במהלך הנסיעה. מה לגבי שימוש קצת יותר מתקדם? נסעתי לי בעודי שומע מוזיקה אשר מוזרמת מהטלפון ב-Bluetooth למערכת ברכב בזמן ש-Waze מנווטת אותי אל היעד והמסך דלוק כל העת על עוצמה מירבית. ב-BlackBerry PRIV, למרות שהטעינה נמשכה, אחוזי הסוללה ירדו לאיטם ובשלב מסוים הטלפון התחמם בצורה קיצונית וכיבה קישוריות ואפליקציות. ב-Galaxy S7 זה לא קרה. אחוזי הסוללה עלו אמנם, אבל בקצב מאוד מאוד איטי, והטלפון שמר על רמה סבירה של חום.

כזרוע, ה-Montar Air Qi מאוד איכותית: הפלסטיק נראה עמיד וכרית היניקה הנצמדת לשמשה מכוסה בחומר דביק המונע ממנה תזוזות זעירות אשר מחלישות את אחיזתה. סביר להניח שלאורך זמן התכנון הזה ימנע תאונות מצערות מהסוג שתיארתי קודם. המחיר, אם תזמינו את הזרוע הזאת מאיביי, עומד על 308 ש"ח. זה לא זול במיוחד, ויש לציין שלא קשה למצוא זרועות אחרות, זולות יותר עם מטען אלחוטי משולב, אם כי כשמדובר באביזר שאמור להגביר את הבטיחות בנהיגה שלכם, עדיף לבחור באחד שתהיו בטוחים שלא יעוף עליכם תוך כדי נהיגה.


MICFLIP
בואו נחזור רגע לתחילת הפוסט הזה: הדבר המרגיז ביותר ב-MicroUSB הוא שיש רק דרך אחת נכונה לחבר אותו לטלפון. חברת Winnergear (שגם אחראית לזרוע ה-Montar Air Qi), החליטה להתמודד עם האתגר הזה ופיתחה כבל USB שבתיאוריה, לא משנה באיזה כיוון תחברו אותו לטלפון. המימון לפיתוח הכבל הזה הגיע דרך קמפיין אינדיגוגו שקצר הצלחה יפה וכעת הכבל זמין לרכישה לקהל הרחב.


Micflip, כבל Micro USB שניתן לחבר באיזה כיוון שתרצו (צילום: גד גניר)
"Compatible with all MicroUSB Devices"? לא ממש מדויק (צילום: גד גניר)

זה לא כבל ה-MicroUSB הפשוט והזול שקונים בעליאקספרס או באיביי. זה כבל איכותי, מכוסה בבד (Braided) שאינו מסתבך והחיבורים מצופים זהב. הבעיה היחידה איתו שאחד ההצהרות על אריזת הכבל פשוט אינה עומדת במבחן המציאות:  "Compatible with all MicroUSB Devices". לא היתה לי בעיה לחבר אותו ל-BlackBerry PRIV. מצד שני, ל-Galaxy S4 ול-Galaxy Tab S כבר היה קצת קשה יותר להחדיר אותו ואל ה-Galaxy S7 היה בלתי אפשרי לחבר אותו בכל כיוון שניסיתי. לפיכך, יש סיכון מסוים כשקונים כבל כזה. אם הרעיון של כבל MicroUSB שניתן להשתמש בו באותו בכל זאת הלהיב אתכם, והמחיר (טיפה יותר מ-57 ש"ח לכבל אחד) לא מרתיע אתכם, שווה לנסות לחפש ברשת מידע אם מישהו ניסה לפניכם לחבר את דגם הטלפון הספציפי שלו לכבל הזה.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר