על לולאות, משדרי FM ושמעון פרנס

האמת שזה מוצר די משעמם, נורא נישתי, שעונה רק על צורך אחד, ורחוק מאוד מלהיות סקסי בכל צורה שהיא. ובכל זאת, בלעדיו, סביר להניח שהייתי מוצא את עצמי מאזין מדי יום בדרך חזרה הביתה, בלי לשים לב, לתכנית האיומה של שמעון פרנס בגלי צה"ל (אתם חייבים לנסות פעם, במיוחד את הפתגמים בתחילת התכנית, אלו שהוא חוזר עליהם לפחות 3 פעמים ברצף, כדי שיחלחלו).

ועכשיו נגיע לעיקר, המוצר עצמו. מדובר בפילטר רעשים שבאופן מפתיע לחלוטין מיועד לפתור בעיות של רעשים סטטיים בהאזנה למקור אודיו. אין לו מתגים, כפתורים או צג. זוהי סה"כ קופסא קטנה, טיפה גדולה יותר מקופסת גפרורים, שבצידה האחד כבל שבקצהו כניסת 3.5 מ"מ, ובצידה השני כבל שבקצהו יציאת 3.5 מ"מ.



איך הגעתי לפילטר הזה? האמת שזה קרה לפני 6 שנים בערך, כשקניתי פורד פוקוס. באותה תקופה עוד עשיתי שימוש במשדרFM  ברכב, ורק התחלתי להשתמש במטען לטלפון תוך כדי נסיעה. בפעם הראשונה שחיברתי את הטלפון גם למטען וגם למשדרFM  במקביל, נתקלתי ברעשים סטטיים מרגיזים, בעיקר כשהמוזיקה נחלשת לקראת סיום שיר, או בזמן השקט שבמעבר בין שיר לשיר. האמת שלאחרונה ניסיתי לברר קצת על התופעה וגיליתי שמדובר ב-Ground Loop, או בעברית "לולאת התקלה". ניסיתי שוב ושוב לקרוא ולהבין במה מדובר אבל פשוט השתעממתי מדי תוך כדי ולכן אגיד בקצרה שממה שהבנתי מדובר בבעיה של הפרש פוטנציאלים (אל תשאלו אותי מה זה), וזה קשור לבעיות הארקה.


בשלב מסוים החלטתי לוותר על שירותיו של משדר ה-FM ברכב, והלכתי לבצע התקנה של כבל Aux למערכת השמע שכבר כללה הכנה לחיבור כזה. לצערי, תקוותי נגוזו, וכשחיברתי לאחר מכן את הטלפון למטען ולכבל ה-Aux, הרעשים נמשכו בדיוק באותה עוצמה.

גיגול קצר העלה את הפתרון לבעיה- פילטר רעשים. מסתבר שבאיביי, רכיב כזה עולה סכום בלתי נתפס של בערך 6 דולרים. ההתקנה פשוטה מאוד, אבל דורשת כבל 3.5 קצר נוסף, שיתווסף אחרי יציאת ה-3.5 מ"מ של הפילטר, מאחר והכבל שלו קצר מאוד, ואינכם רוצים שהקופסא שלו תתנדנד מאחורי הטלפון שלכם.

כצפוי, הפילטר פתר את הבעיה. האודיופילים ב-carsforum ימליצו לכם להתרחק מהפילטרים האלו כי הם פוגעים באיכות השמע. אני לא שמתי לב לירידה באיכות השמע ואני מחשיב את עצמי כדי בררן, אבל סביר להניח שיש אנשים הרבה יותר רגישים ממני. לאנשים כאלו תמיד יש את האפשרות לפרק בעצמם את מערכת השמע ברכב שלהם לגורמים, ולבדוק מה השתבש.

רק שתדעו, לפילטרים האלו יש נטיה להתקלקל באופן די פתאומי. הפילטר הראשון בחר להחזיר את נשמתו לבורא יומיים אחרי שקניתי את ה-HTC One X, תוך כדי נסיעה. פתאום, השמע הפך להיות חלש מאוד ובאיכות איומה. מאחר ולא שיערתי בנפשי בשניות הראשונות שמדובר דווקא בתקלה בפילטר, ישר חשדתי בטלפון החדש שהתחיל לזייף לפני שהסתיים השבוע הראשון שלו אצלי. הפילטר הנוכחי החל להראות סימני גסיסה בשבועות האחרונים, וזה ניכר כשאני מגביר את הווליום לעוצמות גבוהות יותר, שוב, במצבים שבהם ישנן כמה שניות של שקט בין שיר לשיר. משהו נוסף שכדאי לשים אליו לב: לפילטרים האלו יש אורך חיים קצר יחסית. במהלך 4 השנים האחרונות קניתי שניים כאלו, וכעת אני עומד בפני רכישת פילטר שלישי. סביר להניח שזה נובע משילוב של טמפרטורות גבוהות מאוד ברכב שעומד בשמש בצהריים בסופי השבוע, יחד עם איכות בניה סינית לא מרשימה. ולמרות זאת, זו הוצאה שניתן לעמוד בה פעם בשנתיים, במיוחד כשהברירה האחרת היא להאזין למיטב השירים היווניים המושמעים בגל"צ מדי יום ב-18:00.

1 תגובות

  1. הגעתי לאתר שלך באקראי ואני מאוד נהנה. אגב, אני מאוד אוהב גם את התכנית של שמעון פרנס (סתם שתדע).

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר