כזה ניסיתי: טאבלט Asus VivoTab Note 8

טאבלטים קומפקטיים (מסך 8 אינטש) המריצים Windows 8 הם עדיין מצרך נדיר במחוזותינו. בחודש מרץ האחרון סיפרתי לכם על ההתנסות שלי עם ה-ToshibaEncore, התנסות שהוכיחה לי אישית שיש מקום לטאבלטים בתצורה זו. כעת, אסוס הציעו לי באדיבותם לבדוק את ה-VivoTab Note 8, טאבלט אשר זהה לחלוטין ל-Encore מבחינת מפרט, אך מציע תוספת חשובה – סטיילוס, או כפי שיקראו לו חברי האקדמיה ללשון עברית: עט חרט. למיטב ידיעתי מדובר בטאבלט Windows 8 היחיד בשוק הישראלי נכון לכתיבת שורות אלו, המצויד בסטיילוס. לאור העובדה שמאז ה-FonePad note 6, בתי בת ה-3 שואלת מדי יום אם "אפשר לצייר על הטלפון שלך?", הסכמתי להצעה בהתלהבות.
 
Asus VivoTab Note 8 (צילום: יח"צ)
כפי שציינתי, ה-VivoTab Note 8 הוא בעל מפרט טכני זהה לזה של ה-Encore: מעבד Intel Atom Z3740 מסדרת Bay Trail, זכרון RAM בנפח 2 גיגה, זכרון אכסון בנפח 32 גיגה מובנה עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס זכרון מסוג Micro SD, מצלמה אחורית ברזולוציה של 5 מגה פיקסל, ומצלמת וידאו קדמית ברזולוציה של 1.2 מגה פיקסל. כמו הטאבלט האישי שלי שעליו אני כותב שורות אלו (Asus T100), וכמו ה-Encore המפרט הזה מבטיח יכולת להריץ באופן חלק אפליקציות מחנות האפליקציות של Windows. מאחר וה-VivoTab Note 8 מריץ את מערכת ההפעלה Windows 8.1 בגרסתה המלאה, ניתן להתקין עליו גם תוכנות אחרות (בניגוד ל-Windows RT ההולכת ונכחדת). ביום יום הוא מתפקד נהדר, עם זאת, חשוב לזכור שלמרות שמדובר ב-Windows 8 לכל דבר, מדובר עדיין במפרט טכני של ספק טאבלט, ספק נטבוק, וניסיון לערוך מספר תמונות במקביל בתוכנת ציור כגון Paint.net, יקפיץ לכם בשלב מסוים הודעת מצוקה מהמערכת, עם בקשה לסגור תוכניות המכבידות על זכרון הטאבלט. גם הזכרון המובנה לאחסון מהווה בעיה, לאור העובדה שמתוך 32 גיגה זכרון, נותרים לכם רק מעט יותר מ-11 גיגה פנויים. את כל השאר תופסת מערכת ההפעלה וחבילת האופיס.


ל-VivoTab Note 8 כאמור מסך 8 אינטש, ברזולוציה של 1280X800 פיקסלים. מדובר במסך בטכנולוגיית IPS LCD המאפשר צפייה בזויות רחבות יותר על המסך, בלי עיוותי צבעים. מההתנסות שלי זה אכן כך, אך המסך באופן כללי לא מאוד מרשים. הסוגיה הבעייתית בו היא שהטקסטים אינם חדים מספיק וניתן להבחין בהם בפיקסליזציה, בדיוק כפי שהיה גם ב-Encore. מה שכן מרשים הוא היכולת לעבוד עם הטאבלט הזה עם הסטיילוס, תוך כדי השענת כף היד על המסך עצמו. המסך יודע לזהות ולהבחין בין מגע היד לבין מגע הסטיילוס, מתעלם מכף היד ומאפשר עבודה נוחה וטבעית עם העט, במיוחד בתוכנת One Note. ה-VivoTab Note 8 מסוגל לזהות 1024 רמות שונות של לחץ של הסטיילוס שלו על המסך. מאחר ואין לי דרך אמיתית לבדוק אם לא רימו אותנו במספר רמות, נאלץ להסתמך על מה שאסוס מבטיחים כאן.
כטאבלט קומפקטי, אחת הדרישות מ-Asus VivoTab Note 8 היא שיהיה קל ונוח לאחיזה ביד אחת, והוא אכן עומד בדרישה הזאת בכבוד. חלקו האחורי עשוי פלסטיק בגימור מט, שלא נראה מאוד יוקרתי, אך עדיין משדר תחושה איכותית ונעים לאחיזה ביד. בתחתית הטאבלט תמצאו את העט, חבוי בתוך הגוף וניתן לשליפה. כל כפתורי ה-Asus M80 נמצאים משני צידיו. אלו כפתורים נוקשים ללחיצה ודקים, מה שהופך את השימוש בהם למעט לא נוח. עוד עניין בעייתי – הכפתור המוביל למסך האריחים נמצא בצד, ולא מתחת למסך הטאבלט, היכן שהיה צפוי למצוא אותו.
Asus VivoTab Note 8 (צילום: יח"צ)

אחת התלונות העיקריות כנגד יצרניות מחשבים היא הנטיה שלהן להעמיס ולהתקין מראש תוכנות ואפליקציות שלהן או של שותפותיהן העסקיות על המחשבים שלהן (Bloatware). לרוב מדובר בתוכנות מיותרות למדי, אך לפעמים יש ביניהן תוכנות הקשורות לשימושיות של המחשב עצמו. במקרה של ה-VivoTab Note 8, אסוס בחרה דווקא לצמצם את כמות התוכנות האלו, וכך, למרות שמדובר באחד הטאבלטים היחידים בשוק עם סטיילוס, אסוס בחרה משום שלא לצייד אותו מראש באף אפליקציית ציור התומכת בעט הזה. למען האמת, גם Fresh Paint מחנות האפליקציות של Windows 8 אינה תומכת בסטיילוס. מצד שני, כמו ב-Asus T100, גם ב-M80 אתם מקבלים את חבילת אופיס 2013 לסטודנטים במלואה, בלי חיוב נוסף (בניגוד לסטנדרט בשוק), חתיכת צ'ופר. סוללת ה-Asus M80 אמורה להחזיק מעמד כ-9 שעות ו-10 דקות לטענת היצרנית. מההתנסות האישית שלי, הוא בהחלט הגיע קרוב לכך. עבור טאבלט מסוג זה, מדובר בנתון מרשים מאוד.
Asus VivoTab Note 8 (צילום: יח"צ)


את ה-VivoTab Note 8 תוכלו לרכוש במחיר של 1890 ש"ח. יקר יחסית לכל טאבלט אחר בגודל מסך זה, בין אם מבוסס Windows או מבוסס אנדרואיד. מצד שני, מעטים אלו המגיעים עם סטיילוס מובנה. במחיר הזה תקבלו טאבלט שלא ניתן להגיד עליו שהוא מושלם, אך את המטרה שלו הוא בהחלט משרת: הוא קומפקטי, נוח לכתוב עליו, והוא מריץ את Windows 8 בגרסתה המלאה בלי בעיות, כל עוד מביאים בחשבון את העובדה שמדובר בטאבלט עם מפרט של נטבוק, ולא במחשב ביתי רגיל.

Click Here

1 תגובות

  1. הוא לא הטבלט חלונות היחיד שנמכר עם סטיילוס. למשל:
    http://www.cdsoft.co.il/products/239275

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר