כזה יש לי: קייס עמיד במים IPEGA PGS1019

שבוע שבו עשרות אלפי אנשים בחרו לשפוך על עצמם דליים עם מי קרח הוא הזדמנות מצויינת לשתף אתכם ברשמים שלי על קייס עמיד במים שקניתי לפני מספר חודשים עבור ה-Samsung Galaxy S4 שלי. תקציר הפרקים הקודמים: כאשר קניתי את הטלפון הזה, היה לי חשוב לקנות עבורו קייס עמיד באופן קיצוני, ושקלתי בשלב מסוים קייס מתכתי ומשוריין המתיימר להיות עמיד במים, בשם Love Mei. לאחר שקראתי עליו מספר ביקורות גולשים, הבנתי שעמיד במים הוא לא, ויש בו חסרונות רבים שהורידו לי את ההתלהבות ממנו די מהר. בשלב הזה החלטתי ללכת על בטוח ולקנות את ה- Otterbox Defender, קייס שמן אך מגן באופן אפקטיבי על הטלפון, כל עוד לא מדובר באתגרים הכוללים מים.

רגע לפני שעמידות במים תהפוך למשהו נפוץ בטלפונים סלולריים כמו GPS או מצלמה, החלטתי שאסור שהטלפון שלי ישאר מאחור. מצד שני, ממש לא הייתי מעוניין להשקיע את סכומי הכסף הגבוהים שדורשים מותגי קייסים גדולים עבור התענוג הזה. חיפוש ב-eBay תחת הגדרת תקציב נמוך יחסית, העלה תוצאות של מגוון קייסים עמידים למים ממותגים אנונימיים במקרה הטוב, או נטולי מותג לחלוטין במקרה הפחות טוב. אחד המותגים האנונימיים שמשך את תשומת ליבי היה IPEGA, יצרן הממוקם בהונג קונג, ומייצר מגוון מוצרים משלימים עבור טלפונים סלולריים. הקייס המדובר, בעל השם מלא המעוף PGS1019, עורר בי חשד מסוים, מאחר ולא הופיע באתר היצרן. שיטוט נוסף באתר היצרן העלה כי עדכון אתר היצרן כנראה אינו בראש סדרת העדיפויות של החברה, מאחר והמוצרים היחידים הקיימים בו הם קייסים לאייפון ואייפד.

IPEGA PGS1019 (צילום: גד גניר)

אז למה החלטתי לקנות אותו? כי הוא היה די זול, ובניגוד לרוב הקייסים הזולים העמידים במים, הוא נראה לא רע. החלק קדמי הוא מסגרת מפלסטיק קשיח שחור, עם חיפוי שקוף המגן על המסך ומאפשר שימוש במקשי המגע שתחתיו. חלקו האחורי הוא פלסטיק שקוף בתוכו יושב הטלפון. הקייס עצמו לא מגדיל באופן קיצוני את מימדי הטלפון המקוריים, וגם לא מכביד עליו בצורה יוצאת דופן. החלקו התחתון ישנו כיסוי פלסטיק על חיבור ה-USB, ובחלקו העליון כיסוי דומה מגן על שקע האזניות מפני חדירת מים. כמו קייסים עמידים אחרים, גם ה-IPEGA PGS1019 מצוייד בלחצנים קשים מדי, מה שמחייב לחיצה אסרטיבית כדי לנעול את המכשיר, או כדי לשנות בו את עוצמת השמע. תיאורי המוכרים של הקייס הזה ב-eBay מבטיחים עפ"י ההגדרות הסטנדרטיות, שההגנה שנותן הקייס לטלפון היא בתקן IP67 שמשמעותו עמידות במים בעומק של עד 1 מטר, למשך עד חצי שעה.


כיסוי שקע הטעינה, IPEGA PGS1019 (צילום: גד גניר)

כיסוי שקע אזניות, IPEGA PGS1019 (צילום: גד גניר)

לזכותו של הקייס הזה ייאמר כי הוא מאפשר קיום שיחות ללא בעיות כלשהן, ולא שמתי לב להנמכה משמעותית של הווליום. כמו כן, לא קיבלתי תלונות על כך שאני נשמע חלש או לא ברור. בדיוק בתקופה שבה הזמנתי את הקייס, החלו להגיע אליי בזה אחר זה מספר רב של טלפונים סלולריים לבדיקה במסגרת הבלוג, וגרמו לי לזנוח את הגלאקסי אס 4 שלי. שלושה שבועות לאחר מכן, כאשר הגיע אליי הקייס, פתחתי את האריזה, הכנסתי את הטלפון שלי לתוך הקייס, התרשמתי מהמראה שלו, הסרתי אותו, ולא עשיתי יותר מדי איתו מאז. בסופ"ש האחרון יצא לי ללכת עם בתי לבריכה, והחלטתי שזו תהיה הזדמנות טובה לנצל את הקייס הזה.

לפני שהעמדתי את הטלפון שלי בסיכון, החלטתי לערוך מבחן לקייס של IPEGA: הכנסתי לתוכו נייר טואלט (בלי הטלפון עצמו), הזרמתי עליו מים מהברז, ולאחר מכן גם הטבעתי אותו במים. בסוף ההתעללות דאגתי לייבש אותו בצורה יסודית מבחוץ,פתחתי אותו וניסיתי למצוא סימני רטיבות על נייר הטואלט. משלא מצאתי כאלו, הרגשתי יותר בנוח לגשת איתו, ברוח ה-Ice Bucket Challenge, לאתגר הבא:


כפי שאתם יכולים לראות, גם את זה הוא שרד, ואפילו לא התלונן או צרח בסוף. ציינתי זאת קודם ואציין זאת שוב: מדובר בקייס זול, 14 דולר בלבד, כשלסכום הזה תצטרכו להוסיף עוד 3 דולר דמי משלוח, נכון לזמן כתיבת שורות אלו. הסכום הזה ייתן לכם המון שקט נפשי בים או בבריכה עם הטלפון, במידה והטלפון שלכם הוא אייפון או גלאקסי אס 4 (לא מצאתי קייסים דומים לטלפונים של יצרניות אחרות). חשוב להדגיש, הוא רחוק מלהיות מושלם: הוא אמנם עמיד במים, אבל לא מאפשר שימוש רגיל לחלוטין בטלפון. הלחצנים קשים, הקייס עצמו אמנם נראה לא רע, אבל עדיין לא כמו משהו שהייתם רוצים להניח על השולחן בבר, ובאופן כללי, אם אתם לא נמצאים בסביבה שיש בה מים באופן קבוע, תעדיפו כנראה להסתובב עם קייס נוח יותר רוב הזמן. מצד שני, במחיר כזה, שווה לקנות אותו בנוסף לקייס הקבוע שלכם, ולעשות בו שימוש בהזדמנויות בהם יש חשש שהטלפון שלכם יעבור טבילה לא מתוכננת.

כיסוי אחורי, IPEGA PGS1019 (צילום: גד גניר)

1 תגובות

  1. הי
    למה לא להשתמש בשירות הנ"ל http://www.mako.co.il/nexter-cellular/Article-c3a0b7081dda541006.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=757332771
    תמורת 149 ש"ח תקבל טלפון ממוגן למים מבלי להתפשר על קייס מכוער או לא נוח לתפעול

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר