כזה אני רוצה (אבל לא כרגע): OnePlus Two

אתר GeekBuying, אחד מאתרי הקניות הסיניים היותר מוכרים, החליט להעלות אתמול מכירה מוקדמת ל-OnePlusTwo, יורשו של אחד המכשירים המדוברים ביותר בשנת 2014, ה-OnePlus One. זו לא הפעם הראשונה אגב שמכירה מהסוג הזה עולה לרשת. לפני שלושה שבועות פרסם אתר Coolicool, עוד אתר מכירות סיני ידוע, מכירה מוקדמת משלו ל-OnePlusTwo. בעוד היצרנית OnePlus טרם שיחררה בדל מידע על המכשיר הבא שלה, ב-GeekBuying יודעים לספר בפירוט מהו המפרט הטכני שלו:

* מסך בגודל 5.5 אינטש וברזולוציה של 1080x1980 פיקסלים
* מעבד Snapdragon 805 בעל ארבע ליבות במהירות 2.7 גיגהרץ כל אחת (אותו מעבד כמו ב-Note 4 של סמסונג)
* זכרון RAM בנפח 3 גיגה, זכרון אחסון בנפח 64 גיגה
* מצלמת 16 מגה פיקסל אחורית, 5 מגה פיקסל קדמית

OnePlus Two (צילום: GeekBuying)


מבחינת מראה חיצוני, ה-OnePlus Two של GeekBuying נראה כמו עדכון קל של ה-OnePlus One, למעט כפתורי המגע בתחתית המסך, שנדחקו כמעט עד לקצה התחתון של המכשיר, ונראים כמו תאונה ארגונומית.
לאור המומחיות שהפגינו בשיווק של OnePlus הייתי לוקח את הנתונים כפי שהם משתקפים במכירה הזאת, בערבון מוגבל מאוד. קשה לי להאמין שהדרך בה ייחשפו הנתונים של אחד המכשירים שנדבר עליהם הכי הרבה בשנת 2015 תהיה דווקא דרך אתרי מכירות סיניים. סביר יותר להניח שמכירות מהסוג הזה הן דרך למשוך קונים פוטנציאלים אל האתרים האלו, תוך תקווה שישתכנעו לקנות בינתיים מוצרים אחרים, זמינים לרכישה באתר. את הגולשים שמוכנים לשלוף את כרטיס האשראי שלהם ולשלם כבר היום 538 דולר על מכשיר שטרם נחשף רשמית ושאין לו עדיין תאריך השקה, הייתי מציב בסקאלת הבריאות הנפשית רק מעל אלו שמוכנים להקים אוהל ולשהות בו מספר ימים מחוץ ל-Apple Store לפני השקה של iPhone.


למרות שבאתר החברה אין זכר למידע על מכשיר הדור הבא של ה-OnePlus One, חלק מהשאלות האופפות את ה-OnePlusTwo נענו בתחילת החודש ע"י נציגי OnePlus, רובן לא עוסקות במפרט שלו: נאמר כי ה-OnePlus Two צפוי להיות מושק ברבעון השני או השלישי של 2015. עוד נאמר כי החברה תעשה שוב שימוש במערכת ההזמנות הידועה לשמצה שלה, לפחות בשלב הראשון. ב-OnePlus ציינו גם כי הם קשובים לקולות המבקשים מכשיר בגודל קטן יותר וכי הם עובדים באופן רציני על סוגים של מחשוב לביש, שעונים וכו', אך לא ידוע להם מתי יהיו להם פרטים נוספים בנושא.

לגבי תאריך ההשקה של ה-OnePlus Two, היצרנית הסינית הקטנה שוב מוכיחה שהיא לא עושה את הדברים לפי הנהוג בשוק. בתרחיש האופטימי ביותר, את יורשו של ה-OnePlus One נראה רק שנה ושלושה חודשים לאחר ההשקה של המכשיר הראשון. התנהלות מוזרה ביחס לחברות כמו אפל, סמסונג ו-HTC הנוהגות להשיק מכשירי דגל פעם בשנה (שלא לדבר על סוני שהקטינה את הפער בין מכשירי הדגל שלה ל-5 חודשים בממוצע). לאור האכזבה ממכירות ה-Galaxy S5, ההשערות הן שסמסונג לא תמתין לחודש פברואר כדי להשיק את ה-Galaxy S6, וגם חלק מהשמועות על ה-HTC One (M9) (שם זמני בלבד) מדברות על כך שיושק ממש בקרוב. במצב כזה, המתנה עד לרבעון השני של 2015 עשויה היתה לפגוע במכירות שלה, אך מאחר ו-OnePlus ממילא אינה מתחרה בהיקפי המכירות של החברות האלו, זו לא אמורה להיות בעיה. את דעתי על מערכת ההזמנות של OnePlus אתם כבר מכירים, אך כנראה שאת מטרתה היא משיגה, אחרת החברה לא היתה עושה בה שוב שימוש. זה המקום לציין כי אפילו אני, כאשר קיבלתי הזמנה לקנייה, למרות הסלידה שלי מהפרובוקציות בהן נקטה החברה, מצאתי את עצמי נלחם בעוז בדחף לקנות את המכשיר. כולי תקווה שהפעם, לאחר הבאזז שיצר ה-One, ייערכו ב-OnePlus בצורה טובה יותר לביקושים, ייצרו יותר מכשירים וישחררו יותר הזמנות, או לפחות יפתחו את האפשרות לרכישה אונליין ללא הזמנה, מוקדם יותר מכפי שזה היה עם המכשיר הראשון שלהם. בנוגע לגודל המסך, ב-OnePlus לא ציינו האם הם קשובים ויעשו משהו בנידון, או קשובים וימשיכו לעשות מה שבא להם.

אני, מבקש עזרה מחבריי לעמוד בפיתוי (צילום מתוך פרופיל הפייסבוק שלי)

אז מהו המפרט הצפוי? להערכתי דומה מאוד לזה שהופיע ב-GeekBuying. שתי השאלות הבאמת מעניינות הן בנוגע לרזולוציית המסך של ה-OnePlusTwo, וזהות המעבד שלו. הניחוש שלי לגבי המסך הוא שב-OnePlus ילכו על מסך ברזולוציית QuadHD, ולא ישארו עם מסך FullHD. קשה לי להאמין שב-2015 תהיה חברה שלא תיישר קו עם הסטנדרט הזה, לאחר שמסכים ברזולוציה הזאת שולבו כבר השנה ב-LG G3, וב-Galaxy Note 4. בנימה אישית אני יכול להגיד שמסכים כאלו אכן נראים מעולה (בעיקר בסרטונים ברזולוציה הזאת, ובצפייה בתמונות), אך יש לבחירה במסך כזה מחיר המתבטא בעומס כבד על המאיץ הגרפי של המכשירים, וכתוצאה מכך גם על זמן הסוללה. בנוגע למעבד, לפחות זה המופיע במפרט ב-GeekBuying הוא מעבד הנמצא בשוק מספר חודשים, ה-Snapdragon 805. בתאריך ההשקה הצפוי, יהיו בשוק כבר לא מעט מכשירי דגל הבנויים סביב מעבד הדור הבא של קוואלקום, ה-Snapdragon 810 התומך בטכנולוגיית 64 ביט. נשמע לי מאוד לא סביר שחברה שחרטה על דגלה את הסיסמא Never Settle, תתפשר על מעבד שלא מהשורה הראשונה. זכרון ה-RAM להערכתי אכן יהיה בנפח של 3 גיגה, ולאור העובדה שהחל מגרסא 4.4, אנדרואיד יכולה לרוץ גם על מכשירים עם זכרון RAM בנפח נמוך בהרבה מזה, אני בספק אם יבחרו להגדיל ב-OnePlus את הזכרון ל-4 גיגה.


יהיה המפרט אשר יהיה, את מטרתה העיקרית השיגה השנה OnePlus. היא אמנם מכרה פחות מכשירים מכל יצרנית גדולה אחרת, ולא השקיעה כסף בפרסום, ובכל זאת כולם דיברו על המכשירים שלה, וכולם רצו כאלו. האם ה-OnePlus Two ישחזר את ההצלחה הזאת? אני בהחלט הייתי מהמר על כך.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר